Заняття для дітей середнього віку
“Дорожня безпека”
Програмовий зміст: продовжувати ознайомлювати дітей з правилами безпечного переходу дороги по пішохідному переходу; закріплювати знання дітей про сигнали світлофора; виховувати усвідомлене ставлення до правил безпечної поведінки на дорозі; вчити уважно слухати і відповідати на запитання, збагатити словниковий запас; продовжувати викликати інтерес до розфарбовування.
Словник: світлофор, зебра, пішохідний перехід, уважний, безпечно, правила руху.
Хід заняття
Вихователь: Діти, до нас завітав ведмедик.
-Звідки він прийшов?Де він живе?
Так він живе у лісі.Та коли потрапив до нас то на дорогах дуже злякався.Оскільки там багато машин, а він зовсім не вміє переходити дорогу
-Ми допоможемо йому?
Отож послухайте загадку і відгадайте!
Як переходиш вулицю,
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема,
Трикольорові очі
Я маю недарма.
Діти. Світлофор.
Вихователь (показує іграшковий світлофор): Він має три ока, усе бачить на своїх дорогах.
Якого кольору очі? Світлофор приніс нам цікаву таблицю і картки.
Вихователь: Погляньте на таблицю. Які машини зображено на картинках?
Діти: Легкова автомашина, вантажівка, пожежна машина (можливі інші відповіді).
Вихователь:
Не літає — гуркотить,
Жук по вулиці біжить.
Очі-вогники горять.
Як жука такого звуть?
Діти: Легкова автомашина.
Вихователь запитує дітей про те, де на таблиці розміщено картинку із зображенням легкового автомобіля чи інших машин (праворуч, ліворуч, угорі, унизу, посередині).
Діти знаходять відповідні картинки.
Вихователь: Так, у гаражах стоять різні машини: легкова автомашина, вантажівка, пожежна машина, але там є ще й інші. Машину-екскаватор використовують, щоб викопати велику яму для будівництва. (Діти рухами рук імітують дії ковша екскаватора.)
Вихователь:
Двірник-чудо перед нами,
Величезними руками
За одну хвилину згріб
На дорозі білий сніг.
Про яку машину загадка?
Діти: Про снігозбиральну.
Вихователь: Так, це снігозбиральна машина для очищення вулиць від снігу. А це — автокран, що піднімає і переміщує на невелику віддаль вантажі. (Показую інші картинки.)
Чим різняться машини між собою?
Діти: Різна форма кузова, кабіни, наявні інші деталі (ківш, щоб копати землю; щит для згрібання снігу; гачок підйомного автокрана).
Дидактична вправа «Закінчи речення»
Машини допомагають людям...
Легкові автомашини...
Вантажівки перевозять...
Машиною керує...
Усі машини можна назвати одним словом...
Гра «Світлофор»
Гру проводять з метою закріплення знань про кольори світлофора, їхнє значення; розвитку уваги і реакції.
Правила гри
Діти стоять на килимку. Вихователь піднімає зелений прапорець, діти тупають ногами. Якщо піднятий жовтий прапорець — плескають у долоні; якщо червоний — присідають без руху і звуку. (Повторити двічі–тричі.)
Вихователь: Усі автомашини їздять по дорогах, а людям також часто доводиться ходити по дорозі, переходити її.
Щоб не сталося біди, що потрібно знати пішоходові?
Діти: Правила дорожнього руху.
Вихователь: А тепер, діти, послухайте вірш про перехід через вулицю та виконайте разом рухи. (Імітація рухів за текстом вірша.)
Подивись ліворуч,
А потім праворуч,
Якщо хочеш ти
Дорогу перейти.
І якщо побачиш,
Будь-яку машину,
Почекай на місці,
Щоб не було біди.
Діти повторюють текст вірша за вихователем.
Вихователь: А тепер ми розгляньмо картки, що нам подарував Світлофор. Вони лежать на столі. Я називатиму машину, а ви обиратимете відповідну фішку з геометричними фігурами і накриватимете зображення цієї машини на картці. Якщо це пасажирський транспорт, то накривайте кружечком, вантажний — квадратом, а машини, що допомагають людям виконувати важку роботу,— прямокутником.
Вихователь: Ну що ж малята, ви добре впорались. Скажіть тепер, що вам сподобалось сьогодні на занятті і чому.