Екологічна гра «Дива природи»
Мета: привернути увагу учнів до проблеми збереження довкілля; розвивати екологічне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.
а) навчальна : навчитися застосовувати отримані знання природничого циклу на практиці при вирішенні екологічних проблем, які будуть висвітлюватися в ході гри;
б)розвивальна: розвивати інтелект учнів, нестандартність мислення, комунікативні навички, вміння продуктивно працювати в команді та знаходити компроміси для досягнень поставлених цілей;
в) виховна: виховувати почуття відповідальності за долю рідної землі, за майбутнє планети, особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища, виховати зібраність, самовладання, комунікабельність, бережливе ставлення до природи, виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, співпереживати.
Тип заняття: виховний захід, комплексне застосування знань, умінь і навичок.
Форма проведення заходу: гра
Обладнання : роздаткові матеріали
Функції :
а) теоритична: закріплення отририманих знань через розуміння міжпридметних зв'язків.
б)практична: вміння застосовувати отримані знання для вирішення поставлених екологічних проблем.
Епіграф:
Щоб берегти землю, природу,
Треба її полюбити,
Щоб полюбити, треба пізнати.
Пізнавши – неможливо не полюбити.
М. Пришвін
Хід гри
Зібратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!
Бажаю успіху!
Вступне слово вчителя.
Добрий день, жителі прекрасної блакитної планети, діти чарівного села Петрівка! Все, що нас оточує i не зроблене руками людей,— це природа.Всі ми зобов’язані своїм життям планеті – прекрасної і єдиної Землі-матері Наша планета – найбільша таємниця і диво. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторiв. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв — усе це природа рiдного краю. Недарма природу називають ненькою. Всi ми — дiти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства.
Сьогоднi ми проведемо екологiчну гру «Дива природи»
Ця гра допоможе нам з’ясувати, хто є кращим знавцем питань екології рослин і тварин, проблем збереження навколишнього середовища.
У грі беруть участь дві команди. Конкурсна програма буде складатися з 8 завдань.
Переможця визначить журі. (Представлення журі)
Тож побажаємо один одному гарного настрою, доброго здоров’я
посміхнемося і побажаємо один одному успіху,
плідної роботи і творчості.
Нехай наше спілкування подарує всім нам гарний настрій та насолоду пізнання.
1.Конкурс «Візитна картка команд».
Кожна команда озвучує свою назву, девіз, емблему. Цей конкурс оцінюється в 5 балів. Це лаконічність виступу, відповідність до екологічної тематики.
Привітання першої команди 7 – клас.
Привітання другої команди 9-клас.
2 конкурс «Розминка»
Командам по черзі задаються запитання, за кожну правильну відповідь – 1 бал. Інша команда не має права відповіді на запитання суперників.
Питання для команди_1
1.Яка пташка не висиджує пташенят ? (зозуля)
2.Комаха, яка збирає квітковий нектар і перетворює його на мед. (Бджола)
3.Сам маленький, а шубка дерев’яна. (Горіх)
4.Під одним ковпаком сімсот козаків. (Мак)
5.Хто є ворогами пінгвінів у морі? (Тюлені)
Запитання для 2 команди
1.Комаха, яку бояться птахи. (Сонечко)
2.Влітку – в шубі, а взимку – голе. (Дерево)
3.У чистім полі він росте: на високих ніжках, в зелених панчішках, квіточки блакитні, оченьки привітні. (Льон)
4.Є голова, та немає волосся. Є очі, та немає брів. Є крила, та не літає. В холоді не мерзне і спеки не боїться. (Риба)
5.Без крил летять, без ніг біжать, без вітру пливуть. (Хмари)
3 конкурс «Чорний ящик»
(У ящик кладеться малюнок iз зображенням тварини чи рослини.) Ви повиннi вiдгадати, що туг знаходиться за тварина (або рослина). Можете ставити запитання, на них можна вiдповiдати лише ТАК чи НІ. Виграє та команда, яка швидше вiдгадає. Цей конкурс оцінюється в 5 балів
4 конкурс «Показуха»
На картках записані назви тварин. Один учасник із команди пантомімою зображує тварин, а команди відгадують. Виграє та команда, хто за 1хв вiдгадають бiльше написаних слiв. Цей конкурс оцінюється в 5 балів
1. Жирафа , Заєць
2. Слон ,Мавпа
5 конкурс «Розгадай ребус» За допомогою поєднання малюнків, букв повинні розшифровати слова. Цей конкурс оцінюється в 5 балів
1
2
6 конкурс «Аукціон»
Командам потрібно по черзі назвати якомога більше птахів. Я називаю першу назву птаха, а вам потрібно продовжити. «Горобець - …» Хто останнiй називає, той виграє. Цей конкурс оцінюється в 5 балів
7 конкурс «Пара»
Продовж прислів’я про природу
Ось i добiгла кiнця наша подорож у свiт природи. Ви всi добре сьогоднi попрацювали. Хочеться вiрити, що тi знання, якi ви отримали сьогоднi, не забудуться нiколи. Тож пiклуйтеся про «братiв наших менших», будьте природi друзями! Бережімо нашу Землю!
Слово надається журi. (Переможцi отримують грамоти.) Заключне слово учнiв.