Дзвіночок помаранчевий лунає, про «Солодку мрію» композитора
Петра Чайковського
Розповідає
«Солодка мрія»
з «Дитячого альбому»
П. Чайковського
Мета:
Завдання:
Обладнання: помаранчевий діатонічний дзвіночок;
помаранчевий паперовий капелюшок;
портрет композитора Петра Чайковського»;
нотний збірник «Дитячий альбом» П. Чайковського»
паперові цукерки, морозиво, шоколадка
ХІД:
Музичний керівник:
Вітаю вас, діти!
Сьогодні ми запрошені на гостину до одного із дзвіночків «Веселкової сімейки дзвінограю». Подивіться, у залі є багато різноманітних солодощів. А все тому, що сьогодні ми будемо «смакувати» з вами «солодку музику» і допоможе нам у цьому помаранчевий дзвіночок.
Музичними смаколиками щиро пригощати» (грає на помаранчевому дзвіночку).
Помаранчевий дзвіночок дзвінким співом заливається,
З веселими, кмітливими, розумними дівчатками й хлоп’ятками вітається!
(музичний керівник грає на помаранчевому дзвіночку, пропонує дітям привітатись за допомогою помаранчевого дзвіночка).
Діти, одне одного вітайте, дзвіночок помаранчевий по колу передайте!
(Діти стоять у колі, по черзі грають на дзвіночку, вітаються та передають його один одному).
Музичний керівник: Діти, помаранчевий дзвіночок – ударний музичний інструмент, виготовлений з металу, тому так дзвінко він співає і язичок музичний має.
У дзвіночка язичок завзятий, любить він цікавинки музичні дітлахам розповідати.
Разом із дзвіночком пропоную зробити вправу для язичка «Солоденьке полюбляю, на дзвіночку помаранчевому граю» (діти за наслідуванням музичного керівника виконують вправи для язичка).
Погляньте, діти, скільки різноманітних солодощів є на гостині у помаранчевого дзвіночка. Дзвіночок буде дзвінко грати, а діти із цукерками, морозивом завзято танцювати.
з використанням паперових цукерок, морозива (музика за вибором музичного керівника: «Я так люблю цукерки», «Морозиво», «Смаколики» тощо).
Музичний керівник запрошує дітей зайняти місця на стільцях навколо столика, на якому розміщені уявні солодощі - паперові цукерки, морозиво.
На столику серед солодощів знаходиться альбом з фотографіями та нотний збірник Петра Чайковського «Дитячий альбом», помаранчевий діатонічний дзвіночок та помаранчевий капелюшок. Привертаючи увагу на альбом з фотографіями, та на нотний збірник, музичний керівник ознайомлює з композитором, демонструє його портрет, надає короткі цікаві відомості про композитора.
«Альбом дитячий» відкриваю, Сторінки у ньому я перегортаю.
«Солодка мрія» назву п’єси відшукаю,
Для вас на фортепіано, любі діти, я пограю.
Музичний керівник грає уривок музичної п’єси. Привертає увагу до збірника «Дитячий альбом» - альбом у якому зберігаються не фотографії, а ноти, називає назву однієї із п’єс «Дитячого альбому», про яку буде розповідати помаранчевий дзвіночок.
Музичний керівник: Сьогодні у музичній залі дзвіночок помаранчевий лунає,
Про музику Петра Чайковського розповідає.
Ця музика «солодку» назву має: «Солодка мрія»
Композитора Петра Чайковського у залі цій лунає.
Слухання «Солодка мрія», муз. П. Чайковського (уривок)
Музичну п’єсу «Солодка мрія» написав композитор Петро Чайковський та записав її у «Дитячий альбом», у якому знаходиться ще багато цікавої музики для дітей.
Композитор Петро Чайковський мріяв, щоб його музика дарувала дітям та дорослим насолоду, радість, щоб їх серця стали добріші, чуйніші, тому й написав багато цікавої, різноманітної музики. Діти, а яка ваша мрія? Дзвіночок помаранчевий язичок має і гарно про музику нам розповідає, тому і нам час поспілкуватись.
Пропоную дітям у колі музичну гру пограти! «Дзвіночок помаранчевий по колу передай, на запитання мої, друже, ти відповідай.
(Музичний керівник грає на помаранчевому дзвіночку, задає запитання та передає дзвіночок дитині, відповідно дитина на дзвіночку грає та на запитання відповідає. Орієнтовні запитання: яка твоя мрія?; назви ім’я та призвіще композитора, який написав музичну п’єсу «Солодка мрія»; який звучить інструмент; яку назву має альбом, у якому композитор записав п’єсу; яка мрія була у композитора Петра Чайковського; чому композитор так назвав музичну п’єсу).
Музичний керівник: Помаранчевий дзвінок лунає, пограти на роялі діток закликає (грає на помаранчевому дзвіночку).
Пропоную переглянути відео, у якому, діти, які відвідують музичну школу грають на роялі п’єсу Петра Чайковського «Солодка мрія». Ми також приєднаємось і будемо грати на уявному роялі рухами пальчиків.
з «Дитячого альбому» Петра Чайковського
Музичний керівник: Дзвіночок помаранчевий лунає, пограти на роялі дошкільнят гукає! (грає на помаранчевому дзвіночку)
Музичний керівник роздає дітям клавіатуру, виготовлену із картону. Під звучання звукозапису діти виконують прийоми гри пальчиками на уявному роялі.
Музичний керівник: Помаранчевий дзвіночок дзвінко співає, у дітей він запитає: Який характер звучання музики? (Орієнтовні відповіді дітей:
солодка, мрійлива, спокійна, добра, світла).
Діти, кожен із вас має свою мрію (можливо у декількох дітей запитати про мрію: придбати іграшку, конструктор чи поїхати у подорож, хтось мріє отримати певну професію тощо).
Мрія – це те, чого у нас ще немає, але якщо докладати зусиль, наполегливо працювати – мрія здійсниться. Рух до мрії – це півні зусилля, кроки.
Пропоную зобразити рух мелодії п’єси «Солодка мрія» рухами пальців за допомогою музичних сходинок – так композитор Петро Чайковський за допомогою музики зображує свій рух до мети.
«Пальчиками по сходинках музичних я крокую, рух мелодії відчую».
Музичний керівник під час звучання музичного уривку рухами пальців по сходинкам зображує рух мелодії вгору – пояснюючи, що це кроки до мрії, рух мелодії вниз – можливо це невдачі, випробування, лінь, чи відпочинок. Діти виконують вправу за наслідуванням музичного керівника.
Музичний керівник грає на помаранчевому дзвіночку
Діти, уявимо себе не тільки піаністами, а ще й великими артистами!
Пропоную мімікою (виразом обличчя) та рухами зображувати протилежні настрої музики (музичний керівник називає настрій, діти зображують)
Пантоміміка «Настрій музики»
солодка
гірка
спокійна
активна
тиха
голосна
повільна (погойдуються);
швидка (легкий швидкий біг);
фортепіано
труба
(уявна гра
на трубі).
Музичний керівник: Сьогодні помаранчевий дзвіночок познайомив нас із «солодкою» музикою. Сподобалась вам, діти, ця музика? (відповіді дітей)
Музичний керівник одягає помаранчевий капелюшок та грає на помаранчевому дзвіночку.
Капелюшок помаранчевий я одягаю - про музику «Солодка мрія» я усе запам’ятаю!
Під звучання музики «Солодка мрія» музичний керівник по черзі усім дітям одягає помаранчевий капелюшок.
Чарівне дійство відбувається!
Капелюшок помаранчевий я дітям одягаю,
Цікавинки музичні дощкільнята усі запам’ятають.
«На дзвіночку граю – про музику розповідаю.
Потрібно утворити дві команди дітей – гравці першої команди (активні діти) грають на дзвіночку та називають слово, яке характеризує музику: настрій, темп, динаміка, тембр звучання інструмента. Діти другої команди (сором’язливі діти, малоактивні, діти, які рідко відвідують дитячий садок) помаранчевий капелюшок одягають та слова – характеристики музики називаю).
Музичний керівник:
Помаранчевий дзвіночок радість
на музичному занятті нам подарував!
Насолоду музики сьогодні кожен з нас «поласував».
Назву музики усі запам’ятали,
Піаністами себе ми уявляли.
На дзвіночку помаранчевому грали,
Одне одного чудово розважали.
З помаранчевим дзвіночком час вже нам прощатись,
Будемо з наступним дзвоником сімейки веселкової ми скоро зустрічатись!
Діти у колі по черзі грають на помаранчевому дзвіночку.
Під звучання музики «Солодка мрія» виходять з музичної зали.
1