Дошкільний навчальний заклад № 1 «Дружба»
Конспект заняття з образотворчої діяльності
«Друзі для равлика»
(ранній вік)
м. Сміла
2020
Мета: Вчити дітей зображувати равлика, виготовляючи його із «повітряного пластиліну». Закріпити прийоми ліплення – розкочування, скручування, прищипування. Розширити уявлення про тваринний світ, зокрема про равликів – особливості зовнішнього вигляду, харчування, пересування. Закріпити сенсорні еталони - кольори, розміри, форму. Поповнити активний і пасивний словник дітей. Розвивати дрібну моторику, уяву, фантазію, спостережливість. Підтримувати інтерес до образотворчої діяльності. Виховувати любов до рідної природи.
Обладнання: проектор, ноутбук, живі равлики , «повітряний» пластилін, ілюстрації, вірш К. Перелісної «Равлик», д/г «Будинок для равлика», «Нагодуй равлика».
Вихователь гуртує дітей коло себе. Звертає увагу на гостей. Діти вітаються.
Гостей до нас прийшло багато,
Привітаємось, малята.
Доброго ранку, доброго дня,
Хай плещуть долоньки,
Тупочуть ніжки,
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Вихователь пропонує послухати вірш К. Перелісної «Равлик»
Онде равлик повзе
Свою хатку везе.
Хатка в равлика чудна -
На спині вона
Коли равлик спочиває
Свої ріжки в ній ховає.
_ А чи хотіли б ви побачити справжнього равлика і дізнатись про нього щось цікаве?
Вихователь демонструє дітям равликів – ахатинів.
Чи бачили ви равликів на вулиці? Вони виповзають після дощику, адже люблять водичку.
А які ще бувають равлики? Давайте дізнаємось.
Перегляд пізнавального відеоролика про равликів.
Діти, у вас на столах равлики, які загубили свої мушлі. Їм необхідна допомога.
Д/г «Будинок для равлика»
У дітей різнокольорові мушлі, а на аркушах надруковані равлики без мушель. Потрібно підібрати колір мушлі до кольору ріжок равлика і правильно назвати його.
Вихователь: Діти, ми з вами знаємо закличку про равлика, давайте промовимо її.
Промовляння заклички :
Висунь свої ріжки.
Дам тобі цукерочку,
І печива трішки.
Як ви думаєте, равлик любить печиво? А цукерки? А що він любить їсти?
Д\ г «Нагодуємо равлика»
На столах 2 равлика, виготовлених із фетру - великий і маленький. Поруч таця з листям салату – листки також різні за величиною.(виготовлені вони із фетру). Потрібно нагодувати великого равлика великими листками, а маленького - маленькими.
Вихователь: Діти, наш равлик засумував, бо він зовсім один, у нього немає друзів. Давайте подаруємо друзів равлику. Але спочатку розімнемо ручки.
Пальчикова вправа «Равлик-павлик».
Равлик-павлик,
Вистав ріг -
Дамо сиру на пиріг
Виставляє равлик роги -
Геть з дороги!
Вихователь показує прийоми ліплення равлика із «повітряного» пластиліну.
Діти виконують роботу під спокійну музику.
Вихователь: Дуже гарні равлики вийшли в нас! Наш равлик став веселий, і дякує вам за те,що подарували йому друзів. Давайте пригадаємо, про що ми сьогодні дізнались.
Вихователь складає мушлю равлика з частинок, на яких символічно намальовані етапи заняття, а діти згадують, про що вони дізнались.