Довідка за наслідками внутрішкільного контролю «Формування громадянської самосвідомості засобами активізації учнівського самоврядування»

Про матеріал
Надається довідка за наслідками тематичного контролю в межах місячника національно – патріотичного виховання «Формування громадянської самосвідомості засобами активізації учнівського самоврядування»
Перегляд файлу

ДОВІДКА

за наслідками тематичного контролю в межах місячника

національно – патріотичного виховання

 «Формування громадянської самосвідомості

засобами активізації учнівського самоврядування»

                                                                                                          від 25.10.2019 р.

 

             Державотворчі процеси, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність вирішення проблеми виховання національно-свідомих громадян, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій.
Становлення і розвиток незалежної України, формування нових соціально-політичних відносин можливе лише за умови усвідомлення молодим поколінням особистої відповідальності за долю своєї країни. Відтак, патріотичне виховання учнівської молоді стає важливою складовою частиною процесу формування зрілої особистості – громадянина, справжнього спадкоємця і продовжувача національних традицій з активною громадянською позицією. Адже патріотизм – одне з найглобальніших людських почуттів, закріплених віками і тисячоліттями, що поєднує в собі любов до своєї Вітчизни, рідної землі, свого народу, своєї матері, бажання зберегти історично-культурну спадщину і готовність до їх захисту. Провідною ідеєю учнівського самоврядування з питання громадсько-патріотичного виховання є формування у дітей та молоді патріотизму, сучасної національної ідентичності, національної гідності. Актуальність даного питання зумовлена Концепцією громадського виховання особистості. Школа має виховати людину з новим мисленням, здатну до творчості, ініціативи, з яскраво вираженою громадянською позицією, з почуттям обов’язку перед суспільством. Виконати всі ці завдання неможливо без залучення учнів до участі в управлінні шкільними справами, до участі в різних видах діяльності, в яких формується особистість школяра.  З цією метою адміністрація школи з 15.10.2019 р. по 25.10 2019 р. здійснювала тематичний контроль «Формування громадянської самосвідомості  засобами активізації учнівського самоврядування».

      Наша школа ставить за мету не просто йти в ногу з часом, а прагне випереджати час. Сьогоднішній учень школи – це передусім людина творча, з великим потенціалом саморозвитку та самореалізації. Молодь є важливою складовою сучасного українського суспільства, носієм інтелектуального потенціалу, визначальним фактором соціально-економічного прогресу. Саме в дитинстві людиною усвідомлюється її роль у вирішенні справ громадянського життя як основи подальшої позиції в дорослому житті. Однією із форм залучення дітей до участі у громадському житті є учнівське самоврядуванн, як один із головних принципів діяльності учнівської спільноти. І саме через шкільне самоврядування, яке пройшло довгий шлях, до початку безпосередньої практики, відбувається процес підготовки майбутніх активних громадян нашої держави, із глибоко усвідомленою життєвою позицією, почуттям національної самосвідомості, які б змогли розв’язувати як щоденні, так і масштабні завдання, приймати власні рішення. Суть його полягає у реальній участі дітей в управлінні класу, школи, сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, процесу соціалізації особистості, ефективному входженню в доросле життя. Орган учнівського самоврядування- це Президентська рада, яка діє на добровільних засадах, на основі єдності інтересів, відповідно до Статуту школи, Конституції України, законів України «Про об’єднання громадян», «Про молодіжні об’єднання та дитячі громадські організації», та Конвенції про права дитини.
З метою підтримки та розвитку учнівського самоврядування, пошуку нових форм, методів і моделей його організації, педагогічним колективом нашого навчального закладу заплановано проведення значної роботи, спрямованої на формування соціальної активності та громадянської самосвідомості молоді:
• активно залучати учнівську молодь до реалізації соціальних програм і проектів, проведення акцій та заходів, організованих органами учнівського самоврядування;
• надавати методичну допомогу та підтримку діяльності органів учнівського самоврядування;
• залучати органи учнівського самоврядування до превентивно-профілактичних заходів, спрямованих на попередження правопорушень та злочинності серед неповнолітніх, розв’язання проблем насильства, жорстокості, гендерної нерівності, наркоманії та інших негативних явищ у молодіжному середовищі;
• сприяти співпраці органів учнівського врядування із засобами масової інформації для інформування громадськості про свою діяльність;
• підвищення соціальної активності школярів залучанням їх до участі у волонтерському русі;
• розвиток громадянської свідомості учнів, та їх участь у реалізації соціально важливих проектів;
• вивчення громадської думки, процесу соціалізації особистості, ефективне входження в доросле життя.
       Очолює учнівське самоврядування президент школи Лукашова Діана, яка була обрана на загальних зборах таємним голосуванням. Майбутні кандидати під час передвиборчої кампанії ретельно працювали над своєю програмою: готували презентації, зустрічалися з виборцями. По завершенню передвиборчої кампанії всі кандидати брали участь у акції «Маю слово», а це – дебати, прес конференції та концерти. Під час виборів учні стають не спостерігачами життя, а його учасниками. Через шкільне самоврядування відбувається підготовка майбутніх активних громадян держави.
України. Громадянська освіта учнів – це навчання демократії, важливий засіб формування політичної культури. І в цьому напрямку важливою є робота з лідерами учнівської молоді та дитячих організацій, які існують у школі.
У шкільних стінах плекається громадянин, який діятиме і мислитиме по-новому, нестандартно, буде активним перетворювачем життя. Благотворна атмосфера сприяє яскравим проявам творчості в роботі лідерів. Для них працює Школа лідерів, де вони навчаються проводити акції, виступи, писати проекти. Лідерство додає енергії, розвиває організаторські здібності. Ось чому головне завдання школи – знайти і підтримати учнівську молодь, чия життєва позиція спрямована на активну участь у суспільному житті.
Вже стало традицією восени проводити День шкільного самоврядування. Найочікуванішим він є для одинадцятикласників, тому що саме у цей день можна спробувати себе у ролі вчителя, відчути себе дорослим. У період підготовки до Дня учнівського самоврядування заздалегідь розподіляються доручення між усіма лідерами, аби в День шкільного державотворення кожний знав свої функціональні обов’язки.
Ми співпрацюємо з Всеукраїнськими благодійними фондами «Від серця до серця»,  громадською організацією «Щаслива лапа». В цьому році 4 жовтня ми брали участь у всеукраїнському уроці доброти, було проведено 37 уроків, на яких діти говорили про милосердя, доброту, співчуття. За підсумками участі у цій акції ми отримали Сертифікат Міністерства освіти та науки України за найчисельнішу участь однієї школи у цьому уроці.  Також ми беремо участь у спвпраці з  товариством Червоного Хреста та Півмісяця. Усі учні беруть участь у заходах, які сприяють здоровому способу життя, а це і конкурс агітбригад «Молодь за здоровий спосіб життя» «Палити не модно», проводили конкурс відеороликів «Ми обираємо здоров’я», провели гру – квест для учнів 5 – 6 класів  тощо.

        Було проведено анкетування. При анкетуванні учнів окремих класів вивчалося ставлення учнів до участі у шкільних та класних заходах. На запитання «Чи береш ти участь у шкільних (класних) заходах?» учням було запропоновано 4 варіанти відповідей: «не беру участі», «присутній на заходах», «беру активну участь», «є організатором виховних справ». Приємно відзначити, що  60% учнів вказали, що беруть активну участь у виховних справах, що проводяться в їхніх закладах. Жоден учень не зазначив, що взагалі не бере участі в заходах. 89% учнів зазначили, що беруть активну участь у класних виховних справах. Однак, організаторами класних  справ є лише  2-4% учнів, що звичайно замало.
         В ході вивчення питання «Формування громадянської самосвідомості  засобами активізації учнівського самоврядування» вивчалася робота учнівських самоврядувань учнів 6 – 11класів. Були проведені співбесіди з класними керівниками, учнівським активом класів, вивчена активність класів в шкільному житті, участі у загальношкільних заходах. Можна визначити активи учнівського самоврядування 6Б класу (класний керівник Пухальська Т.Г.), 5А класу (класний керівник Демченко О.В.), 8А класу (класний керівник Шепель О.А.), 9А класу (класний керівник Жиліна О.А.), 9Б класу (класний керівник Богданцева Л.В.), 10А класу (класний керівник Анацька Л.М.), 10Б класу (класний керівник Скиба Т.В.), 9А класу (класний керівник Жиліна О.А.), 7А класу (класний керівник Усова А.В.). 6Г класу (класний керівник Бамбуля Г.Ю.), 7Б класу (класний керівник Дегтяренко Т.С.) . Класним керівникам 8В класу Горбажий І.П., 5В класу Юзюк К.С., 6Б класу Дегтяренко Т.С., 7В класу Кудояр С.В., 5Г класу (класний керівник Листопад К.В.)продовжити формувати  навички самосвідомості та відповідальність за вчинки, проводити індивідуальну роботу щодо участі у учнівському самоврядуванні.    Треба зазначити позитивну роботу класних керівників 6Б класу Пухальської Т.Г. щодо роботи з учнівським активом, формуванню у дітей активності, самосвідомості. Другий  рік працює з 8Б класом Бродецька І.В., класний керівник залучає дітей до активної роботи, формує в них самостійність, активну життєву позицію. Як наслідок в І семестрі учні 8Б класу під керівництвом Бродецької І.В. провели телеміст  з гімназією м. Києва, до Дня Захисника України та до Дня Гідності і свободи.  Учні 10А класу під керівництвом педагога – організатора та класного керівника Анацької Л.М. провели загальношкільний захід до визволення нацистів з України, на базі 10Б класу проведено захід до Дня боротьби зі СНІДом, класний керівник 9Б класу провела зі своїми дітьми захід до Дня пам’яті жертв голодомору на освітньому окрузі ЗОШ№12 та ЗОШ№24.

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ:

1.      Класним керівникам 2 – 11 класів:

1.1.     Продовжити роботу по розвитку учнівського самоврядування  як дієвої системи розбудови державно-громадського управління навчальним закладом.

1.2.     Сприяти активному впровадженню проектних технологій в діяльність органів учнівського самоврядування

1.3.     Удосконалити структуру загальношкільного та класного самоврядування учнів, запровадивши систему чергування творчих доручень та  нові форми об’єднання школярів. 

1.4.     Широко залучати органи учнівського самоврядування до профілактичної роботи, спрямованої на попередження правопорушень та злочинності, тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії в учнівському середовищі.

1.5.     Удосконалити систему навчання лідерів, з урахуванням структури учнівського самоврядування у школі та класних колективах.

1.6.     Провести навчання класних керівників щодо розвитку учнівського самоврядування

1.7.     Запровадити постійні зустрічі адміністрації закладу з лідерами учнівського самоврядування з метою виявлення інтересів, запитів, потреб учнів щодо  їх життєдіяльності.

2.      Педагогу-організатору:

2.1       Розробити методичні рекомендації щодо ведення документації органів учнівського самоврядування навчального закладу.

2.2         Розробити  орієнтовну  програму «Школа лідерів» для використання її  в  роботі учнівського самоврядування навчального  закладу.

 

 

Заступник директора з виховної роботи   

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку