Досвід роботи учителя біології Соснівського НВК № 13 Пінчук Г.Б "Формування компетентностей учнів на уроках бііології через розвиток пізнавальної діяльності і творчої активності"

Про матеріал
Презентація досвіду роботи з теми "Формування компетентностей учнів на уроках біології через розвиток пізнавальної діяльності та творчої активності".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Досвід роботи вчителя біології СНВК №13 Пінчук Г.Б. Формування компетентностей учнів на уроках біології через розвиток пізнавальної діяльності та творчої активності

Номер слайду 3

Вчитель Пінчук Г.Б.

Номер слайду 4

Не так важливо вчити дітей, як потрібно створити ситуацію в якій дитина просто не може не вчитися і робить це із задоволенням. К.Роджерс

Номер слайду 5

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ Формування вмінь учнів установлювати гармонійні стосунки з природою на основі поваги до життя як найвищої цінності, до всього живого, як унікальної частини біосфери. Оволодіння вміннями самостійного вивчення основних біологічних понять, законів, біологічних закономірностей; уміннями спостерігати, досліджувати й пояснювати явища природи. Використання теоретичних знань з метою професійного самовизначення у прикладних сферах людської діяльності (медицина, сільське господарство, біотехнологія, педагогіка). Розвиток розумових здібностей та якостей особистості (теоретичного стилю мислення, пізнавального інтересу, уяви, уваги, пам’яті), прагнення до самоосвіти. Формування емоційно-цілісного ставлення до природи, до себе, до людей.

Номер слайду 6

КОНФЕРЕНЦІЯ ДИДАКТИЧНІ ІГРИ САМОСТІЙНА РОБОТА ДИСКУСІЯ ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ ЛАБОРАТОРНІ ЗАНЯТТЯ САМОСТІЙНЕ СПОСТЕРЕЖЕННЯ МЕТОД ДІАЛОГІЧНОГО ВИКЛАДУ АКТИВНІ ФОРМИ ТА МЕТОДИ ВИКЛАДАННЯ

Номер слайду 7

Використання активних форм та методів викладання на уроках біології Самостійна робота з підручником Самостійна робота з об’єктами Проблемні ситуації Ігри Завдання, які активізують розумову діяльність учнів Диктанти Урок-конференція Використання інформаційно-комунікативних технологій

Номер слайду 8

Самостійна робота з підручником Один із найважливіших методів набуття систематичних і ґрунтовних знань.У процесі роботи з підручником у школярів формуються вміння здійснювати різні розумові операції, робити світоглядні висновки, встановлювати зв'язок теорії з практикою. Учень, який уміє працювати з підручником, раціонально використовує навчальний час, як на уроці, так і готуючи домашні завдання.

Номер слайду 9

Самостійна робота з об’єктами На уроках біології учні безпосередньо знайомляться із натуральними об'єктами живої та неживої природи. Основними методами, що застосовуються в роботі з натуральними об'єктами, є спостереження й експеримент. Головна мета кожного спостереження — вироблення правильних умінь і навичок роботи з натуральними об'єктами та формування біологічних понять.

Номер слайду 10

Практичні та лабораторні роботи Виконання роботи сприяє засвоєнню учнями не тільки знань, а й умінь (практичних, інтелектуальних і загальнонавчальних).

Номер слайду 11

Проблемні ситуації Проблемна ситуація — це ситуація, для оволодіння якою учень має знайти й застосувати нові для себе знання чи способи дій. Тобто, вчитель ставить проблему, а діти намагаються її вирішити даючи різні в тому числі і неправильні відповіді.

Номер слайду 12

Ігри Дидактична гра характеризується наявністю чітко поставленої мети навчання й відповідного їй педагогічного результату. Різновиди дидактичних ігор : гра- вправа гра – подорож рольова гра гра – змагання Гра сприяє формуванню учнівського колективу.

Номер слайду 13

Завдання, які активізують розумову діяльність учнів З метою активізації розумової діяльності учнів використовую завдання, що вимагають вставити пропущені слова, закінчити речення, скласти казку, кросворд, ребус, загадку, скласти або закінчити схему, дати відповідь на тести, біологічні диктанти.

Номер слайду 14

Біологічний диктант 6-й клас. Урок на тему «Будова рослинної клітини». Завдання. Впишіть пропущені слова. Структурна й функціональна одиниця всіх живих організмів……………. Всі клітині відокремлені одна від одної…….. Тверда оболонка утворена…………….. Напіврідка частина клітини………………………… У цитоплазмі наявні……………… Спадкова інформація міститься у……………… Зелений колір мають………………… Хлоропласти забезпечують……………….. Типи пластид……………: У лізомах містяться……………………

Номер слайду 15

Урок-конференція На уроках конференціях учні виступають з доповідями, які розкривають різні аспекти конкретної проблеми. Такі уроки розвивають інтерес до предмету, науково-популярної літератури. Під час конференцій учні проявляють цікавість та пізнавальну активність.

Номер слайду 16

Проектна діяльність Проектна діяльність – це особливий вид інтелектуальної діяльності, характерними рисами якої є самостійний пошук необхідної інформації, її творче перетворення в матеріальний продукт.

Номер слайду 17

Проектна діяльність

Номер слайду 18

Використання інформаційно-комунікативних технологій Переваги мультимедійних технологій, в порівнянні з традиційними, різноманітні: наочне подання матеріалу, можливість ефективної перевірки знань, розмаїття організаційних форм у роботі учнів і методичних прийомів у роботі вчителя

Номер слайду 19

УЧИТЕЛЬ-УЧЕНЬ СПІВПРАЦЯ, СПІВТВОРЧІСТЬ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНИЙ УРОК ПОЗАКЛАСНА РОБОТА МОТИВАЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТ ФОРМИ- ГРУПОВІ, ІНДИВІДУАЛЬНІ, ПАРНІ, РІДШЕ- ФРОНТАЛЬНІ МЕТОДИ- ДИСКУСІЯ, “МОЗКОВА АТАКА”, ДІЛОВІ ІГРИ, СИТУАТИВНІ ЗАДАЧІ ВИДИ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Номер слайду 20

STEAM - освіта Учні досліджують « силу рослин». Активно включились в роботу і виготовили інженерну конструкцію власними руками.

Номер слайду 21

Позакласна робота У школі функціонує “Екоцентр” Колекція природнього матеріалу у “Екоцентрі”

Номер слайду 22

Позакласна робота Всесвітній день боротьби зі СНІДом Акція “Годівничка”

Номер слайду 23

Позакласна робота Конкурс плакатів Тиждень біології

Номер слайду 24

ПЕРЕДОВИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД «Активація пізнавальної діяльностіучнів на уроках біології шляхом впровадження інтерактивних технологій» – Р.А. Гетун. «Організація навчальної діяльності учнів щодо створення проблемних ситуацій» – Никифорова Р.М. О.М. Дименюк . «Формування ключових компетентностей учнів на уроках біології через використання інформаційно – комунікаційних технологій» - Н.Ю. Теслюк. «Розвиток пізнавальних здібностей на уроках біології» - О.В. Заставна. “Підвищення пізнавальної активності учнів на уроках біологї” – Т.О. Станкевич .

ppt
Додав(-ла)
Пінчук Галина
Пов’язані теми
Біологія, Презентації
Додано
15 березня 2023
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку