«Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії, глини та крохмалю)».

Про матеріал
створення акмеологічного простору уроку як основного чинника для розвитку і самореалізації особистості, формувати в учнів елементарні поняття про те, що вода — розчинник, розчин; навчати виготовляти розчини; виробляти вміння досліджувати розчинність речовин, що використовуються у побуті (солі, цукру, лимонної кислоти, олії, глини, крохмалю), наводити приклади розчинних та нерозчинних у воді речовин; використовувати знання отриманні на уроці в побуті та подальшому житті, виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Практичне заняття.

Тема: «Дослідження розчинності речовин

 (цукру, солі, лимонної кислоти, олії, глини та крохмалю)».

Мета: створення акмеологічного простору уроку як основного чинника для розвитку і самореалізації особистості, формувати в учнів елементарні поняття про те, що вода — розчинник, розчин; навчати виготовляти розчини; виробляти вміння досліджувати розчинність речовин, що використовуються у побуті (солі, цукру, лимонної кислоти, олії,  глини, крохмалю), наводити приклади розчинних та нерозчинних у воді речовин; використовувати знання отриманні на уроці в побуті та подальшому житті, виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

На попередніх уроках ми вивчали макет нашої планети, який називається - Глобус.

  • Які оболонки нашої планети ми вивчили?
  • Гідросфера та її характеристика.
  • Що утворює гідросферу? Яка буває вода на Землі?
  • Назвіть відомі вам прісні водойми нашої планети.
  • Назвіть відомі вам океани та моря. Чим вони цікаві?
  • А що таке підземні води?
  • Для чого потрібна вода на Землі?

Гра Гра " Кому із них потрібна вода"

(плескаємо в долоні якщо вода потрібна, тупаємо ногою, якщо вода не потрібна)


Начало формырослина
шафа
соловей
дерево
стіл
комашка
верблюд
книга
олівець
риба
дитина

 

 (молодці,діти)


 

 

Вода на Землі та й у нас вдома не завжди буває однаковою. Чим буде відрізнятися вода за агрегатним станом?

Складання асоціативного куща – «Стани води» (діти по черзі обирають картку з написаним станом води, та прикріплюють до відповідного поля на дошці.

  • Які властивості води ми ще знаємо?

ІІІ. Мотивація. Вода утворює з багатьма речовинами розчини. Багато з цих розчинів ми використовуємо вдома. Наприклад: кава, чай….(продовжують діти). Але, ви помічали, що не всі речовини розчиняються в воді. Одні – дуже добре, інші – погано, а деякі і зовсім не розчиняються, або плавають на поверхні. Сьогодні ми проведем невеличкий експеримент. Ми будемо в ролі експериментаторів. На нашому уроці ми будемо маленькими хіміками, або чаклунами. Сьогодні ми вивчаємо розчинність деяких речовин, а саме – цукру, солі, олії, лимонної кислоти і косметичної глини. В нашому робочому зошиті вкладка сторінка 18.

ІV. Проведення практичної частини, експеримент.

Спочатку згадаєм правила поведінки на практичному занятті.(відповіді дітей). Як правильно зробити фільтр із спеціального фільтрувального папіру? (учні розповідають та показують)

Клас поділяємо по дній парті з кожного ряду.

  1. Вивчення розчинності глини у воді.
  2. Вивчення розчинності лимонної кислоти у воді.
  3. Вивчення розчинності олії у воді.
  4. Вивчення розчинності цукру у воді.
  5. Вивчення розчинності солі у воді.

Діти виконують практичну частину. По черзі показують результат роботи.

Висновки оформлюємо на сторінці 20.

V. Узагальнення.

Запитання

1. Які суміші називають розчинами?

2. З яких компонентів складається розчин?

3. Порівняй розчинність у воді кухонної солі, цукру, олії та глини.

4. Наведи приклади розчинних і нерозчинних у воді речовин.

А які бувають розчини в природі та побуті? У робочому зошиті сторінка 55, завдання 87.(на завдання 2 хвилини),

Варіант І виконує завдання А

Варіант ІІ виконує завдання Б (перевіряємо ланцюжком).

VІ. Висновки.

Чому я навчився на уроці?

Що мені сподобалось на уроці?

Де можна пристосовувати отриманні знання?

VІІ. Домашнє завдання. Творча робота: скласти кросворд «Вода», невеличку казочку про мандрівку Крапельки, або свій варіант.

Чи сподобався урок? Діти піднімають стікер вверх, або не піднімають якщо не сподобалось.

 

C:\Users\Наталия\Desktop\Відкритий урок 5-А\IMG-cd1eb6f52894c7f57ba0e05c33b9cfab-V.jpgC:\Users\Наталия\Desktop\Відкритий урок 5-А\IMG-70c1b98cb6c85a5a00074665ac7cb402-V.jpgC:\Users\Наталия\Desktop\Відкритий урок 5-А\IMG-79cd01c55a782d42e363069e30864f17-V.jpg

C:\Users\Наталия\Desktop\Відкритий урок 5-А\IMG-85c1df0ff3b9b1c0c29b91dc807c1382-V.jpgC:\Users\Наталия\Desktop\Відкритий урок 5-А\IMG-cad71e2130e7001c43030357a63b4a47-V.jpg

 

 


 

docx
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
2027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку