Інтегрований курс «Я досліджую світ»
Тема: Як людина пізнає світ
Мета: формувати ключові компетентності:1) вільне володіння державною мовою - уміння висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; 2) інноваційність - формувати знання, уміння, ставлення, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися; 3) громадянські та соціальні - відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади; 4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї); 5) предметні (поглибити знання дітей про органи чуття); 6) міжпредметні (співпрацювати з іншими особами для досягнення спільної мети); виховувати соціально активну особистість, здатну мислити, бережливо ставитися до природи, людей і самої себе
Очікувані результати учіння: доброзичливо сприймає усні репліки однокласників й доречно реагує на усну інформацію, встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі, висловлює власну позицію і пояснює її; досліджує свій організм, пояснює, що людина бачить світ по – різному; створює письмове повідомлення за допомогою малюнків, фіксує здобуту інформацію зображеннями; розпізнає об’єкти довкілля за кольором, смаком, формою, звуком; визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження; ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого
Тип уроку: комбінований
Вибір джерел інформації: бібліотеки, мережа Інтернет
Способи збирання інформації: робота з науково – популярною літературою на означену тему, електронні засоби інформації, мережа Інтернет
Обладнання: науково – популярна література на означену тему, тлумачний словник, мультимедійна установка, слайди, ілюстративний матеріал.
Хід уроку
- Дорогі діти, запрошую всіх у коло для проведення ранкової зустрічі (Стали у «Ранкове коло» і привіталися.)
Щоденні новини:
- Яка зараз пора року? (Осінь.)
- А який місяць? (Вересень.)
- Який день тижня? (Понеділок.)
- А яке число? (24)
- Тепло чи холодно надворі? (Сьогодні прохолодно.)
- Чому ви сказали, що сьогодні прохолодно? (Почала трішечки мерзнути шкіра на щічках та ручках.)
ІІ. Актуалізація знань, умінь
- Хочу пограти з вами у гру, яка називається «Відгадай, чий голосок!»
(Спочатку обираємо ведучого, потім зав’язуємо йому очі. Весь клас хором промовляє слова:
- Нумо дружно станемо у кружок і скажемо:
- Відгадай, чий голосок!
Слова «Відгадай, чий голосок!» промовляє тільки той, на кого я показую. Ведучий повинен відгадати, хто говорить.)
IIІ. Засвоєння нового матеріалу
- Підніміть руку ті, у кого є молодший братик або сестричка. Пригадайте, їм цікаво абсолютно усе. Вони постійно запитують: «Чому?» і «Які?». Ви також ставили ці запитання батькам.
- Чому у зайця вуха довгі, а хвіст короткий? Чому кульбаба жовта?
-У цьому році ви стали першокласниками. І тепер відповіді на питання «Які?» і «Чому?» будемо шукати разом.
- Хто які звуки чув, коли йшов до школи? (Собака гавкав, кішка нявчала, люди розмовляли.)
- Які запахи відчували, коли гуляли на шкільному подвір’ї? (Запах трав’янистих рослин, приємно пахла скошена трава.)
- Хто з вас гладив собаку або кішку? Що ви відчували? (Відчував, що тваринка тепла, шерсть у неї м’якенька на дотик. Думаю, що котику сподобалося, коли я його гладив. Він «заспівав» мені свою пісеньку.)
- Що допомогло вам почути звуки, відчути запахи, тепло, побачити предмети? (Нам допомогли наші вушка, оченята, носик та шкіра.) Правильно.
- Чи будемо ми відчувати тепло і м’якість шерсті собаки або кішки, якщо тваринка торкнеться нашої щоки або голої ноги? (Так, зможемо.)
- Давайте поміркуємо над тим, а чи зможемо ми відчути тепло тваринки, якщо гладитимемо собаку чи кішку в рукавичках? (Ні, не зможемо.)
- Упевнені? (Так.)
- Спробуйте довести. (Узимку ми одягаємо шапки, шубки, чобітки та рукавички, щоб нам не було холодно.)
- Отже, що допомогло вам так стверджувати? (Нам допоміг наш особистий життєвий досвід.)
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=OXZey9Upjfg
IV. Закріплення нового матеріалу
1. Гра «Чарівна торбинка» (М’яка іграшка, кубик, кулька, яблуко.)
- За допомогою чого ви вгадали ці предмети? (За допомогою дотику до предмета.)
2. Відгадайте загадку:
Саме з кулачок,
Червоний бочок,
Помацаєш – гладеньке,
Відкусиш – солоденьке. (Яблуко.)
- Разом поміркуємо, що допомагає людині пізнавати світ природи та все те, що її оточує. (Навколишній світ, його красу, звуки, кольори, запахи, величину предметів ми пізнаємо завдяки ...)
- Молодці, діти, ось так ми познайомились з органами зору, слуху, нюху, смаку, дотику. Це органи чуття.
Тлумачний словник. Органи чуття - чутливі органи людини й тварини, які сприймають і аналізують подразнення, що надходять із зовнішнього і внутрішнього середовища.
- Вони — наші помічники, без яких ми не можемо уявити свого життя.
Очі - орган зору. Недарма кажуть: «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути».
Вуха - орган слуху. Через орган слуху людина розрізняє звуки. Вона чує мовлення інших людей, музику, голоси тварин.
Ніс - орган нюху. Завдяки органу нюху ми відчуваємо приємні пахощі квітів. Аромат мила, шампуню приносить велике задоволення, а запах їжі збуджує апетит.
Язик - орган смаку. Завдяки органу смаку ми відчуваємо смак речовини, що потрапила до рота. Вона може бути солодкою, кислою, гіркою або солоною.
Шкіра - орган дотику. У шкірі є багато нервових закінчень. Шкірою людина відчуває холод, тепло, біль, дотик. Вона відчуває м'який чи твердий предмет.
Усі органи потрібно тримати в чистоті і берегти від ушкоджень.
Мої органи чуття: закінчи складати малюнок (виріж та наклей)
V. Підсумки уроку
- Що таке органи чуття? (Тлумачний словник. Органи чуття - чутливі органи людини й тварини, які сприймають і аналізують подразнення, що надходять із зовнішнього і внутрішнього середовища.)
- Назвіть органи чуття. (Ніс, очі, вуха, язик, шкіра.)
- Відгадайте:
Що завжди в роті лежить,
А проковтнути не можна? (Язик.)
Рефлексія « Що я беру із собою? »
- За допомогою чого ми дізнаємося про навколишній світ? (Інформацію про навколишній світ ми отримуємо за допомогою органів чуття: носа, очей, вух, язика, шкіри.)
- Про що дізнались сьогодні на уроці? (Ми дізнались про те, що світ навколо нас дуже цікавий, тому його потрібно досліджувати.)
- Що цікавого дізналися на уроці? (До солодкого найчутливішим є кінчик язика, до кислого - його краї, до солоного - кінчик і краї язика, а до гіркого - корінь язика.)
- Що вам сподобалось на уроці? (Мені сподобалось те, що на наступних заняттях ми станемо справжніми дослідниками світу, що нас оточує.
- Сьогоднішні знання мені стануть у пригоді в житті: я навчуся спостерігати і ставити питання, шукати та давати відповіді…)