Запорізька гімназія № 92
Запорізької міської ради
Збірка дидактичних матеріалів для загального користування вчителями
Нової української школи, початкова освіта
«Підсумки, пошуки,
пропозиції»
Запоріжжя, 2023
Зміст
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ....................................................................................... 3
ЩОДЕННІ 3..................................................................................................... 9
ЩОДЕННІ 5................................................................................................... 15
ДОСЛІДЖЕННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ НАВЧАННЯ
ГРАМОТИ...................................................................................................... 22
РОБОТА З LEGO........................................................................................... 36
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ЛЕПБУКІВ З ПРЕДМЕТУ «Я
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ
Тема: «Ми – мандрівники».
Мета: дати дітям уявлення про красу планети Земля ; ознайомити їх з різноманітними засобами пересування; розширювати пізнавальні інтереси дітей; вчити відповідати на запитання ,робити умовиводи , виховувати естетичне сприйняття природи.
1.Вітання
Доброго ранку – сонце привітне!
Доброго ранку – небо блакитне!
Доброго ранку – в небі пташки!
Доброго ранку – зелені дубки!
Доброго ранку – люди привітні!
Я всім бажаю щоб посмішки квітли!
2. Обмін інформацією.
- Ви любите подорожувати?
- А навіщо людям узагалі подорожувати?
- А як ви вважаєте, хто такий мандрівник?
- Якими є мандрівники?
3. Гра «Збираємось у мандрівку».
Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує картки із зображенням різноманітних речей. Потрібно взяти тільки необхідне, що знадобиться під час мандрівки.
- Отже, речі зібрані. А тепер перевіримо, чи знаєте ви, як поводитися під час подорожі.
Тема: «Мультфільми».
Мета: дати уявлення про мультфільм- вид кіномистецтва; розвивати естетичний смак, вчити дітей спілкуватись під час гри; висловлювати своє ставлення до вчинків героїв мультфільмів.
1.Вітання День чудовий починаємо Ми вітанням чарівним. І у нашім дружнім колі Побажання шлем усім.
2. Обмін інформацією « Мультфільм».
Плесніть в долоні ті, хто любить дивитися мультфільми - Чому ви їх любите?
- Чи багато ви знаєте мультиплікаційних героїв?
- Погляньте на картинку та назвіть з якого мультика цей герой.
3. Гра «Я-герой мультфільму».
• Якби я був Котигорошком …
• Якби я був Лисичкою -сестричкою..
• Якби я був Фіксиком…
4. Робота в групах «Збери пазл».
Кожній групі пропонують картинку з мультфільму, розрізану на частини. Діти повинні зібрати картинку та розказати, про що цей мультфільм, чого він навчає.
5. Гра «Вгадай».
За фрагментом пісні відгадати героя або мультфільм.
Тема: «Світ рослин»
Мета: визначити рівень знань дітей про флору та її значення для людини; розвивати спостережливість, увагу, мовлення; дбайливо ставитись до рослин.
1.Вітання-побажання.
- Я бажаю собі …
- Я бажаю всім …
-Я бажаю квітам…
2. Обмін інформацією.
А сьогодні нам стежини
В загадковий світ рослинний.
Приготуйтесь мандрувати І нові знання дістати.
На вашу думку, на землі багато рослин?
Чи знаєте ви, де ростуть рослини?
3. Гра «Знайди домівку рослині».
Картки із зображенням рослин прикріпити до зображення «город», «кімната», «ліс», «водойма».
4. Робота в групах. «Корисні поради».
Можна робити …
Не можна робити …
Діти складають поради, щоб не завдати шкоди рослинам.
Тема: «Професії».
Мета: поглибити знання учнів про професії та їх значення у нашому житті; розкривати звя’зки між працею людей і ставленням до них; виховувати повагу до людей різних професій.
2. Вітання.
Гра «Чарівний мішечок»
Діти дістають з мішечка різні предмети і визначають до якої професії вони належать (шприц, гребінець, книга, ключі від машини, ополоник, гроші).
2. Фантастичні гіпотези.
- Уявіть, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося?
- А якщо не працюють лікарі?
- Якщо зачиняться всі магазини?
- Що станеться, якщо взимку припинять працювати котельні?
- А чи хотіли б ви на мить стати дорослими? Уявіть, ким ви будете працювати?
- Яку професію оберете?
3. Гра «Хто ти?»
Аркуш з назвою професісії, вчитель прикріплює на спину учасника . Гравці ставлять одне одному питання,щоб відгадати ,хто вони.
Відповідати можна тільки «так» чи «ні».
4. «Я в майбутньому»
Діти створюють візитівку з назвою установи, де б вони хотіли працювати у майбутньому.
Тема: Транспорт
Мета: сформувати лексику до теми «транспорт», уточнити та розширити уявлення дітей про види транспорту, їх призначення; створити дружню атмосферу .
1. Вітання. Вправа «Бажаю вам»
Вчитель передає дітям по черзі іграшку «Смайлик» зі словами «Марійко, я бажаю тобі гарного настрою». (Кожен учень передаючи іграшку, бажає один одному…)
2. Обмін інформацією.
-Які є види транспорту?
3. Гра «Виправ помилку».
- Літак їздить по дорозі.
- На човні можна потрапити в космос
- Світлофор – це дорожний знак - Дітям можна гратись на дорозі
- Автобус перевозить тільки дітей.
4. Гра «Чарівний транспорт».
Робота в парі.
- Діти, придумайте разом з другом транспорт, якого в нас немає, тобто -чарівний. За бажанням, намалюйте.
Тема: «Літо».
Мета: показати красу літньої пори року, розширити знання дітей про літо, вчити ділитись своїми почуттями та емоціями, створювати позитивний настрій.
1. Вітання.
Уявіть себе квіткою та привітайтесь із однокласниками «Всім привіт, я кульбабка».
2. Обмін інформацією.
«Я люблю літо, тому що…»
2.Гра «Буває — не буває».
ü Улітку діти катаються на санчатах.
ü Улітку на деревах розпускаються бруньки.
ü Улітку діти ліплять сніговика.
ü Улітку діти пускають у струмках кораблики.
ü Улітку діти засмагають та купаються.
ü Улітку діти надягають легкий одяг.
ü Улітку діти майструють шпаківні.
2.Робота з картинками.
Вчитель показує дітям картинки та просить описати емоціїї і настрій від побаченого (фрукти та ягоди, лук-квіти, соняшник, берег річки, літні канікули).
Клас: 1 клас (математика самостійно)
Тема: Додавання і віднімання в межах 10.
Мета: удосконалити навички обчислювати вирази на додавання і віднімання в межах 10; розвивати мислення, пам’ять, творчі здібності; прищеплювати інтерес до уроків математики.
Завдання 1
Допоможи Попелюшці помити посуд.
Розташуй цифри в порядку зростання
1 клас (математика письмово).
Тема: Додавання і віднімання в межах 10.
Мета: удосконалити навички обчислення виразів на додавання і віднімання в межах 10і; розвивати мислення, пам’ять, творчі здібності; прищеплювати інтерес до уроків математики.
Завдання 1
Склади рівності.
… + … =
… - … =
… + … =
… - … =
2 клас
Тема: Геометричні фігури.
Мета: закріпити знання про геометричні фігури, вчити дітей порівнювати фігури, знаходити спільність та відмінність.
З’єднай геометричну фігуру з предметами.
3 клас (математика у парі)
Тема : Додавання і віднімання в межах 100.
Мета: закріпити вміння обчислювати вирази на додавання і віднімання в межах 1000; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, вміння працювати в парах і самостійно.
Завдання1 Обчисли.
= 200 =
+ = 400 =
+ = 600 =
Заповни таблицю.
1 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
9 |
10 |
|
12 |
13 |
14 |
|
|
|
18 |
|
20 |
21 |
|
|
|
25 |
26 |
|
|
29 |
|
31 |
|
33 |
|
|
|
|
|
|
40 |
|
|
|
|
|
|
47 |
|
|
|
|
52 |
|
|
|
|
|
|
59 |
|
|
|
63 |
|
|
|
|
68 |
|
|
71 |
|
|
74 |
|
|
|
|
|
80 |
|
|
|
|
85 |
|
|
|
89 |
|
|
92 |
|
|
|
96 |
|
|
|
100 |
3 клас (математика самостійно) Тема: Табличне множення і ділення.
Мета: закріпити навички табличного множення і ділення, удосконалювати навички швидких обчислень, використовуючи таблицю. Розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість. Виховувати бажання допомогти іншим.
Завдання 1
Виконай математичний ланцюжок .
15:3 *9 -5 :8 *4 :10 *8 … Завдання 2
Обчисли вирази та знайди числові значення котика і песика.
= ?
Клас: 3 клас (математика разом)
Тема: Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел.
Мета: закріпити вміння додавати та віднімати трицифрові числа письмовим способом; розвивати логічне мислення; стимулювати цікавість до вивчення математики.
Завдання 1
Обчисли вирази та дізнайся цікаву інформацію – площу міст на території України.
162 км + 172 км 158 км + 251 км 108 км + 54 км
Завдання 2
Намалюй предмети такої самої форми і заповни таблицю.
Фігура |
Овочі |
Фрукти |
Іграшка |
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
Клас: 1
Тема: «Прислів’я і приказки, скоромовки, загадки».
Мета: Збагатити знання учнів про малі жанри усної народної творчості, з’ясувати їх характерні особливості, розвивати образність і точність мовлення .
Попрацюйте зі «Словниковою скарбничкою» . В розділі « Словник літературознавчих термінів знайдіть тлумачення слів, виділяй прислів’я, приказка.
Прислів’я вчить, як на світі жити.
Прислів’я нам допомагають , хоч інколи гіркі бувають.
Монологічне завдання. З’єднайте частини прислів’їв і поясніть їх значення.
Друга шукай Того й перемога
Чия відвага А невчення – пітьма
Хто не працює А знайдеш тримай
Вчення світ То поле смутніє
Як листя жовтіє Той не їсть
Завдання 2 (читання разом з другом) Скласти приказку за її початком.
Слово не горобець - ……
Що посієш, ……
Бджілка мала, ……..
Тема: «Частини мови. Прикметник»
Мета: Усвідомлення учнями значення прикметника в мові і в мовленні як важливого виражального засобу, збагачення їхнього словникового запасу прикметниками. Вироблення навичок правопису закінчень прикметників.
Завдання 1 (Слухання) Робота загадками.
Я вухатий ваш дружок, В мене сірий кожушок. Куций хвостик, довгі вуса, Я усіх-усіх боюся.
Які слова – назви ознак зайця допомогли вам впізнати цю тваринку?
- На ознак чого вказує слово куций?
- Як іще можна назвати заячий хвости?
- А чи можна так сказати про котика?
Завдання 2 (письмо для себе) Вправи на порівняння предметів .
Назвіть предмети, зображенні на малюнках.
- Чи схожі між собою яблука та груші?
- Чим відрізняються яблуко і вишня?
- Склади невеликий текст з улюбленим овочем використовуючи прикметники.
Тема: «Частини мови. Прикметник»
Мета: Усвідомлення учнями значення прикметника в мові і в мовленні як важливого виражального засобу, збагачення їхнього словникового запасу прикметниками. Засвоєння основних граматичних форм прикметника. Вироблення навичок правопису закінчень прикметників.
Підібрати до іменників жіночого, чоловічого, середнього родів прикметники:
Олівець –
Україна –
Прапор –
Підібрати до прикметників жіночого, чоловічого, середнього роду іменники:
Блакитне, безкрайнє –
Вільна, суверена –
Синій, червоний –
Тема : «Префікс»
Мета: спостереження за роллю префіксів, усвідомлення їхньої словотворчої ролі, формувати поняття про префікс, ознайомити учнів зі словами, у яких декілька префіксів.
Прочитати пари слів. Що між ними спільне, а що – відмінне, списати!
Сісти – присісти; Читати – прочитати;
Йти – перейти – підійти.
Завдання 2 (робота зі словами) Виділити префікси в словах. Пояснити значення слів.
Приходять, заходять, підходять, переходять, входять.
Завдання 3 (читання разом з другом)
Прочитайте, поясніть значення виділених слів яка частина слова надала їм такого значення?
У школу.
Першими приходять до школи прибиральниці. Ось і вчителі заходять у школу. Підходять учні . Під наглядом старших малюки переходять вулицю. Усі учні входять у школу.
3
Тема: «Тема і мета тексту»
Мета: Поглиблювати розширювати лінгвістичні уявлення школярів про текст, його характерні ознаки , формувати відповідні вміння й навички. Удосконалювати вміння добирати до тексту заголовки.
Завдання 1 (читання разом з другом)
1) Зіставлення трьох заголовків із трьома типами текстів, у яких є спільний предмет висловлювання.
2) Вибір із трьох одно тематичних заголовків того , що найбільше підходить до пропонованого тексту .
Ну й півень! Гребінь – розкішна корона, мов із червоного корала вирізьблена, очі – із щирого золота, шия поблискує жовтогарячим шовком, а хвіст!.. Колесо! Темно – зелене блискуче колесо виграє проти сонця всіма барвами райдуги.
- Прочитай текст.
- Яке запитання можна поставити до цього тексту?
- Із пропонованих нижче заголовків обери той, що найбільше підходить до цього тексту.
Заголовки : «Ну й півень!», «Чому в півня хвіст колесом?», «Як півень носить свого хвоста?»
Прочитайте. Уявіть картину, яку автор допоміг нам відчути, вживаючи як засіб зв’язку в цьому тексті споріднені слова.
Як духмяно пахнуть трави. І серед цих пахощів розрізняєш запах суниць. Ніжний, солодкий, аромат манить до себе…Зірвав я кілька запашних ягід.
Спробуйте замінити ці слова іншими, близькими за значенням .
Яким із текстів сприймається краще?
Клас: 3
Тема: «Види вправ із лексики»
Мета: Осмислення учнями лексикологічних знань і формування необхідних умінь. Спостереження за роллю виучуваного лексичного явища у зразкових текстах різних стилів. Лексичний розбір.
Репродуктивні вправи на спостереження за вживанням і значенням слів у текстах.
- З казки «Рукавичка» виписати синоніми до слова прийти.
- Пояснити значення прислів’я , виписати антоніми парами:
Не хвались ,як починаєш, а хвались, як кінчаєш.
У вогні я розмакаю, у воді явисихаю.
Завдання 2 (робота зі слова) Конструктивні вправи «складання словосполучень із поданих слів, у ведення в речення антонімів»
- Прочитати текст, замінити підкресленні слова антонімами
Прийшла весна. Зазеленіли дерева. Дні стали довшими, а ночі короткими . Прилетіли перелітні птахи. У полях починається гаряча пора.
ДОСЛІДЖЕННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
(фрагменти уроків)
Тема: Ознаки та властивості предметів. Форма, розмір колір. Об’єднання об’єктів у групи за певно ознакою. Підготовчі вправи до написання цифр
Мета: актуалізувати й уточнити уявлення учнів про ознаки предметів: форму, розмір, колір; закріпити вміння визначати спільні та відмінні ознаки на основі зіставлення предметів; формувати вміння порівнювати предмети, узагальнювати за спільними ознаками, класифікувати – розподіляти предмети на групи за спільними ознаками; розвивати логічне мислення шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації; виховувати товариські взаємини , уміння працювати в парі та міні-групі.
Клас: 1
Форма проведення: урок-дослідження.
1. Мотивація навчальної діяльності
- Предмети навколишнього світу різноманітні за формою, кольором, розмірами, призначенням, матеріалом тощо. Сьогодні ми будемо досліджувати схожість та відмінність предметів; будемо об’єднувати предмети в групи за спільними ознаками і навпаки – розподіляти їх на кілька груп за відмінними ознаками.
ІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Розрізнення об’єктів за різними ознаками. Робота за підручником (с. 5, завдання 1-4)
2. Дослідження
1) Робота в парах (за картками).
- Розподіліть геометричні фігури на групи за різними ознаками.
2) робота в парах та міні-групах ( з цеглинками LEGO).
- Створіть завдання на вилучення зайвого за якоюсь ознакою для сусідньої пари. Обміняйтесь завданнями. Розв’яжіть їх.
(Наприклад, покладіть 2 цеглинки одного кольору, а одну – іншого. (Вилучення за кольором). Можна покласти 2 – 3 цеглинки по одній, а ще 2 -3 цеглинки з’єднати в одну. ( Вилучення за розміром і т.
ін.)
Гра «Ланцюжок вилучення»
- Розгляньте малюнок. Знайдіть зайву фігуру. Поясніть свій вибір.
Роботу проводять до тих пір, поки не залишаться 2 фігури.
Тема: Порівняння числа і виразу. Порівняння довжин відрізків
Мета: удосконалювати обчислювальні навички; ознайомити з порівняннями числа та числового виразу; учити порівнювати іменовані числа; продовжувати формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати старанність, товариськість.
Клас: 1
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Актуалізація знань про порівняння чисел 1) Уточнення теоретичних знань.
- Що означає порівняти два числа? (Потрібно визначити, яке більше або менше).
- Яким способом це можна зробити? (Утворюючи пари, за розташуванням у числовому ряду, на основі знання складу числа).
- Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше іншого?
(Необхідно від більшого відняти менше).
2) Гра «Покажи цеглинку».
Учитель називає пару чисел. Діти визначають більше (або менше - за умовою вчителя) число та користуючись шифром кольорові показують відповідну цеглинку LEGO.
Наприклад, шифр кольорів такий: зелений - 5, жовтий – 6, оранжевий – 7, червоний – 8, блакитний – 9, синій – 10. Учитель називає числа 5 і 9.
За умови «Покажи більше число» діти повинні показати блакитну цеглинку. Якщо потрібно показати менше число – діти піднімають зелену цеглинку.
2. Ознайомлення зі способом порівняння числа і математичного виразу
1) Дослідження. Практична робота
- Ліворуч покладіть 4 трикутники, а праворуч – 2 квадрати зеленого кольору і 3 квадрати жовтого кольору. Визначте, яких фігур більше?
Що для цього потрібно зробити? (Спочатку підрахувати загальну кількість квадратів).
2) Дослідження
На дошці – стовпчики порівнянь.
8 3 5 7 3 9
6+2 3 8-3 7 3 10-1
- Порівняйте записи в першому стовпчику. У верхньому ряді записано нерівність – між числами має стояти знак порівняння. У нижньому ряді потрібно порівняти не просто числа, а суму 6 і 2 із числом 3.
- Що є спільного? (Спільне в обох записах те, що слід порівняти з числом 3). Чим записи відрізняються? (Відмінне те, що у верхньому записи з числом 3 порівнюється число 8, а в нижньому з числом 3 порівнюється вираз – сума чисел 6 і 2). Що цікавого помітили? (Сума чисел 6 і 2 дорівнює 8, тому по суті ми повинні порівняти так само 6 і
2, як і у верхньому записі). Отже, запис у верхньому ряді допоможе нам порівняти суму чисел 6 і 2 із числом 3; 8 більше за 3, тому й сума 6 і 2 більше за 3…
Аналогічно аналізують наступні два стовпчики порівнянь.
Висновок: щоб порівняти вираз і число, слід обчислити значення виразу; порівняти одержані числа; поставити між виразом і числом відповідний арифметичний знак.
3. Складання пам’ятки «Порівняння математичного виразу і числа». Робота в групах
Діти отримують три етапи опрацювання порівняння математичного виразу та числа. Потрібно визначити їхній порядок.
|
Постав відповідний знак. |
|
Знайди значення математичного виразу. |
|
Порівняй одержаний результат із даним числом. |
Тема: Додавання і віднімання числа 2
Мета: закріпити розуміння суті додавання і віднімання, назви компонентів та результату дії додавання; формувати навички додавання і віднімання числа 1; ознайомити учнів зі способом додавання і віднімання числа 2, з таблицями додавання та віднімання числа 2; дослідити залежність зміни суми від зміни одного з доданків при сталому іншому доданку; розвивати логічне мислення; стимулювати цікавість до світу природи; дбайливе до неї ставлення; виховувати старанність, товариськість.
Клас: 1
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Дослідження дії додавання. Робота з математичними матеріалами.
- Покладіть ліворуч на парті 6 червоних чотирикутників, а праворуч – 4 зелених.
Об’єднайте їх. Що означає об’єднати? Складіть відповідний вираз із карток з цифрами та знаками арифметичних дій. Коли об’єднання, стало більше чи менше? Полічіть усі чотирикутники. Чому дорівнює значення складеного вами виразу?
6+4= 10
- Прочитайте рівність із назвою компонентів. Підніміть картку з числом, яке є першим доданком; картку з числом, яке є другим доданком. Підніміть картку з числом, яке є значенням суми.
- Покладіть на парту 9 трикутників. Підніміть картку з числом, яке є значенням суми. Що означає вилучити? Складіть відповідний вираз. Коли вилучити, залишилося більше чи менше, ніж було? Перевірте, чи дійсно це так. Полічіть трикутники, які залишилися. Чому дорівнює значення складеного вами виразу? 9-3= 6
2. Дослідження таблиць додавання і віднімання числа 2 Робота за підручником (с. 38, завдання 1).
- Як змінюється перший доданок у таблиці додавання? Як змінюється значення суми?
- Що змінюється у таблиці на віднімання? А що є сталим? Як змінюється результат?
Висновок. «Секрет» таблиці додавання числа 2: кожний наступний результат більший за попередній на 1. «Секрет» таблиці віднімання числа 2: кожний наступний результат більший за попередній на 1. 4. Дослідження: як додавати та віднімати за числовим відрізком
(с.38, завдання 2,4)
- Пригадайте: якщо ми рухаємося праворуч за числовим відрізком, числа збільшуються чи зменшуються? (Збільшуються). На скільки змінюється число, якщо ми робимо один кок? (На один.) Які числа отримуємо, рухаючись праворуч? (Наступні за даним).
- Що відбуватиметься, якщо будемо рухатися за числовим відрізком ліворуч? (З кожним кроком числа зменшуються на 1, отримуємо попереднє число до даного).
- Розкажіть за схемою підручника, як за числовим відрізком додати число 2.
Засвоєння математичних понять «збільшити на…», «зменшити на…» «Збільшити на 2» означає додати число 2.
«Зменшити на 2» означає відняти число 2.
- Прочитайте приклади на додавання та віднімання числа, вживаючи вираз «збільшити/зменшити на…»
ДОСЛІДЖЕННЯ НА УРОКАХ ІНТЕГРОВАНОГО
КУРСУ
«НАВЧАННЯ ГРАМОТИ»
(фрагменти уроків)
Тема. Звук [а]. Мала буква а.
Мета: дослідити звук [а] та малу букву а; учити друкувати її, удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, самостійно добирати слова зі звуком [а] на початку, в середині та в кінці слова; формувати інтерес до навчальної діяльності, розвивати вміння виконувати завдання на встановлення відповідності, формувати компетентності: спілкування державною мовою, математичну, соціальну компетентність; виховувати старанність.
Клас: 1
Досліджуємо мовні явища
1. Дослідження звуків мовлення. Артикуляційно-слухові вправи
1.1. Виділення звука [а] з мовлення
- Назвіть перший звук в словах: автобус, ананас, айстра, апельсин.
1.2. Активне вимовляння виділеного звука. Спостереження за його артикуляційними особливостями
- Заспіваймо звук [а] на мотив колискової.
1. 3.Віднесення звука до голосних звуків
1.4. Упізнання звука [а] в мовленні
Робота в парах. Гра «Розумники»
Завдання: Зеленим кольором обвести предметні малюнки, назви яких починаються звуком «а», жовтим кольором – звук «а» в середині слова, червоним кольором – в кінці слова.
2. Ознайомлення з друкованою буквою «а»
Графічний аналіз букви.
- Зі скількох елементів складається маленька буква а?
• Групова робота
Завдання: сконструювати літеру: 1 група – з пластиліну, 2 група – з деталей мозаїки, 3 група – з Лего, 4 група – з мушлів, 5 група – з камінців, 6 група – з намистинок.
• Друкування букви «а» в зошитах..
• Вправа «Галявина квітів»
Завдання: На галявині ростуть різні квіти, з різними буквами, розфарбуй тільки квіти з буквою а.
Тема. Склад. Поділ слів на склади
Мета: сформувати в учнів уявлення про склад слова;, формувати вміння поділяти слова на склади, позначати поділ слів на склади графічно, розвивати фонематичний слух, виразність мовлення, формувати мовно-літературну, соціальну, громадянську компетентності; виховувати прагнення долучатися до хатньої роботи, допомагати старшим у сім’ї.
Клас: 1
1. Дослідження поняття «Склад слова» Гра «Впізнай слово»
• Напій, що отримується заварюванням, варінням або настоюванням підготовленого листа чайного куща. (Чай) - Вимовимо це слово з оплесками.
- Скільки разів ми плеснули в долоні? (1). Це означає, що в слові один склад.
• Найважливіша на нашій планеті рідина. Без неї неможливе існування рослин і тварин. (Вода).
- Вимовимо це слово з оплесками.
- Скільки разів ми плеснули в долоні? (2). Отже, у слові два склади.
• Рідке, а не вода, біле, а не сніг. (Молоко). Три склади
Висновок: будь-яке слово можна поділити на склади. Слова можуть складатися з одного, двох, трьох і більше складів.
2. Закріплення матеріалу
1. Гра «Слова заблукали»
Вчитель вимовляє слово за складами, наспівуючи склади, пояснюючи дитині, що слова «загубилися», їх треба знайти. Потім просить дитину промовити слово так само, як він. Далі треба відповісти, скільки частин у слові, назвати першу частину та другу.
Слова: лимон, банан, пакет, вагон, ковзанка, диван.
2. Гра «Порахуй склади»
Вчитель називає слово або показує предметну картинку, дитина ділить слово на склади, зазначає за допомогою лічильних паличок, фішок кількість складів у слові. Наприклад, ра-ке-та
3. Гра «Відгадай слово»
Вчитель пропонує дитині: "Я задумав слово, воно починається на склад РУ-.
І пропонує дитині називати слова, що починаються на цей склад.
Дитина підбирає слова, доки назве потрібне слово.
4. Гра "Не помились!"
Вчитель пропонує дитині назвати слова, в яких склад ЗА зустрічається на початку слова, а потім – наприкінці слова.
Наприклад, ЗА-МОК, КО-ЗА
Тема. Слова – назви ознак. Який? Яка? Яке? Які?
Мета: ознайомити учнів зі словами, які називають ознаки предметів; формувати вміння ставити питання до таких слів, знаходити їх у реченні; збагачувати лексичний запас учнів, розвивати творчу уяву, мовлення; виховувати любов до природи.
Клас: 1
1. Формування уявлень про слова – назви ознак предметів Гра «Відгадай слово»
Сірий, злий, голодний - … (Вовк). Руденька, прудка, пухнаста -… (Білочка) Отруйна, хижа, довга - … (Змія). Сірий, вухатий, боягузливий - … (Зайчик) Руда, хитра, підступна - … (Лисичка).
Коли учні відгадали тваринку, вчитель показує зображення на дошці.
- Які слова допомогли вам відгадати звірів? Яку роботу виконали ці слова? (Описали звірів, назвали ознаки). Які питання можна поставити до цих слів? Навіщо потрібні такі слова у мовленні?
2. Формування умінь ставити запитання до слів – ознак предметів
2.1 . Відповіді на питання який? яка? яке? які? Білочка (яка?)… Слон (який?) Лисеня (Яке?) …
Зайчата (Які?)…
2.2. Постановка до слів назв-предметів питань який? яка? яке?
які?
Вовк, кабан, ведмідь, лев, осел …який?
Білочка, лисичка, зебра … яка?
Зайченя, лисеня, тигреня … яке?
Ведмеді, жирафи … які?
2.3. Гра «Розумники і розумниці» (Усно). Групова робота.
Завдання: дібрати слова-ознаки предметів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Формування уміння добирати протилежні ознаки предметів Гра «Скажи навпаки»
Завдання: дібрати потрібні протилежні слова-ознаки предметів.
Ґава чорна,
Тема: Повторення вивченого матеріалу.
Мета: Повторювати вивчений матеріал,закріпити уміння
додавати і віднімати у межах 10, продовжувати навчати працювати з конструктором ЛЕГО, розвивати навички усного рахунку, творчість та уяву, виховувати любов до навчання.
1.Актуалізація опорних знань.
Виконати завдання
1. Склади машинку із ЛЕГО.
Вирішуючи приклади у вас будуть відкриватися етапи складання машинки з ЛЕГО, використовуючи ці кольори, складіть машинку за зразком. Виконуючи правильно приклад на слайді презентації з’являється відповідний колір.
Приклади: 1+3= (зелений)
5+5= (жовтий)
6+4= (червоний)
8+2 = (синій)
10-1= (червоний)
8-5= (синій)
6-3= (зелений)
4+5= (зелений)
10-3= (зелений)
7-4= (жовтий)
Клас: 1
Предмет: математика
Тема: Повторення чисел в межах 10
Мета: Повторювати вивчений матеріал, повторити числа в межах 10, закріпити уміння додавати і віднімати у межах 10 та записувати їх у зошиті, продовжувати навчати правильно працювати з конструктором ЛЕГО, розвивати навички усного рахунку, уяву та увагу, виховувати любов до навчання та жагу до отримання нових знань.
1.Завдання
Діти складають цифру в парі за допомогою цеглинок ЛЕГО (яку на початку уроку дістали з чарівного капелюха) Ти можеш скористатися допомогою вчителя або подивитися на малюнок-зразок, головне, щоб число було схоже.
2.Завдання
Вирішіть задачу, відповідь покажіть відповідною цеглинкою.
Братові 7 років, а сестрі — 5. Скільки років виповниться сестрі, коли братові буде 10 років?
Червоний – 7 років
Зелений – 8 років
Жовтий – 5 років
Синій – 10 років
Клас: 3
Предмет: українська мова
Тема: Повторення вивченого про частини мови
Мета: Повторити набуті протягом навчального року знання про частини мови.
Розвивати увагу, пам’ять, спостережливість, вміння працювати в групі.
Прививати любов до рідної мови.
Фрагмент уроку: Нагадати колір цеглинок для кожної частини мови. Називати частини мови, а діти демонструють відповідну цеглинку ЛЕГО.
