Урок"Як людина пізнає світ"

Про матеріал
НУШ Перший клас Інтегрований курс "Я досліджую світ" Конспект уроку Тема: "Як людина пізнає світ"
Перегляд файлу

 

Інтегрований курс «Я досліджую світ»

Тема: Як людина пізнає світ

 

Мета: формувати ключові компетентності:1) вільне володіння державною мовою - уміння висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; 2) інноваційність - формувати знання, уміння, ставлення, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися; 3) громадянські та соціальні - відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади; 4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї); 5) предметні (поглибити знання дітей про органи чуття); 6) міжпредметні (співпрацювати з іншими особами для досягнення спільної мети); виховувати соціально активну особистість, здатну мислити, бережливо ставитися до природи, людей і самої себе

 

Очікувані результати учіння: доброзичливо сприймає усні репліки однокласників й доречно реагує на усну інформацію, встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі, висловлює власну позицію і пояснює її; досліджує свій організм, пояснює, що людина бачить світ по – різному; створює письмове повідомлення за допомогою малюнків, фіксує здобуту інформацію зображеннями; розпізнає об’єкти довкілля за кольором, смаком, формою, звуком; визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження; ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого

 

Тип уроку: комбінований

 

Вибір джерел інформації: бібліотеки, мережа Інтернет

 

Способи збирання інформації: робота з науково – популярною літературою на означену тему, електронні засоби інформації, мережа Інтернет


Обладнання: науково – популярна література на означену тему, тлумачний словник, мультимедійна установка, слайди, ілюстративний матеріал.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний

 

- Дорогі діти, запрошую всіх у коло для проведення ранкової зустрічі (Стали у «Ранкове коло» і привіталися.)

Щоденні новини:

- Яка зараз пора року? (Осінь.)

- А який місяць? (Вересень.)

- Який день тижня? (Понеділок.)

- А яке число? (24)

- Тепло чи холодно надворі? (Сьогодні прохолодно.)

- Чому ви сказали, що сьогодні прохолодно? (Почала трішечки мерзнути шкіра на щічках та ручках.)

  •  Якого кольору листячко на деревах? (Воно ще зелене, хоча подекуди вже є жовті та оранжеві листочки.)
  •  Що допомогло вам розгледіти кольори? (Наші оченята.)

 

ІІ. Актуалізація знань, умінь

 

- Хочу пограти з вами у гру, яка називається «Відгадай, чий голосок!»

(Спочатку обираємо ведучого, потім зав’язуємо йому очі. Весь клас хором промовляє слова:

- Нумо дружно станемо у кружок і скажемо:

- Відгадай, чий голосок!

Слова «Відгадай, чий голосок!» промовляє тільки той, на кого я показую. Ведучий повинен відгадати, хто говорить.)

 

IIІ. Засвоєння нового матеріалу

 

- Підніміть руку ті, у кого є молодший братик або сестричка. Пригадайте, їм цікаво абсолютно усе. Вони постійно запитують: «Чому?» і «Які?». Ви також ставили ці запитання батькам.

                 C:\Users\Елена\Desktop\Новая папка\images (1).jpg                          C:\Users\Елена\Desktop\Новая папка\images.jpg

 

- Чому у зайця вуха довгі, а хвіст короткий? Чому кульбаба жовта?

-У цьому році ви стали першокласниками. І тепер відповіді на питання «Які?» і «Чому?» будемо шукати разом.

- Хто які звуки чув, коли йшов до школи? (Собака гавкав, кішка нявчала, люди розмовляли.)

- Які запахи відчували, коли гуляли на шкільному подвір’ї? (Запах трав’янистих рослин, приємно пахла скошена трава.)

- Хто з вас гладив собаку або кішку? Що ви відчували? (Відчував, що тваринка тепла, шерсть у неї м’якенька на дотик. Думаю, що котику сподобалося, коли я його гладив. Він «заспівав» мені свою пісеньку.)

- Що допомогло вам почути звуки, відчути запахи, тепло, побачити предмети? (Нам допомогли наші вушка, оченята, носик та шкіра.) Правильно.

- Чи будемо ми відчувати тепло і м’якість шерсті собаки або кішки, якщо тваринка торкнеться нашої щоки або голої ноги? (Так, зможемо.)

- Давайте поміркуємо над тим, а чи зможемо ми відчути тепло тваринки, якщо гладитимемо собаку чи кішку в рукавичках? (Ні, не зможемо.)

- Упевнені? (Так.)

- Спробуйте довести. (Узимку ми одягаємо шапки, шубки, чобітки та рукавички, щоб нам не було холодно.)

- Отже, що допомогло вам так стверджувати? (Нам допоміг наш особистий життєвий досвід.)

 

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=OXZey9Upjfg

 

IV. Закріплення нового матеріалу

 

1. Гра «Чарівна торбинка» (М’яка іграшка, кубик, кулька, яблуко.)

- За допомогою чого ви вгадали ці предмети? (За допомогою дотику до предмета.)

2. Відгадайте загадку:

Саме з кулачок,
Червоний бочок,
Помацаєш – гладеньке,
Відкусиш – солоденьке. (Яблуко.)

- Разом поміркуємо, що допомагає людині пізнавати світ природи та все те, що її оточує. (Навколишній світ, його красу, звуки, кольори, запахи, величину предметів ми пізнаємо завдяки ...)

C:\Users\Елена\Desktop\hello_html_11289799.png

- Молодці, діти, ось так ми познайомились з органами зору, слуху, нюху, смаку, дотику. Це органи чуття.

 

Тлумачний словник. Органи чуття - чутливі органи людини й тварини, які сприймають і аналізують подразнення, що надходять із зовнішнього і внутрішнього середовища.

 

- Вони — наші помічники, без яких ми не можемо уявити свого життя.

Очі - орган зору. Недарма кажуть: «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути».

Вуха - орган слуху. Через орган слуху людина розрізняє звуки. Вона чує мовлення інших людей, музику, голоси тварин.

Ніс - орган нюху. Завдяки органу нюху ми відчуваємо приємні пахощі квітів. Аромат мила, шампуню приносить велике задоволення, а запах їжі збуджує апетит.

Язик - орган смаку. Завдяки органу смаку ми відчуваємо смак речовини, що потрапила до рота. Вона може бути солодкою, кислою, гіркою або солоною.

Шкіра - орган дотику. У шкірі є багато нервових закінчень. Шкірою людина відчуває холод, тепло, біль, дотик. Вона відчуває м'який чи твердий предмет.

Усі органи потрібно тримати в чистоті і берегти від ушкоджень.

C:\Users\Елена\Desktop\images.jpgМої органи чуття: закінчи складати малюнок (виріж та наклей)

C:\Users\Елена\Desktop\images.png

V. Підсумки уроку

 

- Що таке органи чуття? (Тлумачний словник. Органи чуття - чутливі органи людини й тварини, які сприймають і аналізують подразнення, що надходять із зовнішнього і внутрішнього середовища.)

- Назвіть органи чуття. (Ніс, очі, вуха, язик, шкіра.)

- Відгадайте:

Що завжди в роті лежить,

А проковтнути не можна? (Язик.)

 

Рефлексія « Що я беру із собою? »

 

- За допомогою чого ми дізнаємося про навколишній світ? (Інформацію про навколишній світ ми отримуємо за допомогою органів чуття: носа, очей, вух, язика, шкіри.)

 

- Про що дізнались сьогодні на уроці? (Ми дізнались про те, що світ навколо нас дуже цікавий, тому його потрібно досліджувати.)

 

- Що цікавого дізналися на уроці? (До солодкого найчутливішим є кінчик язика, до кислого - його краї, до солоного - кінчик і краї язика, а до гіркого - корінь язика.)

 

 - Що вам сподобалось на уроці? (Мені сподобалось те, що на наступних заняттях ми станемо справжніми дослідниками світу, що нас оточує.

- Сьогоднішні знання мені стануть у пригоді в житті: я навчуся спостерігати і ставити питання, шукати та давати відповіді…)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мервенецкая Марина
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
6078
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку