Доповнення до 10. Закріплення таблиці додавання і віднімання в межах 10.

Про матеріал
Закріпити знання учнів додавати і віднімати в межах 10. Формувати вміння розв’язувати приклади і задачі. Вправляти учнів у засвоєнні складу числа та порівнянні чисел в межах 10. Розвивати логічне мислення дітей, швидкі обчислювальні навички. Виховувати почуття доброти, бажання робити добрі справи.
Перегляд файлу

Урок подорож з математики

«Шляхами доброти»

1 клас

Тема. Доповнення до 10. Закріплення таблиці додавання і віднімання в межах 10.

Мета. Закріпити знання учнів додавати і віднімати в межах 10. Формувати вміння розв’язувати приклади і задачі. Вправляти учнів у засвоєнні складу числа та порівнянні чисел в межах 10. Розвивати логічне мислення дітей, швидкі обчислювальні навички. Виховувати почуття доброти, бажання робити добрі справи.

Обладнання. Картки «Черв’ячок», «Порівнялки», конверти з наборами геометричних фігур, «Квітка-мікрофон», таблиця «Доповни до 10», слайди (епізоди мультфільмів), на ватмані заготовка «Квітки-семицвітки», таблиця усного рахунку «Шифрувальник», таблиця короткого запису задачі, диск «Чарівний світ чисел» програми «Піснезнайко», комп’ютер, мультимедійна установка.

Хід уроку

І Організація класу

Усміхнімось сонечку: «Здрастуй, золоте!»

Усміхнімось один одному, поглянемо ласкаво.

Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

А ми гостям усміхнімось, побажаємо добра.

Сьогодні наше завдання, діти, на уроці:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

ІІ Повідомлення теми і завдань уроку

  •      Діти, наш урок розпочався з усмішки. Тож нехай на ньому запанує атмосфера доброзичливості і тепла. Добре слово і хоч краплиночка тепла мають дуже велику силу. Саме сьогодні вони допоможуть нам пройти «шляхами добра» разом з героями улюблених мультфільмів.
  •      А ось, нещодавно, зі мною трапилась така історія!.. Я зустріла засмучену дівчинку Ніну, яка просила їй допомогти. Подивіться на малюнок, скажіть, з якого мультфільму ця дівчинка? (Слайд 1)

Вона дуже шкодує про те, що пелюстки у квіточці витратила дарма, лише останню – з користю.

  • На яку справу Ніна віддала останню пелюстку?

Саме від того, як ви будете працювати, справлятись із завданнями, залежить, чи зацвіте знову ця квітка.

ІІІ Основна частина уроку

  • Щоб з’явилася перша пелюстка. Нам потрібно виконати таке завдання:
  1. Усна лічба. Гра «Шифрувальник»

2+3=5  Д

10-6=4 О

1+5=6 Б

7-0=7 Р

4-3=1 И

10-8=2 К

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

И

К

Е

О

Д

Б

Р

І

Ж

В

  •    Кого називають «Добриком»? (вивішування запису «Добрик приносить добро»)
  •      Так, молодці,  виконавши це завдання, ми можемо приклеїти першу пелюстку до квітки.
  1. Каліграфічна хвилинка
  •      Подивіться уважно і скажіть шляхами якого мультфільму ми помандруємо далі? («Пригоди поросятка Фунтика») (Слайд 2)
  • Яка неприємна історія трапилась з маленьким поросятком?
  •      Тож допоможемо доброму фокуснику та мавпочці Бамбіно швидше звільнити Фунтика від злої тітоньки Беладонни!
  •      Скажіть, яке число серед записаних відповідей, у грі «Шифрувальник», найбільше? (7)

Давайте разом із «ПіснеЗнайкою» згадаємо, що ж ми знаємо про число і цифру 7?

Нумо тепер цифру «Сім» привітаймо.

Де зустріли її пригадаймо.

Грає в веселці аж сім кольорів,

Тиждень складають звичайно сім днів…

Сім чудес світу відомі нам з вами,

Сім знаєм нот із музичної гами.

Кажуть, аби ми чинили мудріш:

«Сім раз відміряй – один раз відріж»…

Приказка ще у народі така є,

Що «На одного в сімох не чекають»…

Запис цифри 7 учнями в зошит (на дошці зразок написання цифри 7)

  •      Складіть і запишіть два приклади з відповіддю «7» (1 учень виконує на дошці, решта – самостійно в зошитах)

Перевірка складених прикладів

Повторення назв компонентів дії додавання піснею «ПіснеЗнайка».

  • Як називаються числа при відніманні?
  •    Назвіть число, яке є більше за 7, але менше за 9 (8); менше за 7, але більше за 5 (6).
  •      Ось і з цим завданням ви добре справились, тому можемо приклеїти вже другу пелюстку до квітки-семицвітки.

 

  1. Робота з картками «Черв’ячок»
  •      Скажіть шляхами якого мультфільму ми підемо далі?(«Найменший гном») (Слайд 3)
  •      Які добрі справи зробив гном Вася? Чи пам’ятаєте ви, які мудрі слова сказали Васі його бабуся і дідусь, коли він був схвильований, що його ніхто не помічає?
  •      Тож давайте швидше допоможемо маленькому гномові робити добро, виконавши це завдання на картках.

«Знає гном Ріхівничок, в якому з яблук черв’ячок!

Якщо ти кмітливий теж. Здогадайся, де ж!» (Слайд 4)

(Короткий інструктаж виконання роботи)

Завдання: «Червиве яблучко зафарбувати червоним олівцем

 

. 

  • Чому ж воно червиве? (Бо його відповідь відрізняється від інших)
  • Чому відповідь у ньому найменша? (бо черв’ячок з’їв частинку).
  •      Завдання виконали, за добрі справи гнома Васі ми можемо приклеїти ще одну пелюстку.
  1. Робота на картках «Порівнялки»
  • Назвіть героїв цього мультфільму? (Крокодил Гена, Чебурашка, бабуся Шапокляк) (Слайд 5)
  • Які добрі справи робили Чебурашка та Крокодил?
  • Як вела себе Шапокляк?
  •      Зараз ми допоможемо їй стати чемною та доброю. Ви повинні справитись із завданням «Порівнялки» (порівняти вирази)

1 варіант – жовті картки                          2 варіант – зелені картки

«Рахувати ти мастак?

То постав потрібний знак!»

1 варіант: 5+0 і 2+3                            2 варіант: 2+7 і 10-5

                  6+3 і 7-2                                              8-0 і 5+3

                  10-4 і 6+1                                            9-4 і 6+2
Самоперевірка виконаної роботи – за вивішеними на дошці картками:

1 варіант: 5=5                            2 варіант:  9˃5

                  9˃5                                              8=8

                  6˂7                                              5˂8

  •      І з цим завданням ви добре справились. Тому можемо приєднати ще одну пелюстку до квіточки.
  •      За гарну роботу на уроці крокодил Гена, Чебурашка і бабця Шапокляк запрошують вас трішки відпочити.

Фізкультпауза

(Запис пісні «1, 2, 3, 4, 5…)

1, 2, 3, 4, 5 – математики нас вчать.

Додавати ,віднімати, рахувати.

Коло й кулю розрізняти

І задачу розв’язати.

Полічи: 1, 2, 3, 4, 5.

1, 2, 3, 4, 5 – математики нас вчать.

Я рахую: 6,7, 8, 9, 10.

10 тигрів, 5 тигрят,

10 зайців, 5 зайченят.

Полічи: 1, 2, 3, 4, 5.

1, 2, 3, 4, 5 – математики нас вчать.

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4.

Потім йдуть 3,2,1.

1 м’ячик і кульок 7.

Полічи: 1, 2, 3, 3, 2, 1.

