Дослідницька робота "Розквітай рідна школо"

Про матеріал
Покращення зовнішнього озеленення нашої школи, поповнення видового складу рослин, що сприяє підвищенню екологічної культури школярів, визначення оптимального видового різноманіття рослин ,
Перегляд файлу

           

 

 

 

 

 

Дослідницька робота на тему:

            «Розквітай же рідна школо»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                              Роботу виконала:

Юхим Ірина, учениця 9-А класу

Чортківської загальноосвітньої школи

                                                               І-ІІІ ступенів №5

                                                                   Крівник:

Стефанишин Тамара Зенонівна,

                                                                  вчитель біології

Чортківської загальноосвітньої школи

                                                                    І-ІІІ ступенів №5

 

 

 

Чортків 2019рік

 

 

 

Зміст роботи

 Вступ…………………………………………………………………………….с.4

 Розділ I.  Теоретична частина

  1.             властивості води…………………………………....с.7
  2.               Значення води для живих організмів, її вплив на людину…………..с.8

Розділ II.  Експериментальна частина

2.1       Визначення органолептич­них показників якості води. ………………..с.9

2.2        Хімічний аналіз води…………………………………………………….......с.12

2.3      Методи очищення води в домашніх умовах………………………… с.14

Висновки………………………………………………………………………..с.16

Список використаної літератури…………………………………………. .с.17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Квіти наче на параді

Зустрічають нас щодня.

Різнобарвні, веселкові

Усміхаються здаля.

Тихо шепчуть, нахиливши

Вниз голівоньки свої

Кажуть: вчіться, вчіться, діти,

Бо майбутнє  наше – ви.

 

 У кожного своя особиста думка про красу…. Квіти – окраса життя. Не один раз влітку ми зупиняємо погляд на клумбах. Ці маленькі чарівні куточки природи є справжніми відбитками культури їх господарів, дзеркальним відображенням їх охайності, смаку. Школа – наш другий дім, а її квітники – це наше обличчя Шкільний двір - обов'язковий атрибут практично кожної школи. На ньому відбувається багато різних шкільних заходів. Для проведення робіт на якісному рівні по відновленню і облагороджуванню територій, збільшення зеленої зони, споглядання краси якій створювало б гарний настрій, відчуття гармонії з природою, підвищувало життєвий тонус, необхідний ландшафтний дизайн шкільного двору. А очищені «зеленими помічниками» від шкідливих домішок, пилу, газу та інших шкідливих речовин повітря, ґрунту сприяли оздоровленню навколишнього середовища, де школярі проводять поурочні, дозвілеві та інші заняття за різними напрямками: спортивних, науково -практичних занять

Наявність клумб істотно перетворює зовнішній вигляд території. Вони є не тільки важливими композиційно-планувальними елементами простору, але й відіграють роль активних декоративних акцентів. Форма, розмір, характер квіткового візерунка багато в чому визначають естетику території й говорять про рівень художнього смаку його творців. Проектування й розбивку клумб варто провадити на основі ретельно продуманого планувального й стильового рішення. Не варто забувати й про правильний вибір місця для розбивки клумб. Вдалим можна вважати таке місце, що забезпечить рослинам найбільш підходящі умови росту й цвітіння (ґрунти, зволоженість, повітропроникність, освітленість) і виразний і візуально сприйманий декоративний ефект.

 І справді, де ще можна настільки близько милуватися красою живої природи, а також безпосередньо брати участь у її створенні.  Напевно, саме тому клумби і  квітники користуються у нас особливою  популярністю,  а вирощуємо ми їх з такою любов'ю.

Квіти - один з основних засобів декоративного оформлення квітника. Існує безліч способів прикрасити клумби, зробити його розкішнім і прекрасним.

Квіти наповнюють сад калейдоскопом фарб і чаруючих ароматів. Квіти створюють атмосферу свята, піднімають настрій. Але саджати їх у саду безсистемно не варто - вони повинні служити прикрасою саду, гармонійно доповнюючи навколишній ландшафт.

 

Мета дослідження: 

  • покращення зовнішнього озеленення нашої школи ,
  • поповнення видового складу рослин, що сприяє підвищенню екологічної культури школярів
  • визначення оптимального видового різноманіття  рослин ,
  • виховання почуття патріотизму на основі найважливіших державних символів.
  • формування у дітей екологічної культури, дбайливого ставлення до природи;

Завдання

  • Провести аналіз спеціальної та методичної літератури за темою дослідження.
  • Теоретичне ознайомлення з елементами квіткового оформлення.та сучасними     технологіями в галузі ландшафтного дизайну.
  • Створення   дизайнерських ескізів.
  • Створення на території школи клумб різних типів 
  • Благоустрій території. 
  • Збільшення видового та кількісного складу квітково – декоративних рослин в     зовнішньому озелененні школи .

