Екологічна гра "Знай, люби, бережи" для учнів 3-4-х класів

Про матеріал
В ігровій формі перевірити знання дітей про природу рідного краю, формувати інтерес до навколишнього середовища; розвивати кмітливість, швидкість мислення, творчі здібності учнів; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до всього живого, почуття прекрасного.
Перегляд файлу

G:\Екологічне виховання\Екологія\images (28).jpgЕкологічна гра

до Дня Землі (22 квітня)

«Знай, люби, бережи!»

для учнів 3 – 4-х класів

Мета: в ігровій формі перевірити знання дітей  про природу рідного краю, формувати інтерес до навколишнього середовища; розвивати кмітливість, швидкість мислення, творчі здібності учнів; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до всього живого, почуття прекрасного.

Обладнання: виставка книг «Дивосвіт природи»; фотоматеріали «Краса рідної землі»; мультимедійна презентація «Закони природи», мультимедійний проектор, відеоролик «Бережіть природу нашої планети!»; аудіозаписи пісень: «Одна земля у нас,  одна …», «Хай радіють усі»; колективні малюнки «Природа і ми».

Література:

  1. Володарська М.О. Години спілкування. 3 клас. – Харків : Вид. група «Основа»,  2012. – 119 с.
  2. Пономаренко Л.В., Тютюнник С.В. Я не ображу рідної землі… . Сценарії заходів екологічного спрямування. 1-4 класи. – Х. : Вид. група «Основа», 2015. – 120 с.
  3. http://krasotkina.com.html.

 

Епіграф: Люби  природу  не  як  символ

Душі   своєї,

Люби   природу  не  для  себе,

Люби   для   неї

М.Рильський

 

Зміст заходу

 

І. Вступна частина.

Ведучий 1.

 Чудовий рідний край з його лісами й полями, озерами й річками. Все це становить неописану красу та безмежні багатства рідного краю.

 Рідна природа... Ці слова сповнені глибокого хвилюючого змісту. Перед кожним із нас постає неосяжний розмаїтий світ тварин і рослин, чарівні краєвиди, чисті джерела, глибокі озера, дрімучі ліси та високі гори.

 Наш дивний світ такий, як казка,

 Он в небі хмаронька пливе.

 Тож бережи його, будь ласка,

 Все в ньому гарне і живе.

 Он квітка полум’ям палає,

 І ясне сонечко блищить.

 Чарівна пташечка співає:

Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.

 

Ведучий 2.

  Юне серце завжди відкрите красі природи. Зачаровує солов’їна пісня, вабить голубінь ріки, зворушує шепіт пшениці. Барви і музика земних чарів живуть у нас з дитинства. З давніх-давен природа була основою життя людини. У ній знаходимо все для вдоволення своїх потреб: їжу, одяг, житло. Проте природа небезмежна у своїй щедрості, не залишається байдужою до проявів споживацького, егоїстичного ставлення до неї.

 Природа споконвічно не жаліє нам нічого.

 Даруючи щедро всі свої дари...

 А від нас щоденно просить лиш одного,

 Щоб до неї люди добрими були.

Ведучий 1.

 Ми - люди XXІ століття - майже ненароком для себе раптом опинились у подвійній ролі свідків і винуватців катастрофічних змін на Землі. Глобальні проблеми сучасності, стосуються не лише однієї окремо взятої держави, а й усіх країн світу. Виникли ці проблеми не сьогодні й не вчора. Як свідчать стародавні літописи, ще близько 4 тисяч років тому Вавилонський цар Хаммурапі, а пізніше - китайські й монгольські імператори та європейські монархи вже дбали про збереження природи й видавали накази про охорону лісів, степів, водних джерел.
Ведучий 2.

F:\Матеріали для друку в журналі\Символ Дня Землі.png 22 квітня - святкування Дня Землі. Цей день - символ  єднання народів планети у справі захисту навколишнього середовища і збереження тих щедрот і природних ресурсів, якими наділила нас природа. Вперше День Землі був відзначений у 1970 і з того часу проводиться щорічно. Це свято чистої Води, Землі і Повітря.

Символом Дня є зелена грецька буква Θ (тета) на білому тлі.

Ведучий 1.

