Управління освіти та науки Броварської міської ради
Дошкільний навчальний заклад «Калинка»
Екологічна розвага в старшому дошкільному віці
на тему:
«Руки, які збережуть землю»
Підготувала:
музичний керівник Якуша І.О.
Бровари
ДЕКОРАЦІЇ:
РЕКВІЗИТ:
ДІЙОВІ ОСОБИ:
Мета:
Використовувати засоби художньо-естетичного розвитку у формуванні природодоцільної поведінки дітей
Розвивати уявлення у дітей, що від особистого ставлення до природи кожного з них, залежить стан цілої планети
Виховувати бережливе, дбайливе ставлення до навколишнього світу
Під музичний супровід діти заходять до зали, утворюють півколо
Ведуча:
У всьому Всесвіті, який ми знаємо,
Земля-найкраща серед всіх планет!
Її ми голубою називаємо
Над нею-неба голубий намет!
Дитина:
Є все на ній, щоб жити і радіти:
Вода й земля, кущі, дерева й квіти
Степи й поля, і радуги, і роси
Тут є усе, чого душа попросить
Дитина:
Є день і ніч, і ранок є, і вечір
Тварин великих безліч і малечі
Весна є, літо, осінь, зими білі
Дощі, сніги, лугів квіткові хвилі
Дитина:
На ній ліси, гаї, лани повсюди,
Моря й річки - великі і малі
Лиш на землі життя - живуть тут люди,
І чути сміх дітей лиш на Землі
Виконують пісню, сідають на стільчики
Демонструється перший слайд з зображенням планети сірого кольору
Ведуча:
Діти, погляньте, а чому наша Земля така похмура стала?....
Здається, знаю я у чому справи…
За нашою Землею давно не доглядали
Земля - наш з вами спільний дім
Тож треба лад наводити у нім ходім!
Спочатку в ліс зайдемо, любі діти:
Побачимо, чи треба щось зробити?
Діти стають один за одним, крокують по залу під мінус пісні «Ми йдемо», сідають на стільчики
В цей час виставити театральну ширму
Ведуча:
Ось ми і прийшли до лісу сідайте, відпочиньте трішки
Фон музики. До театральної ширми виходять хлопчик і дівчинка, «дерева»
Хлопчик:
Добрий день, Оленко!
Дівчинка!
Доброго дня, Петрику!
А чому ти прийшов до лісу?
Хлопчик:
Я прийшов помилуватися красою осіннього лісу, послухати шелест листочків
Дівчинка:
Поглянь, які чарівні дерева стоять у лісі?
А ти знаєш як вони називаються?
Хлопчик:
Ні, не знаю!
Дівчинка:
І я не знаю!
Ведуча:
Дітки, а ви впізнали ці дерева?
Давайте допоможемо Петрику та Оленці дізнатися назви цих дерев
Діти називають назви дерев
Хлопчик:
Дякуємо вам друзі, ми запам’ятали!
Дівчинка: (Звертається до дерев)
-Любі дерева,а чому ви такі сумні, не веселі?
Ялинка:
Кожної зими моїх сестер вирубують, щоб взимку, на святкові дні постояли в прикрасах у людській оселі. А навіщо нам ті прикраси? Краще залиште нас живими в лісі!
Береза:
А мене кожної весни колупають, роблять дірки і п’ють сік. Та мені не шкода -пийте! Але ж мене кидають стікати соком напризволяще!
Дуб:
А на моєму стовбурі вирізають імена - неначе в людей немає паперу!
Клен:
А на мені собак тренують, вони стрибають, виснуть на моїх гілках і шматують моє листя, ламають мій стан
Разом:
Людино! Ми ж виробляємо кисень , яким ти дихаєш! Якщо ми загинемо - ти не зможеш жити!
Виходять з двох сторін театральної ширми, співають
Хто (3) дерева захистить
Хто (2) з нами буде в мирі жить
Хто (3) любов нам подарує
Природу кожен з вас шанує
Приспів:
Ля-ля-ля, жу-жу - жу (2)
Хто дерева захищає
Всьому світу розкажу
Жу-жу-жу
Під музику виходить кульгаючи з перев’язаною ногою Ведмедик
Ведуча:
Ведмедику, що сталося з тобою?
Ведмедик:
На бийте скло я наступив ногою.
Тут якісь туристи відпочили,
Що по собі страшний смітник лишили.
Пляшки, папір валяються усю
Хіба у ліс так ходять добрі люди?
Ведуча:
Не сумуй, Ведмедику у лісі ми твоєму
Швидко порядок наведемо!
-А щоб нам було веселіше прибирати у лісі пограємо в гру, яка так і називається «Хто швидше прибере обгортки у ліску».
Правила гри
Проводиться гра «Хто швидше прибере обгортки у ліску?» (Дівчатка)
На середину зали під музику виходить брудна від сажі Лисичка
Ведуча:
Ти де, Лисичко, обсмалила хвостик?
Лисичка:
Та тут були якісь недобрі люди,
Що після себе багаття залишили.
Ми той вогонь насилу загасили
Тікали звірі, гинули дерева…
Ми боїмось туристів не даремно!
Дитина:
Пробачте, звірі, соромно нам дуже,
Що між людей ще є такі байдужі!
Ведуча:
Люба лисичко! Давай я тобі витру сажу (витирає)
-Діти, а ви знаєте за яким номером треба дзвонити, щоб викликати пожежників у разі пожежі? (відповіді дітей).
-Які ви розумнички! Давайте зараз всі разом заспіваємо пісеньку, щоб всі-всі у цій залі запам’ятали, що з вогнем треба поводитись дуже обережно!
Виконують пісню «ДЗВОНІТЬ 101»
Демонструється наступний слайд: на планеті з’являється зелений колір.
Ведуча:
Погляньте, друзі, на нашу Землю – на ній з’явився зелений колір – це наші ліси, поля, луки. Ми врятували їх від бруду та пожеж, тому вони так пишно зазеленіли.
А тепер йдемо до річки.
Як там справи у водички?
Діти встають і йдуть під музику до «води»
Звучить « голос» Води
Ой, рятуйте мене люди!
Витягайте все сміття!
Що кидають в мене всюди
Й не дають мені життя
Лежать на дні предмети заржавілі
Пляшки із пластику гойдаються на хвилі
Машини миють. Гину я від плям
Що із бензину дістаються нам
Обгортки всі на берег викидають
Про чистоту і чути не бажають
Невже ж бо людям буде жити краще,
Як стане смітником планета наша?
Дитина:
Якщо ти можеш, вибач нам, водичко,
Ми знаєм, що вода дає життя,
Отож почистим річку до пуття!
Ведуча:
Ось і знову треба нам прибрати нашу річку та її береги від сміття. І допоможуть це зробити наші хлопчики.
Правила гри
Проводиться гра «Хто швидше прибере озеро від пляшок?» (Хлопчики)
Демонструється наступний слайд: на планеті з’являється блакитний колір.
Ведуча:
Гляньте, діти, на Землі з’явився блакитний колір – це океани, моря, річки, озера. Які ви молодці, що очистили наші водойми від бруду
На середину зали виходять 5 дітей
Дитина:
Ой! Подивіться! Які гарні квіти! (показує на галявину з квітами).
Давайте зберемо їх у букет?
Дитина:
Не рвіть квіток, хай звеселяють око
У клумбі, на городі, у траві.
Вони по-справжньому красиві
Лише тоді, коли живі!
Дитина:
Я квітку лісову не стану рвати,
Додому я її не понесу,
Бо вдома їй бджоли не погойдати
І не попити ранками росу.
Дитина:
І ні стеблинку, гілку чи росинку
Я не ображу – це страшенний гріх!
Бо в кожній з них живе тремка живинка,
Що світиться довірою до всіх
Ведуча:
Давайте прикрасимо нашу планету та посадимо на ній чудові квіточки і пограємо в гру, яка називається «Посади квітку»
Правила гра Проводиться гра
Ведуча:
Які ви молодці, малята! Всі ви зрозуміли, що треба берегти нашу природу та матінку Землю. А зараз давайте всі разом уважно подивимось, яку красу дарує нам наша Земля…
Перегляд кліпу «Краса природи» та прослуховування пісні «Наш зелений світ»
Ведуча:
Наша Земля стала знову гарною, як колись. (Бере у руки глобус) ставаймо у коло , обережно передаваймо одне одному цю модель нашої Землі і скажімо їй слова, яких вона заслуговує (Діти передають одне одному глобус промовляючи слова: найкраща, єдина, чарівна, незвичайна, добра, велика, рідна, ласкава, турботлива, світла, сонячна, загадкова, розумна тощо)
Ведуча:
Пропоную вам, діти, зробити подарунок нашій Землі. Давайте залишимо відбиток наших рук, як символ, руки які збережуть Землю (Фон музики)
По черзі виходять діти. На столику біля мольбертів стоять ємкості з розведеною фарбою і лежать вологі серветки. Діти замальовують собі долоньку фарбами і роблять на плакаті відбиток своєї долоньки
Дитина:
Ми трудились, як уміли
Ми сьогодні зрозуміли:
Він, вона, і я, і ти
Землю треба цінувати!
Землю треба берегти!
Бо вона у нас одна –
Наша матінка Земля!
Дитина:
Світ прекрасний навколо тебе
Сонце ясне і синє небо
Птахи і звірі, гори і ріки
Нехай він буде таким навіки
Нехай людина добро приносить
Бо світ навколо любові просить Ведуча: Творіть добро, любіть свою матінку - Землю і вона відповість вам любов’ю і щедрістю! Виходять під музику