Досліджуємо рідний край. Михайлівська цілина

Про матеріал
- Розширювати знання дітей про значення природи для життя людей; - Ознайомити школярів із заходами щодо відтворення і збереження природи; - Обговорити правила поведінки в природі; - Розширювати кругозір; - Розвивати уміння працювати групами; - Виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

https://docs.google.com/drawings/d/sfbZBzmBT4GkVg_1P6u5eBw/image?w=562&h=108&rev=1&ac=1&parent=1GM0ITPjK4mhL1OH3MewmoGGdQ4A0zy88rMmO8ylPFjg

Інтегрований урок

«Досліджуємо рідний край. Михайлівська цілина»

в рамках шкільного STEM- проєкту «Досліджуємо рідний край»

 

4 клас

 

 

                                                                               Похтель Олена Іванівна

                                                                               вчитель початкових класів,

                                                                               вчитель вищої категорії,

старший учитель

                                                                               комунальної організації

                                                                               «Шосткинська спеціалізована

школа І ступеня №13

                                                                              Шосткинської міської ради

                                                                          Сумської області»

 

Шостка - 2023

 

Тема уроку: «Досліджуємо рідний край»

Очікувані результати:

-         Розширювати знання дітей про значення природи для життя людей;

-         Ознайомити школярів із заходами щодо відтворення і збереження природи;

-         Обговорити правила поведінки в природі;

-         Розширювати кругозір;

-         Розвивати уміння працювати групами;

-         Виховувати бережливе ставлення до природи.

 


https://docs.google.com/drawings/d/sfbZBzmBT4GkVg_1P6u5eBw/image?w=562&h=108&rev=1&ac=1&parent=1GM0ITPjK4mhL1OH3MewmoGGdQ4A0zy88rMmO8ylPFjg 

https://docs.google.com/drawings/d/scFyg0YpvOSpt3H_Wiz-ntQ/image?w=576&h=148&rev=1&ac=1&parent=1GM0ITPjK4mhL1OH3MewmoGGdQ4A0zy88rMmO8ylPFjg

 

 

 

I.Організаційний момент.

1.Вітання

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, в небі пташино!

Доброго ранку, маленькі дубки!

Доброго ранку, добрії люди.

Я вас вітаю, люблю, пізнаю,

Бо живемо

В однім ріднім краю.

2. Вправа «Сонечко побажань»

- У мене в руках Сонечко. (До нього прикріплено жовті стрічки-промінчики.)

Промовте побажання рідній Землі.

II.Повідомлення теми і мети уроку.

-         Прочитайте вірш.

Нас за всякої погоди

Учить мудрості природа:

Вчать птахи нас співу,

Павучок – терпіння.

Бджілки в полі повсякчас

Працювать навчають нас.

І у їхньому труді

Все по справедливості.

Відображення в воді

Учить нас правдивості.

Сніг навчає чистоти.

Ну а сонце – доброти,

Бо щодня, узимку й літом,

Нам тепло дарує й світло.

І за це не просить плати –

Навзамін йому щось дати.

Нам за всякої погоди

Треба вчитися в природи!

Нас дерева всіх порід –

Лісовий міцний нарід,-

Що гіллям увись сягають.

Жити в дружбі научають!

-Розкажіть, чого, на думку автора Володимира Орлова, учить нас природа?

- Сьогодні ми розглянемо тему «Заповідні території. Охорона природи України. Досліджуємо рідний край»

III.Вивчення нового матеріалу.

  1.    Вправа «Мозковий штурм»

-         Як природа потерпає від діяльності людини?

-         Які природоохоронні заходи проводяться в Україні з метою збереження та примноження її багатств?

-         Що таке заповідник?

  1.    Робота з деформованим реченням

Людини, великі, шкоди, ділянки лісів, забороняється, полів, будь-яка, луків, степів, на яких, діяльність, що завдає, людини, природі, шкоди.

(Великі ділянки лісів, полів, луків, степів, озер, на яких забороняється будь – яка діяльність людини, що завдає шкоди природі.)

-         Яка мета створення заповідників?

( Збереження зникаючих для даної місцевості рослин, тварин.)

-         Чого не можна робити тут?

( Вирубувати дерева, орати землю, осушувати водойми, полювати на тварин.)

-         У заповідниках тварини живуть на волі у природних умовах, самі влаштовують свої житла, виводять дитинчат. У заповідниках проводиться велика наукова робота.

            3) Актуалізація опорних знань

            Помандруєм класом вдаль.

            Де лісів зелених низка

            Змінює безлісий край.

            Наддніпрянщина Поділля –

            Всюди люди в нас живуть.

            Край, де ліс є і безлісся, -

            Лісостепом люди звуть.

            - Сьогодні ми побуваємо в зоні лісостепу. Лісостеп складається з 2 слів: ліс і степ. Це є перехідна зона між зоною мішаних лісів і зоною степів.

            4) Робота з картою

            - Знайдіть на карті зону, яка йде на зміну мішаним лісам.

            - Яким кольором її позначено?

            - Що ви можете сказати про її розміри? (Охоплює всю центральну частину території України).

            - Де на території України розташована лісостепова зона?

            - Знайдіть на карті природних зон України Заповідники, які є в природній зоні лісостепу, прочитайте їхні назви.

            - У зоні лісостепу з метою охорони і збереження в природному стані лісостепових ділянок з унікальним рослинним і тваринним світом, було створено 4 природні заповідники: Канівський, Розточчя, Медобори та Михайлівська цілина.

            - Заповідник «Михайлівська цілина» знаходиться в Лебединському районі. Тут під охороною перебуває єдина в Україні цілинна ділянка степу в лісостеповій зоні. Тут ростуть не лише степові рослини – ковила, типчак, стоколос, а й дзвоники, ромашка, волошка та інші, не властиві степам рослини.

            Побачивши майже двохметровий глибинний зріз чорнозему Михайлівської цілини, професор Техаського університету, який побував у 37 країнах світу, сказав: «Такої землі не може бути, таку землю не зміг створити і сам Господь Бог»

5) Перегляд фільму «Михайлівська цілина»

- Поставте запитання до презентаціїї.

           6) Гра «Так чи ні»

         -Заповідники – великі ділянки лісів, полів, луків, степів, озер, на яких забороняється будь – яка діяльність людини, що завдає шкоди природі.

         - У заповідниках дозволяється господарська діяльність людини.

         - У заповідниках тварини живуть на волі, в природних умовах, самі влаштовують свої житла, виводять дитинчат.

7) Фізкультхвилинка – тренінг

- Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази.

 - Якщо ви не спалюєте сміття на дворі та городі – сплесніть 3 рази в долоні.

- Якщо ви не спалюєте у дворі листя, дим якого забруднює повітря шкідливими речовинами,  почухайте свої носики!

- Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на землю, у травичку, в річку, погладьте себе по голівці!

- Якщо ви обговорюєте з батрьками екологічні проблеми міста, підніміть дві руки!

-Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку, покладіть руку на серце!

- Якщо хочете дружити з природою, жити з нею у злагоді, красі, мирі, візьміть одне одного за руки і підніміть їх угору!

8) Робота в парах

Вставте пропущені літери. Ви дізнаєтесь, які рослини Михайлівської цілини занесені до Червоної книги.

В…лошка с..мська, к…вила в..лосиста, г..ацинт блід..й, с..н ш..роколистий.

-         Чому книга має назву «червона»?

Назва книги «Червона», бо вона. Подібно до червоного сигналу світлофора, має будити в людей тривогу за долю природи. Червона книга – це символ небезпеки, це заклик до всіх, дорослих, і дітей. – допоможіть!

 9) Робота з таблицею. Створення лепбуку «Тварини Михайлівської цілини»

 

                   

 

10).  Вправа «Можна – не можна»

- Уявіть, що ви знаходитесь у заповіднику й пригадайте, як слід поводитися і чого не можна робити.

Можна: милуватися красою природи, саджати квіти, дерева, охороняти рідкісні рослини, берегти молоді рослини, підгодовувати птахів.

Не можна: рвати квіти, ламати гілочки дерев, кущів, ловити метеликів, руйнувати гнізда, мурашники, ловити жаб.

 

 

 

11) Робота в групах.

-Діти, попрацюйте в групах. Складіть листи-прохання для людей від рослин, які зникають. Почніть словами, які записані у вас на листочках.

- Я дерево. Хочу сказати…

-Я квітка. Хочу прохати…

-Я кущ. Хочу благати…

-Я підсніжник. Хочу закликати…

- Я сон-трава. Хочу просити…

-Я пролісок ніжний. Хочу сказати…

12) Робота в парах.

- Із запропонованих частин відновіть слова, складіть з них речення. Утворене речення запишіть.

Спра-          -рони

Охо-            -ва

Дов-            -кілля

Обов’          -дянина

Кож-           -ного

Грома-        -язок

(Справа охорони довкілля – обов’язок кожного громадянина).

, жити з нею у злагоді, красі, мирі, візьміть одне одного за руки і підніміть їх угору!

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Технологія «Коло ідей»

Проблемне питання – забруднення навколишнього середовища.

Намальовано 3 кола.

1 коло – Чому люди забруднюють довкілля? (Записати коротку відповідь на стікерах, зачитати і приклеїти)

2 коло – Пошук рішень. ( Записати ідеї, озвучити, приклеїти)

3 коло – Індивідуалізація ідей.

(Що особисто я зроблю впродовж цього року, щоб змінити екологічну ситуацію на краще?) Записати, приклеїти.

2. Гра «Знаю, умію, ціную»

 -Продовжіть речення:

- Я знаю…

 - Я умію….

 - Я ціную…

- Людина – частина природи. Для нашого здоров’важливо, яку воду ми п’ємо, яким повітрям дихаємо, на якому грунті вирощуємо рослини, як користуємося природою для зміцнення здоров’я. У хворій природі не можна залишатися здоровим!

 

https://docs.google.com/drawings/d/sfbZBzmBT4GkVg_1P6u5eBw/image?w=562&h=108&rev=1&ac=1&parent=1GM0ITPjK4mhL1OH3MewmoGGdQ4A0zy88rMmO8ylPFjg

 

 

 

docx
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку