Дослідження "Водичко-водичко"

Про матеріал
Продовжувати ознайомлювати дітей з властивостями води (без кольору, запаху, смаку, прозора, брудна) Сприяти розширенню знань дітей про значення води для живої природи. Вдосконалювати навички малят в проведенні лабораторних експериментів. Старших дітей залучати до мисленнєвого пошуку відповіді, робити аргументовані висновки дослідів
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Ми любимо експерементувати!

 

Завдання:

Освітні:

Продовжувати ознайомлювати дітей з властивостями води (без кольору, запаху, смаку, прозора, брудна)

Сприяти розширенню знань дітей про значення води для живої природи.

Вдосконалювати навички малят в проведенні лабораторних експериментів. Старших дітей залучати до мисленнєвого пошуку відповіді, робити аргументовані висновки дослідів.

Розвиваючі:

Створити умови для розвитку фонематичного слуху, активізації й збагачення слоника малят іменниками, прикметниками, дієсловами з теми.

Виховні:

Спонукати дітей вмінню працювати в групі, враховувати думку партнера, обстоювати власну думку, прищеплювати дбайливе ставлення до оточуючого світу.

Матеріал: паперова краплинка, склянки з водою (чистою і брудною), ложки чайні, трубочки, кульки, вітрячки, скріпки, пакетики, пляшки платикові, велика миска, рушнички, камінці, пісок, серветки.

                                

 

                                   Хід заняття

                         Діти заходять групкою.

                         ( В запису слухаємо шум дощу)

Діти :  « Це дощик іде»

Вихователь :  «Так, це розмовляє водичка»

(В руках вихователя зявляється паперова краплинка )

                  Дидактична гра « Водиця- чарівниця»

 

Вихователь :  Малята, дощовій Краплинці цікаво, які прислівя, приказки,   віршики, ви знаєте про воду?

-         Жива вода дає життя всьому живому в світі.

-         Бережи воду, бо загубиш вроду

-         Чиста водахворобі біда

-         Закрути тугіше кран, щоб не витік океан

-         З маленького джерельцявелика річка починається

-         Краплинки водички, маленькі сестрички

-         Світом гуляють, усіх напувають

Діти :  А водаце справжнє диво!

            Як прожити без води?

 

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

            Є водаростуть рослини

            Ліс, сади, рясні поля

            Це чудово для людини

            І радіє вся Земля!

Вихователь :  Молодці! Багато ви знаєте про водичку.

                          Малята, дослідниками хочете стати?

             ( Заходять в лабораторію, одягають фартушки, головні убори. )

Вихователь :  Повторюємо правила техніки безпеки.

-         Діти, в природі є лише чиста вода.

                                   (Відповіді дітей.)

                      Дослід 1

Припущення: в забрудненій воді видно предмет гірше, ніж в чистій. Покладіть скріпки в склянку з чистою водою і брудною. Подивіться. Де краще видно скріпки.

Висновок: у брудній воді видно гірше предмет. Припущення підтвердилось.

                      Дослід 2

Припущення: вода, що нас оточує не завжди чиста,але її можна очистити.

Діти розглядають чисту воду й брудну. Брудну воду треба очистити. Пропоную пропустити її через фільтри : піщаний та серветку марлеву складену вчетверо.

Висновок: брудну воду можна очистити.

Чи вся вода має однакову температуру?

                      Дослід 3

Припущення: температура води залежить від навколишнього середовища?

Молодші діти на дотик визначають в якій склянці вода холодна, а в якій тепла.

В першійхолодна,  в другійтепла.

Висновок роблять старші діти: холодна вода з вулиці, теплакімнатна.

Отже,  припущення підтвердилося: температура води залежить від температури в навколишньому середовищі.

                        Дослід 4

                 ( для молодших дітей )

Припущення: вода чиста немає кольору, запаху й смаку.

Вода прозора, через неї видно предмети.  Вона без кольору, через трубочку спробуйте воду на смак. Смаку немає. Понюхайте воду. Запаху немає.

Покладіть у склянку варення жовте. Розмішайте. Вода змінила колір?

Так. Стала жовтою.

 

Спробуйте на смак. Стала кислуватою. Пахне абрикосами.

Ми змінили колір, смак і запах води.

Висновок роблять старші діти: чиста вода немає кольору, смаку й запаху. Колір, запах і смак води залежить від речовини, яку ми покладемо у воду.

 

                    Дидактична гра «Краплинка»

 

Краплинка ходить між рядами, погратись дуже хоче з вами

До кого вона підійде, властивість той її назве.

Краплинка підходить до кожної дитини, дитина називає властивість води (чиста, прозора, жива, смачна, без смаку, без запаху, брудна, прісна, свячена, джерельна, морська)

-   Молодці, діти. Ви знаєте багато властивостей води. Вода ще рідка.

                           Дослід 5

Припущення: водаце рідина. Старші діти демонструють властивості води розливатися в різних напрямках, утворюючи плями різної форми і розміру. Вода ллється єдиною цівкою з посудини з носиком (чайник, глечик) і кількома цівками з посуду, що має овальний або круглий отвір.

Висновок: водаце рідина.

Чи є вода неоціненним скарбом природи?

Вихователь : Плавають  в водичці діти,

                           Риби у воді живуть

                           Розцвітають в лузі квіти

                           І рясня дощі ідуть

                           Кругообіг повсякчасно.

                           На Землі вода веде.

                          Тож з водою всім прекрасно

                         І буде нема ніде!

 На сьогодні експериментальна робота закінчилася. Чути шум дощу в запису. Діти знімають фартушки, головні убори.

                    

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Список використаної літератури:

  1. Дошкільне виховання 2007 р 5 Експериментування крок до пізнання
  2. Ознайомлення дітей з природою Київ Радянська школа 1980р.
  3. Організація спостережень в дитячому садку Харків Видавнича група «Основа» 2007 р.
  4. «Світ чомучок» Організація дослідно-експериментальної роботи з дошкільниками Харків Видавнича група «Основа» 2007 р.
  5. Плануємо залюбки. Тернопіль. Мандрівець 2009р.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вознюк Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 січня
Переглядів
243
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку