Функції візуалізації:− створення образу словесного повідомлення; − контроль якості засвоєння учнями інформації;− розвиток фантазії, уяви і зорової пам’яті; − виявлення індивідуальних особливостей учнів сприйняття, обробки і засвоєння інформації;− виявлення пізнавального інтересу до матеріалу; − посилення позитивних емоцій учнів; − активізація пізнавального інтересу учнів; − застосування асоціативного мислення в навчальному процесі; − керування концентрацією та розподілом уваги учнів; − розвиток здібностей до логічних операцій;− тренування уважності, спостережливості і пам’яті.
Особливості візуалізації навчального матеріалу з біології – тут присутній великий обсяг матеріалу, що потребує великої кількості малюнків, схем, фрагментів відео, що сприяють кращому засвоєнню знань. Гіпотетично для вирішення цих завдань найкраще підходять живі презентації та навчальні відеоролики.
Власний досвід використання візуального контенту:онлайн-лабораторії та тесторіуми (Google форми);віртуальні екскурсії:екскурсія Британським музеєм (https://britishmuseum.withgoogle.com) Дарвінівський музей (http://www.darwinmuseum.ru/around/)Смітсонівський музей (https://mnh.si.edu/)Інтернет–ресурси https://ilearn.org.ua.https://www.ed-era.com/zno.https://prometheus.org.ua/zno.https://www.mindomo.com.https://www.canva.com.https://zoom.ushttps://vseosvita.ua
Використання засобів візуалізації на різних етапах уроку: вступна частина уроку (відеофрагменти, схеми, малюнки); основна частина уроку, вивчення нового матеріалу (кольорові малюнки та фото; слайд-шоу - фото та малюнки; відеофрагменти;3 Д-малюнки та моделі; анімація - «живі малюнки»; інтерактивні моделі;допоміжний матеріал;завдання з вибором відповіді; завдання з реакцією на відповідь; інтерактивні завдання); повторення й узагальнення (контрольно-діагностичні тести; завдання з вибором відповіді; використання фото, відео, анімації; інтерактивні завдання).