Проект освітньої роботи з дітьми старшої групи «Від зерна до паляниці»

Про матеріал
План освітнього проекту для роботи з дітьми старшого дошкільного віку «Від зерна до паляниці»
Перегляд файлу

Проект освітньої роботи з дітьми старшої групи «Від зерна до паляниці»

 

Мета проекту: 

освітня: розширити знання дітей про шлях хліба з поля до столу; довести до відома дітей, що хліб результат праці людей багатьох професій; систематизувати і закріпити знання  дітей про вирощування та використання хліба; активізувати словник дітей прислів’ями; ознайомити з давніми традиціями українського народу; закріпити знання про продукти харчування, які виготовляють з борошна; 

розвивальна: розвивати пам’ять, увагу, мислення, мовленнєвий апарат, бажання виконувати посильну працю, допомагати дорослим та друзям;

соціалізуюча: створити умови для реалізації пізнавальної та соціальної активності дітей; застосовувати особистий досвід у роботі над проектом; розвивати самооцінку;             

виховна: виховувати повагу до праці дорослих, дбайливе ставлення до результатів їх роботи та любов до хліба; виховувати патріотичні почуття до рідної землі, бережливе ставлення до хліба, прищеплювати любов та повагу до професії хлібороба.

Характеристика проекту:

  • за домінуючою діяльністю: дослідницько-інформаційний;
  • за тривалістю: середньої тривалості;
  • за кількістю учасників: колективний;
  • за характером контактів: у межах групи, закладу, міста

Учасники проекту: діти, батьки, вихователі.

Тривалість проекту: 10 днів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дні тижня

Види діяльності

Ігрова

Навчально-пізнавальна

Трудова

Комунікативно-мовленнєва

Художньо-естетична

Рухова

Робота з батьками

навчальна

пізнавальна

 

Мотиваційний етап – 1 день

Понеділок

Дидактичні ігри  «Що з початку, що потім?»,  «Знайди на дотик  колосок»

 

 Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий) «Хліб- багацтво народу!»

 Розгляд і порівняння зерен (жита, пшениці, ячменю, вівса)

 

1.Гість в групі –кухар з Паляничкою  

2.Заучування прислів’я «Хліб- усьому голова»

Виготовлення «дерева цілей»

 

 

Рухлива  гра «Збери колоски» 

 

Повідомити про початок проекту та його тему

 

Інформаційний етап – 2 день

Вівторок

1. Дидактичні ігри « Добери професію», «Прибери зайве» (закріплення знань дітей про професії пов’язані з виготовленням хліба)

2. Сюжетно-рольова гра  «Магазин»

Інтегроване заняття (мовле-ннєвий, логіко-математичний) «Шлях колоска»

Спостереження  за машиною, яка привозить хліб до дитячого садка.

 

Сіяння зерен пшениці

Читання української народної казки «Коржик» порівняння її змісту з казкою «Колобок»  

Складання узорів і малюнків з круп

.Рухлива гра «Дістань колосок» 

Підібрати прислів’я про хліб

Інформаційний етап – 3 день

Середа

1. Дидактичні ігри  «Допоможемо хліборобу»,  «Який?» (добір прикметників до слів хліб, пиріг, печиво і т.д.)

2. LEGO-Конструювання «Комбайн»

Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий, художньо-естетичний)

«Народ скаже, як зав’яже»

 

Дослідницька діяльність «Чарівне перетворення зерна в борошно за допомогою млинка для кави»

 

  Приготу-вання бутербродів 

1 Читання норвезької народної казки «Пиріг»

 

Музичне заняття. Прослуховування та вивчення пісні «Буде коровай» 

 

.Рухлива  гра «Знайди і принеси» 

Надання відео та фотома-теріалів про домашню випічку хлібобулочних виробів, кондитер-рських виробів

Інформаційний етап – 4 день

Четвер

Дид. ігри  «Що зайве», «Знайди борошно на дотик»

2. Сюжетно-рольова гра  «Сім’я»

Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий, художньо-естетичний) «Яка їжа корисна» читання оповідання І.Сніговика «Хліб чи халва»

Спостереження за роботою кухарів «Ліплення пиріжків»

 

 Робота з тістом, ліплення пиріжків

Індивідуальна робота: вчити дітей роботи логічні висновки за поставленими фразами - Чому кажуть: «Хліб всьому голова»?

 

 

Виготовлення колажу «Що можна виготовити з борошна?»

 

Рухллива гра «Збери бубликів в’язку»

Виготовлення кулінарної книги «Рецепти від бабусі та матусі»

Інформаційний  етап – 5 день

П’ятниця

1. Дидактичні ігри «Склади пазл», «Збери кошик   виробів з борошна»

 2. LEGO-Констуювання «Пекарня »

Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий, художньо-естетичний) «Заклички з пічки»

 Спостереження за  залишками крихт хліба після обіду

Прибирання залишків хліба після обіду, годування ними птахів

Перегляд мультфільму «Історія про дівчинку яка наступила на хліб»

 

 

 

 

 

Читання та  драматизація казки «Півник та двоє мишенят»

 

Рухлива гра «Склади сніп» 

Виготовлен-ня поробок з вермішелі або солоного тіста

Репродуктивний етап – 6 день

Понеділок

1. Дид. ігри  «Виклади правильно картинки»,   «Правда чи ні» 

2. Сюжетно-рольова гра «Пекарня»

 Інтегроване заняття (пізнавальний, логіко-математичний) «Точно по рецепту»

Екскурсія до хлібзаводу

 Замішування тіста та випічка хлібу в домашних умовах (хлебопічка)

1. Розгляд ілюстрацій «Пекарня»

2. Вивчення потішки «Не плач, дитинко, не плач, принесе киця калач»

 Ліплення із солоного тіста хлібобулочних виробів з дітьми для сюжетно - рольових ігор

 

Рухлива  гра  «Пиріжок»

 

Запропонува-ти твори для читання з дітьми у вихованні бережливого ставлення до хлібу та виробів з борошна В.Сухомли-нський «Шматок хліба», М. Рильський «Хліб»

Репродуктивний – 7 день

Вівторок

 Дидактичні  ігри «Назви лагідно»,    «Спробуй опиши»

 

Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий, художньо-естетичний) «Чи буває хліб легким.Читання казки «Легкий хліб».

Екскурсія до хлібного відділення магазину 

 

 Бесіда за змістом проведеної екскурсії

Аплікація з елементами оригамі «Пшеничний колосок»

Народна рухлива гра «Мак»

Консульта-ція для батьків: «Родинні рецепти – чи важливо мати сімейні традиції»

Узагальнюючий етап – 8 день

Середа

1. Дидактична гра «Хто більше назве хлібо-булочних виробів»

2.  LEGO-Констуювання «Млин»

Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий) КВК «Від зерна до короваю»

 Спостереження за сходами зерен пшениці

Догляд за сходами пшениці

      Перегляд мультфільму «Сонячний коровай»

Самостійна образотворча діяльність «Коровай»

 

 Рухлива гра «Склади сніп» 

 

Підібрати прикмето про хліб

Творчий етап – 9 день

Четвер

 Дидактичні  ігри  «Попелюшка», «Добери словечко»

 

Інтегроване заняття (пізнавальний, мовленнєвий. Художньо-естетичний) «Пшеничне поле-прапор України»

Спостереження за сходами зерен пшениці

 

Відгадування загадок про хліб та вироби з борошна

Музичне заняття. Прослуховування та вивчення пісні «Ой, на горі жито, сидить зайчик»

 Спортивні змагання «Дружні зерна»

Випуск газети «Від зерна до паляниці»

Рефлексивно-оцінювальний етап – 10 день

П’ятниця

Пригадати, в які ігри гралися? Які ігри сподобалися?

Мовленнєвий розвиток «Легенда «Хліб і золото»

Пригадати, які екскурсії відвідали, що нового дізналися

 

 

1.Сервірування столу 2.Пригадати, як працювали, що робили

Висловити вдячність дітям

Вистава  казки «Колобок»

(Музично- театралізована діяльність )

 Рухливі і гри  «Пиріжок», «Мак»

 

1. Чаювання з батьками (з хлібобулочними виробами 2. Висловити вдячність батькам

Діагностика знань дітей

 

 

 

№ п/п

 

 

 

Прізвище, ім’я дитини

 

Дидактична гра  «Що з початку, що потім?»

 

Дидактичні ігри  «Кому що потрібно для роботи» ,«Назви професію» 

 

 

Дидактична гра  

«Спробуй опиши»

 

Дидактична гра  «Що зайве?»,

 

Дидактична гра  «Сьогодні чи давно?»  

 

Дидактична гра  «Збери кошик   виробів з борошна»

П

К

П

К

П

К

П

К

П

К

П

К

1.

 

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
6 лютого 2023
Переглядів
1189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку