доповідь «Застосування здоров’язберігаючих форм роботи в розвитку, навчанні, вихованні дітей дошкільного віку»

Про матеріал
Під час цієї доповіді педагоги мають можливість познайомитися з методами та прийомами застосування здоров’язберігаючих форм роботи в розвитку, навчанні, вихованні дітей дошкільного віку
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Застосування здоров’язберігаючих форм роботи в розвитку, навчанні, вихованні дітей молодшого віку»

доповідь - презентація

 

 

Підготувала та провела:                                                                                          керівник МО                                                                                                                      О.В. Комаровська

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Першотравенськ

 2018 р.

 

 

 

Мета:

познайомити педагогів з методами та прийомами застосування здоров’язберігаючих форм роботи в розвитку, навчанні, вихованні дітей молодшого віку; підвищити педагогічну майстерність щодо формування, збереження та зміцнення здоров'я дошкільнят.                                                                                     Розвивати цікавість до альтернативних методик.                                                                                   Виховувати ціннісне ставлення до свого здоров'я та здоров'я дітей.

 

 

 

Обладнання:

презентація на тему «Застосування здоров’язберігаючих форм роботи в розвитку, навчанні, вихованні дітей молодшого віку» , проектор, су – джок кульки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід доповіді - презентації:

 

Слайд 3

 

Турбота про здоров’я —

це найважливіша праця вихователя.

Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток,

знання, віра в свої сили»

В. Сухомлинський

 

Слайд 4

           Здоров`язберігаючі технології  в дитячому садку - це комплекс медичних, психологічних і педагогічних заходів, спрямованих не тільки на захист дітей, але і на формування у них ціннісного і усвідомленого ставлення до стану свого здоров`я.

Слайд 5

          Вибір їх залежить від: програми діяльності дитячого навчального закладу, стану здоров’я вихованців, їхніх інтересів і вподобань, психологічної готовності вихователів до перебудови професійної діяльності, самовдосконалення, матеріально-технічного забезпечення (наявність окремого приміщення для проведення фізкультурно-оздоровчих заходів, фізкультурних куточків в групових кімнатах, фіто-кімнати тощо), екологічних факторів.

      У сучасних дошкільних навчальних закладах здоров’язбережувальні технології набули значного розповсюдження. Вихователі впроваджують різні види технологій, а саме: „казкотерапію, пальчикову гімнастику, психогімнастику, дихальну гімнастику, фітболгімнатику, , аромо- та фітотерапію, пісочну терапію, кольоротерапію, сміхотерапію, кисневі напої, різні види масажу тощо. Зараз ми з вами пригадаємо здоров’язберігаючі  технології, які  ви використовуєте у своїй роботі і познайомимося з деякими новими.

     Перед вами на екрані буде демонструватися здоров’язберігаюча технологія, ваше завдання впізнати її та назвати.

                                               Слайд 6 (фото дихальної гімнастики)

 

            У дитячих садках проведення дихальних вправ вкрай необхідно. Вони можуть виконуватися під час ранкової зарядки, на спеціальних заняттях з логопедом, при проведенні гімнастики після тихої години, на прогулянках. Може бути така дихальна гімнастика для дошкільнят у віршах або з ілюстраціями, що допомагає дитині не тільки лікувати дихальну систему, але й розвивати пам'ять і мислення.

 

При виконанні вправ варто дотримуватися наступних правил:

 

Слайд 7

 

  • вдих виробляється тільки носом з щільно закритим ротом;
  • плечі не піднімаються;
  • не можна робити різкі і швидкі видихи;
  • не можна надувати щоки.

 

 

                                      Слайд 8 (фото пісочної терапії)

 

Слайд 9 (фото кріотерапії)

 

Слайд 10

 

               Кріотерапія - одна з сучасних нетрадиційних методик корекційної педагогіки, яка полягає у використанні ігор та масажу з льодом. Дозований вплив холоду на нервові закінчення пальців та підошов ніг володіє благотворними властивостями. Ефект заснований на зміні діяльності судин - первинний спазм дрібних артерій супроводжується  вираженим їх розширенням , що значно підсилює приплив крові до місця дії , в результаті чого поліпшується живлення тканин.

           Зазвичай масаж та ігри з льодом дуже подобаються дітям , але іноді викликають побоювання у батьків. Тому перед використанням цієї методики необхідно поговорити з батьками дітей , розказати їм про сутність процедури, правила її проведення, очікуваний ефект. Також рекомендується провести консультацію з показом і докладним поясненням даної здоров'язберігаючої технології , а також запустити анкету, в якій батьки написали би згоду або незгоду на те, щоб з їх дитиною проводилася ця робота.

Процедуру з кріотерапії (масаж та ігри) рекомендується проводити  через день. Загальна тривалість  - 7-8 місяців і перерва між сеансами повинна бути не менше ніж три місяці.

Тривалість процедури:

  • діти трьох років  - 10 секунд ,
  • діти чотирьох років - 15секунд ,
  • діти п’яти  років - 20 секунд.

 

          Виготовляти кольорові крижинки для ігор краще за допомогою свіжо вичавленого соку з овочів.

Слайд 11

          Воду для масажу стоп поміщають в еластичну герметичну оболонку з температурою -23 ... - 21С і здійснюють кріомасаж підошовних областей стоп дитини.  Кріомасаж проводять коловими прогладжуваннями по ходу годинникової стрілки. Після процедури дитина одягає шкарпетки з бавовняної тканини. Спочатку проведення процедури дитина відчуває легкий холод , потім оніміння , що переходить у відчуття печіння або поколювання. Через 3-5 хвилин з'являється відчуття приємного тепла в області стоп і всього тіла дитини. Це сприяє його засипанню в тихий час .

           Результатом кріомассажу стоп та ігор з кріотерапії є збільшення ступеня опору і стійкості організму дітей дошкільного віку до різних простудно-вірусних інфекцій і підвищення рівня фізичного розвитку.

 

Слайд 12 (фото кольоротерпії)

 

Слайд 13

Кольоротерапія - це наука, що використовує різні барви для регулювання вібрацій тіла людини на таку частоту, яка б давала їй силу, здоров’я, почуття гармонії.

Слайд 14

Прийоми кольоротерапії:

  • освітлення кімнати світлом певного кольору;
  • домінування окремого кольору в інтер'єрі та одязі ,

              Психологи рекомендують в приміщеннях для дітей гаму кольорів від жовтувато-зеленого через жовтий до помаранчевого. Синій і зелений кольори також підходять для дитячих кімнат, особливо які виходять на південь, оскільки ці кольори створюють відчуття прохолоди

  • ігри з кольоросприйняття і кольоровідчуття ;
  • пиття кольоровї водички;

           Кращі цілющі властивості кольору може донести до організму вода. Вода сприймає і зберігає інформацію , а потім передає її організму . Як же заряджати воду потрібним кольором? У ємність з кольорового скла наливають рідину (це може бути вода , але можна заряджати соки і навіть молоко). Виставляють її на сонячне світло. Так , наприклад червона вода , дає заряд енергії і зігріває , помаранчева - освіжає ; зелена - гармонізує і стабілізує ; блакитна , синя або фіолетова рідина заспокоює. Можна взяти прозору склянку , налити в неї рідину . Стакан ставимо на кольорову серветку ( може бути з тканини або паперу, або картону) , ще можна використовувати тканинні скатертини . Вода вбирає інформацію про колір (5-10 хв.) . За цей час діти розповідають вірші про «кольорову водичку». Краще пити таку воду за півгодини до їжі.

  • концентрація уваги на об'єктах певного забарвлення;
  • читання кольорових віршиків, казок, оповідань;
  • практика кольорового дня;

             Практика «кольорового дня» дуже цікава. Діти самі вибирають певний колір або відтінок кольору. І йому присвячується весь день. Колір присутній в оформленні групи, в елементах одягу, іграшках, серветки заданого кольору, виставка предметів певного кольору. Щоб не перевантажити дітей кольором, всі предмети насичених густих відтінків виставляються на 2-3 години, а предмети ніжного приємного відтінку на цілий день.

  • психологічні техніки кольоротерапії

            Крім безпосереднього використання кольору існують психологічні , дуже дієві , техніки кольоротерапії - методи психологічного лікування з метою розслаблення , зняття стресів , підняття настрою і тонусу за допомогою кольору . Це використання психогімнастики, кольоромедитації, колірні хвилинки , перегляд презентацій певного кольору.

             Всі ці методики зводяться до того , що на кольорі треба зосередитися.  Дітям важко тривалий час концентруватися на одному об'єкті. Але , щоб досягти психотерапевтичного ефекту , потрібно залучати їх увагу до певного кольору протягом не менше 3-5 хвилин.

Слайд 15 (фото масажу)

Слайд 16 (фото масажу су-джок)

             Однією з нетрадиційних здоров’язберігаючих технологій є Су-Джок терапія.  В перекладі з корейської мови Су означає кисть, Джок – стопа. Таким чином, Су Джок терапія – це метод лікування з використанням кистей та стоп, стимуляція певних точок, які розташовані в області кистей рук і стоп  людини, різними маніпуляціями. Кисті та стопи повторюють будову нашого тіла, тому можна визначити точки та зони, які необхідно стимулювати. Стимулювати певні точки  можна різними методами (насінням, масажними м’ячиками,  еластичним кільцем, пальцевим тиском). Системи відповідності кистей рук і стоп – це пульт дистанційного управління здоров’я людини.

Слайд 17

           Актуальність використання Су – Джок терапії у дошкільному навчальному закладі:

  • сприяє розвитку дрібної моторики рук і тактильних відчуттів;
  • сприяє розвитку мовлення;
  • підвищує рівень зорового сприйняття;
  • відбувається корекція вторинних відхилень;
  • підвищується пізнавальна активність дітей.

Прийоми роботи Су - Джок масажером:

1. Масаж спеціальною кулькою. Оскільки на долоні знаходиться безліч біологічно активних точок, ефективним способом їх стимуляції є масаж спеціальною кулькою. Кулькою дитина впливає на пальчики, кисті, долоньки рук, прокочуючи його між ними. У дитини підвищується тонус м'язів, відбувається приплив крові до кінцівок. Внаслідок цього відбувається поліпшення дрібної моторики та чутливості кінцівок дитини.                                                            2. Масаж еластичним кільцем. Пружинні кільця надіваються на пальчики дитини і прокочуються по них, масажуючи кожен палець до його почервоніння і появи відчуття тепла. Цю процедуру необхідно повторювати кілька разів на день.

Слайд 18 (фото ароматерапії)

Слайд 19 (фото гімнастики Мудри)

          Мистецтво Мудри виникло в Китаї більше двох тисяч років тому. Цілителі того часу вважали , що життєдіяльність організму підтримується не тільки їжею , а й енергією , яку він отримує з Космосу. Ця енергія циркулює по особливих каналах - меридіанах , що забезпечує " доставку " до всіх органів і тканин організму. Шість основних енергетичних каналів , пов'язаних з серцем , легенями , головним мозком , печінкою , селезінкою , судинною системою , товстим і тонким кишечником , проходять по руках і пальцях людини. Саме тому рука володіє такою величезною цілющою силою! Поєднуючи пальці в певних комбінаціях , можна активізувати меридіани і направити енергію по всьому тілу , відновити потік енергії і усунути "поломки " в хворих органах. Систематично виконуючи мудри, вже через тиждень відчуєте поліпшення стану. При гострих захворюваннях полегшення настає через кілька днів , а то й годин. Деякі мудри діють навіть миттєво

Слайд 20

Навчитися складати пальці в цілющі комбінації нескладно - треба лише уважніше придивитися до фотографій . Виконувати мудри краще в спокійній обстановці , обличчям на схід.

Слайд 21 (фото зорової гімнастики)

Слайд 22

Зорова гімнастика - форма роботи з профілактики та корекції порушень зору, перевтоми зорового апарату .

Завдання:                                                                                                                                     - попередження стомлення,                                                                                                             - зміцнення очних м'язів,                                                                                                                                 - зняття напруги,                                                                                                                        - загальне оздоровлення зорового апарату .

Умови : для проведення не вимагає спеціальних умов.

Час: виконуються 2-4 хвилин.

Слайд 23

Види зорової гімнастики:

  • з предметами ;
  • без атрибутів ;
  • з використанням спеціальних полів , зорових тренажерів ;
  • з використанням завдань з оптичного сприйняття кольору;
  • з використанням ІКТ.

Подивимося на слайди на яких представлені різні види зорової гімнастики.

Слайд 24 - 27

 Підсумовуючи, слід сказати, що використання педагогами у повсякденному житті малят здоров’ятворчих та здоров’язбережувальних технологій, інтеграція їх у різні види діяльності, дає вихованцям велике задоволення. А найголовніше –ефективно впливає на формування їхнього здоров’я.

docx
Додано
16 серпня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку