ДоповідьТема: "Самомаркетинг педагога: ефективні інструменти".

Про матеріал
Матеріал допоможе педагогам найкращим чином розпоряджатися своїм професійним капіталом і знаходити найбільш вигідні сфери його застосування як у своєму закладі освіти, так і в інших установах.
Перегляд файлу

Реуцька Л.В.

Слайд 1

Тема: Самомаркетинг педагога: ефективні інструменти.

Слайд 2

«Якщо ти відчув вітер змін, не будуй щит,

 а став вітрила і вільно пливи у відкрите море».

Слайд 3

Сучасна доба ставить нові вимоги до педагога: замислитися про свою успішність та конкурентоспроможність. У переході до ринкових відносин повинні відбутися зміни особистої позиції педагога від статусу звичайного державного службовця, який пасивно чекає, коли держава зверне увагу на його професійні знахідки, на позицію активного суб’єкта на ринку освітніх послуг, здатного найкращим чином розпоряджатися своїм професійним капіталом і знаходити найбільш вигідні сфери його застосування як у своєму закладі освіти, так і в інших установах.

Слайд 4

Новітні орієнтири освітньої політики України спричинили комплекс вимог і до професійних якостей педагога: систематична самоосвітня робота з професійного розвитку, поглиблення теоретичних знань і практичних умінь. Саме тому зараз величезне значення на сучасному ринку праці відіграє вміння формувати ефективний професійний імідж, персональний бренд, просунути його і продати. Це особливо важливо для фахівців сфери «людина-людина» – сфери активних професійних комунікацій, до яких належить педагогічна професія. Саме педагоги та керівництво закладу освіти покликані формувати комунікативний простір в своїй організації, створювати сприятливі умови для її розвитку, збільшувати публічний капітал та підтримувати імідж закладу освіти.

Американский економіст і маркетолог Філіп Котлер стверджував, що особистість може бути товаром. Отже кожен з нас - товар. Сучасна реальність така, що при високій конкуренції на ринку праці людина стає товаром.

Слайд 5

Перед сучасними педагогами постали такі питання? Як продемонструвати себе з кращого боку? Як покращити власний імідж? Як педагогу створити персональний бренд?

Сьогодні все більше економічних понять та інструментів входить у царину освіти.

Маркетинг набагато полегшує життя всім, тому що його призначення - виявити, чого хочуть люди, а потім запропонувати це - товар, послугу, спеціаліста.

Освітній маркетинг допомагає закладам освіти зайняти своє місце на ринку освітніх послуг, культивуючи особливу місію кожного освітнього закладу.

Слайд 6

Самомаркетинг передбачає формування своєї робочої сили з позицій забезпечення високого рівня її якості, конкурентоспроможності та подання, поширення позитивної інформації про себе на ринку праці.

Самомаркетинг - систематичне підвищення ринкової вартості самого себе, що допомагає прискорити просування службовими сходами і бути успішним.

Слайд 7

Отже, самомаркетинг і цілеспрямована робота над власним іміджем мають прямий вплив на кар'єру спеціаліста та підвищують конкурентоздатність на професійному ринку праці. Необхідно займатися самомаркетингом. Необхідно вчитися робити це грамотно і ефективно.

Слайд 8

Інструменти маркетингу — це ті засоби, які використовує організація, щоб здійснювати вплив на ринок. Щодо інструментів самомаркетингу, визначаємо їх як засоби маркетингового впливу на споживачів освітніх послуг із метою побудови ефективних взаємозв’язків між суб’єктами освітнього ринку.

Хочу сьогодні звернути вашу увагу на найбільш ефективні інструменти самомаркетингу, які може застосовувати у своїй діяльності педагог:

  • брейдінг;
  • нетворкінг,
  • блогінг,
  • SWOT-аналіз,
  • бенчмаркінг,
  • white paper (біла книга),
  • сторітелінг,
  • трайвертайзінг.

Одразу маю сказати, що це комплекс інструментів, вони всі тісно пов’язані між собою. Не можна виокремити один і взяти його за основу у своїй самомаркетинговій діяльності.

Слайд 9

Брейдінг

«Заробіть репутацію, і вона буде працювати на вас».

Джон Девісон Рокфеллер

Мислити як експерт та створювати власний бренд - це нова концепція для педагогів.

Бренди - це не тільки товари; брендом може бути майже все, у тому числі і люди.

Особистий бренд – це образ людини, який сприймається іншими людьми; це сукупність професійного досвіду людини, найкращих рис особистої постаті спеціаліста, її ексклюзивність у своїй діяльності.

Істотне значення в самомаркетингу має програма self-brandinga, тобто створення і «розкрутка» себе як професіонала. Таку програму фахівець повинен складати і оновлювати кожні п'ять років. У програму включаються конкретні дії з удосконалення професіоналізму, методи і терміни виконання.

"Ваш бренд - це Ваша обіцянка для Вашого клієнта". Вона розповідає їм, чого вони можуть очікувати від ваших продуктів і послуг, і відрізняє вашу пропозицію від ваших "конкурентів". Ваш бренд походить від того, ким ви є, ким ви хочете бути і ким вас сприймають.

Педагоги, по суті, надають освітні послуги учням, науковий продукт своїм закладам та в цілому суспільству. Своєю роботою вони щодня формують "свій продукт", залучаючи та надаючи ефективні матеріали та ресурси своїй аудиторії.

Як тільки ви з’являєтеся у віртуальному світі (у соцмережах) – ви починаєте залишати там сліди, докази свого існування і формувати персональний бренд.

Усі лайки, коментарі, виступи, цитування — це така собі нова валюта. Проте, ви, як педагог, вже почали створювати свій бренд вже у той момент, коли тільки переступили поріг закладу освіти, але тоді про це ще не здогадувались.

Особистий брендінг – це процес створення особистого бренду і управління ним.

Але чи всі викладачі мають персональний бренд та чи всім він потрібен?

Перед тим, як розробляти стратегію, дайте відповідь на запитання: «Навіщо мені це потрібно?»

Розвіюю ілюзії: формування особистого бренду — довгостроковий процес, і вам знадобиться вибухова внутрішня мотивація, щоб не кинути все на півдорозі.

Слайд 10

Яке значення має особистий бренд для педагога?

  •                   Авторитет.
  •                   Власний стиль.
  •                   Вплив на учнів та колег.
  •                   Конкурентноспроможність.

Раджу провести сумлінну підготовчу роботу. Загугліть своє ім’я та прізвище, вивчіть інформацію та видаліть все, що теоретично може вас скомпрометувати: різкі висловлювання в соцмережах, неоднозначні картинки та фото з вечірок, жарти, які не всі можуть інтерпретувати правильно.

Потім починайте розробляти стратегію персонального бренду. Перерахуйте й запишіть на папері всі свої соціальні ролі та найяскравіші риси особистості. Далі маєте визначити, що з цього будете транслювати публіці, а що зостанеться тільки при вас.

Для особистого брендингу важливим є:

Елементи персонального бренду:

Те, що ви говорите про себе.

Ніколи не варто говорити про себе поганого. Краще намагатись завжди говорити про себе в позитивному ключі, проте все ж завжди тримати рівновагу.

Як і де ви говорите про себе.

Треба звертати увагу на те, як саме ми говоримо про себе (подача, інтонації) та де (форуми, демонстрація вашої роботи, прямі ефіри).

Те, що говорять про вас.

Це саме той момент, на який ви самі ніяк не можете вплинути.

Слайд 11

Перспективний план розвитку особистого бренду

  •                   Опублікування педагогічних доробок. Використання ефективних форм пропаганди, освоєння та впровадження перспективного педагогічного досвіду - це допоможе отримати Вам професійну репутацію та поширити інформацію про себе як про справжнього спеціаліста не тільки у своїй місцевості, але й за її кордонами. Крім того, оцінювання редакторами чи колегами ваших педагогічних статей сприяє переосмисленню Вашого ставлення до себе, самоаналізу досягнень та недоліків.
  •                   Розробіть власний веб-сайт. Це допоможе вам активно спілкуватися зі своїми колегами, обмінюватися інформацією та завжди бути у курсі усіх новин. Адже, «хто володіє інформацією, той володіє світом!».
  •                   Беріть участь у семінарах, педагогічних форумах, вебінарах чи веб-конференціях. Такий досвід допоможе Вам осягнути ораторське мистецтво, стати більш впевненими, харизматичними, навчитися оригінально презентувати свої ідеї.

Слайд 12

  •                   Беріть участь у різноманітних професійних конкурсах. Це допоможе Вам порівняти себе з конкурентами, вибудувати особисту педагогічну лінію творчості та успіху.
  •                   Виробляйте і поширюйте інформаційні продукти з вашої теми. До інформаційних продуктів відносяться: компакт-диски, електронні книги, довідники. Все це призведе до практичного підтвердження Вашої індивідуальної професійної значущості серед широкого кола слухачів.
  •                   Цілеспрямована та систематична робота із самоосвіти. Вам завжди доведеться продовжувати свій розвиток, щоб не відстати від змін навколишнього світу. Постійно тримайте свій професійний статус на верхівці педагогічної діяльності.

Таким чином, особистий брендінг для педагога відіграє важливу роль у сучасному конкурентному змаганні, допомагає йому збудувати власний шлях самоосвітньої діяльності, самовизначитися, самоствердитися, самореалізуватися у своїй сфері діяльності і відчути себе не просто викладачем, а Майстром педагогічної справи.

Аналізуйте, рефлексуйте та отримуйте задоволення від розвитку!

Слайд 13

Нетворкінг

Ще один ефективний інструмент самомаркетингу – це нетворкінг.

Нетворкінг – це процес налагоджування особистих і професійних зв'язків для майбутньої співпраці, партнерства, вирішення різноманітних питань.

У сучасному світі без широкої мережі контактів не обійтись – зв'язки вирішують усе. Тому навичку налагоджувати особисті та професійні зв'язки варто розвинути кожному, незалежно від сфери діяльності.

Нетворкінг – це зустріч з новими людьми, і ці люди можуть мати багато інформації й досвіду, які допоможуть вам особисто та професійно.

Слайд 14

Чому кожен педагог потребує професійного нетворкінгу?

Бо це:

– можливість отримати підтримку,

– чудовий ресурс інформації,

– джерело натхнення й вивчення останніх тенденцій в освіті,

– можливість установити міжнародні зв'язки,

– коло знайомств, яке може дати поштовх для кар'єрного зростання.

Запитайте себе: яка мета вашого нетворкінгу? Чого ви намагаєтесь досягти? Знаючи мету, ви зможете розробити стратегію її досягнення. Ця стратегія допоможе зрозуміти, з якими групами людей та особами слід знайомитись, коли й де встановлювати такі зв'язки та як їх підтримувати.

Нетворкінг сприяє відкритості, кооперації, обміну ідеями, але необхідно розуміти, що це не одноразова акція, а постійна робота.

Нетворкінг стосується не лише того, що можна взяти з таких стосунків і зв'язків, а й того, що ви можете дати. Цей процес є двосторонньою вулицею.

Слайд 15

Лайфхаки для нетворкінгу

– нетворкінг може бути всюди: обідня перерва, заходи громади, зустрічі професійних організацій, фестивалі, конференції, свята тощо. І хоча не кожен, кого ви зустрінете, буде безпосередньо пов'язаний з вашою професійною діяльністю, будьте відкритими;

– щоб познайомитися з новими людьми, вам потрібно виходити з вашого звичного кола – будьте креативними;

– комплімент – чудовий початок розмови;

– майте з собою візитні картки; після розмов не забувайте обмінюватись контактами та вручати вашу візитку;

– нотуйте інформацію про обставини зустрічі та про особливості співрозмовника відразу після діалогу;

– називайте співрозмовника на ім'я – ця проста деталь має психологічний вплив і зробить ваше спілкування більш персональним;

– посміхайтесь – це допомагає людям почуватися комфортно та свідчить, що ви доброзичливі й відкриті;

– висловлюйте подяку – це демонструє вдячність за час і зусилля іншої людини;

- не соромтеся ставити питання.

– нетворкінг вимагає навичок – чим більше практикуєте, тим кращими та впевненішими стаєте.

У XXI столітті Інтернет впливає на життя кожного. Соціальні мережі стали потужним інструментом для розвитку особистих і професійних зв'язків. Платформи Facebook, Тelegram, Instagram, Twitter якщо використовувати їх розумно, полегшують налагодження контактів. Не нехтуйте соціальними мережами, але будьте вибіркові й використовуйте віртуальні контакти для доповнення, а не витіснення зустрічей віч-на-віч.

Слайд 16

Блогінг

 Це ще один потужний інструмент самомаркетингу.

Блогінг — це мистецтво публікації, просування та розвитку ідей в Інтернеті.

Так що ж таке блог?

Блог (blog - англ.) - мережевий журнал одного або декількох авторів, організований в зворотно-хронологічному порядку.

Блоггер / блогер (blogger) - людина, що веде блог.

Блогосфера (blogospere) - всі блоги мережі Інтернет.

У моєму розумінні, Блог – це ресурс/сайт/сторінка в мережі інтернет, де кожна людина представляє особисто себе, свої думки, інтереси, захоплення, знання чи будь що, що їй забагнеться. Тому Ви і лише Ви хазяїн блогу, його змісту, регулярності оновлень та будь-чого, що з ним пов’язане.

Викладаючи у блозі свої матеріали, ви заявляє про себе, а підтримуючи (шляхом читання і коментування) блоги колег (як українських, так і зарубіжних), ви сприяєте утворенню професійної педагогічної спільноти в Мережі Інтернет.

Слайд 17

Отже, у наш час, блог – це не просто забаганка чи данина моді… Перш за все, це потужний інструмент професійного розвитку педагога, засіб активної освіти й самоосвіти, сучасний спосіб спілкування із колегами, здобувачами освіти, представниками громадськості, це сучасна платформа для популяризації досягнень та результатів власної професійної діяльності. Використання освітніх блогів педагогами сприяє розвитку їх професійної компетентності.

Щоб створений педагогом блог був цікавим учням, батькам , колегам, необхідно постійно його наповнювати новими матеріалами, зокрема статтями. Тому для написання посту (статті) виникає необхідність ознайомлення із літературою чи з іншими джерелами з тієї чи іншої проблеми. В процесі написання статей у автора виробляється свій стиль, тобто педагог мимоволі стає журналістом. Таким чином блогер реалізується як журналіст. Чим цікавіше він пише, тим більше читачів він матиме. Окрім цього, що є дуже важливим для педагога, він вдосконалює культуру писемного мовлення.

Ще один момент, який стосується вдосконалення блогера як особистості. Ведення блога спонукає до самодисципліни – блог потрібно наповнювати систематично, інакше можна втратити читачів.

Найвищою винагородою для педагога, безперечно, є авторитет серед учнів. Якщо викладач чи майстер виробничого навчання має свій блог чи сайт, він просто виростає в очах своїх учнів. Для учня це означає, що його наставник іде в ногу з часом, цікавиться сучасними технологіями і з ним можна говорити про багато речей на рівних.

Слайд 18

Як створити блог?

1. На платформі Blogger вводимо свою адресу електронної пошти та пароль.

2. Створюємо аккаунт в Google

3. Вибираємо вподобаний шаблон.

4. Підбираємо назву для блогу.

5. Оформляємо дизайн. Блог готовий.

Ось що я хотіла Вам сказати про блоги та блогосферу в цілому. Створюйте блоги, пишіть цікаві матеріали та готуйте свої творіння. Запам’ятайте – ви повинні хоча б рік розвивати та покращувати свій блог. Закон простий: щоб щось отримати – необхідно щось віддати.

Якщо Ви полюбите свій блог та відвідувачів – вони, навзаєм, полюблять і Вас.

Просто зробіть це. Багато людей чекають ідеальних умов, перш ніж почати свій блог, і, врешті-решт, ніколи не розпочинають справу. Не чекайте ще один день. Почніть ваш блог сьогодні, і нехай ваш голос буде почутий.

Робота з блогами приносить задоволення, не дає вигорати педагогу, спонукає творити. А творчість, як писав Ф. Ніцше "здатна вберегти від мук і зробити життя легшим".

Слайд 19

SWOT-аналіз

SWOT-аналіз — універсальний метод, що використовують у стратегічному плануванні діяльності будь-якої організації. Окрім цього, SWOT-аналіз використовують і для самоаналізу особистості. Педагог може застосовувати його для самомаркетингу, дослідження себе як конкурентоспроможного професіонала.

Слайд 20

SWOT - аналіз– це аналіз у стратегічному плануванні, що полягає в розділенні чинників і явищ на чотири категорії, а саме:

  • сильних (переваги) (Strengths),
  • слабких (недоліки) (Weaknesses) сторін проблеми,
  • можливостей (Opportunities), що відкриваються за умов його реалізації,
  • ризиків (Threats), пов’язаних з його здійсненням.

Для зіставлення можливостей педагога з умовами освітнього ринку й узагальнення результатів SWOT-аналізу застосовують матрицю SWOT.

Методика проведення SWOT-аналізу педагога передбачає декілька етапів:

І. Визначення власних сильних і слабких сторін педагога. Для цього необхідно: скласти перелік параметрів, за якими оцінювати діяльність педагога; за кожним параметром визначити, що є сильною стороною професійної діяльності педагога, а що — слабкою; зі всього переліку вибрати найбільш важливі сильні й слабкі сторони педагога.

ІІ. Визначення можливостей педагога на освітньому ринку. Цей етап дає можливість оцінити ситуацію поза закладом або серед колег і зрозуміти, які в педагога є можливості, а також, яких загроз слід побоюватися як конкурентоспроможного фахівця.

ІІІ. Зіставлення сильних і слабких сторін педагога з можливостями та загрозами освітнього ринку або в межах закладу.

Слайд 21

Бенчмаркінг

Ще одним  інноваційним способом оптимальної професійної педагогічної самореалізації, на мою думку, є бенчмаркінг як маркетинговий інструмент пошуку інновацій у системі професійної освіти.

Бенчмаркінг – це процес виявлення, вивчення та адаптації кращої практики й досвіду інших організацій та їх працівників для вдосконалення діяльності власної організації та її працівників.

Фактично бенчмаркінгце альтернативний метод стратегічного планування, у якому завдання визначаються, базуючись не на досягнутому, а на аналізі показників конкурентів.

Зокрема, в освіті, об’єктом бенчмаркінгу може розглядатися діяльність окремих педагогів як носіїв інноваційного досвіду. Ефективність бенчмаркінгової діяльності залежить, насамперед, від правильно дібраних інструментів, зокрема бенчмаркінгових технологій, що сприяють результативній професійно-педагогічній самореалізації педагога та дозволяють покращити професійну педагогічну діяльність.

Бенчмаркінгові технології розуміємо як комплекс організаційних заходів, спрямованих на пошук кращих зразків педагогічної діяльності колег, що виявляються як у межах своєї освітньої установи, так і в освітньому середовищі інших педагогічних закладів, їх вивчення й осмислення, удосконалення та застосування у власній практиці. Результативність бенчмаркінгових технологій полягає в тому, що педагогічна діяльність стає більш ефективною, якщо педагогом вивчаються і впроваджуються в педагогічну практику кращі та корисні педагогічні методи й технології інших педагогів.

Слайд 21

Бенчмаркінг дає можливість:

  •                   об’єктивно проаналізувати свої сильні та слабкі сторони;
  •                   вивчити професійну діяльність лідерів-педагогів та визначити власні стратегічні орієнтири для того, щоб вийти на перші позиції;
  •                   здобувати нові ідеї і в організації та проведенні уроку, і в педагогічному маркетингу;
  •                               «тримати руку на пульсі» конкурентів і діяти активно.

Слайд 23

Трайвертайзінг

Трайвертайзінг («try» — намагатися і «advertising» — реклама) — порівняно нове поняття в маркетингу. Суть поняття «трайвертайзінг» полягає в тому, що споживач перед купівлею товару/послуги має унікальну можливість ознайомитися з ним/нею детально за допомогою тестового використання.

Як же може використовувати педагог цей інструмент? Відкритий урок чи захід для потенційних здобувачів освіти та їхніх батьків, метою якого є формування інтересу до особистості педагога (або закладу, у якому він працює) через отримані враження. А після заняття з’являється стимул навчатися в цього педагога (у цьому закладі).

Слайд 24

Cторітелінг

Cторітелінг — це маркетинговий інструмент, за допомогою якого інформацію про товар або послугу подають у форматі «розповідання історій», а саме у вигляді ненав’язливих історій, відгуків клієнтів, життєвих ситуацій, що й робить такий маркетинг ближчим до клієнта. Інформація доходить до клієнта у вигляді акцентування на перевагах перед іншими компаніями щодо користі та зручності товару/послуги.

У кожної людини є її основна потреба – ділитися історіями, історіями про досвід або про важливі події. Сторітеллінг – це чудова форма дискурса, адже розповіді становлять великий інтерес, а також розвивають фантазію, логіку та підвищують культурну освіту.

Під час використання цього інструмента потрібно звернути увагу на такі аспекти: контент повинен бути цікавий і корисний слухачеві; наявність цікавого героя, з яким аудиторія може себе асоціювати; використання елементів графічного контенту; застосування драматургії; уникання монотонності; емоційність викладу; наявність висновку.

Отже, застосування запропонованих інструментів педагогічного маркетингу в професійній діяльності педагога сприяє розвиткові конкурентоспроможності та формуванню особистісного бренду педагога, позитивно впливає на його імідж та допомагає розкрити власний потенціал і педагога. І головне - стати адаптованим до сучасних умов, узгоджувати свою діяльність як виробника освітніх послуг із потребами їх споживачів.

Слайд 25

Потрібно створювати не те, що претендує на незамінність, а те, перед чим люди не зможуть встояти.

Вмійте змінювати ракурси. Дивуйте очевидними речами. Створюйте нездоланне.

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
17 січня 2022
Переглядів
1236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку