Дослідницька діяльність
«Шкідлива їжа»
П.І.Б. автора/ки, посада, назва закладу |
Венгрин Христина Миколаївна |
Вік вихованців (група) |
Середня група ( 4-5 років) |
Тема |
Здорове харчування (Українське дошкілля) |
Мета |
Повага до людської гідності та прав людини, аналітичне та критичне мислення, вміння слухати та спостерігати ,емпатія, уміння співпрацювати, громадянська свідомість, впевненість у собі, знання самого себе та критична самооцінка ,знання та критичне розуміння світу. |
Тривалість |
35 хв |
Громадянська компетентність |
Вміння |
Дескриптори компетентності для культури демократії |
Виявляє здатність ідентифікувати ресурси для навчання, шукає роз’яснення нової інформації, використовує докази, щоб підтвердити свою думку. Уважно слухає інших людей, може зрозуміти , коли товариш потребує допомоги, змінює свою думку, якщо подали раціональне обґрунтування для цього. |
ОПИС активності/діяльності |
Хід проведення. Крок 1. Ранкове коло «Моє здоров’я» 1.Привітання: Зазирнуло сонечко у віконце, Посміхнулось весело мені. «Я бажаю всім добра й здоров’я – Шепотів промінчик на гіллі» 2. Діти, хто сьогодні хоче розповісти про своє самопочуття? Як ви гадаєте, чи залежить наш настрій від нашого самопочуття? Як саме ми можемо покращити наше здоров’я? 3. Погляньте, будь ласка, один на одного, посміхніться і запитайте «Як ти почуваєшся?» «Що тебе турбує?» 4. Весела гімнастика « Нетрадиційне привітання» А зараз діти, давайте ще раз привітаємось один з одним. Але це буде незвичне привітання словами, а вітатись ми будемо тілом.
Крок 2. Ознайомлення з планом на день. Сьогодні у нас будуть гості, а ще ми будемо грати в ігри та робити досліди. Вам цікаво? Тоді розпочинаємо! (або Ні! Тоді послухаємо розповідь про нашого гостя.) У казковому місті ляльок жив хлопчик Максим, який дуже полюблять солодощі, солодкі напої та фаст-фут. Він ніколи не куштував справжньої корисної їжі і дуже цим вихвалявся. але одного ранку, Максимко прокинувся із сильним болем у животі. «Ой, ой, як болить – кричав хлопчик на всю вулицю.- Рятуйте!» До нього підійшли перехожі « Що сталось? Чого ти плачеш? Як тобі допомогти?» - питали вони наввипередки. «Мені потрібний …- намагався згадати Максим , але на жаль , зміг пригадати лише ось цей вірш: Він людей з біди рятує, І хвороби всі лікує – Призначає процедури І таблетки, і мікстури. Діти , а здогадались кого кличе Максим на допомогу. Давайте всі голосно скажемо ! Лікаря! Крок 3. Заходить медсестра із лялькою в руках. Здоровенькі були, малята! Дякую, що покликали мене на допомогу. Я Максимка уже полікувала і його нічого не болить. Хто скаже , чому у нього болів живіт? Саме так, які ви розумники! А навчите Максима ,яка є корисна їжа, а яка шкідлива. Крок 4. Гра « Знайди вітаміни» У групі заховані різні бутафорські овочі та фрукти, дітям потрібно їх знайти та покласти у миску. Крок 5. Дослід з чіпсами. А чіпси – це шкідливо чи корисно їсти? Чому? Давайте переконаємось або спростуємо наші думки. Беремо пачку чіпсів, відкриємо і понюхаємо. Приємно пахне? А тепер спробуйте їх на дотик. Які відчуття? Якщо взяти серветку та обгорнути нею чіпси ,якою вона стане? Отже, можна зробити висновок …(відповіді дітей) наводимо на думку, що чіпси шкідливі, неприємно пахнуть, липкі, жирні, їсти їх не можна. Дослід з солодкою водою ( кола, фанта, тархун або інша яскраво забарвлена вода) А якщо чіпси запити солодкою водою, що станеться? Давайте, так і зробимо, візьмемо стакан насипемо у нього чіпси залиємо солодкою водою і залишемо до завтра. А зараз проведемо дослід , чи натурального кольору вода і що відбудеться , коли її профільтрувати? В один стакан наливаємо нашу воду, а у другий ставимо лійку із ватяним диском. Акуратно переливаємо і бачимо що?(диск став зеленим, а вода світліша)Поясніть, чому так трапилось. Отже, у солодкій воді міститься хімічний барвник, який є причиною різних проблем із здоров’ям, як от нудота, біль у животі, алергія. Це без сумнівів ,дуже шкідливий напій. Тепер Максим побачив та зрозумів ,що їсти шкідливі продукти не можна. Від сьогодні він обіцяє вживати більше овочів та фруктів, робити зарядку та гуляти на свіжому повітрі. За це він вдячний усім вам і запрошує до себе у країну ляльок в гості. Крок 6. Рефлексія. Діти, давайте заплющимо очі та згадаємо, що нового ми дізнались. Чи було вам цікаво? Хто хоче смачні чіпси (:? Ви усі молодці, багато навчились. Бережіть себе та своє здоров’я!
|
Підсумок за результатами проведення активності/діяльності |
Діти вчаться здобувати нові знання методом дослідження; вчаться правильно формулювати свою думку та відстоювати її. Вчаться співпереживати, прислуховуватись до чужої думки. Вчаться розуміти своє тіло; дбати про себе та інших. |
Як цю діяльність можна провести онлайн |
Щоб провести заняття онлайн, потрібно перше попрацювати з батьками, пояснити та обговорити усі нюанси. Роботу з дітьми можна розпочинати так само як і офлайн.
|
Необхідне обладнання/матеріали |
Облаштування групової кімнати: один острівець , щоб навколо змогли стати діти. Матеріали: овочі та фрукти (іграшкові),миска, лялька Максимко, пачка чіпсів ,серветки, солодка газована вода яскравого кольору, три стакани, лійка, ватяний диск |
Додатки |
|
Використані джерела (1-2) |
Фрагмент заняття: Пошуково-дослідницька діяльність в дитячому садку.( автор невідомий) Фрагмент Ранкова зустріч "Моє здоров'я"(Гамоля Катерина Павлівна, «Всеосвіта») |