Дослідницька бесіда на тему:
« Про брудні руки»
Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до свого здоров’я, закріплювати в учнів навички охайності; переконати в необхідності дотримання гігієнічних вимог, попереджувати інфекційні захворювання серед дітей.
Обладнання: мило, рукавички поліетиленові , 3 пакети Zip-lock ,лупа, мікроскоп,3 скибки хліба, 3 стікера з надписами, загадки , паперовий рушник.
Хід бесіди-дослідження:
-Доброго дня, діти. Сьогодні тема нашої бесіди : «Про брудні руки».
-Діти, а чи хочете ви дізнатися ,чи чисті ваші ручки?
-А як ви думаєте, всі в нас миють руки? (відповіді дітей)
-Дякую, що ви такі щирі, дотримуєтесь правил гігієни.
2. Загадки
Мене п’ють , мене ллють,
Усім потрібна я. Хто я така? (Вода)
Мию, мию без жалю,
Мию там, де брудно.
Цю роботу я люблю,
Хоч від неї худну.(Мило)
Коли миюсь, чи вмиваюсь,
Потім ним я витираюсь.
Витирати сухо звик
Мій м’якесенький… (рушник)
Так які предмети є вірними помічниками чистоти?(мило, рушник, вода)
Але запам’ятайте! Якщо ви користуєтеся брусковим милом , то воно повинно бути тільки вашим, бо якщо одним милом користується багато людей ,то через нього можуть передаватися інфекційні хвороби. Тому в школі та в інших громадських місцях користуйтеся рідким милом, а руки витирайте паперовим рушником.
3.Дослід.
Зараз на прикладі дослідження ми дізнаємось:
-Як це важливо мити руки!
На уроках ви багато писали , малювали, книжки читали і гралися у різні ігри.
Але, деякі з вас , ще не часто миють руки, забувають.
Отже, давайте проведемо дослід, автором якого є американська вчителька Джаран Енніс.
Для цього експерименту потрібно:
-мило , поліетиленова рукавичка ( яку ви знайдете ,в будь якому супермаркеті),3 зіп -пакета , 3 стікера з надписами:
-жовтий стікер-контроль,
-зелений стікер- чисті руки,
-червоний стікер-брудні руки.
Щоб провести дослідження бездоганно і просто, треба взяти найбільш розповсюдженіший продукт , що це може бути?
-Так, це хліб.
Покладу один шматок хліба в пакет « контроль» ,але по-перше, одягну нашу рукавичку. (застібаю пакет щільно).
По- друге, щоб взяти шматок хліба, мені потрібно помити руки з милом.(Мию руки, витираю паперовим рушником). Чистою рукою, беру другу скибку хліба і кладемо його в пакет під назвою « чисті руки».
В-третє, найцікавіше ,залишилася остання скибка хліба, я прошу передати вам, хай кожен візьме у руки .(Діти ланцюжком передають один одному).
-Добре , ми беремо і поміщаємо в пакет з підписом «брудні руки».
Через 5-7 днів ,ми з вами будемо спостерігати, що трапиться з нашими шматочками хліба. За допомогою мікроскопа та лупи розглянемо, як брудні руки, чисті руки або поліетиленова рукавичка впливають на якість харчування, на якість продукту.
Отже, діти, який висновок потрібно зробити? (Відповіді дітей).
Тож давайте пригадаємо: коли ж потрібно мити руки?
-Обов’язково перед їдою і після їди.
-Обов’язково після відвідування туалету.
-Після прогулянки та коли повертаєтеся з магазину, лікарні, аптеки, школи.
Частіше мийте руки і ви будете здоровими. Ця обережність актуальна зараз в сезон грипу і застуд. Бо чистота рук –запорука здоров’я.
А про те , що ж трапиться з нашим хлібом, ми дізнаємось скоро.
Досвідом поділилася Вікторія Тернових
Вихователь ГПД, ЗЗОШ 1-3 ст.№51