Об’єктом дослідження  є

 

План дослідження: 

1 етап: планування території школи, проведення інвентаризації існуючих зелених насаджень з урахуванням складу, віку, розмірів, стану та характеру розміщення за допомогою спеціальної та методичної літератури за темою дослідження.
2 етап:  теоретичне ознайомлення з елементами квіткового оформлення.та сучасними технологіями в галузі ландшафтного дизайну.
3 етап: збагачення видового складу квітково- декоративних рослин на території школи і підготовка території до створення клумб. 
4 етап: практичне втілення дослідження.

 

1. Актуальність роботи:

   Школа починається зі шкільного подвір’я. Перше знайомство дитини зі школою починається з її зовнішнього вигляду. Не випадково кажуть, що зустрічають по одягу, а театр починається з роздягальні. Школа, на наш погляд, починається зі шкільного подвір’я. Саме тому вирішення даного питання потрібно починати з оформлення пришкільної ділянки.

   Школа повинна бути осередком культури, тому її зовнішній вигляд  повинен бути красивим та зручним не тільки всередині, а й ззовні. Візитна картка школи це її подвір’я. Воно повинно бути благовлаштованим, чистим і красивим. Щоб кожен знав, що наша школа є найкращою.

  

 

В дослідницькій роботі було використано такі методи дослідження, як: теоретичні (аналіз і синтез, порівняння, узагальнення, аналогія) та емпіричні  (експеримент). Основна частина роботи складається з двох розділів:                                                     розділ I. Теоретична частина

  розділ II. Практична частина.

розділ I. Теоретична частина

 

  1.                    Вивчення біологічних особливостей рослин

Багато хто вважає,що для оформлення клумби необхідно залучати фахівців. Насправді це не зовсім так. Якщо скласти попередній проект і проявити трохи фантазії, то навіть у початківців вийде досить красива і оригінальна клумба. Під час теоретичних занять ми ознайомилися з біологічними особливостями квіткових рослин, які найбільше культивуються в нашій місцевості. Вивчили періоди цвітіння рослин, їх стійкість до хвороб,  витривалість. Знання про квіти, які найчастіше використовуємо на клумбах, допомоглижуть при закладці клумб та догляді за рослинами. Працюючи з літературою даного типуя врахували думки адміністрації школи про можливість створення на клумбах композицій з державними символами . З різних джерел дізналася, що досить поширеним і цікавим видом квіткового оформлення, що створює довготривалий ефект, є клумби. Сучасні клумби мають правильну геометричну форму - округлу, овальну, прямокутну, квадратну, трикутну, багатогранну або неправильну .

   Залежно від висаджених рослин бувають одно- та багаторічні. За видом посадкового матеріалу - квіткові, декоративно-листяні або килимові; за часом квітування - весняні, літні, осінні; за характером засаджування - суцільні (з одних і тих самих рослин) та складні (з рослин різних видів або одного виду, але різного забарвлення); за різноманітністю вимог квіткові рослини умовно поділяють на групи по відношенню:до світла - світлолюбні, тіньовитривалі і тіньолюбні;до тепла - теплолюбні і холодостійкі;до води - вологолюбні і посухостійкі.  

Вимоги до підбору рослин:

 використання в навчальному процесі;

широке розповсюдження і доступність для придбання;

успішне проростання їх в умовах регіону (зимостійкість, посухостійкість та інші еколого-біологічні ознаки)

легко розмножуються в умовах навколишнього середовища, як квітково – декоративні так і декоративні;

швидкість росту та розвитку;

можливість одержання вихідного матеріалу (насіння, живці);

  1. Планування  роботи.

При  плануванні  було враховано:

  • як освітлюється ділянка впродовж дня;
  • як переміщується тінь від будівель впродовж дня;
  • як падає тінь від високорослих дерев.

Учасники проекту запропонували розбити клумби у вигляді різних фігур : прямокутні , квадратні , круглі, овальні , використовуючи природні та штучні матеріали ( камінь, щебінь, декоративну сітку ). Ці роботи проводили у березні та квітні . Багато роботи потребує догляд за квітниками. А саме:  скопування та розпушування квітників навесні. І все це учні нашої школи вміють!

Було створено план оформлення клумб, продумано композиції із рослин, враховуючи періоди квітування.

б) Вивчити асортимент квітково-декоративних рослин і способів їх використання для озеленення території:

Опис і характеристика вибраних рослин:

Петунія

Латинська назва: Petunia.

Категорія: контейнерні рослини, однолітні рослини.

Сімейство: пасльонові (Solanaceae).

Батьківщина: Південна Америка.

Форма: трав’яниста рослина.Опис: Петунія – назва роду однорічних і багаторічних трав’янистих рослин. Відомо близько 25

видів. В садовому квітникарстві на сьогодні вирощують  переважно

 

 гібридні форми і сорти.

  Петунія гібридна (P.hybrida) – багаторічна рослина, вирощується як однорічник, з прямостоячими або звисаючими стеблами довжиноюдо 70 сантиметрів. Листя суцільне, без черешків, розташованепочергово. На стеблах и листях помітніволоски. Квітки поодинокі, прості або махрові, до 10 сантиметрів в диаметрі, білої, пурпурно-червоної, світло-жовтої, рожевої, фіолетової  окраски. Володіють приємним ароматом. Чашечка складається з 5 чашолистків, які зрослися біля основи. Квітування петунії гібридної прододовжується с червня до листопада. Разрізняють декілька садових форм цьогоговидау– петунія крупноквіткова, багатоквіткова и т.ін.

  Петунія багатоквіткова (P. multiflora) – садова форма відрізняється невеликими квітками і пишним цвітінням. Багатоквіткова петунія - найменш вибаглива форма, відносно стійка до дощу і вітру.

101694717_861703733.jpg0_617b6_f965de51_XL.jpeg

петуния.jpeg

Умови вирощування: рослина петунія добре развивається і рясно квітує на сонячних ділянках. Грунт підходить любий садовий, хоча краще полюбляє  суглиністі або супіщані. Найбільше підходить  ділянка, захищена від вітру і дощу.Застосування: квітка петунія в саду може виконуватинайрізноманітніші функції.

 

Прямостоячі петунії можуть вирощуватися в контейнерах або стати прикрасою клумби. Петунії у відткритомугрунті і в контейнерах почувають себе однаково добре. Завдяки своєму довгому и рясному цвітінню, а також яскравості і разноманіттю кольорів, петунії незамінні для килимових клумб та інших регулярних квіттников. Композиції з петуній довго зберігають декоративність. Добре поєднуються на клумбі петунії, пеларгонії, лілії, віоли.

Догляд: Поливати петунії бажано достатньо, однаквона не терпить  застою води у корнях. Вдячно відкликається на підкормки мінеральними й органічними добривами. В суху жарку погоду бажанообпирскування. Для збереження декоративності слід приділяти увагу засохлим квіткам. В цілому вирощування квітів петунії достатньо нескладне.

Розмноження: петунія розмножується частіше всього насінням. Для вирощування петуній насіння висівають, починаючи з середини березня, під скло. Сходи з ‘являются через 5-7 днів. Пікірування в стадії першого справжнього листа. Петунії з насінняможуть вражатися черною ніжкою, тому важливо  підтримувати достатній, але не зайвий рівень вологості розсади петунії. Висадка в грунт проводиться, коли минує загроза зворотніх заморозків. Для кращого кущування можна провести прищипування. Найбільш цікаві екземпляриможна розмножити черенкуванням.    Черенкування петуній проводять зазвичай весною. На черенкизрізають верхівкові пагони з 4-5 листочками, заглиблюють  їх в землю на чверть і накривають склом. В період укорінення черенки необхідно періодичнообпирскувати. Розмноження петуній черенками частіше всього застосовують для ампельних і махрових форм.

Хвороби і шкідники: При правільному дотриманні агротехніки петунія рідко хворіє. Найбільш поширені хвороби петуній – чорна ніжка, сіра і білагниль, бура плямистість, фітофтороз, листова галла, вірус табачної мозаїки, хлороз. Шкідники - тля, білокрилка, 12

трипси, павутинний кліщ, слимаки.

Тагетесабочорнобривці

101621908_large_17.jpg
Тагетесабо чорнобривці (Tagetes) — рід однорічних і багаторічних рослиніз сімейства Астрові, або Складноцвітні. Назва походитьвідімені внука бога Юпітера — Тагеса (Tages), уславленого своєю красоюівмінням пророчитимайбутнє . Батьківщина- Америка, де квіти дико ростутьвідНью Мексики і Арізони до Аргентини. Відомо більше 50 видів однорічних і багаторічнихтрав’янистих рослин. Стеблапрямостоячі, міцні, утворюютькомпактніабо розгалуджені кущикивід 20 до 120 см висотою, с різким, своєрідним запахом.

Листя перисто-розсіченеабо перисто-розділене, зрідка цільне, зубчате, відсвітло- до темно-зеленого, расташоване супротивно або в почерговомупорядку. Суцвіття - кошик, дуже яскраве, жовте, помаранчове,червонувато-коричневе, коричневеабострокате, одиночнеабозібране в складні суцвіття. Цвітеряснозчервня до заморозків. Плід – сім’янка. Насіннязберігає схожість 3-4 роки. Даєсамосів.

В декоративномуквітникарствівикористовують зазвичайбагаточисленні гібридні сорти. Однієюіз основних сортових

ознакчорнобривцівявляєтьсябудова суцвіття. Розрізняютьгвоздикоквітковііхризантемоподібні; махрові, напівмахровііпрості.

Багаточисленні сортицього виду підрозділяють на групи: високі до 60 і більше см высотою, суцвіття прості;середні — до 50 см13

висотою, суцвіття махрові; низькі — 25-40 см висотоюз простими або махровими суцвіттями; дуже низькі ('ліліпут') — 15-20 см висотою, з простими або махровими суцвіттями. Найбільше поширений сорт: 'Кармэн' ('Carmen') .

   Чорнобривці непримхливі, швидкоростучі, світло-і теплолюбні, засухостійкі рослини. Оптимальна температура для росту молодих рослин 18-20 °С. При температурінижче 10 °С на листі з’являєтьсяантоціановий наліт іріст припиняється. При -1...-2 °С рослина гибне.

Місцеположення: не вимагаєінтенсивного сонячногосвітла, але максимальноїдекоративностідосягають на сонячних місцях.

Догляд:  стійкі до засухи, але на початку ростуїхнеобхідно поливати, інакше рослини будутькволими, а суцвіття - дрібними. Дозайвоївлооги в грунтічорнобривціставляться негативно. В дощову погоду їхнівеликі суцвіття починаютьзагнивати. А якщогрунтперенасичений водою, рослини починаютьгинутивідгрибковиххвороб.

Хвороби і шкідники: суцвіття підчасзатяжних дощів часто загнивають. В сухих, жарких умовахчорнобривцівражаються павутинним кліщем. Щобпозбавитисявід нього , перш за все потрібно  підвищити вологістьповітря, обпирскуючисіянцідекілька разівна день водою. Для повногознищеннявикористовують 2-3-кратне обпирскування настоями цибулі, гострого червоногоперцю, тисячелистника.

 Розмноження: насінням. Увідкритий  грунт чорнобривціможна висівати в кінцітравня – на початкучервня. Сходиз ‘являются на 5-10 день післяпосіву. Грунтбажано накритинетканим матеріалом (акрил, лутрасил). В цьомувипадку сіятиможна на неделю-півторираніше.

   Розсаду висаджуютьу грунт у кінцітравня – на початкучервня. Хоста (Функія)

hosta_2b.jpg
 

 

Латинськаназва: Hosta (Funkia).

Категорія: багаторічнатрав’яниста рослина, рослина для водойм,  альпінарія, рослина для затінених зон.

Сімейство: лілейні (Liliáceae).

Батьківщина: Далекий Схід, Південно-Східна Азія, Японія.

Форма: трав’яниста рослина.

Опис:Хости – багаторічні трав’янистірослини з дуже декоративною листвою різних кольорів (бувають зелені, жовті, голубі, сизі,п’ятнисті). Засвоєюпопулярністю хости нічим не поступаютьсяіншим квітковим рослинамі цінуються, в першу чергу, за декоративне листя, невибагливість и тіневитривалість; хоста по праву вважаєтьсякоролевою тіньового саду. Листя хостидужерізноманітнеза формою, розміромі фактурою; буваєблискучим, матовим, кожистим, гладким ізжатим. Квітки – дзвоникиабо широко відкриті воронки в китицевих суцвіттях; білі, синеватые або фіолетові, як правило, ароматні. Зацвітають хостивлітку, в липні - серпні, и цвітутьіноді до серединижовтня. Рослини на одному місціможуть рости до 10 років. Хоста – рослиназимостійка, непримхлива. Всі види хост довговічні, вони зберігаютьсвоюдекоративністьпротягом более 20 років.

Застосування: Хостувикористовують при створенні клумб, рабаток, бордюрів, міксбордюрів, альпійських гірок; в оформленніпристовбурної зони рослин.

Догляд: Хостидуже непримхливі. Дорослі рослини не рекомендується часто пересаджувати, а молоді хости легко переносять пересадку. Рослинипозитивно відгукуються на внесення добрив (органічнихі мінеральних); але, як правило, достатньо підживити грунт перед посадкою. Хостидуже вологолюбні.Розмноження: Хоста, розмноженняякоїможливе

 

насінням,частіше розмножується вегетативно – діленням кущаічеренками. Кусщи хости ділятьв кінціквітня – на початкутравня абоувересні. Черенкування проводятьз травня по липень. Саджають рослини на відстані 25-35 см.Хоста – рослина стійка, вона практично не схильна до хворобішкідників. Небезпеку дляхостиможутьявляти слимаки . Іноді хоста пошкоджуєтьсялистовоюнематодою. Із хворобнебезпеку можепредставляти сіра гниль (ботрцтис).

 

 

розділ II. Практична  частина.

2.1Провести анкетування та аналіз результатів соціологічного опитування учнів та батьків на тему:«Якою я бачу шкільну клумбу».

Результати дослідження:

82 % опитаних в цілому задоволені станом шкільного подвір’я, але всі указали на те, що на нашій пришкільній території можна створити нові сучасні клумби різних типів та покращити стан існуючих.

 

2.2 Дослідити стан ділянки.

Важливе місце в проекті відводиться дослідженню грунту. Це необхідно для того, щоб правильно підібрати рослини для оформлення наших клумб.

А)Колір грунту - це важлива ознака, що дає можливість відрізнити один тип грунту від іншого. Більшість грунтів отримали назву в залежності, від кольору: чорноземи, сірі лісові, жовтоземи та інші. Колір грунту змінює свою інтенсивність в залежності від ступеню зволоженості. Тому обов'язково відмічають, при якій зволоженості було визначено колір. Грунт, може бути: надлишково-зволожений, дуже зволожений, слабо зволожений, сухий.

Б) Тип грунту(структура) визначала за «мокрою» методикою - методом  Н. А. Качинського розкочуванням зволоженої землі.

  « Мокрий» метод (метод розкачування шнура).

Грунт змочити водою і розім’яти пальцями до консистенції тіста,

тобто, до вологості приблизно відповідній нижній межі текучості (в такому стані вода із грунту не віджимається, але грунт поблискує від води і мажеться). Добре розім’ятийгрунт розкачати на долоні в шнур товщиною біля 2 мм і звернути в кільце діаметром біля 3 см.

Вигляд цього шнура й буде показником гранулометричного складугрунту:

- Глина – шнур легко скручується в кільце без тріщин;

- складний суглинок – шнур легко скручується, при скручуванні в кільце дає тріщини;

- середній суглинок – шнур легко утворюється, але при скручуванні в кільце, розпадається;

- легкий суглинок – шнур розпадається на частини при спробі скрутити його в кільце;

- супісок –шнур при скручуванні розпадається на частини;

- пісок – шнур не утворюється.

Дивитися додаток 1.

В)Ph-реакція грунту Найточніший і простий метод - здати пробу на аналіз в спеціалізовану лабораторію. Та я обійдуся підручними засобами. Відбираю пробу грунту. Щоб отримати об'єктивну картину, радять взяти грунт в 5-6 точках ділянки, змішати, і вже з отриманого грунту взяти порцію для аналізу. Грунт заливаю водою (10 г ґрунту на 25 г води), ретельно збовтую і дають відстоятися. Потім в отриману витяжку опускаю смужку індикаторного паперу і дивляться, в який колір вона забарвилася: червоний - висока кислотність помаранчевий – середньо-кислий грунт, жовто-оранжевий - слабка кислотність, жовто-зелений - нейтральна реакція, зеленувато-блакитний – лужна.

Г) Складення – зовнішнє проявлення щільності та пористості грунту. Розрізняють складення:

- дуже щільне – частинки щільно прилягають одна до одної;

- щільне – частинки зв’язані в грудки, але останні відокремлюються одна від одної з великим зусиллям;

- ущільнене – частинки грунту щільно складені, але легко відокремлюються одна від одної;

- пухке – частинки грунту слабо пов’язані одна з одною;

- розсипчасте - частинки грунту розсипаються при невеликому зусиллі

Результати дослідження:

  В ході досліджень виявила, що території школи є притаманними пухкі з  нейтральна Ph реакцією чорноземи. Чорноземи є найкращими землями, оскільки мають високий рівень родючості через великі запаси поживних речовин, хорошу структуру та оптимальний водний режим. Та  на місці старих клумб  збіднений чорнозем так як довгий час не вносились добрива.Тому потрібно збільшити їхнє підживлення. Зараз цим ѓрунтам не вистачає органічних і мінеральних добрив.


2.3 Розміщення клумб

 

Варто пам’ятати що всі квіти, висаджені на клумбі повертаються протягом дня до сонця. Наші клумби в основному видно з півдня, то практично весь день квіти будуть повернені в в бік споглядача.

Наші дві клумби, які  розташовані біля центрального входу і клумба-кошик добрео освічуються сонцем протягом всього дня, а значить на них необхідно высаджувати світлолюбні квіткові рослини, і стійкі до засухи.

Клумби-геометричні фігури та альпійська гірка, знаходяться в затінку дерев, тому на ній і навкруг неї ми плануємо висадити ранньоквітучі та тіневитривалі квіти.

2.4 Розробити ескізне проектування квіткових клумб

В процесі роботи я виявила, якою бачать шкільну клумбу школярі, їх батьки і педагоги. Разом з вчителем біології провела конкурс міні-проектів на тему: «Клумба на шкільному подвір’ї». На суд педагогів було представлено три варіанти схем дизайну  клумб. Серед них було вибрано одну схему дизайну нашої пришкільної території, яку ми й візьмемо за зразок.Вона слугує для прив’язки в натурі місць посадок дерев, кущів, квітів та висіву газонних трав.

Дивитися додаток 2.

2.5 Відбір посадкового матеріалу і закладання клумб.

 На цьому етапі  я попросила допомоги у класних керівників 9-11 класів. Для реалізації проекту ми об’єднали школярів в робочі групи, щоб всі могли внести посильний вклад в оформлення дизайну пришкільної території. На даному етапі заплановано проведення наступних робіт робочими групами школярів:

Вимірювання та розбивка клумб,– учні 9-11 класів. Створили 5 клумб таких видів: прямокутні – відтворили герб та політичну карту України, квадратні, круглі та овальні – українську квіткову вишиванку.

   Використовували такий штучний матеріал: з цементу зробили бордюр прямокутної форми, обклеївши його галькою.

 

Відтворили Герб України. Висадили чорнобривці , що утворили  цей символ. 

Тризуб гарно виділявся на тлі синіх лобелій, жовтого кольору львиної пащі, червоних бегоній.

  На іншій прямокутній клумбі створили карту України за допомогою декоративного бордюру зеленого кольору ,висадили у верхній частині агератум,що символізував небо України, а в нижній -  низькорослі чорнобривці жовтого кольору ,що символізують  безкраї пшеничні лани. А навколо обсадили дрібноквітковими бегоніями червоного кольору, цинерарією  гібридною сірого кольору, лобулярією, лобелією  білого кольору.

  Ця гама кольорів утворює справжнє вишиванкове диво, справжній квітковий дарунок Україні.

 

  Клумбу у вигляді  двох накладених квадратів , які  виготовлені таким чином: край утворює декоративна сітка із засипаним щебенем. У І квадраті висадили хосту, а навколо неї лобелію, а в ІІ - петунії різних кольорів(фіолетова, біла, рожева). Ця клумба також нагадувала вишиванкове диво.

Клумба неправильної форми у вигляді овалу вигідно розкинулась посеред шкільного парку.

Чудово оздобила її кайма з  чистецю візантійського, знаного в народі як заячі вушка,середина якої нагадувала альпійську гірку із таких рослин, як хоста, стокротки, чорнобривці, молодило, петунії тут же були поодинокі камені – валуни.

 

Клумбу спіралеподібної форми створили з вищезгаданих  штучних матеріалів . Посадковий матеріал був такий : львина паща ,братчики,чорнобривці,хоста.

 

Скопування клумб,– хлопці групи (9- 11 класи). Для створення клумб товщина родючого шару грунту повинна становити не менше 40 - 50 см. Грунт повинен бути доброякісним, мілкокомковатої структури, , ретельно очищеною від сторонніх включень - каменів, кореневищ бур'янистих трав, коренів дерев і чагарників, трісок, гілок.

Внесення добрив – учні 11 класу. При невисокому рівні родючості грунту її удобрюють шляхом внесення різних поживних речовин: листовий або перегнійної землі (компосту) з розрахунку 4-5 кг на 1 м 2, азотних добрив - 30 г, калійних - 20 г і фосфорних 40 г на 1м 2. 

Посів насіння рослин на розсаду – дівчата 9 класу. Проаналізувавши видовий склад квіткових насаджень на території школи, я  дійшли висновку, що є необхідність створити певну композицію з клумб, а також помітила, що клумби милують очі квітами тільки навесні, а коли приходимо до школи восени, квітів не так багато, як би хотілось. Тому разом з моїми однокласницями  вирішили збагатити шкільне подвір’я квітково – декоративними рослинами. Виконавши багатогранну роботу, дійшли висновку, що чорнобривці є одними з найпопулярніших осінніх однорічних рослин. Доступні в широкому розмаїтті кольорів, типів і розмірів, чорнобривці воістину є ідеальним вибором для осені. Зараз можна знайти чорнобривці, що цвітуть на початку,в середині і в кінці сезону. Ранні цвітуть пізнім літом, середні, починаючи з пізнього літа і до початку осені. Що найпрекрасніше, так це те, що найвитриваліші будуть цвісти і надавати нашому шкільному подвір’ю багряних фарб. Тому вирішили висадити  чорнобривці різних сортів . А щоб краще знати про них,  опрацювали спеціальну літературу і ознайомилися із біологічними особливостями ,сортами цих рослин та доглядом за ними.

                Використання чорнобривців з цією метою не вимагає особливих затрат та є екологічно виправданим. Тому впровадження нових інтродукованих сортів цього виду для розширення асортименту актуальне.

      Формування науково-обґрунтованого асортименту складається з двох основних етапів:

1)  сортовивчення і оцінки,

 2)  впровадження перспективних сортів.

 

     Метою наших досліджень було провести комплексну оцінку інтродукованих сортів, на основі чого виділити перспективні для озеленення.

 

Матеріал та методи дослідження .

 Дослідження проводили на ділянці ЗОШ №5 у20117 р. із сортами двох найпоширеніших в декоративному садівництві видів чорнобривців – прямостоячих Tagetes erecta L. і відхилених T. patula L. До первинної оцінки було залучено рослини 5 сортів.

 Їх вирощували відповідно до загальноприйнятої технології розмноження чорнобривців розсадним методом (Петренко ., 1989). Насіння на розсаду висівали у IІ декаді березня, пророщували за температури +16...20°С.

   У відкритий ґрунт розсаду висаджували у III декаді травня. Оцінку декоративних ознак здійснювали за 5-бальною шкалою з врахуванням наступних показників: забарвлення суцвіття та його стійкість до вигорання, рясність цвітіння,  діаметр суцвіття, махровість суцвіття, загальний стан рослини та оригінальність сорту.

 

      Результати досліджень. При створенні квітників для забезпечення бажаного ефекту важливе значення належить забарвленню суцвіть. За цією ознакою нами виділено групи одно- і двоколірних сортів чорнобривців. Серед одноколірних – 1) французькі лимонно-жовті Бонанза,2) Петіт помаранчевий. Серед двоколірних встановлено комбінації таких груп кольорів в одному сорті: африканські, 2)відхилені махрові, 3) французькі дрібноквіткові.

 

У результаті досліджень прийшли до висновку,що за 5-тибальною шкалою за витривалістю до природніх умов і зовнішнім виглядом перевагу віддали таким сортам:

І місце -  Чорнобривці низькорослі, або відхилені,  лимонно-жовті Бонанза

 

Чорнобривці прямостоячі Жовтий (Tagetes erecta) 

 

 

 

 

 

 

 

Чорнобривці – сорти, фото і опис (тонколиста, прямостоячі, відхилені) 

ІІ місце -   Петіт помаранчевий

 

 

Бархатцы гвоздикоцветныеІІІ місце -  Африканські

 

 

 

 

Бархатцы Дюранго Болеро 

 

IV місце -  Дюранго Болеро відхилені махрові

Бархатцы "Тигриный глаз" 

V місце -  Французькі

 

 

 

 

 

 

Отже, ми прийшли до висновку, що чорнобривці є одним з найкращих посадкових матеріалів щодо фактури, витривалості, зовнішнього вигляду, стійкості у створенні ландшафтних композиційних фарб, у тому числі у квіткових композиціях по створенню державних символів.

 

Крім чорнобривців, ми вирішили підібрати такі квіти:

 

 

№п∕п

 

Види рослин

 

Родина

Однорічна, дворічна, багаторічна

1.

2.

3.

4.

 

5.

6.

 

7.

8.

9.

10.

11.

 

12.

 

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

 

20.

Ромашка садова (Leucanth)

Чорнобривці розлогі (Tagetes patula L)

Чорнобривці прямостоячі (Tageteserecta L)

Хоста подорожникові

(Hosta plantaginea Aschers)

Хризонтеми  (Taffeta)

Очиток пурпурний, або заяча капуста (Sedum purpureum)

Лобелія (лат. Lobelia) 

Жоржина (лат. Dáhlia) 

Бегонія (Begonia)

Агератум   (Ageratum)

 Левова паща  (лат.Antirrhinum), абоАнтиррінум

Цинерарія гібридна Cineraria ×hybrida Willd

Лобулярія морська, алісум (лат. Alyssum)

АНТЕННАРіЯ  (лат. Antennária)

Петуніят.( Petunia)

Стокро́тки ( Bellis)

Лілійник (HEMEROCALLIS)

Молодило  (лат. Sempervívum)

Заяче вушко, чистець візантійський 

(Opuntia microdasys)

Братчики  (лат. Viola) 

Складноцвіті

Складноцвіті

Складноцвіті

Подорожникові

 

Складноцвіті

Товстянкові

 

Дзвоникові

Складноцвіті

Бегонієві 

Складноцвіті

Подорожникові

 

Складноцвіті

 

Капустяні 

Складноцвіті

Пасльонові

Складноцвіті

Лілійні

Товстянкові

 Кактусів

 

Фіалкові

Багаторічна

Однорічна

Однорічна

Багаторічна

 

Багаторічна

Багаторічна

 

Однорічна

Багаторічна

Багаторічна

Однорічна

Однорічна

 

Дворічна

 

Багаторічна

Однорічна

Багаторічна

Багаторічна

Багаторічна

Багаторічна

Багаторічна

 

Дворічна

 

 

 

 

Висадка розсади – учні 10 класу. Після ухвалення рішення про тип квітника, розробки візерунка й колірної гами приступають до виконання плану з розміткою місць посадки рослин. Відразу визначимося в термінології: відстань між рядами - це величина проміжку (ширина) між рядами рослин; відстань між стеблами - це проміжок у довжину між окремими рослинами. Існують певні вимоги до просторового розміщення рослин. Розмітка першого ряду є визначальною для правильного формування клумб, тому їй варто приділити особливу увагу. Якщо відстань між рядами для даної рослини становить, наприклад 30 см, то перший ряд ми розмічаємо на відстані 15 см від краю клумб, а кожний наступний ряд розташовуємо вже на 30 см далі. У першому ряді кожну рослину ми висаджуємо з урахуванням необхідної відстані між стеблами. Кожна рослина другого ряду висаджують так, щоб вона розташовувалася посередині між двома рослинами першого ряду, за принципом так називаного потрійного вв'язування (у шаховому порядку). Завдяки такому способу досягається оптимальне покриття поверхні клумби. При суворому дотриманні заданої системи розмірів (відстаней між рядами й між стеблами) можна забезпечити оптимальні умови розвитку рослини.

 

Догляд за клумбами (прополка, полив під час засухи)– всі учні

Декоративні якості квітників обумовлюються своєчасним і правильним доглядом. Недоглянуті квітники дуже швидко втрачають красу і привабливість. Зарослі бур'янами клумби і рабатки, бордюри і міксбордери з напівзасохлого квітковими рослинами викликають смуток і засмучення. 
Догляд за квітниками складається з ритмічно чергуються заходів: поливу, прополки, розпушування грунту, підживлення органо-мінеральними добривамистрижки і прибирання засохлих листя і пагонів, підв'язки, вибірки на зимовий період [15, 290]. 
Полив квітників слід проводити через день при нормі 20 л води (2 відра) на 1 м 2 корисної площі. Найбільшу ефективність дає полив по системі дощування. Полив квітників найкраще робити рано вранці або ввечері після заходу сонця. Вдень, особливо в спекотну погоду, цього робити не можна. 
Прополку зазвичай проводять одночасно з розпушуванням грунту. Ці роботи слід проводити регулярно, в середньому через кожні два тижні. Запізнення з виконанням таких заходів але тільки різко знижує декоративні якості квітника, а й погіршує ріст і розвиток культивованих рослин. Крім того, на грунті виникає тверда кірка, яка, по-перше, набагато скорочує повітрообмін, а по-друге, значно збільшує випаровування вологи

1) Очікувані результати:

Очікувані результати можна розглядати і як соціальний ефект: підвищення екологічної культури учнів, створення естетично привабливого вигляду пришкільної ділянки.

Короткострокові результати:

1. Озеленення та благоустрій пришкільної ділянки: розбивка клумб та алеї випускників Підтримка чистоти і порядку на шкільній території.

2. Знайомство учнів з основами квітникарства, ландшафтного дизайну, оволодіння агротехнічними прийомами вирощування рослин.

Довгострокові результати:

- Поява в учасників проекту навичок практичної природоохоронної роботи.

- Якісне поліпшення екологічного стану та естетичного вигляду пришкільної території.

- Підвищення рівня екологічної та загальної культури населення району.

- Формування особистісних якостей в учнів: цілеспрямованості, працьовитості та ін..

Соціальний ефект проекту в довгостроковій перспективі

виразиться в тому, що підвищиться загальна й екологічна культура учнів та їх батьків, а також жителів району.

Якісними показниками проекту мають стати:

- Територія освітнього закладу стане екологічно чистою.

- Реалізується новий підхід до дизайну пришкільної території, її естетичного оформлення.

- Відбудеться підвищення природоохоронної активності у школярів та мешканців району.

- Учні ознайомляться з основами квітникарства та оволодіють агротехнічними прийомами вирощування рослин.

- Розшириться видове різноманіття рослин на пришкільній ділянці;

Висновок

Школа – соціально-культурний центр. Вона повиннаяк «храм знань» притягуватиі молодших ідорослих. Цьому повинна слугуватиітериторія - шкільний двір.  Цяідеязближення людинизприродою є нерозривним зв’язком, що ми йхочемо реалізуватийздійснити.

Створення квіткової клумби - не тільки необхідністьприкрасити шкільну ділянку, але й ініціатива, творчість, фантазія, уявлення. Творчість прекрасного – чудова ідея! 

 

                

 

 

 



 


 

 

 

 

 

 

https://ok-t.ru/studopediaru/baza6/1113645886314.files/image017.png

 

 

 

 

 

 

 

симв укр 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

 

  • Г.Ф. Яцук, Д.В. Гордій, О.О Семенів     Квіти в кожну школу    ТЕРНОПІЛЬ НАВЧАЛЬНА КНИГА — БОГДАН
  • С. Вороніна:   «Багаторічні квіти»

 

  • Білоус В. І. Декоративне садівництво (Основи квітникарства, дендрології та озеленення): Умань, 2005.
  • Білоус В. І. Садово-паркове мистецтво. Київ, 2001.
  • Білявський Г. О., Давиденко В. А. Ландшафтна екологія. Київ, 2007.
  • Крижанівська М. Я. Основи ландшафтного дизайну. «Ліра-К», 2009.
  • Кудрявец Д.Б., Петренко Н.А. Как вырастить цветы: кн. Для учащихся – М.:Просвещение,1993 г.
  • http://remontu.com.ua/proekt-landshaftnogo-dizajnu-shkilnogo-podvirya
  • http://www.pro-landshaft.ru/plants/detail/991/
  • http://kvetok.ru/rastenie/tagetes-ili-barkhattsy
  • http://kvetok.ru/rastenie/dvukistochnik-trostnikovyi
  • http://hebe.spb.ru/encflower/chlorophytum.htm

https://uk.wikipedia.org/wiki/Чорнобривці

  • diagnoz.net.ua/.../32358-chornobrivc-lkuvaln-vlastivost.htm...
  • www.zid.com.ua › ... › СЕЗОННІ ПОРАДИ
  • www.slideshare.net/Antoninasl123/ss-58231337
  • lozuvatkaschool.at.ua/index/parad_kvitiv_bilja_shkoli/0-22

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Інші матеріали
Додано
28 березня 2023
Переглядів
769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку