Екологічна гра-вікторина для учнів початкової школи

Про матеріал
Пізнавальна гра-вікторина для розвитку екологічної компетентності молодших школярів.
Перегляд файлу

Підготувала вчитель початкових класів Гришко Л. Г.

Екологічна гра-вікторина для учнів початкової школи

Мета: сприяти розумінню екологічних проблем; розвивати вміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки, робити висновки; формувати ціннісне ставлення до природи; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки по відношенню до об'єктів природи.

(У грі беруть участь чотири команди ).

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Для чого треба нам спостерігати?
Дивитись, слухати, радіти від краси?
Це, щоб чарівний, дивний світ пізнати,
Весь Всесвіт бачити в краплиночці роси.
Щоб доброту в душі своїй носити,
Радіти сонцю, небу і пташкам...
Щоб цей прекрасний дивосвіт любити.
Тож спостережливими треба бути нам.

                                                          Н. Красоткіна

Ведучий: Сьогодні ми з вами побуваємо в дивовижному світі природи, будемо грати, спостерігати, замислюватись, відповідати. Оцінювати ваші знання в ході змагання команд буде журі. Вболівальники теж можуть принести своїй команді додатковий бал за правильну відповідь, але і за погану поведінку вони можуть позбавити свою команду бала.

Нашу Землю називають Зеленою Планетою. Хто подарував їй зелене вбрання? Дерева і трави, квіти і чагарники. Вони всюди навколо нас. На крайній півночі і в спекотній пустелі. Високо в горах, в лісі, на лузі і біля самої води. Тисячі видів, сотні тисяч назв.

Отже в дорогу.

ІІ. Вікторина-гра

1 конкурс. «Світ рослин»

  1. На які групи можна поділити всі рослини за зовнішніми ознаками? (Дерева, кущі, трави).
  2. З нього плетуть весняні вінки, а коли він відцвітає – розлітається на всі сторони світу. (Кульбаба).
  3. Які дерева називають вічнозеленими? Чому? (Вічнозелені рослини зберігають свій зелений колір протягом всього року, незалежно від сезону. Ялина, сосна, ялиця.)
  4. Яка ягода буває червоною, білою, жовтою, чорною? (Порічка).
  5. На цій квітці люблять гадати закохані дівчата. (Ромашка).
  6. Який газ необхідний для дихання рослин? (Кисень).
  7. Це найперша квітка, що з'являється з-під снігу. (Підсніжник).
  8. Яке дерево, як і береза, дає солодкий сік? (Клен).

2 конкурс. «Які листя і плоди на якому дереві ростуть?»

Лист берези – березовий.

Лист липи – …

Лист клена – …

Плід дуба – …

Лист дуба – ....

Лист осики – …

Лист верби – …

Плід яблуні – …

3 конкурс. «Четвертий зайвий»

Викресли зайве. Поясни чому?

  1. Береза, горобина, ялина, тюльпан. Бо…
  2. Клен, дуб, шипшина, тополя. Бо …
  3. Яблуня, слива, тополя, вишня. Бо …
  4. Полуниця, троянда, конвалія, фіалка. Бо …

А поки команди працюють, уболівальникам пропонуємо відгадати загадки і принести додатковий бал своїй команді.

* * *

Воно для всіх нас – добрий  друг,
Хоч диваком вважається,
Бо навесні вдяга кожух,
На зиму ж – роздягається
(Дерево)

* * *
Під землею народилась
І для борщику згодилась.
Мене чистять, ріжуть, труть,
Смажать, варять і печуть.
(Картопля)

* * *
Той, хто їсть його, той знає –
Всіх мікробів він вбиває.
Овоч цей корисний  дуже,
Та від нього сліз калюжа.
(Цибуля)

* * *
Стоїть-колихається, як торкнешся,  то  покусається.
(Кропива)

* * *
Сидить дівчина в  темниці,
А коса на вулиці.
(Морква)

* * *
Влітку диво це знайду
В полі, в лісі і в саду.
Ці рослини кольорові
Запашні, такі чудові.
(Квіти)

* * *
З мене листя обдирають,
Мене квасять, в борщ кидають,
В пирогах мене печуть
І в салат мене січуть!
(Капуста)

* * *
Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках.
(Капуста)

* * *
Ця широколиста пані
На землі і на паркані.
У стручки, як у торби
Заховала всі скарби.
(Квасоля)

* * *
До мене з повагою ставляться всі,
Хоч в лісі стою на одній я нозі.
Як тільки до лісу грибник завітає –
То зразу поклоном мене привітає.
(Гриб)

* * *
Цього фрукту по шматку
В чай добавлю для смаку.
Запашистий та кисленький,
Наче сонечко жовтенький.
(Лимон)

* * *
Наче сонце серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку …
(Ромашка)

* * *
Дуже скромна і тендітна,
Серед квітів непримітна.
Та якщо в руці пом’яти,
То умить впізнаєш
(М’яту)

* * *
Кого один раз на рік наряджають?
(Ялинку)

* * *
Стоїть півень на току в червоному ковпаку.
(Мак)

Ліс – це великий будинок, де по сусідству живуть найрізноманітніші рослини і тварини. Вони не тільки живуть разом, але і потрібні один одному.

4 конкурс «Впізнай тваринку»

  1. Якщо судити за назвою – звір повинен бути білим. А він – руденький влітку і сіро-рудуватим буває взимку. Впізнаєш цього спритного звірка по пухнастому хвосту і пензликах на вухах. (Білка)
  2. Звір цей живе в землі. Там і спить, там і їжу собі знаходить. Побачити його важко. Але дізнатися про те, де він, можна по купках свіжої землі, яку він викидає на поверхню. (Кріт)
  3. Він не ховається від ворогів і не тікає від них. Сміливо тупотить, сопе, шарудить сухим листям. Ну, а якщо небезпека, згорнеться в клубок, виставить свої гострі і міцні голки. (Їжак)
  4. Майнула в траві і зникла, тільки її і бачили. Ну, а якщо  вхопи її, то залишить вона свій хвіст. А хвіст потім відросте! (Ящірка)

5 конкурс. «Забавні тваринки»

Якщо поспостерігати за тваринами, то можна побачити багато цікавого. А зараз я пропоную командам зобразити звірів, так щоб всі здогадалися ХТО ЦЕ?

  1. Риби в морі.
  2. Вовк та заєць.
  3. Ворона і лисиця.
  4. Жабенята в озері.

Серед дарів природи значне місце займають гриби – цінний продукт харчування. Збираючи гриби, ми багато часу проводимо на свіжому повітрі, вдихаємо аромат лісу, милуємося красою природи. Це дуже корисне і захоплююче заняття.

А зараз ми вирушаємо за грибами.

Ви любите збирати гриби?

6 конкурс. «Збери грибочки»

Зараз ми згадаємо правила збору грибів. У вас є кілька хвилин на обговорення цих правил в команді. Виходять по одній людині від команди і по черзі оголошують правила.

(На столі лежать малюнки  грибів. Виходять по одному члену від команди і збирають їстівні гриби у кошик).

 7 конкурс.  «Вірю - не вірю»

  • Найефективніший шлях боротьби із все більшою кількістю відходів, які потрапляють у навколишнє середовище – їх захоронення. НІ (повторне використання).
  • Більшу частину   сміття,   що   забруднює   Землю,   становить   скло.

     НІ (пластмаса).

  • Один із способів переробити пластмасу – спалити її при певних умовах. ТАК.
  • Зміна якості навколишнього середовища, що призводить до негативних наслідків, порушення функціонування екологічних систем, називають забрудненням. ТАК.
  • Пляшка та банка з пластмаси, залишена в лісі, пролежить без змін усього 3 роки. НІ (100 років і більше).
  • Панда є символом Всесвітнього фонду дикої природи. ТАК.
  • Лелека може спати під час польоту. ТАК.
  • Третя субота квітня – день навколишнього середовища. ТАК (День навколишнього середовища відзначається в Україні щорічно у третю суботу квітня з 1998 року).

8 конкурс. «Правила друзів Природи»

Складіть «Правила друзів Природи». Запишіть або намалюйте, як треба поводитись на відпочинку, щоб не зашкодити природі.

Народна мудрість говорить: одна людина в лісі залишає слід, сто людей стежку, а тисячі – пустелю.

Можна:

  1. Саджати квіти, рослини.
  2. Охороняти рідкісні рослини.
  3. Оберігати молоді рослини.
  4. Спостерігати за природою, милуватися нею.
  5. Підгодовувати птахів.
  6. Не  забирати пташенят додому.
  7. Прибирати місця відпочинку.

                               Давайте будем все оберігати:
                               Джерела, ріки, квіточки малі.
                               Любить всім серцем й завжди пам’ятати,
                               Що ми є часточка природи на Землі.

                                                                                           Н. Красоткіна

 

ІІІ.  Підбиття підсумків гри.

 

 

 

 

docx
Додано
5 січня 2020
Переглядів
4244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку