Дружба.Товаришування.Правила дружби.

Про матеріал
Розробка години спілкування для 1 класу, яка допоможе розширити знання дітей про дружбу ,розвивати вміння обирати друзів та берегти дружні стосунки ,а ,також, виховувати шанобливе ставлення до оточуючих.
Перегляд файлу

Година спілкування (1 клас)

Підготувала : Коваленко Людмила Іванівна.

Тема: Дружба, товаришування. Правила дружби.

Мета: розширити знання дітей про дружбу, правила дружби;

 розвивати мовлення, пам'ять;

 збагачувати лексику;

 розвивати вміння обирати друзів, берегти дружбу;

 формувати навички дружніх стосунків;

 виховувати шанобливе ставлення до оточуючих.

Обладнання: мультимедійна презентація, прислів’я, книги, іграшка «сердечко».

 Хід заняття:

 

І. Організаційний момент.          (Слайд 1)

Любі діти, до нас сьогодні завітало чимало гостей, то давайте привітаємо їх. Сідає спочатку краса, а потім сила. Візьміться за руки, побажайте один одному добра і гарного настрою.                                                                        (Слайд 2)

«Усміхніться всім навколо: небу, сонцю, квітам, людям, і тоді обов’язково день тобі щасливим буде!»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Давайте пригадаємо,  що ми знаємо  про дружбу?  (Слайд 3)

Вправа «Асоціативний кущ. Друг.»

Сьогодні ми продовжимо розмову про дружбу і товаришування.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Я бачу, у вас чудовий настрій. Хто буде добре працювати , той отримає в кінці  велике задоволення і «сердечко» від друзів.

ІV. Повідомлення теми і мети заняття.

1. Проблемне питання.

Чи добре мати друзів? Яким ви уявляєте справжнього друга? Який він? Давайте разом виберемо риси, які притаманні справжньому другу. (Діти передають іграшку «сердечко» і називають риси). Хто хоче розповісти про свого друга?

2. Вправа «Мозковий штурм».  Якими повинні бути стосунки між товаришами?                                           (Слайд 4)

3. Розвиток мовлення. Діти розповідають про стосунки та своїх друзів.

4. Згадайте вірш про дружбу, який вивчали.

 Дружба, дружба над усе,

 Дружба радість нам несе.

 Дружба всім нам дорога,

 У навчанні помага.

  • Недарма кажуть: «Добре жити, де вміють дружити».

V. Формування нових знань.

1. А що ж таке справжня дружба?

 Складання зв’язних висловлювань.

2. Тлумачення поняття дружба (тлумачний словник). Можливо, це для вас надто складно? Тому наше завдання – розкрити його суть на прикладах текстів, із власного досвіду, хоча й не великого.

Як ви розумієте вислів «Дружба – найдорожчий скарб»?     (Слайд 5)

3. Колективна робота .Бесіда за малюнками.

Як познайомитися дітям?

Якими лагідними словами можна звернутися до подруги, товариша?

Чи тільки з тобою мусить гратися твій друг?

Чи можна розповідати чужі секрети?

4. Колективне обговорення ситуації.

- Далі спробуємо уявити таку ситуацію: Марійка і Оленка сидять за однією партою. Вони подруги. Марійка часто списує завдання у Оленки. Чи допомагає таким чином Оленка у навчанні подрузі? (Відповіді учнів – зв’язні висловлювання).

5. Інсценування уривка з казки «Заєць та їжак».                      (Слайд 6)

Не так давно ми читали казку. Чи можна сказати, що ця казка про дружбу?

Діти підготували невеликий уривок. Чим закінчилося змагання? За що поплатився заєць? Чого навчає? (Не можна насміхатися зі слабших). Промовляння хором висновку «Друзі ніколи так не чинять». Гадаю, ви теж ніколи не будете ображати своїх друзів.

VІ. Фізхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться.

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за партии тихо сядьте.

VІІ. Творча робота.  

Зараз у нас буде творча робота. Давайте разом спробуємо скласти вірш про дружбу, добираючи риму. Будьте уважні!                                      (Слайд 7)

 Друзів справжніх добре мати

 Разом трудитись, (відпочивати),

 Рибу (ловити), гриби (збирати),

 В кіно (ходити), книги (читати),

 Невдачі і радість навпіл (ділити),

 Ой, як хороше разом (дружити!)

Що ж можна робити разом? (Діти повторюють).

Молодці! А тепер розглянемо правила дружби, яких потрібно дотримуватись протягом усього життя, щоб не втратити друга.

Прочитаємо їх.                              (Слайд 8)

(Діти читають правила і пояснюють).

2. Гра «Так чи ні?»                                                      (Слайд 9)

А у грі «Так чи ні?» ми дізнаємось, чи ви засвоїли правила дружби?

Діти читають правила на слайді. Якщо «ТАК», то руки - вгору, якщо «НІ» - тупотять.

3. Складання прислів’їв.

Український народ завжди цінував дружбу. Він склав багато прислів’їв. Ми з вами спробуємо виконати таке завдання.                               (Слайди 10, 11)

Діти складають прислів’я, пазли та пояснюють.

4. Колективна робота.

Тест «Чи вмієте ви дружити?» Я буду ставити вам запитання, а ви будете загинати пальчики. (Якщо «ТАК» - загинаємо, а якщо «НІ» - не загинаємо).

  • Чи поважаєш ти дружбу?
  • Ти любиш куштувати нові страви?
  • Чи вмієш ділитися з друзями?
  • Чи хочеш знайти собі нових друзів?
  • Ти щось колекціонуєш? (монети, листівки)
  • Чи часто змінюєш свої плани?
  • Ти завжди впевнений у собі?
  • Чи подобається тобі старий одяг більше, ніж новий?

У кого 5-6 «ТАК», той – щира людина, яка вміє товаришувати.

Дружба поруч! Потрібно довіряти людям і спробувати пошукати друзів серед тих, хто поряд. Існує безліч секретів, які допомагають вам стати справжнім другом.

5. Повторення та розучування мирилок.

А от якщо так сталось, що друзі посварились? Що потрібно нам робити, щоби друзів помирити? Люди і тут знайшли вихід. Щоб помирити, ставали в коло, розповідали мирилки. А які ви знаєте мирилки?                     (Слайд 12)

(Діти читають та повторюють мирилки). Покажіть, як ви будете миритися. (Діти показують). Давайте прочитаємо ще одну мирилку та вивчимо її про всяк випадок.

VІІІ. Підсумок.

 У нас сьогодні, я гадаю, вийшла цікава розмова. Давайте зробимо підсумок .

Що вам найбільше сподобалось?

Які правила дружби ви запам’ятали?

   (Вручення «сердечка» друзям).

Який висновок можна зробити з нашої розмови? (Щоб мати друга – треба самому бути ним).

ІХ. Рефлексія.

Виконання пісні про дружбу. І на закінчення заспіваємо пісню про дружбу. Бажаю вам мати багато справжніх друзів. І щоб наш клас був завжди взірцем дружби, людяності, добра та любові.

Підійдіть до мене, дітки, тихенько. Пригорніться один до одного, як ягідки калини. Я хочу подякувати вам за співпрацю і відкрити ще один секрет дружби: Даруйте своїм друзям подарунки! Спасибі вам!

 (Слайд 13 «Якщо друг у тебе є – життя радісним стає!»)

doc
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
1316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку