Проект освітньої роботи з дітьми старшої групи «Від зерна до паляниці»
Мета проекту:
освітня: розширити знання дітей про шлях хліба з поля до столу; довести до відома дітей, що хліб результат праці людей багатьох професій; систематизувати і закріпити знання дітей про вирощування та використання хліба; активізувати словник дітей прислів’ями; ознайомити з давніми традиціями українського народу; закріпити знання про продукти харчування, які виготовляють з борошна;
розвивальна: розвивати пам’ять, увагу, мислення, мовленнєвий апарат, бажання виконувати посильну працю, допомагати дорослим та друзям;
соціалізуюча: створити умови для реалізації пізнавальної та соціальної активності дітей; застосовувати особистий досвід у роботі над проектом; розвивати самооцінку;
виховна: виховувати повагу до праці дорослих, дбайливе ставлення до результатів їх роботи та любов до хліба; виховувати патріотичні почуття до рідної землі, бережливе ставлення до хліба, прищеплювати любов та повагу до професії хлібороба.
Характеристика проекту:
Учасники проекту: діти, батьки, вихователі.
Тривалість проекту: 10 днів.
Дні тижня |
Види діяльності |
|||||||
Ігрова |
Навчально-пізнавальна |
Трудова |
Комунікативно-мовленнєва |
Художньо-естетична |
Рухова |
Робота з батьками |
||
навчальна |
пізнавальна |
|||||||
|
Мотиваційний етап – 1 день |
|||||||
Дидактичні ігри «Що з початку, що потім?», «Знайди на дотик колосок»
|
Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий) «Хліб- багацтво народу!» |
Розгляд і порівняння зерен (жита, пшениці, ячменю, вівса) |
|
1.Гість в групі –кухар з Паляничкою 2.Заучування прислів’я «Хліб- усьому голова» |
Виготовлення «дерева цілей»
|
Рухлива гра «Збери колоски»
|
Повідомити про початок проекту та його тему |
|
|
Інформаційний етап – 2 день |
|||||||
1. Дидактичні ігри « Добери професію», «Прибери зайве» (закріплення знань дітей про професії пов’язані з виготовленням хліба) 2. Сюжетно-рольова гра «Магазин» |
Інтегроване заняття (мовле-ннєвий, логіко-математичний) «Шлях колоска» |
Спостереження за машиною, яка привозить хліб до дитячого садка.
|
Сіяння зерен пшениці |
Читання української народної казки «Коржик» порівняння її змісту з казкою «Колобок» |
Складання узорів і малюнків з круп |
.Рухлива гра «Дістань колосок» |
Підібрати прислів’я про хліб |
|
Інформаційний етап – 3 день |
||||||||
1. Дидактичні ігри «Допоможемо хліборобу», «Який?» (добір прикметників до слів хліб, пиріг, печиво і т.д.) 2. LEGO-Конструювання «Комбайн» |
Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий, художньо-естетичний) «Народ скаже, як зав’яже»
|
Дослідницька діяльність «Чарівне перетворення зерна в борошно за допомогою млинка для кави»
|
Приготу-вання бутербродів |
1 Читання норвезької народної казки «Пиріг»
|
Музичне заняття. Прослуховування та вивчення пісні «Буде коровай»
|
.Рухлива гра «Знайди і принеси» |
Надання відео та фотома-теріалів про домашню випічку хлібобулочних виробів, кондитер-рських виробів |
|
Інформаційний етап – 4 день |
||||||||
Дид. ігри «Що зайве», «Знайди борошно на дотик» 2. Сюжетно-рольова гра «Сім’я» |
Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий, художньо-естетичний) «Яка їжа корисна» читання оповідання І.Сніговика «Хліб чи халва» |
Спостереження за роботою кухарів «Ліплення пиріжків»
|
Робота з тістом, ліплення пиріжків |
Індивідуальна робота: вчити дітей роботи логічні висновки за поставленими фразами - Чому кажуть: «Хліб всьому голова»?
|
Виготовлення колажу «Що можна виготовити з борошна?»
|
Рухллива гра «Збери бубликів в’язку» |
Виготовлення кулінарної книги «Рецепти від бабусі та матусі» |
|
Інформаційний етап – 5 день |
||||||||
1. Дидактичні ігри «Склади пазл», «Збери кошик виробів з борошна» 2. LEGO-Констуювання «Пекарня » |
Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий, художньо-естетичний) «Заклички з пічки» |
Спостереження за залишками крихт хліба після обіду |
Прибирання залишків хліба після обіду, годування ними птахів |
Перегляд мультфільму «Історія про дівчинку яка наступила на хліб»
|
Читання та драматизація казки «Півник та двоє мишенят»
|
Рухлива гра «Склади сніп» |
Виготовлен-ня поробок з вермішелі або солоного тіста |
|
Репродуктивний етап – 6 день |
||||||||
1. Дид. ігри «Виклади правильно картинки», «Правда чи ні» 2. Сюжетно-рольова гра «Пекарня» |
Інтегроване заняття (пізнавальний, логіко-математичний) «Точно по рецепту» |
Екскурсія до хлібзаводу |
Замішування тіста та випічка хлібу в домашних умовах (хлебопічка) |
1. Розгляд ілюстрацій «Пекарня» 2. Вивчення потішки «Не плач, дитинко, не плач, принесе киця калач» |
Ліплення із солоного тіста хлібобулочних виробів з дітьми для сюжетно - рольових ігор
|
Рухлива гра «Пиріжок»
|
Запропонува-ти твори для читання з дітьми у вихованні бережливого ставлення до хлібу та виробів з борошна В.Сухомли-нський «Шматок хліба», М. Рильський «Хліб» |
|
Репродуктивний – 7 день |
||||||||
Дидактичні ігри «Назви лагідно», «Спробуй опиши»
|
Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий, художньо-естетичний) «Чи буває хліб легким.Читання казки «Легкий хліб». |
Екскурсія до хлібного відділення магазину |
|
Бесіда за змістом проведеної екскурсії |
Аплікація з елементами оригамі «Пшеничний колосок» |
Народна рухлива гра «Мак» |
Консульта-ція для батьків: «Родинні рецепти – чи важливо мати сімейні традиції» |
|
Узагальнюючий етап – 8 день |
||||||||
1. Дидактична гра «Хто більше назве хлібо-булочних виробів» 2. LEGO-Констуювання «Млин» |
Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий) КВК «Від зерна до короваю» |
Спостереження за сходами зерен пшениці |
Догляд за сходами пшениці |
Перегляд мультфільму «Сонячний коровай» |
Самостійна образотворча діяльність «Коровай»
|
Рухлива гра «Склади сніп»
|
Підібрати прикмето про хліб |
|
Творчий етап – 9 день |
||||||||
Дидактичні ігри «Попелюшка», «Добери словечко»
|
Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий. Художньо-естетичний) «Пшеничне поле-прапор України» |
Спостереження за сходами зерен пшениці |
|
Відгадування загадок про хліб та вироби з борошна |
Музичне заняття. Прослуховування та вивчення пісні «Ой, на горі жито, сидить зайчик» |
Спортивні змагання «Дружні зерна» |
Випуск газети «Від зерна до паляниці» |
|
Рефлексивно-оцінювальний етап – 10 день |
||||||||
Пригадати, в які ігри гралися? Які ігри сподобалися? |
Мовленнєвий розвиток «Легенда «Хліб і золото» |
Пригадати, які екскурсії відвідали, що нового дізналися
|
1.Сервірування столу 2.Пригадати, як працювали, що робили |
Висловити вдячність дітям |
Вистава казки «Колобок» (Музично- театралізована діяльність ) |
Рухливі і гри «Пиріжок», «Мак»
|
1. Чаювання з батьками (з хлібобулочними виробами 2. Висловити вдячність батькам |
Діагностика знань дітей
№ п/п |
Прізвище, ім’я дитини |
Дидактична гра «Що з початку, що потім?» |
Дидактичні ігри «Кому що потрібно для роботи» ,«Назви професію»
|
Дидактична гра «Спробуй опиши» |
Дидактична гра «Що зайве?», |
Дидактична гра «Сьогодні чи давно?» |
Дидактична гра «Збери кошик виробів з борошна» |
||||||
П |
К |
П |
К |
П |
К |
П |
К |
П |
К |
П |
К |
||
1. |
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|