довідка тематичної перевірки з фізичного розвитку

Про матеріал
«Створення умов для збереження здоров’я та фізичного розвитку дітей дошкільного віку в Березнянському комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок) «Берізка» загального типу Березнянської селищної ради.
Перегляд файлу

Довідка

 «Створення умов для збереження здоров’я та фізичного розвитку дітей дошкільного  віку в Березнянському комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок)  «Берізка» загального типу Березнянської селищної ради.

 

Робота з даного напрямку  проводиться  відповідно до вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та направлена на виконання завдань Базового компонента дошкільної освіти  в Україні (нова редакція).

З  метою ефективного вирішення завдань методистом ЗДО Чепурною Т.І. було проведено  низку  заходів: консультації «Організація фізкультури на свіжому повітрі», «Рухливі ігри та вправи в ЗДО», «Стройові вправи», «Організація рухової діяльності дітей дошкільного віку на прогулянці»; семінари – практикуми «Спортивні ігри та вправи – ефективний засіб фізичного виховання дошкільників», «Пішохідний перехід та спортивна прогулянка  в режимі дня дітей молодшого , середнього та старшого дошкільного віку», «Характеристика способів організації дітей для виконання основних рухів» ; відкриті перегляди фізкультурних занять на свіжому повітрі та в спортивному залі.  Вихователем – методистом  розроблено методичні рекомендації щодо проведення  пішохідного переходу, проведення ранкової гімнастики, розроблена структура заняття з фізичного виховання на свіжому повітрі. Сформована тематична папка з даного напрямку роботи. Випущена брошура « Методичні поради з фізичного виховання дітей дошкільного віку», «Памя*ятка для вихователів з фізичного розвитку»

З метою підвищення компетентності педагогів було проведене усне тестування вихователів  всіх вікових груп з питань організації фізкультурно – оздоровчої роботи. Усе це сприяло підвищенню рівня теоретичної та методичної підготовки вихователів.

Перевірка перспективних та календарних планів освітньо-виховної роботи, спостереження за дітьми, бесіди з вихователями показала, що  робота  з формування здоров’я та фізичного розвитку дитини  проводиться відповідно до вимог Програми  «Українське дошкілля», змісту Базового компоненту дошкільної освіти в Україні.

 В нашому закладі дошкільної освіти створені необхідні умови для здійснення повноцінного фізичного виховання.. В музичному залі обладнано спортивні куточки, встановлено три  гімнастичні драбина, є в достатній кількості гімнастичні лави, спортінвентар, атрибути до ранкової гімнастики,  необхідний інвентар для проведення загартування дошкільників. Щоденно відводиться достатньо часу на різні види рухової активності дітей (ранкова гімнастика, фізкультурні заняття, фізкультхвилинки, рухливі ігри).

 

 

 

 

 

Виготовлено нові атрибути для загально-розвиваючих вправ: кільця, прапорці, хустинки, різнокольорові палички, стрічки, султанчики, косички та ін. Планується поновлення обручів та гімнастичних палиць, поновлено та осучаснено доріжки здоров’я. для корекції постави  в кожній віковій групі.

 Потребує оновлення і доповнення спортивний інвентар, який використовується, проте для цього недостатньо коштів.

Педагогічний колектив  проводить планомірну роботу з ознайомлення батьків з заходами щодо організації фізичного виховання та загартування дітей, пропагує здоровий спосіб життя через інформаційний блок для батьків. У листопаді 2019 р. було проведено загальносадкові батьківські збори з проблеми «Традиційна спадщина для виховання здорового українця». На зборах були заслухані виступи директора , вихователя-методиста, медичної сестри з питань здорового способу життя дітей в ЗДО.

 Також вихователі для зміцнення здоров’я  дошкільників пропонують (відповідно до віку) наступні поради батькам: залучайти дітей до виконання основних рухів – вправляти в ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазінні, рівновазі, вправах із м’ячем; грати в рухливі, спортивні ігри; кататися разом з дітьми на санчатах, ковзанах, лижах, велосипедах, роликах; активно грати з дітьми у бадмінтон, теніс, футбол, баскетбол, хокей; з м’ячем; стрибати на скакалці; плавати та грати на воді; брати активну участь разом з дітьми у проведенні свят, розваг, днів здоров’я, заходах з фізичного виховання дітей, організованих в дошкільному закладі.

В ЗДО  було проведено «Тиждень фізкультури та спорту». Вихователь- методист склала план проведення  методичного тижня, розписала заходи, які проводитимуться з дітьми впродовж кожного дня. Всі матеріали систематизовані та підшиті. В куточку дитячої творчості «Руками творяться дива» виставлено дитячі поробки.

На базі дитячого садка вихователі Кушнір О.М. Денисенко О.М., ДоценкоЮ.В.,  Довженко Л.М. проводять з дітьми фізкультурні заняття з використанням новітніх технологій (стретчінг, фітбол гімнастика, пластик шоу, степ аеробіка). Це вправи , які коректують поставу дітей, допомагають бути витривалими, емоційно урізноманітнюють заняття з фізичного виховання.

Цікаво проводить ігри впродовж дня та на прогулянці вихователь Трепач А.А. Вона приймає на себе роль ведучого, створює бадьору, емоційну атмосферу, сприяє залученню всіх вихованців до гри, активізує їхні дії.

 Вихователі групи  дітей раннього віку Таран В.М., Сесь Н.І. залучають дітей до виконання рухів за сюжетним змістом фізкультурного заняття. Такі заняття  для дітей даного віку є невимушеними та цікавими.

У середніх групах (вихователі Денисенко О.М., Довженко Л.М. ) ефективно використовують нетрадиційне обладнання на заняттях , добирають різноманітні ігри, в яких діти цікавляться результатами своїх дій:

 

 

 

 

точно влучити м’ячем у ціль, перестрибнути через «струмок»; пролізти в обруч, не торкнувшись його. Збільшення рухових вмінь дає змогу проводити різноманітні ігри з метанням («Збий булаву», «М’яч через сітку»), стрибками («Зайці і вовк», «Не замочи ніг»), лазінням («Переліт птахів», «Діти і вовк»).

У дітей старших груп (вихователі Булко К.В., Молодша Л.Г., Марченко Т.А., Денисенко О.М.) руховий досвід багатший порівняно з малятами 3-4 років, і це дає можливість ширше використовувати на заняттях з фізкультури атрибути, а в рухливих  іграх більш складніші рухи. Педагоги планують рухливі ігри з бігом зі зміною темпу («Ми веселі діти», «Квач»), киданням та ловлею м’яча («Підкинь і злови», «Не давай м’яч»), стрибками («Снігурі та кіт», «Вудочка»), із застосовуванням різноманітних предметів (м’ячів, обручів, скакалок).

Всі педагоги ЗДО  на достатньому рівні володіють  методикою проведення занать з  фізичної культури з дітьми дошкільного віку, дотримується рекомендацій з організації та проведення рухливих ігор. На території ЗДО  є фізкультурний  майданчик ,  обмежений добре помітними лініями. Це дозволяє педагогам повноцінно та ефективно проводити заняття з фізкультури на свіжому повітрі та спортивні прогулянки.  Для проведення таких занять  педагоги використовують різноманітний інвен­тар: м’ячі, прапорці, обручі, скакалки; приладдя та інвентар готують заздалегідь, щоб на його розміщення й роздачу не затратити багато часу. Однією з умов якісного проведення фізкультурного заняття є використання музичного супроводу. Музичний керівник Кислун А.С. , добираючи музику до занять та рухливих ігор, враховує вік дітей, особливості сприйняття, рівень музичної підготовленості, а також анатомо-фізіологічні можливості рухового апарату дітей. Наприклад, біг, стрибки на місці або з просуванням вперед  — легка, бадьора музика; плавні рухи руками, повільна ходьба – наспівна, спокійна мелодія.

Щодо організації та використанню ігор з елементами спорту та вправ спортивного характеру педагогами закладу, то можна зробити висновок, що така робота деколи проводиться в процесі життєдіяльності дітей , проте , не в повному обсязі. На заваді цьму є не належне обладнання  майданчиків для ігор спортивного характеру: бадмінтон, городки, футбол, баскетбол, хокей.

 

05.12.2019.

 

В/методист:__________________Чепурна Т.І

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Слодзяк Люба
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
1948
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку