Екологічна агітбригада «ХАЙ ПЛАНЕТА ЗАВЖДИ БУДЕ ВІЛЬНА І ЧИСТА. ПЕРВОЦВІТИ ЦВІТУТЬ ЯК БАРВИСТЕ НАМИСТО»

Про матеріал
Мета: познайомити учнів з рослинами-первоцвітами, з Червоною книгою України, з лікарськими рослинами-первоцвітами; виховувати бережне відношення до природи, до рослин; привернути увагу громадськості до проблеми охорони ранньоквітучих лісових рослин і спрямувати зусилля учнів, молоді, пересічних громадян на практичні дії щодо захисту первоцвітів; розвивати почуття дбайливого господаря своєї землі.
Перегляд файлу

1

 

«ХАЙ ПЛАНЕТА ЗАВЖДИ БУДЕ ВІЛЬНА І ЧИСТА.

ПЕРВОЦВІТИ ЦВІТУТЬ ЯК БАРВИСТЕ НАМИСТО»

 

Мета: познайомити учнів з рослинами-первоцвітами, з Червоною книгою України, з лікарськими рослинами-первоцвітами; виховувати бережне відношення до природи, до рослин; привернути увагу громадськості до проблеми охорони ранньоквітучих лісових рослин і спрямувати зусилля учнів, молоді, пересічних громадян на практичні дії щодо захисту первоцвітів; розвивати почуття дбайливого господаря своєї землі.

 

Го л о с (за сценою). Увага! Пані й панове, шановне товариство! До вашої уваги виступ агітбригади:                         Екологи  (всі разом).  «Паросток».

Звучать фанфари.

Екологи 

З джерел у ріки ллються води.

І ти таким шляхом спіши:

Від екології природи —

До екології душі.

Еколог.  Усі ми після нудних зимових днів чекаємо весни.

 

(звучить мелодія   «Вечер в лесу»)

 

Еколог.  З першими промінчиками сонця з’являються первоцвіти.

Еколог.  Їхні тонкі сміливі стебельця пробивається з-під снігу, а біленькі квіточки наповнюють повітря

               запахами весни.

Еколог.  Вони, як маленькі діаманти, розсипані по лісах, гаях, садах.

Еколог.  В цих коштовних діамантах, немов і живе весна, яскраве сонце, весняний дощ, веселка.

Еколог.            Я бачив, як зірниця впала,

Як на снігу вона палала,

Як сніг біліший від лілей

Вночі іскрився біля неї.

Де в темноті зоря згоріла,

З'явилась вранці квітка біла

І сонце стало, ніби вище,

І сніг лежав, як попелище.

Квітковий рай квітує на Землі –

За це ми вдячні Богу і Весні!

Звучить музика, з'являється квітка.(дівчинка з пелюстками на голові)

Хлопчик 1.  Та це ж квітка!

Дівчинка. І справді квітка! Серед снігу і квітує!?

Хлопчик 2. Та якась дивна, різнокольорова... Десь я таку вже начеб-то бачив...( смикає квітку)

Квітка. Ой?!

Хлопчик 1. Дай подивитись!

Дівчинка.  Не дам, зламаєш!

Хлопці смикають квітку і зривають одну пелюстку

 

Дівчинка. - Припиніть вовтузитись! Ну от, уже зламали!

Хлопчик 2.  І нічого особливого не трапилось, тільки одну пелюстку відірвали.

Дівчинка. Як ви могли!

                   Це перша квітка, що зацвіла!

                  Їй боляче, вона жива!

(Бере пелюстку, що відірвалася.)

Дівчинка.

Ти пелюстка чарівна, з казки дивної прийшла!

Тож полинь за небосхил, до зірок і до світил.

Лети з півночі на схід, через захід, без доріг,

Завертай до нас  у школу й  клич у гості друзів всіх.

Як припинеш свій політ, нам відкрий ти дивосвіт - про Первоцвіт.

 

Звучить казкова музика.  Звучить голос  Казкаря.

Казкар. Вірте чи не вірте, а жив собі на світі учень Андрійко. Він себе не мучив: учив уроки абияк, погуляти був мастак. М'яча ганяв, траву топтав, до всього іншого діла не мав. Та якоїсь днини сталася причина: закохалась раптом мамина дитина. В неї ж, як шафран лице. І струнка, мов деревце. Сказати одним словом — екологічно дівчина  здорова.

На сцені з'являються Андрійко та Олена.

Хлопець

На тебе, моя дівчино, я б дивився до загину!

М'яч на тебе б проміняв, ще й комп'ютера додав!

Дівчина

То дурниці — не дари!

їх собі, як хоч, бери.

Якщо ж хочеш догодити,

Роздобудь мені води!

    Щоб вода ота текла

Із живого джерела,

Щоб у ній, як у свічаді,

Видна вся земля була!

 

Казкар. Йде Андрій додому, сльози ллє додолу, і до мами хилиться.

Мама

Чом сердитий, як їжак? Чи у школі щось не так?

 Чи погано пообідав? Чи поспав, бува, не так?

Хлопець

Та яка вже там їда? В мене інша є біда:

 Закохався у дівчину, їй пече якась вода.

Мама

Не сумуй же, мій синок, хутко скличемо гурток,

Обійдемо все село  і знайдемо джерело!

К а з к а р.     І на ранок наш загін всі зібрались як один.

                        По степах наших блукають, джерело оте шукають.

                        Та ось знаходять і руки розводять.

                        Джерело в яру, заплуталось у траву,

                        Землею засипане — ледве дихає.  

                          Школярі екологи джерельце розчистили.

                          І водиця мов жива танцю свого завела.  

 

Дівчинка-Джерельце виконує танок зі стрічкою.

Джерельце Буду я від струмочків усіх говорити:

                                  Бережіть нас, ми річки великої діти!

                                 Із глибин на поверхню земну витікаєм,

                                 Хоч маленькі, та силу велику ми маєм.

Хочуть воду живу вам принести криниці,

Але може і мертвою стати водиця!

Тож, щоб чистими води у ріках зостались,

Подолайте байдужість, користь і недбалість!

Андрійко та Олена.

Хлопець

Вчора ти хотіла пити, тож  зумів я догодити!

Від любові ожило чудо наше  джерело!

 Степу буде легше жити, яр зумів я зупинити!

                                  До героя ти авжеж на побачення прийдеш?

 

Дівчина Якщо й справді те зробив, джерельце вже оживив,

                             То знайди ще й первоцвіти, це вже буде диво з див!

Андрійко і мама.

Мати

Ти чого надувсь, як сич? І від їжі вернеш лич?

Вже й води тобі добули. Та кажи, у чому річ?

Хлопець

Та тепер моя біда

 Вдвоє більша, ніж вода.

Забажала первоцвітів вередливеє дівча.

Де ж я буду їх шукати,

                           Як не знаю навіть звати?

                           Доведеться мені, мабуть, з туги, мамо, пропадати!

Мати

Ти ж, синок, не зовсім пень, тож, як прийде новий день,

Миттю мчи в бібліотеку, наче молодий олень.

Там є книга, знають діти, зібрані в ній чудо-квіти.

Книга та Червона зветься. Заспокоїть тобі серце.

Казкар. Книга хлопцеві сказала, які квіти заховала. Не знати, щоб то було, а допомогло джерело: землю щедро напувало, життя квітам дарувало. Випрямив тендітний стан на очах у всіх шафран, закружляли радісно всі навкруг конвалії. Всіх тюльпан охороняв, листя мов списи підняв. Ось і квітка розцвіла. У наш степ весна прийшла.

 

Підсніжник.

Хочу вам відрекомендуватися – я  Підсніжник.

Хлопець

 Справжній красень!

Підсніжник.

Про мене складені легенди і вірші. Та гірка моя слава.

Я з'являюсь самим першим, коли ще лежить сніг. Але мене зривають, тільки но я зацвітаю. І яка людям справа до мужності, до боротьби, яку я вів із зимою. Через те я потрапив до "Червоної книги України". Але від цього мене не стало більше.

 

Хлопець(читає). Пер-во-цвіт – ключик Весни розкрий мені свої

                     таємниці!

Первоцвіт. Я – Первоцвіт! Квітну  коли вже тепло, коли в наше королівство приходе Весна. Мої квітки дуже люблять бджоли. Але коли мене зривають, то я швидко в'яну. Не рвіть мене! Я закликаю!

Казкар.

Ллється зранку навкруги

Знов мелодія весни

Тиха, ніжна колискова

То співає цвіт ліловий

  Чи ти в лісі ще жива,

   Гарна квітка  - сон-трава?

 

  І Фіалка, і Медунка, Анемона, Горицвіт.

  Всі зібрались чудо-квіти.

  Порятунку всі чекають!

  Збережіть! Збережіть!

 

   Звернення первоцвітів.

                         Ми б завжди були щасливі,

                         І пахучі, і красиві,

                        Якби в полі, в лісі, в лузі

                         Бачили нас тільки друзі,

                         Ті, які б нас не топтали,

                         Без потреби не зривали.

                         А на клумбах вдома, в школі

                         Висівали нас доволі,

                         Доглядали, поливали.

                         Ми б красу їм дарували!

 

Хлопець (звертаючись до глядачів)

Молю! Людино! Квітку не зірви,

В руках бездушних вмить вона зів'яне!

А в ній краса, мільйон цілющих сил, і сотні раз в пригоді  стане!

Зцілить хвороби, звеселить в свята!

Аптеку не в містах, а на полях, в лісах, на луках слід тобі шукати.

Та треба лиш не камінь, а  серце мати!

Казкар

Ох, і хлопець, молодець! Ключ до всіх знайде сердець!

 Тільки будемо спокійні, як всьому буде вінець.

Казку можна завершити, тільки ж правди ніде діти,

Що дорослих і дітей важко вчити в домі ріднім не губити, не смітити.

Де ж хороший взять кінець? Ось біди  новий гінець.

 

 

Еколог.  Збирання первоцвітів дуже шкідливе для природи тим, що не дає можливості рослинам утворити

              насіння.

Еколог.  До того ж ушкоджуються сусідні квітки, ламаються стебла та бруньки, повністю нівечаться

               рослини.

Еколог.  Зірвали стеблину з трьома первоцвітами, а це означає, що загинуло 45 – 60 насінин. І як наслідок

                – відсутність нових  рослин.

Еколог.  Для того, щоб з насіння конвалії виросла доросла квітуча рослина, необхідно 7 – 8 років.

Еколог.  Первоцвіти мають і естетичне, і практичне значення. Нектаром квітів ласують бджоли, джмелі,

                  метелики.

Еколог.Закликаємо всіх небайдужих об'єднати зусилля для збереження первоцвітів, яким добре живеться

               в лісі, а не на вулицях чи ринках.

Еколог.    Людино! Прошу тебе, знайди інші джерела заробітку: в’яжи, ший, вишивай, роби дитячі іграшки та інше. Не знищуй квіти, не губи природу!
Еколог.   

           Не рвіть квіти, не рвіть,

             Нехай буде ошатною Земля,

             А замість букетів даруйте

             Фіалкові, кульбабові

             І підсніжникові поля.

 

 

 (Виконують «Пісня на добро», слова Ю. Рибчинського, музика І. Карабиця.)


Гей, на видноколі

Де лани просторі,

Стежка йде до джерела.

Скрізь листи ми пишем,

Що його не лишим,

Це для нас не просто гра!

                                Жити будем чесно

І в долонях нести 

Сонце, квіти, спів птахів,

Паростки плекати,

Про майбутнє дбати,

Щоб наш край  чарівний первоцвітом квітнув.


 

Еколог.   Хай планета наша чиста первоцвітом розцвітає людям на добро.

 

 

doc
Пов’язані теми
Екологія, Сценарії
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку