Заняття з екологічного виховання для дітей молодшої групи "Сендплей" (ігри з піском)

Про матеріал
Гра з піском, як засіб розвитку дитини з раннього віку. Граючись з піском, діти створюють з нього мініатюрну країну світу. Дитина в пісочниці – це творець, своїм міркуванням діти змінюють один сюжет на другий. Даний метод виховання через гру – це натуральний і посильний для кожної дитини вид діяльності, в якому можна розкрити дитину та граючи – навчати.
Перегляд файлу

Гра з піском, як засіб розвитку дитини з раннього віку. Граючись  з піском, діти створюють з нього мініатюрну країну світу. Дитина в пісочниці – це творець, своїм міркуванням діти змінюють один сюжет на другий.

Даний метод виховання через гру – це натуральний і посильний для кожної дитини вид діяльності, в якому можна розкрити дитину та граючи – навчати.

 

Заняття в групі молодшого віку 

 

Тема: «Екологічне виховання»

Сендплей (гра з піском)

 

Мета: познайомити дітей із властивостями піску (сухий, мокрий) через досліди, експерименти, закріпити, що пісок знаходиться в різних станах. Розвивати вміння мислити, міркувати та придумувати невеличкі розповіді.

Продовжувати формувати у дітей такі якості, як уважність, винахідливість, кмітливість, дружбу, взаємодопомогу, вміння отримувати радість і задоволення від ігор, зокрема з піском.

 

Хід заняття.

 

Привітання

 

Треба разом привітатись

Добрий день!

Дружно голосно сказати

Добрий день!

Вліво, вправо поверніться

Один одному всміхніться,

Добрий день!

 

В дитсадочку, у дворі

Гарна є пісочниця.

В ній веселій дітворі

Завжди гратись хочеться.

В теплу днину залюбки

Радісно й завзято
Бавляться тут малюки

Хлопчики й дівчата!

 

- А ви любите гратися пісочком?

Сьогодні ми будемо гратися з пісочком, проводити досліди, шукати скарби, фантазувати, малювати на піску.

- А що таке пісочок? (це багато, багато піщинок)

- Які піщинки? (маленькі, крихітні, сірі, білі, легенькі)

- Чи можна тримати піщинки в руці?

Зараз я насиплю пісочок на долоньку та нахилю. Що він робить? (просипається до низу).

- Чому? (бо він сухий).

Так, на поверхні пісочок  завжди сухий, бо його висушило сонечко та вітерець.

- А коли буває пісок мокрим, вологим? (коли іде дощик, коли ми його поливаємо).

 

Дослід.

Я наллю водичку на пісочок. Який він стає? (вологим, мокрим).

- А вологий пісочок такого ж кольору як сухий? (він темнішій)

- Вологий пісочок просипається? (ні)

 Коли пісочок вологий його піщинки зліплюються і він не сиплеться.

- Чим можна брати пісок? (лопатою, рукою, совочком, відерцем).

      На вологому піску можна малювати.

     

Дидактична гра «Доповни речення»

 

1. Сухий пісок світлий, а вологий …..(темний).

2. Сухий пісочок легкий, а вологий…….(важкий).

3. У сухому піску добре видно піщинки, а у вологому вони …….(зліплені).

 

Пальчикова гімнастика.

(Оскільки пісочок зберігається у лотках, пропонуємо дітям зробити пальчикову гімнастику).

 

Ви пісочок розгорніть,

В нього руки опустіть,

Піаніно уявіть

На клавіатурі пальчиками грайте

Ось так!

 

А зараз на столі спробуйте пограти. Що ви відчуваєте? (стіл твердий, а пісок…… м’який).

А який настрій був, коли ви грали? (веселий, радісний, чудовий).

 

Вправа «Незвичайні сліди»

  1.                     «Йдуть ведмежата» - кулачками та долонями із силою натиснути на пісок.
  2.                     «Стрибають зайчики» - кінчиками пальців вдарити по поверхні піску, рухаючись в різних напрямах.
  3.                     «Повзуть змії» - розслабленими або напруженими пальцями залишити хвилястий слід у різних напрямках.
  4.                     «Біжать жучки» - рухаємо всіма пальчиками, імітуючи комах, можно занурити руки в пісок.

 

Ми веселі дошкільнята

Нам приємно разом грати

У подорож рушаємо

На відкриття чекаємо.

 

На моєму столі, в моїй маленькій пісочниці, у пісочку заховані скарби. Вам необхідно їх знайти, обстежити пальчиками та, не виймаючи їх з піску, розказати про них (сховані  фігурки тварин).

- Що ти знайшов?

- Чому ти вважаєш що це …..?

Давай складемо казочку про наших героїв.

 

Фізхвилинка

Всі малята стали прямо

Всі змахнули враз руками

Навкруг себе покружились

На пісок перетворились

Єва, Катя і Маринка

Кожен з вас тепер піщинка,

А піщинок діточок

Кличе вітер у танок

Стих вітерець і всі піщинки

Що зробили? (впали на землю)

 

 - За вітром літали сухі чи мокрі піщинки?

- Діти, а можна розкидати пісочок з пісочниці?

А чому ні? (треба його берегти, щоб робити пасочки, грати з ним, будувати дім, гараж, паркан та інше)

- А що треба зробити після гри з пісочком?

 

Пропоную дітям аркуші паперу, на яких намальований листочок, пропоную його  зафарбувати клеєм та засипати кольоровим пісочком.

Деякі листочки залишити сірі, пояснити, що восени вони прощаються з нами і листики сумні та сірі.

 

А зараз з пісочком нам пора прощатись,

будемо не раз з ним зустрічатись.

Швидко руки витирайте

Та підемо в інші ігри гратись.

 

 

 

 

doc
Додано
21 червня 2023
Переглядів
1941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку