Екологічна розвага «Земля – наш рідний дім»
Завдання. Закріпити знання дітей про живу та неживу природу, вчити бачити в природі прекрасне, розширювати досвід пізнання дітьми навколишнього світу. Розвивати уважність, зв’язне мовлення, мислення, пам’ять. Виховувати любов до своєї Землі, уміння піклуватися про неї.
Хід розваги
Ведуча. 22 квітня відзначається Міжнародний День Землі, покликаний об'єднати людей в справі захисту навколишнього середовища. Від людської діяльності залежить сьогодні доля нашої планети. Людина назвала себе господарем планети, тому на ній лежить велика відповідальність за її збереження.
Діти. 1.Нам без природи не прожити —
Це сонце й небо голубе.
Вода, земля, повітря, квіти —
Все, що оточує тебе.
2.Дерева, луг, ріка глибока,
Мале джерельце і струмок.
Низовина й гора висока —
Це все довкілля, мій дружок!
3.Сади й хати, міста і села,
Звір, пташка і жучки малі.
Всі звуки й пісенька весела
І люди, що на цій Землі.
4.Це все довкілля, це природа.
Частинки й ми її малі.
Потрібне нам життя й свобода,
Щоб вік прожити на Землі.
Ведуча. Землю вважають особливою планетою сонячної системи. Що таке сонячна система, зірки, місяць? Це питання давно цікавило людей. І поступово вони навчилися досліджувати космос. Вчені запускають ракети, космічні кораблі, створюють космічні станції, штучні супутники, а що відомо вам?
1. Пригадайте, які планети є в нашій сонячній системі? (Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун.)
2. Доріжка, по якій рухається планета називається?(Орбіта)
3. Крім планет в космосі рухаються? (Астероїди, комети, метеорити)
4.Як називається супутник Землі? (Місяць)
Гра «Ти – Сонце, я– Місяць»
Мета. Розвивати у дітей навички абстрактного мислення, уяву; Вчити їх створювати логічні ланцюжки з назв предметів, об’єднаних загальною ознакою.
Хід гри
Діти сідають у коло. Перший гравець говорить: «Я – Сонце!». Завдання другого гравця придумати свою фразу, що починається на «Я», та назвати слово, яке пов’язане з темою «Космос»
Ведуча.
А Земля у нас блакитна
Під крилом у Сонця квітне!
Блакитні простори, зелені ліси —
Ніде не знайдеш ти такої краси.
У космосі є ще багато планет,
Немає лишень життя там прикмет.
Ти наша домівка, планета Земля,
Ти гарна і зблизька, красива здаля.
Дивуються інші планети всі щиро:
«Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!».
Планету Земля по-праву називають «блакитною», тому що більшість її території займає вода. Це бурхлива річка і спокійні озера, безмежний океан і грайливе море, природне джерельце і штучна водойма.
Діти. 1. На дні пісок м’який як вата
Ось під водою навпростець
Пливе медуза плескувата
Слизька м’яка мов холодець
2.А там дельфіни
В синіх плесах
Пливуть в спокійній череді
Неначе чорнії колеса
Перевертаючись в воді
3. А ось в’юнкими табунками
Маленькі рибки мерехтять
І спинки їх над камінцями
Немов посріблені блищать
4. Є риби різні у воді
Товсті, тоненькі і худі
Дрібненькі риби-малюки
А є й великі ота-кі!
Гра «Море хвилюється»
Ведуча. Природа не тільки красива, вона ще дуже тендітна і вразлива.
А ще у природі і погоді постійно щось змінюється: то світить сонечко, то раптом насунуть хмари. Улітку з хмар дощить, узимку – сніжить. Усе це називається явищами природи. Вони відбуваються незалежно від бажання людини.
Гра «Відгадай загадку»
1.Літає часто він довкола,
Дерев чимало поламав
Але ніде ніхто ніколи
Його не бачив, не тримав (Вітер)
2.– Коли ішла, я, Гено, в сад,
То з неба падав…виноград.
– Ти помилилась,– каже брат,–
То Галю, падав з неба… (Град)
3. В небі вітер-пастух отари
Заганяє у тісні кошари,
Із овець тче нитки шовкові
На ліси, на поля, на діброви (Дощ)
4.Понад річкою місток
Виріс із семи стрічок.
Та по ньому не піду,
Бо ще в воду (Веселка)
5.На світанку, як товстий жупан,
На землі лежить густий… (туман)
Ведуча. Змінюються пори року – і кожна з них дарує нам свою особливу красу, свої явища, свою природу.
Ліс — це диво, ліс — це казка,
Тож ходімо в ліс, будь ласка.
Чи можна уявити Землю без лісів? Чи може існувати без лісів людство? Звісно, ні. Ліси займають приблизно третину площі суходолу, це легені Землі. Вони рятують нас від вітру, їхнє могутнє коріння захищає ґрунт від руйнування водними потоками та вітром.
Важко уявити ліс без дерев, кущів, трав’янистих рослин, лісових квітів, які ростуть на галявинах та узліссях або ховаються під деревами, без грибів, моху, без тварин, комах. А ще ліс ніколи не буває зовсім беззвучним. Я пропоную вам послухати як звучить ліс (аудіозапис).
Напевно ви почули (відповіді дітей)… шелест трави й листочків, щебет птахів, обережні рухи звірів, веселу метушню комах.
Нещодавно я була у лісі і приготувала для вас подарунок. Ось цю незвичайну скриньку. Пропоную вам відгадати, що за скарби там сховані.
Гра «Ми у лісі були і скарби там знайшли»
Мета. Закріпити знання дітей про властивості природних матеріалів; розвивати тактильні відчуття, вміння дітей фантазувати.
Матеріал: велика коробка з отвором, в яку складені різні природні матеріали (шишка, гілочка, камінчик, кора, листочок, жолудь, каштан)
(Використовуючи отвір у коробці, дитина повинна торкнутися, помацати та відгадати, які матеріали знаходяться в середині).
Ведуча. Природа України – багата та різноманітна. На просторах країни ростуть тисячі видів рослин та водиться величезна кількість тварин.
Гра «Відповідай швидко»
Мета. Закріпити знання дітей про тварин. Розвивати розумові здібності дитини, мовлення та швидкість реакції. (Дитина закінчує речення розпочате дорослим)
Ведуча.1. У ведмедя вуха короткі, а у зайця …(довгі).
2. У лисиці хвіст довгий, а у зайця…(короткий)
3. У білки шубка рижа, а у зайця…(сіра)
4. Вовк бігає, а зайчик…(стрибає)
5. Лисиця любить курятину, а ведмідь…(мед)
6. Ведмідь живе в барлогу, а білка…(в дуплі)
7. Синиця літає, а змія…(повзає)
8. Кішка нявчить, а свиня…(хрюкає)
9. Соловей співає, а ведмідь…(реве)
Ведуча. Ви бачите, який цікавий і загадковий світ, яка чудова планета Земля. І для того щоб всі на ній жили, треба людині берегти наше довкілля. Бо все на Землі взаємопов’язане. Струмочки течуть у ріки, ріки — в моря, моря з’єднані з океанами. І від того, чи чистий струмочок, залежить чистота Світового океану, а від того, чи чисте повітря, залежить життя рослинного і тваринного світу.
Давайте не будемо забувати, що наша планета найкрасивіша, тільки на ній є моря і океани, річки і озера, гори і рівнини, пустелі і джунглі. Тільки вона дарує усім життя. Тож бережімо і охороняймо її.