Іменник
Україна, держава,
Прикметник великий, державний,
Дієслово стояти, любити, Службові слова із, під.
Після повторення клас поділити на чотири групи, кожна група отримує речення і будує його із цеглинок.
Наприклад:
Сонячне місто Одеса приваблює туристів із різних країн.
Підвести підсумок засвоєння частин мови, переглядаючи схеми речень.
Клас: 4
Тема: Робота з діаграмами.
Мета: познайомити дітей з поняттям діаграма; вчити будувати діаграми, творчо підходити до вирішення проблемних завдань, працювати в команді, зосереджуватися під час виконання завдань, спілкуватися з однолітками.
Фрагмент уроку:
На партах у дітей -цеглинки Lego. Після бесіди про користь вживання овочів, вчитель пропонує учням вибрати колір цеглинки що відповідає кольору улюбленого овоча. З цеглинками діти підходять до столу вчителя і будують з них однокольорові вежі, називаючи свій улюблений овоч.
Вчитель звертає увагу дітей на висоту кожної вежі.
А тепер поставимо вежі від найвищої до найнижчої.
Найвища вежа показує що у нашому класі діти набільше полюбляють моркву, а найменше -капусту.
- Як ми про це дізналися?
- Це і є стовпчикова діаграма.
Клас: 4
Тема: Робота з деформованим текстом.
Мета: вдосконалювати вміння учнів працювати з деформованим текстом; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас.
Завдання: дітям дають різнокольоровий текст, де неправильно за змістом розташовані речення, необхідно цеглинками відновити текст.
Деформований текст:
У Ромàсевому садку ростуть яблуні. І вродили там тільки яблука. А Ромасеві закортіло грушки. Підійшов Ромась до тину. Почав перелазити у сусідній садок до Петрика. Там жовтіли груші.
Раптом зачепився за гвіздок. А штанці дир-р! — і розірвалися.
Де не взявся Петрик. А в руках у нього соковита грушка.
— Ромасю, — каже Петрик, — хочеш, я тебе грушко ю пригощу, а ти мене — яблуком?..
Сидить Ромась на лавочці, тримає грушу та й думає: «І чому я так, як Петрик, не здогадався зробити?».
Правильний варіант:
Підійшов Ромась до тину. Почав перелазити у сусідній садок до Петрика. Там жовтіли груші. У Ромàсевому садку ростуть яблуні. І вродили там тільки яблука. А Ромасеві закортіло грушки.
Сидить Ромась на лавочці, тримає грушу та й думає: «І чому я так, як Петрик, не здогадався зробити?».
Де не взявся Петрик. А в руках у нього соковита грушка. — Ромасю, — каже Петрик, — хочеш, я тебе грушко ю пригощу, а ти мене — яблуком?.. Раптом зачепився за гвіздок. А штанці дир-р! — і розірвалися.
Клас: 1
Тема: «Де міститься вода?»
Підручник: Я досліджую світ: підручник для 1-го кл. закл. заг.
серед. освіти (у 2-х ч.): ч.2/ Ірина Грущинська, Зоя Хитра, Ірина Дробязко. – Київ: Оріон, 2018.
Мета: формувати в учнів уявлення про воду, про стани води, дослідити з учнями де на землі міститься вода. Розвивати спостережливість, пам'ять, мислення, наукове світорозуміння.
Виховувати бережне ставлення до води.
Завдання: Встанови послідовність руху води
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Де ховається вода?
Вірші про воду ***
Жива вода дає життя Всьому живому в світі. Якщо живе жива вода, тоді земля у цвіті. Не треба вибухів війни,
Живи жива водице,
Для праці хай ростуть сини,
І жито колоситься. (Любов Забашта) ***
Хлюп-хлюп-хлюп водичка – Буде в мене чисте личко. Подавайте сюди мило, Щоб я ручки помила. Мию носа, мию вушка – Я у мами чепурушка! ***
Коли вмилася Марійка,
Налила води у лійку
І понесла до кімнати,
Щоб вазони поливати.
– Гей, Марійко, постривай! Ллєш водичку через край. Глянь, із горщиків земля Всю подлогу застеля!
Скрізь брудні сліди, як змійки… Знов іди під кран Марійко! – Зараз, мамо! Треба квіти І на килимі полити! ***
З роси, з морів, річок і плес Вода як перейде у пару,
Одразу ж лине до небес.
Щоб утворити в небі хмари. І впасти з хмар на ниви Як сніг, як град, як злива.
Знов перейти у пару
І повернутись в хмару,
І впасти з хмар на ниви Як сніг, як град, як злива. Цей шлях, що вона робить, І зветься колообіг.
Дослід. Де знаходиться вода? (вилучи зайве)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Цікавинка
Більшу частину нашого організму становить вода. Вона входить до складу крові. Випаровуючись із поверхні шкіри, вода регулює температуру тіла. Вода потрібна організму для виведення шкідливих речовин.
Клас: 2
Тема: «Які в осені ознаки. Які осінні місяці»
Підручник: Я досліджую світ: підручник для 2-го кл. закл. заг.
серед. освіти (у 2-х ч.): ч.1/ Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич. – Київ: Генеза, 2019. Ключові компетентності: вміння вчитися: навчально-організаційні вміння і навички:
- дотримується режиму навчальної діяльності, працює швидко і зосереджено; загально мовленнєві вміння і навички:
- розповідає чітко, послідовно відповідно до мети висловлювання; контрольно-оцінні вміння:
- контролює послідовність виконання роботи, її проміжні та кінцеві результати; інформаційно-комунікативна:
- знаходить у повідомленні інформацію, конкретні відомості;загальнокультурна:
- діє згідно з прийнятими правилами поведінки учня на уроці; здоров’язбережувальна:
- дотримується гігієнічних норм під час уроку; соціальна: співпрацює в парі та в групі Очікувані результати:
учні знатимуть прикмети осені, назви осінніх місяців; вмітимуть спостерігати за навколишнім світом.
Загадки про осінні місяці
В школах дзвоник продзвенів, Школярів дім знань зустрів. В лісі виросли грибочки, У опеньках всі пеньочки. (Вересень)
|
Чарівник прийшов у ліс, Фарби, пензлика приніс. У діброві та садочку Стали жовтими листочки. (Жовтень) |
Краплі з неба, дахів, стріх. Дощ холодний, перший сніг. Почорнів без листя сад, Що за місяць? (Листопад) |
|
|
|
Вересень – хмурень (небо часто «хмуриться», ідуть дощі), вересень (на честь квітів вересу) або ревун (саме у вересні починались осінні холодні вітри). |
Жовтень – жовтень (місяць пожовклого листя) або паздерник (звичайно в цей період кострицею переробляли м’яту, льон). |
Листопад – падолист, листопад (в цей період опадає листя з дерев). |
Ребуси (явища осені)
(листопад)
Гра «Що зайве?» (коли це відбувається)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Осінні квіти:
Чорнобривці
Це багаторічні та однорізні (залежно від виду) осінні квіти, які вважаються дуже популярними серед українців. Відрізняються яскравими барвами, довготривалим квітінням та сильним ароматом. В дикій природі чорнобривці все ще ростуть В Центральній та Південній Америці.
До Європи квіти привезли у XVI столітті. Це були перші закордонні квіти, які потрапили в наші краї. Сьогодні налічується близько 40 видів чорнобривць, більшість з них з'явилися завдяки багаторічній роботі селекціонерів. Яскраві кольори цих квітів можуть прикрашати клумбу до кінця осені.
Айстри
Ці осінні квіти вражають своїм різнобарв'ям. Висота рослини може бути різною - від 10 до 50 см. Тут все залежить від виду. Айстри часто використовують для створення поодиноких і групових насаджень бордюрів, рокаріїв тощо. Також вони
можуть стати прикрасою тераси чи балкону.
Жоржини
Довгоквітучі багаторічні осінні квіти з роду айстрових. Вони представлені дуже широкою палітрою кольорів, а їхні квіти бувають різними за формою та відтінком. Квітнути жоржини починають ще в липні і продовжують це робити до самих морозів. Але щоб жоржина почала квітнути і гарно росла, потрібно
правильно висадити її бульби.
Хризантеми
Часто називають королевами осіннього саду, так красиво, рясно і тривало вони цвітуть. Хризантема - один із символів Японії.
Хризантему традиційно зображають на монетах і емблемі імператора Японії, а одна з найвищих нагород країни — орден Хризантеми. Свято Хризантем в Японії — це особливий ритуал: виконуючи його потрібно милуватися кожним відтінком квітки, при цьому поринаєш у глибокі
роздуми про сенс життя і пройдений шлях.
Розгадування кросворду «Осінь»
Відповідь
Клас: 4
Тема: «Де живе енергія».
Підручник: Я досліджую світ: підручник для 4-го кл. закл. заг. серед. освіти (у 2-х ч.): ч.1/ Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич.
– Київ: Генеза, 2021.
Мета: формувати вміння розповідати про вплив Сонця а нашу планету, наводити приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв.
Матеріали для створення лепбуку
Навіщо потрібна енергія? (доповни речення за допомогою слів
підказок)
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна… |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
Слова-підказки:
змусити працювати побутові прилади. |
обігріти житло. |
освітити вулиці. |
приготувати їжу. |
вивести в море кораблі. |
Розподіли по групах:
Невідновлювальні |
Відновлювальні |
|
|
Матеріали для розподілу по групах:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пройдіть тест:
1. Енергія – це:
здатність живих організмів виконувати роботу здатність будь-якого тіла виконувати роботу
2. Джерела енергії можна поділити на:
відновлювальні
не відновлювальні
3. Енергія вітру, рухомої води, сонця відноситься до:
відновлювальної групи не відновлювальної групи
4. У світі є багато запасів корисних паливних копалин, але найменше з них:
газу
вугілля
Як економити електроенергію? Гра «Знаю. Можу. Роблю» (обери)
ЗНАЮ |
|
МОЖУ |
|
РОБЛЮ |
|
Завжди вимикаю світло, виходячи надовго з приміщення. |
Кип’ячу у чайнику стільки води, скільки потрібно в даний момент. |
При виході з будинку вимикаю з розеток всі побутові прилади, крім холодильника. |
Притирати лампочки |
Вмикати світильники замість загального світла |
Підбирати посуд для приготування певної їжі |