Тип: Дослідницько – пошуковий проект
Мета: створити умови для осмислення нової та вже відомої інформації про відомих людей; розширити знання дітей про життя і творчість прозаїків, поетів, байкарів; розвивати вміння виділяти головне; формувати інтерес до творчості людей, які залишили про себе слід в літературі; продовжувати роботу з навчання учнів робити та оформляти творчий звіт, публічно захищати результати своєї діяльності; виховувати бажання постійно розширювати свій обсяг знань.
Об’єкт пізнання: видатні прозаїки, поети, байкарі.
Проблема: залучити учнів та їхніх батьків до пошуку інформації про видатних прозаїків, поетів, байкарів та усну народну творчість.
Спосіб вирішення проблеми:збір інформації в бібліотеці, Інтернеті, періодичній пресі.
Освітній продукт: колективно підготовлена книга рефератів.
Обладнання: портрети; твори поетів, письменників; ілюстрації до творів; диски з піснями на слова Т. Г. Шевченка; дитячі малюнки.
Тривалість: 3 – 4 місяці.
Навчальний предмет: літературне читання
Девіз: Є люди, як свічки, -
Згоряють, відходять в небуття.
Є люди, як зірки, -
Горять і світять все життя…
В. Сухомлинський.
План виконання проекту
I етап. Підготовка.
Визначення теми, мети проекту, виду проекту, його тривалості.
II етап. Планування.
1.Визначення джерел інформації: книги, підручники, періодична преса, інтернет, диски з піснями
2.Розділ на творчі групи пошуку інформації
Перша група. Прозаїки
Друга група. Поети
Третя група. Байкарі, усна народна творчість
III етап. Реалізація проекту.
Збирати матеріал. Відібрати найголовніше і найцікавіше.
IV етап. Оформлення рефератів.
V етап. Запрошення гостей і демонстрація результатів.
VI етап. Оцінювання роботи учасників проекту.
Рекомендації, щодо реалізації проекту
Урок 1. (Запуск проекту)
Виставити книги відомих письменників, поетів, байкарів, твори усної народної творчості.
Заохотити дітей ознайомитися з творами, життям і творчістю відомих письменників, поетів, байкарів, з складанням творів усної народної творчості.
Урок 2. (Робота з літературою)
Визначити тих, хто буде шукати інформацію в бібліотеці, газетах, інтернеті, тих хто буде захищати реферати. Доручити кожній групі шукати інформацію.
Перша група. Прозаїки
Друга група. Поети
Третя група. Байкарі, усна народна творчість
Урок 3-4(Презентація проекту)
1.Виступ кожної групи.
2.Закріплення.
Ось, ми і прослухали виступи кожної групи. А зараз ми перевіримо як ви засвоїли даний матеріал.
ПОГЕОПАВЛОТИЧИНАОЛШГ
ОАР ДМИТРО БІЛОУСВДЬГР
ПРОСЛІНАКОСТЕНКОВОЛГЧ
АРВОСТАСЬГРИЦЬКОБОЙКО
МАКСИМРИЛЬСЬКИЙМЛДІВ
ПРВСЕВОЛОДНЕСТАЙКОАИІ
ПСТЬСАНДРІЙМАЛИШКОМВЛДМО
«Дивувалась зима»
|
ЛЕОНІД ГЛІБОВ |
«Зозуля і півень»
|
ГРИЦЬКО БОЙКО |
«Усмішка»
|
ІВАН ФРАНКО |
«Консультант»
|
ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ |
2)Гра «Впізнай»