Дослідницько - пошуковий проект "Перехрестя"

Про матеріал

Дослідницько-пошуковий проект "Перехрестя", в якому діти ознайомились із видами перехресть, дослідили, де в нашому місті (в основному біля школи) є такі види перехресть, вивчили правила їх переходу.

Перегляд файлу

Дослідницько – пошуковий проект  з основ здоров’я

«Види перехресть.»

Проблема: Вивчення видів перехресть, пошук вивчених видів перехресть в районі школи, вивчення правил переходу перехресть з метою застосування на практиці набутих знань.

Мета проекту: вчити учнів здійснювати проектну діяльність на основі дослідження видів перехресть, які знаходяться в межах школи з метою застосування набутих знань на практиці; вчити робити висновки, узагальнення, доводити власну думку; розвивати вміння висувати проблему, шукати шляхи її розв’язання, проводити спостереження та обробляти одержані результати, нестандартне мислення, вміння переносити набуті знання в практичну діяльність, заохочувати пізнавальну діяльність дітей; виховувати інтерес до пошукової роботи, вміння працювати в групах, самостійність та відповідальність.

Змістові питання:

  • Види перехресть (схеми, яким чином утворюються)
  • В якій частині міста в районі школи знаходиться певний вид перехрестя
  • Правила переходу певного виду перехрестя

Тривалість проекту: 3 тижні

ЕТАПИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ

І етап. Стратегія проекту

На цьому етапі були визначені тема, мета проекту, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту та його тривалість.

ІІ етап. Планування проекту

Ознайомлення учнів із загальною темою та провідною проблемою

  • Діти, дайте відповідь на питання: як ви оцінюєте дії учнів, які перебігають вулицю?
  1. Якщо запізнюються в школу, то роблять правильно.
  2. Це вияв недисциплінованості, що може стати причиною дорожньо – транспортної пригоди.
  3. Це сміливі діти, вони діють правильно.
  4. Ці діти просто не знають правил дорожнього руху, тому можуть спричинити дорожньо – транспортну пригоду.
  • Отже, я пропоную створити проект, в якому ми більше дізнаємось про правила переходу вулиць, ознайомимось з видами перехресть, знайдемо вивчені види перехресть в районі нашої школи, вивчимо правила переходу цих перехресть,  в майбутньому будемо застосовувати подані знання на практиці, дотримуватись правил дорожнього руху, щоб не спричинити дорожньо – транспортної пригоди.

ІІІ етап. Прийняття рішень

  • Складання учнями плану роботи над проектом
  • Визначення джерел інформації
  • Створення робочих груп
  • Визначення, що буде кінцевим результатом проекту(презентації творчих груп, визначення та позначення видів перехресть на карті міста(району, де проживають діти)

ІV етап. Збір інформації

Самостійна пошукова робота учасників проекту над індивідуальними та груповими дослідженнями.

1 група – хрестоподібне та ікс – подібне перехрестя.

2 група – змішане перехрестя

3 група – багатостороннє перехрестя

4 група – Т-подібне перехрестя

5 група –У подібне та у формі тризуба перехрестя.

Питання для груп:

  • Вид перехрестя
  • Як утворюється певний вид перехрестя
  • Вигляд даного перехрестя на карті або схемі
  • Фото цього виду перехрестя в районі школи, або міста
  • На яких вулицях знаходиться подане перехрестя, регульоване чи ні
  • Правила переходу даного виду перехрестя

 

V етап.  Аналіз інформації, формулювання висновків.

Діти знайомляться з певним видом перехрестя, роблять фотографії, аналізують інформацію, складають правила переходу перехрестя, готують презентації.

VІ етап. Захист проектів, колективний аналіз.

ПЛАН  УРОКУ ЗАХИСТУ ПРОЕКТІВ

І Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім гарнім класі

Діти – просто молодці!

       ІІ Вступна бесіда

  Інсценівка

Ведучий: Скрізь автобуси, машини…

Скриплять на дорозі шини.

На перехресті всі сигналять –

Як проїхати їм далі?

Автобус: Хто тут на моїй дорозі?!

Легковий автомобіль: Зупинитись я не змозі. Вибачайте, поспішаю!

Мотоцикл: Світлофор щось не моргає…Розминутись як без нього?

Вантажний автомобіль: Гей – но, дай мені дорогу, ато розчавлю тебе враз!

Учень: Ой, спасіть мене, небогу!

Поспішив я на дорогу.

Перехрестя навскоси перетнути вирішив.

Бо часу в мене немає –

На урок дзвінок лунає!

Зберегти не зміг себе!

Разом: Лишенько! Це ж ДТП!

Вчитель: Діти, чи дотримувавсь учень правил дорожнього руху?

  • Ось і прийшов час звітувати про роботу творчих груп над проектом «Види перехресть. ». Наш клас був розділений на групи, які плідно працювали, досліджуючи певний вид перехрестя, знаходили його в місті, фотографували, а також складали правила переходу цього перехрестя, робили презентації, щоб не трапилося такої  біди з вами, як з цим учнем.
  • Отже, слухаємо виступи команд…

Згідно часу (після виступу 2 групи)

РУХАНКА

Діти стають в коло один за одним, кладуть руки на плечі сусіда спереду. Рухаються по колу, коли вчитель говорить правильну дію, а коли неправильну – зупиняються і машуть правою рукою.

  • На червоне світло мчить із сиреною машина, ми стоїмо.
  • Горить зелене світло для нас і мчить з сиреню машина – ми йдемо.
  • Горить зелене світло – ми йдемо
  • Горить червоне світло, але машин немає – ми йдемо.
  • Перш, ніж перейти дорогу, переконаємося, що машини гальмують.
  • Не йдемо через перехрестя навскоси, навіть тоді,коли машин немає
  • Бігом біжимо по переходу через дорогу не дивлячись на машини.

Після виступів команд.

  • Давайте ж підведемо підсумки: на дошці ви бачите карту міста. Ми проаналізували, де ви проживаєте і взяли саме цю частину міста. Давайте позначимо на карті види перехресть,які можуть траплятись вам на шляху до школи червоним кольором, а також зеленим кольором позначимо, в яких місцях і як правильно їх переходити. Спікери кожної команди по черзі звітують та позначають на карті перехрестя та шляхи їх переходу.

 

  • А тепер пропоную вам послухати працівника ДАЇ, який уважно вас слухав і підготував загальні правила для переходу перехресть (виступає учень класу в костюмі працівника ДАЇ) :
  1. Перед початком переходу пропусти автомобілі з увімкненою сиреною, бо вони можуть їхати на червоне світло
  2. Не переходь перехрестя навскоси – це небезпечно.
  3. Перш, ніж ступити на перехід, переконайся, що автомобілі зупиняються.
  4. Якщо нерегульоване перехрестя, йди лише тоді, коли немає автомобілів
  5. На регульованому перехресті слідкуй за сигналами світлофора чи регулювальника.

Оцінювання загального проекту

  • Які види перехресть ви знаєте?
  • Чи можна переходити перехрестя навскоси?
  • Чи задоволені ви своєю роботою?

Висновки:

  • Ми з вами ознайомилися з видами перехресть, вивчили правила їх переходу, зробили карту безпечного переходу перехресть, якою можуть користуватись діти інших класів. Ви всі працювали плідно. Отже, заслуговуєте на оцінку «Молодець»

 

 

Висновки проекту:

Учні самостійно здобули знання з поданої теми, дослідили види перехресть в місті, розробили правила переходу перехресть самостійно. Діти не отримали готові знання, а засвоїли матеріал, спираючись на власний досвід.

 

 

docx
Додано
3 лютого
Переглядів
377
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку