Дослідницько-пошуковий проект "Перехрестя", в якому діти ознайомились із видами перехресть, дослідили, де в нашому місті (в основному біля школи) є такі види перехресть, вивчили правила їх переходу.
Дослідницько – пошуковий проект з основ здоров’я
«Види перехресть.»
Проблема: Вивчення видів перехресть, пошук вивчених видів перехресть в районі школи, вивчення правил переходу перехресть з метою застосування на практиці набутих знань.
Мета проекту: вчити учнів здійснювати проектну діяльність на основі дослідження видів перехресть, які знаходяться в межах школи з метою застосування набутих знань на практиці; вчити робити висновки, узагальнення, доводити власну думку; розвивати вміння висувати проблему, шукати шляхи її розв’язання, проводити спостереження та обробляти одержані результати, нестандартне мислення, вміння переносити набуті знання в практичну діяльність, заохочувати пізнавальну діяльність дітей; виховувати інтерес до пошукової роботи, вміння працювати в групах, самостійність та відповідальність.
Змістові питання:
Тривалість проекту: 3 тижні
ЕТАПИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ
І етап. Стратегія проекту
На цьому етапі були визначені тема, мета проекту, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту та його тривалість.
ІІ етап. Планування проекту
Ознайомлення учнів із загальною темою та провідною проблемою
ІІІ етап. Прийняття рішень
ІV етап. Збір інформації
Самостійна пошукова робота учасників проекту над індивідуальними та груповими дослідженнями.
1 група – хрестоподібне та ікс – подібне перехрестя.
2 група – змішане перехрестя
3 група – багатостороннє перехрестя
4 група – Т-подібне перехрестя
5 група –У подібне та у формі тризуба перехрестя.
Питання для груп:
V етап. Аналіз інформації, формулювання висновків.
Діти знайомляться з певним видом перехрестя, роблять фотографії, аналізують інформацію, складають правила переходу перехрестя, готують презентації.
VІ етап. Захист проектів, колективний аналіз.
ПЛАН УРОКУ ЗАХИСТУ ПРОЕКТІВ
І Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім гарнім класі
Діти – просто молодці!
ІІ Вступна бесіда
Інсценівка
Ведучий: Скрізь автобуси, машини…
Скриплять на дорозі шини.
На перехресті всі сигналять –
Як проїхати їм далі?
Автобус: Хто тут на моїй дорозі?!
Легковий автомобіль: Зупинитись я не змозі. Вибачайте, поспішаю!
Мотоцикл: Світлофор щось не моргає…Розминутись як без нього?
Вантажний автомобіль: Гей – но, дай мені дорогу, ато розчавлю тебе враз!
Учень: Ой, спасіть мене, небогу!
Поспішив я на дорогу.
Перехрестя навскоси перетнути вирішив.
Бо часу в мене немає –
На урок дзвінок лунає!
Зберегти не зміг себе!
Разом: Лишенько! Це ж ДТП!
Вчитель: Діти, чи дотримувавсь учень правил дорожнього руху?
Згідно часу (після виступу 2 групи)
РУХАНКА
Діти стають в коло один за одним, кладуть руки на плечі сусіда спереду. Рухаються по колу, коли вчитель говорить правильну дію, а коли неправильну – зупиняються і машуть правою рукою.
Після виступів команд.
Оцінювання загального проекту
Висновки:
Висновки проекту:
Учні самостійно здобули знання з поданої теми, дослідили види перехресть в місті, розробили правила переходу перехресть самостійно. Діти не отримали готові знання, а засвоїли матеріал, спираючись на власний досвід.