  1. Робота в парах «Доповни до 10»
  •      Хто з вас здогадався, шляхами якого мультфільму ми помандруємо далі? («Пригоди кота Леопольда») (Слайд 6)
  • Кого із героїв ви б хотіли мати за друга? Чому?
  • Чи подобається вам поведінка мишенят? Чому?
  •      Ми можемо допомогти мишкам зрозуміти, що так робити не можна, виконавши ось це завдання (На дошці – таблиця)

6+*=10           *+3=10

*+9=10           5+*=10

2+*=10

(Діти працюють самостійно в зошитах, після виконання завдань проспівується уривок з пісні «ПіснеЗнайка» «Разом краще»; діти обмінюються зошитами і виконують самоперевірку)

Самоперевірка

Одиниць візьмемо десять –

«Десять» - з них число складається

Два і вісім – буде десять:

На прогулянку ідемо всі!

Три і сім -  то стільки ж само:

Ми шануєм тата й маму!

Додамо чотири й шість ми –

Також десять вийде, звісно.

П’ять і п’ять ми добре бачим –

Десять разом, однозначно.

Дев’ять і один складеш –

Десять, друже, вийде теж.

  • Молодці! Приєднаємо ще одну пелюстку до нашої квіточки.
  1. Розв’язування задач
  •      Подивіться на малюнок і скажіть, до героїв якого мультфільму ми йдемо у гості? (Вінні Пух: День турбот») (Слайд 7)
  • Чому поганий настрій був у віслючка Іа?
  • Хто привітав його з днем народження?
  • Чи змінився настрій після цього в Іа?

-  Герої цього мультфільму пропонують вам розв’язати ось такі завдання.

а) Усні віршовані задачі:

*По дорозі ослик біг,

Ніс 7 яблук на пиріг.

Двоє впало покотилось.

Скільки яблук залишилось? (7-2=5(ябл.))

  
* Посадив ведмідь в гайочку

Шість міцних рясних дубочків.

Берізок більше аж на три.

Скільки берізок має рости?

б) Складання задачі за малюнком

Мудра тітонька Сова вивчила 8 букв. А поросятко П’ятачок – на 2 букви менше. Скільки букв вивчило поросятко? (8-2=6(б.)) (Слайд 8)
 

в)Запис розв’язання задачі у зошит

7. Творча робота над задачею.

  •      Змініть умову задачі так, щоб вона розв’язувалась дією додавання (усно).
  •      За чудову роботу над задачами ми можемо приклеїти вже шосту пелюсточку до нашої квіточки.

 

  1. Робота з геометричним матеріалом
  • Хто знає, яку назву має цей  мультфільм? («Просто так!») (Слайд 9)
  • Що вам сподобалось у цьому мультфільмі найбільше?
  • Скажіть, добрі справи потрібно робити у винагороду за щось?
  • Скільки пелюсток не вистачає у квітці? (1)
  • Щоб її отримати попрацюймо з геометричним матеріалом.

Робота в парах

(фігури у конвертах)

  • Об’єднайтесь у пари.
  • Які ви бачите геометричні фігури? (овал, круг, чотирикутники)

 

  

  • Скільки овалів?(5); чотирикутників? (3); кругів? (1)
  • Чого найбільше? Найменше? На скільки більше овалів, ніж кругів? (на 4)
  • Пофантазуйте і складіть свою диво-квітку…
  • Отже, можемо приклеїти вже останню пелюсточку до квітки-семицвітки.

ІV Підсумок уроку

а) Гра «Мікрофон» ( у вигляді квітки)

-  Які завдання були найцікавішими?

- Що корисного ви взяли з уроку для себе?

- Оцінювання роботи учнів на уроці (вербальне)

б)Декламування віршів на «Килимку побажань» (Слайд 10)

Добрим бути просто чи не просто?

Не залежить доброта від зросту!

Як людей полюбиш, пошануєш,

Силу для добра й душі відчуєш…

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона, як сонце світить,

То радіють і дорослі й діти.

в) Вручення «Чарівних квіточок»

- Діти, ці квіточки чарівні, нехай додають у ваші душі і серця тепла, доброти, співчуття до інших та впевненості  своїх силах.

(Слайд 11)

- Шановні гості, а ви, будь ласка, згадуйте про добрих і чемних наших діток з 1-Б класу Гребінківської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Запрошуємо всіх до пісні (відеозапис пісні «Шляхами доброти» за сюжетами мультфільмів)











 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку