Гра з піском, як засіб розвитку дитини з раннього віку. Граючись з піском, діти створюють з нього мініатюрну країну світу. Дитина в пісочниці – це творець, своїм міркуванням діти змінюють один сюжет на другий.
Даний метод виховання через гру – це натуральний і посильний для кожної дитини вид діяльності, в якому можна розкрити дитину та граючи – навчати.
Заняття в групі молодшого віку
Тема: «Екологічне виховання»
Сендплей (гра з піском)
Мета: познайомити дітей із властивостями піску (сухий, мокрий) через досліди, експерименти, закріпити, що пісок знаходиться в різних станах. Розвивати вміння мислити, міркувати та придумувати невеличкі розповіді.
Продовжувати формувати у дітей такі якості, як уважність, винахідливість, кмітливість, дружбу, взаємодопомогу, вміння отримувати радість і задоволення від ігор, зокрема з піском.
Хід заняття.
Привітання
Треба разом привітатись
Добрий день!
Дружно голосно сказати
Добрий день!
Вліво, вправо поверніться
Один одному всміхніться,
Добрий день!
В дитсадочку, у дворі Гарна є пісочниця. В ній веселій дітворі Завжди гратись хочеться. В теплу днину залюбки
Радісно й завзято Хлопчики й дівчата! |
- А ви любите гратися пісочком?
Сьогодні ми будемо гратися з пісочком, проводити досліди, шукати скарби, фантазувати, малювати на піску.
- А що таке пісочок? (це багато, багато піщинок)
- Які піщинки? (маленькі, крихітні, сірі, білі, легенькі)
- Чи можна тримати піщинки в руці?
Зараз я насиплю пісочок на долоньку та нахилю. Що він робить? (просипається до низу).
- Чому? (бо він сухий).
Так, на поверхні пісочок завжди сухий, бо його висушило сонечко та вітерець.
- А коли буває пісок мокрим, вологим? (коли іде дощик, коли ми його поливаємо).
Дослід.
Я наллю водичку на пісочок. Який він стає? (вологим, мокрим).
- А вологий пісочок такого ж кольору як сухий? (він темнішій)
- Вологий пісочок просипається? (ні)
Коли пісочок вологий його піщинки зліплюються і він не сиплеться.
- Чим можна брати пісок? (лопатою, рукою, совочком, відерцем).
На вологому піску можна малювати.
Дидактична гра «Доповни речення»
1. Сухий пісок світлий, а вологий …..(темний).
2. Сухий пісочок легкий, а вологий…….(важкий).
3. У сухому піску добре видно піщинки, а у вологому вони …….(зліплені).
Пальчикова гімнастика.
(Оскільки пісочок зберігається у лотках, пропонуємо дітям зробити пальчикову гімнастику).
Ви пісочок розгорніть,
В нього руки опустіть,
Піаніно уявіть
На клавіатурі пальчиками грайте
Ось так!
А зараз на столі спробуйте пограти. Що ви відчуваєте? (стіл твердий, а пісок…… м’який).
А який настрій був, коли ви грали? (веселий, радісний, чудовий).
Вправа «Незвичайні сліди»
Ми веселі дошкільнята
Нам приємно разом грати
У подорож рушаємо
На відкриття чекаємо.
На моєму столі, в моїй маленькій пісочниці, у пісочку заховані скарби. Вам необхідно їх знайти, обстежити пальчиками та, не виймаючи їх з піску, розказати про них (сховані фігурки тварин).
- Що ти знайшов?
- Чому ти вважаєш що це …..?
Давай складемо казочку про наших героїв.
Фізхвилинка
Всі малята стали прямо
Всі змахнули враз руками
Навкруг себе покружились
На пісок перетворились
Єва, Катя і Маринка
Кожен з вас тепер піщинка,
А піщинок діточок
Кличе вітер у танок
Стих вітерець і всі піщинки
Що зробили? (впали на землю)
- За вітром літали сухі чи мокрі піщинки?
- Діти, а можна розкидати пісочок з пісочниці?
А чому ні? (треба його берегти, щоб робити пасочки, грати з ним, будувати дім, гараж, паркан та інше)
- А що треба зробити після гри з пісочком?
Пропоную дітям аркуші паперу, на яких намальований листочок, пропоную його зафарбувати клеєм та засипати кольоровим пісочком.
Деякі листочки залишити сірі, пояснити, що восени вони прощаються з нами і листики сумні та сірі.
А зараз з пісочком нам пора прощатись,
будемо не раз з ним зустрічатись.
Швидко руки витирайте
Та підемо в інші ігри гратись.