Сценарій виступу
агітбригади «Екос»
на тему
«Раціональне природокористування»
Мета: розвивати екологічну культуру і світогляд школярів, бережливее ставлення до природи рідного краю, формувати навики пошуково-дослідницької роботи, поглиблювати знання про стан природних екосистем, рідкісної біоти; залучення учнівської молоді до творчої природо-дослідницької роботи, яка носить прикладний краєзнавчий характер, виховувати любов та повагу до краси рідного краю.
Діти виходять на сцену, співають пісню Н. Бучинської «Моя Україна»
1-й учень: Серце планети у наших руках. (показують червоні серця)
2-й учень:І весь цей світ чудовий.
Всі разом: Заявляють учасники агітбригади - «ЕКОклас.
3-й учень: Наш девіз: Збережемо Землю для наступних поколінь!
4-й учень: Хто мене в літа ранкові вчить добру і вчить любові?
Всі разом: Ти – Земле моя!
5-й учень: Хто мені в юнацькі роки дасть дорогу в світ широкий?
Всі разом: Ти – Земле моя!
6-й учень: Хто мені дав чисту воду із джерел мого народу?
Всі разом: Ти – Земле моя!
1-й учень: Планета наша
Всі разом: «Земля»
2-й учень: Земля –
Всі разом: Наш спільний дім.
3-й учень: Земля! Маленька блакитна кулька у безодні Всесвіту! Земля породжує джерельця і стрімкі потоки, трави і дерева. Вона тримає на собі океани, приймає дощі, сніги й тумани. Земля – це дім, у якому ми живемо! Дім, частиною якого ми є! І як ми будемо себе у ньому поводити, залежатиме наше життя. Ми отримали у спадок прекрасний сад, але біда наша у тому, що ми погані садівники, що не засвоїли найпростіших правил садівництва.
4-й учень: Ми прийшли на цю землю, щоб жити, працювати, розвиватися, творити. Але ніколи не забуваймо про те, що кожен із нас і всі ми разом узяті — невід’ємна частинка матінки — природи. Без неї ми ніщо, бо обійтися ніхто з нас не може ані без води, ані без повітря, ані без Сонця, ані без її щедрих дарів, якими вона нас годує. І не можемо ми протистояти її силі, особливо коли вирують природні стихії. Можливо саме тоді людина і відчуває свою слабкість і нестримну силу природи.
Учень
5-й учень: Зупинися,людино, на мить…
І відчуй, як планеті болить.
Як із серця крик вирина –
Зупинися, Земля в нас одна!
Як у серці тліє любов,
Щоб колись розгорітися знов.
Зупинися, людино на мить…
І відчуй як планеті болить…
6-й учень: Людська діяльність багато знищує природних ресурсів, нищить бездумно свою Землю і може настати незабаром такий час, коли природа стане проти людей, щоб людство задумалось, що наша Земля жива, що вона вимагає до себе кращого ставлення і накаже людей.
1-й учень: То щоб цього не сталося, треба вже сьогодні задуматись над своєю діяльність і навчитися жити на планеті в гармонії з природою, не тільки споглядати її красу і користуватись її благами, але й дбати про її цілісність і непорушність. Відчувати її потреби, прислухатись про що співає Земля.
Звучить гарна мелодія, на екрані чудові краєвиди.
2-й учень: Природа Землі української…
3-й учень: Мрійливі діброви, які чарують душу,безмежні простори тінистих лісів.
4-й учень: Чисті джерела,які ваблять прозорою гладінню.
5-й учень: Щедрі поля,в шепоті житнього колосся і вишневі сади сліпучо білого цвіту.
6-й учень: Прекрасний….. сон,що болем розпачу ранить серце.
1-й учень: А що реальність?
Звучить тривожна мелодія, на екрані фотографії екологічних проблем.
2-й учень: В наш час на Україні склалася загрозлива екологічна ситуація.
3-й учень: П’ята частина її населення живе за умов, коли рівень забруднення атмосфери значно перевищує гранично допустимі норми.
4-й учень: Понад 160 тисяч гектарів займають сміттєзвалища, бо щорічно в Україні утворюються близько 1 мільярда тонн відходів
5-й учень: Загальна захворюваність в нашій країні за останні 10 років зросла на 35%.
6-й учень: Удвічі зріс показник первинної інвалідності.
1-й учень Тривалість життя людей на 6 років нижча, ніж у більшості розвинутих країн світу.
2-й учень: За 60 років на планеті зникло 76 видів тварин.
3-й учень: Декілька сот видів рослин перебувають на грані зникнення.
4-й учень: Переорано землю, переорано небо,
Наче нам на цім світі вже нічого не треба –
Ні трави, ні повітря, ні річок ані квітів,
Наче прагнемо разом на край світу злетіти.
Загубили ми душі, і розвіяли думи.
Зупинися, людино, хоч на мить, і подумай…
5-й учень: Людино! Ти – вінець природи, і ти повинна все змогти, щоб ліс, природу, все довкілля зберегти.
6-й учень: Чим стане наша земля завтра: потворною красою чи прекрасною потворою? Все залежить від нас, аби залишилась вона прекрасною планетою – Земля.
1-й учень: І тому ми, як майбутнє нашої країни, повинні осягнути істину, свідомістю і серцем, розумом і почуттям, що в долі природи – наша доля, і все зробити для того, щоб використати останній шанс і допомогти рідній природі, тим самим зможемо життя продовжити в наступних поколіннях.
2-й учень Ми хочемо бачити нашу землю заквітчаною,чистою,прекрасною.
3-й учень Для цього ми проводимо агітаційно-роз'яснювальну роботу (про шкідливість спалювання опалого листя, неприпустимість винищування первоцвітів тощо);
4-й учень Беремо участь у екологічних акціях: «Збережемо первоцвіти», «Посади калину» «Годівничка», «День довкілля» та «День Землі»;
5-й учень Підтримуємо традиції проведення таких операцій "Довкілля"; "Чистодвір", «Джерельце»,"Толока".
6-й учень Кожного року учні нашої школи насаджують квіти , дерева та кущі на території школи та села.
1-й учень Народне прислів’я говорить: «Добра мати до своїх дітей,а Земля – для своїх людей». Але на добро потрібно відповідати добром. Тож будьмо всі добрими,уважними й турботливими до Землі,до своєї матінки!
2-й учень: Кожна людина розпочинає своє життя з чистого листка.
3-й учень: Від її думок,прагнень,мрій і дій залежить,яку долю вона собі виткає.
4-й учень: Одна маленька добра справа дасть початок великим доброчинним вчинкам.
5-й учень: Одне посаджене деревце започаткує сад.
6-й учень: Одна краплина збереженої питної води врятує малу річку.
1-й учень: Одне врятоване безпомічне пташеня спонукатиме любити і берегти будь-чиє життя.
2-й учень: Цінуймо кожну хвилину нашого життя,бо життя – це мить і все в ній прекрасне.
3-й учень: Відкрийте серце світу.
4-й учень: Бо весь він створений для нас.
5-й учень: Вінцем природи величаєшся, людино!
Хіба коли ти нівечиш пишні шати,
Тобі байдуже все, чи все одно,
Який ми світ у спадок можем дати?
6-й учень: Хіба тобі не закортить на руки
Дітей народжених своїх здорових взяти?
Чи, може, не захочеться, щоб внуки
Ступили в пору до твоєї хати?
1-й учень: Одним ми днем живемо, як злочинці.
У космос тянемо брудну, жадобну руку.
Господарі Землі ми чи чужинці?
Всі: У спадок що залишимо онукам?
2-й учень: Боже і люди! Ви над світом згляньтесь,
Загубити себе й світ не дайтесь!
Захистіть і травинку й дитя,
Всі: Збережіть життя на планеті Земля!
Фінальна пісня Н. Май «Побажання»
Сценарій виступу
агітбригади «Екос»
на тему
«Збереження та раціональне використання земельних ресурсів України»
Вчитель біології
Кудринецької ЗОШ І-ІІІст.
Клим Л. Я.