Свято, яке має на меті об’єднати людей планети щодо захисту навколишнього природного середовища, привернути увагу людей до проблем екології нашої планети. Цей день – нагадування про екологічні катастрофи, день, коли кожна людина має можливість замислитися над тим, що вона може зробити для вирішення екологічних проблем. Цього дня кожен мешканець планети може зробити свій маленький внесок у справу захисту навколишнього середовища: очистити від сміття прилеглі території, висадити хоча б одне дерево, відмовитися хоча б на день від використання автомобіля.

 

F:\Матеріали для друку в журналі\Прапор Землі.jpgВедучий 2.

Прапор Землі являє собою фотографію планети з космосу (нині використовують знімок, зроблений астронавтами Аполлона-17 дорогою до Місяця) на темно-синьому тлі. Традиційно Прапор пов’язаний з Днем Землі і багатьма іншими природоохоронними, миротворчими та громадянськими міжнародними заходами.

 

Слово вчителя.

 Людину створила природа ідеальною, а чи зможемо і ми зробити її такою ж, не приборкуючи до себе і для себе? Давайте леліяти і берегти нашу природу, нашу Землю, збагачувати вдосконалювати, робити щось не тільки за для себе, а й для інших! Думати не тільки про сьогоднішній день, а й про завтрашній. Адже в цьому світі нікому і ніщо не належить, і ніхто не має права щось приборкувати за для себе. Якщо кожен із нас буде дотримуватися цих пріоритетів – нам вдасться зберегти природу і все живе на Землі! Не забувайте, що наша доля – це доля нашої рідної Землі.

 

  Вірш Н. Красоткіної  «Земля»
1 учень.
Така планета наша, ніби казка!
Чарівна, дивовижна і ясна.
Бо ж гріє Землю сонечкова ласка,
Водичкою вмивається вона,
У гарних квітах дивно розквітає,
В зелених травах, в чарівних лісах.
Світанок ніжний пташка зустрічає
І все дзвенить, купається в піснях.
           2 учень.

А над усім цим дивом синє небо,
Хмарки біленькі хтось намалював.
І нам здається всім, що так і треба,
Та хто ж нам світ такий подарував?
Таку красу, таке безмежне диво,
Ці звуки, форми, барви-кольори,
Хто це підніс в дарунок милостиво?
Це просто диво, що не говори.

3 учень.
Така природа всіх нас зустрічає!
І скільки ти б не жив на цій Землі.
Вона дивує, радує, вражає,
І в зрілості, і доки ще малі.
І не дає ніколи збайдужіти,
Підносить нам сюрпризи повсякчас.
То ж бережіть цю Землю, любі діти,
Вона родила і зростила нас.
          4 учень.

Вона нам мати, бо життя дарує,
Годує всіх, для нас цвіте й росте.
І щедрістю безмежною дивує,
Та пам’ятайте завжди і про те,
Що ми тут гості, а природа вічна,
Вона й до нас уже давно була.
Така ж чудова, дивна і лірична…
Не заподійте цьому світу зла.

(Перегляд відеоролика «Бережіть природу нашої планети!»)

 

ІІ. Основна частина.

Слово вчителя. Сьогодні ми проведемо інтелектуально-екологічний брейн-ринг «Знай, люби, бережи!».

До змагання запрошуються учні 3-4-х класів.

Презентація команд

 Команда повинна представити свою  назву, девіз, пісню на екологічну тематику. 

 Під час конкурсів за  кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. 

 Якщо команда не змогла відповісти на запитання, вона має право звернутися до вболівальників (під час гри двічі). 

У нашій грі беруть участь дві команди: «Водограй» і «Паросток».

 

Команда «Водограй»

Девіз:

Обов’язок кожного – зберегти

повітря і водойми – чистими,

ґрунти – родючими,

рослини – зеленими,

а тварин – живими.

1-й учень.

Через поле, через гай

Йде команда «Водограй».

Це вона іде до вас

В добрий путь і в добрий час.

2-й учень.

Головне наше завдання –

Екологічне виховання:

Як рідну землю зберегти,

Відродить, допомогти.

Усі (разом).

Природа рідна – наша втіха,

Тож хай вона не знає лиха.

 

Команда «Водограй» виконує пісню на екологічну тему

«Природа просить порятунку»

 (Муз. М. О. Ведмедері, сл.О.М. Іванової)

І к. Природа просить порятунку

Зеленим шепотом лісів,

Тривожним лебединим криком,

Змілілим плесом рік, морів.

 Вона до нас із щемом в серці

 Зболілі руки простягає;

 Надіючись на кращу долю,

 Про милосердя всіх благає:

 Приспів:

Не ламайте, не знущайтесь,

Не руйнуйте, не губіть...

Пожалійте, приголубте,

Нагодуйте, оживіть.

 

ІІ к. Від споживацького безглуздя

Довкілля треба вберегти, --

Тож маємо навчитись жити

Лиш за законами краси.

 Ми – люди, а тому повинні

 Розумне й вічне в світ нести:

 У серці кожної людини

 Зростити пагін доброти.

Приспів:

Не ламати, не вбивати,

Не рубати, не губити,

Пожаліти, захистити,

Напоїти, оживити.

 

Команда «Паросток»

Девіз:

Природа нам – як рідний дім,
Вона усім, як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.

Учень.

Ми всі звичайні діти,

Вмієм плакати й радіти.

Природу дуже любим

І друзями їй будем.

Усі (разом).

Ми всі - господарі природи,

Тож збережемо її вроду.

 

Команда «Паросток» виконує пісню на екологічну тему

«Одна земля у нас, одна …»

(За мотивом «Одна калина» С.Ротару)

І к. Сумно, сумно аж за край –
Ріки висихають,  плаче рідний край.
Гірко, гірко на душі –
Все живе зникає, наче міражі!
Приспів:
Одна земля у нас, одна
Хай буде чистою вона
Людська рука нехай

 не нищить рідний край!
В нас небувалої краси
Річки і гори, і ліси.
Одна земля в нас, ти її оберігай!

ІІ к. Брудно, брудно навкруги –
Знову в атмосфері викиди, дими.
Важко дихати у нас,
Бо навколо тільки вуглекислий газ.

Приспів.

ІІІ к. Плаче, плаче вся земля!
Захисту благає, наче немовля.
Про природу ти подбай,
В нас вона єдина, це запам’ятай!

Приспів (2 р.).

 

І. Бліцтурнір

 Яка команда дасть більше відповідей за 1 хв, та й перемогла.

«Водограй»

  1. Якого птаха називають лікарем лісу? (Дятел)
  2. Яке дерево не скидає листя? (Ялина)
  3. Де в рослини утворюються поживні речовини? (У листках)
  4. Який лісовий мешканець сушить гриби на деревах ? (Білка)
  5. Чому мурахи ввечері поспішають додому ? (Закриються ходи мурашника)
  6. У кого з птахів найдовший дзьоб? (Лелека до 19 см)
  7. Який птах літає найшвидше? (Сокіл-сапсан до 300км/год)
  8. Комаха, яка збирає квітковий нектар i перетворює його на мед. (Бджола)
  9. Сам маленький, а шубка дерев’яна. (Горiх)
  10. Комаха, яку бояться птахи. (Сонечко)
  11. Влiтку — в шубi, а взимку — голе. (Дерево)
  12. Сам чорний, та не ворон, є роги, та не бик, шiсть нiг без копит. (Жук)
  13. Очi — на ногах, а будиночок — на спинi. (Равлик)
  14. У водi купалася, та все ж сухою залишилася. (Качка)
  15.  У чистім полі він росте: на високих ніжках, в зелених панчішках, квіточки блакитні, оченьки привітні. (Льон)

 

«Паросток»

1. Хто любить перестрибувати з гiлки на гілку? (Бiлка)

2. «Шуба» пiнгвiна. (Жир)

3. Є голова, та немає волосся. Є очi, та немас брiв.

                 Є крила, та не лiтає. В холодi не мерзне і спеки не боїться. (Риба)

4. Скiльки нiжок у комахи? (6)

5. Скільки пальців на ногаї у страуса? (2)

6. Дихають, ростуть, а ходити не можугь. (Рослини)

7. Велика хижа морська риба. (Акула)

8. Дуже товстi ноги маю, ледве їх переставляю,

                 Сам високий я на зрiст, замiсть носа в мене хвiст. (Слон)

9. Уночі гуляє, вдень спочиває, має круглi очi, бачить серед ночi. (Сова)

10. Найспритніша тварина-бiгун. (Гепард)

11. Куди зайцеві зручніше бігти – згори чи вгору? (Вгору)

12. Метелик, гусінь якого завиває кокон, а з нього виготовляють шовкове волокно. (Шовкопряд)

13. Птахів змушує летіти у вирій голод чи холод? (Голод)

14. Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

15. Хто є ворогами пінгвінів у морi? (Тюленi)

 

ІІ. Конкурс «Анаграми»

 Анаграма – це переставлення букв або складів слова у будь-якому порядку. Із поданих кожній команді анаграм скласти слово – назву птаха.

Команда «Водограй»    Команда «Паросток»

ЦЯНИСИ (синиця)    ГУРСНІ (снігур)
КАСОЙ (сойка)                   ЛУБГО (голуб)
БЕЦЬРОГО (горобець)       РОСОКА (сорока)

РОНАВО (ворона)    ЛИМАВКАНІ (малинівка)

КАЛАСТІВ (ластівка)    ГАВІЛЬВИ (вивільга)

ЛЯЗУЗО (зозуля)     КАЛОВХОМУ  (мухоловка)

 

ІІІ. Конкурс капітанів «Хто зайвий? Чому?»

  •                   Шпак, ластівка, журавель, горобець.
  •                   Карась, окунь, жаба, щука.
  •                   Кріль,  кінь, носоріг, кіт.
  •                   Вовк, ведмідь, корова, білка.
  •                   Вуж, ящірка, йорж, гадюка.
  •                   Синиця, снігур, ворона, шпак.

(Журі підводить підсумки, оголошує результати)

 

«Хвилинка-веселинка»

ПАПУГА
          Заліз злодій у квартиру. А там - папуга у клітці та здоровезна собака.
Папуга злодію: “Привіт”
А пес крутить хвостом.
 Злодій посмілішав, понабирав речей і задоволений збирається йти. Але спершу вирішив познущатися над папугою:
- Що, дурню, інших слів окрім “Привіт” не знаєш?
- Знаю. Палкане, фас.
 

В ЗООПАРКУ

 В зоопарку доня розглядає слона.

  • Чи слон хоботом скубе слоненя за вуха?
  • А навіщо це слону? Так робити негарно.
  • Жаль, такі великі вуха пропадають марно.

 

 ЖАБКА

  • Чом у тебе , жабко, голова плеската?
  • Бо на мене шапка трохи тіснувата.
  • А чого у тебе, як ті блюдця очі?
  • Бо лічу я в небі зореньки щоночі.
  • А чого животик білий, як сметана?
  • Бо купаюсь у воді звечора до рання.

 

ІV. Конкурс «Поміркуй і розгадай»

 Кожна команда отримує набір зображень рослин і тварин, слухає загадки про них і показує відповідний малюнок.

1. Стрімко вибігли на гору
Дві подружки білокорі.
Дощик їм полоще кіски.
Звуть цих подружок... (Берізки)

2. У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)

3. Цвіте синьо, лист зелений, квітник прикрашає.
Хоч мороз усе побив – його не займає. (Барвінок)

4. Це королева квітника,
Гарна і красива.
На стеблах має колючки,
В них захист її й сила. (Троянда)

5. На подвір'ї ходить птах
І співає по складах. (Півень)

6. Хоч мала сама на зріст,
Та великий має хвіст.
Пухова руденька шуба,
Із сосни стриба на дуба. (Білка)

7. Цілий день працюю в гаї,
Діловито дзьобом б’ю.
Я не цвяхи забиваю,
А комашок дістаю. (Дятел)

8. Майстер цей з’явився рано,
На даху помудрував,
І без цегли, і без крана
Дім собі побудував. (Лелека)

 

 

 

 

V. Конкурс «Загадки - жарти»

1. Коли людина буває зайцем? (Коли їде в автобусі без квитка)
2. Яка голка не тоне в морі? (Риба-голка)
3. Від чого пливе качка? (Від берега)

4. На яке дерево сідає ворона під час зливи? (На мокре)
5. Який ключ літає? (Журавлиний)

6. Чи може страус себе птахом назвати? (Ні, бо він не говорить).

7. Яким гребінцем не можна розчесатися? (Півнячим)

8. Від чого в качки ноги червоні? (Від колін)

9. Яку державу можна носити на голові? (Панама.)

10.  Яка європейська столиця стоїть на скошеній траві? (Париж на Сені.)

11.  Яку ріку можна різати ножем? (Прут)

12.  Яка земля ніколи не постаріє? (Нова Земля)

13.  Яке крило ніколи не літає? (Крило автомобіля)

14. Який півострів незадоволений своїми розмірами? (Ямал)

 

VІ. Конкурс «Хто більше?» 

За роки життя люди так «догосподарювались», що знищили дуже багато видiв рослин і тварин. Тепер у природi їх дуже мало, вони потребують охорони, тому занесенi до Червоної книги.

D:\ДОКУМЕНТЫ\2ОСНОВА\91\пнджи\мальчик фотоапарат.png  Кожна команда по черзі називає рослину або тварину, яка занесена до Червоної книги України. Виграє  команда, яка назве слово останньою.

(Підсніжник, сон-трава, півонія вузьколиста, журавель-красень, дрохва, степова гадюка, жук-олень, джміль, сліпак, метелик - бражник, турун кримський, богомол, полоз леопардовий, гриф чорний, сип білоголовий, білотка альпійська (едельвейс), глухар, кіт лісовий, тритон карпатський, форель струмкова, вусач альпійський,  крокус, болотна черепаха та ін.)

 

VІІ. Презентація малюнків «Природа і ми»

(Кожна команда заздалегідь отримала завдання підготувати колективний малюнок форматом А1на тему «Природа і ми»)

(Журі підводить підсумки та оголошує переможців)

C:\Users\Lena\Documents\2ОСНОВА\70\пнджи\девочка горшок.png

ІІІ. Заключна частина.

Ведучий 1. 

Людина жива, як і дерево, й квітка,

Як білка, їжак і маленька чечітка.

Вона без повітря не може прожити,

Їй хочеться спати і їсти, і пити...

Людина — це витвір живої природи,

Як пташці, солодкий їй запах свободи.

І щоб у довкіллі здоровому жити,

Людині потрібно природу любити.

    Н.Красоткіна

C:\Users\Lena\Documents\1ОСНОВА\21\пнджи\девочка лупа.pngВедучий 2.  

Я скажу вам, діти, по секрету:

Треба берегти свою Планету.

Бо Земля у цілім космосі — одна!

І найкраща, і жива вона.

Не забруднюйте її, бо це наш дім.

Нам і жити, й працювати в нім.

Нам її потрібно захищати,

Ріки і озера очищати.

Щоб було повітря свіже й чисті води.

Ми усі залежим від природи!

    Н.Красоткіна

 

Слово вчителя.

 Земля  від  нас  чекає  допомоги.  Щоденно  просить  лише одного - щоб ми до неї були добрими. Тож будьте  природі справді вірними друзями. Прислухайтесь до неї  і  вона  сама  підкаже, за якими законами ви повинні жити.

(Перегляд презентації «Закони природи»)

  1. Закон співучого солов’я.

Будемо оспівувати красу рідної землі, як соловейко!

  1. Закон червоної калини.

Будемо прикрашати землю добрими справами, як калина - гай.

  1. Закон турботливої білочки.

Будемо брати від природи лише необхідне, як білочка.

  1. Закон мудрої сови.

Будемо спостерігати, навчатися, діяти і відповідати за свої вчинки.

  1. Закон золотого соняшника.

Кожна істота має право на сонце, чисте повітря і воду.

  1. Закон доброго дельфіна.

Будемо допомагати кожному, хто цього потребує, як дельфін у морі.

  1. Закон наполегливого дятла.

Будемо невтомними, як дятли і побачимо Землю здоровою.

 

 Як бачите природа чекає від нас не зла, а мудрості. Будьте ж мудрі як сама природа, багаті як земля, здорові як вода. Завжди любіть та бережіть рідну Землю.

 

(Діти виконують пісню «Хай радіють усі»)

 

Пісня «Хай радіють усі» (слова й музика Н.Май)

І к. Синє небо, ясне сонце і земля на всіх одна

І промінчик у віконце в кожну хату загляда.

Підростаємо щасливі, в мирі, злагоді, добрі,

Живемо на Україні, гарні доньки і сини.

 

Приспів:

Хай радіють усі і дорослі і малі,

Буде мир на квітучій планеті.

Сонце ясно горить і струмочок бринить,

І всміхаються лагідно діти.

 

ІІ к. Одна доля, одна мрія, Україна в нас одна,

І горить вогонь у серці, покоління підроста.

Зорі ясні нас вітають, неба чистого блакить,

Свою рідну Батьківщину щиро будем ми любить.

Приспів.

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
19 квітня 2020
Переглядів
3516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку