Карти педагогічного аналізу наповнюваності куточків з народознавства у групах для дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку

Про матеріал

Національно-патріотичне виховання дітей має мати випереджувальний характер, ґрунтуватися на духовно-моральних засадах, відповідати віковим і сенситивним періодам розвитку й особистісним характеристикам дітей. В умовах війни найбільш актуальними складовими національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку є: громадянсько-патріотичне та духовно-моральне виховання.

Однією з форм громадянсько-патріотичного виховання в ЗДО є облаштування національних куточків для проведення відповідної освітньої роботи з дошкільниками. Наповнення куточка не має бути застиглим, а постійно змінюватися і поповнюватися. До вашої уваги пропонуються авторські розробки вихователя-методиста ЗДО №31 "Калинка" Черкаської міської ради - Литвин О.В. з аналізу наповнюваності національних куточків (осередків з народознавства) для дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку. Зручні таблиці з переліком всього необхідного та обєктивний аналіз дає змогу контролювати та надавати рекомендації з метою покращення даного виду освітньої роботи.

Перегляд файлу

Карта педагогічного аналізу наповнюваності куточків з народознавства у групах для дітей молодшого дошкільного віку

Дата:____________ Група № __________________вік дітей_________________________

Вихователь___________________________________________________________________

Мета_відвідування:_________________________________________________________________________________________________________________________________________

№ п/п

КРИТЕРІЇ АНАЛІЗУ

БАЛИ

1

Ляльки - хлопчик і дівчинка в національному одязі;

 

2

 

2.       Вироби народних промислів України:

-           посуд: миска, горнятко (посуд можна ставити на рушник-стирок, а у святкові дні - на святковий рушник);

-           народні іграшки;

-           вишивки, вироби із соломи, лози, дерева, глини, ниток, тканини, тіста (ІІ молодша група);

-           музичні дитячі народні інструменти (сопілка, дзиґа, свищики (різної форми);

-           писанки (виставляються напередодні Великодня).

Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу, які протягом року змінюються на інші, або змінюються на такі самі, але з іншим розписом тощо.

 

3

 

3.       Альбом «Українські казки» з ілюстраціями до казок (поповнюються поступово). Різні види театрів за змістом казок.

 

4

 

4.       Макет подвір'я з українською хатою, спорудами для свійських тварин та фігурки тварин.

 

5

 

5.       Дидактичні ігри народознавчого змісту. Наприклад, «Збери з частин ціле», «Пазли з казками» тощо.

 

6

6.       Книжки-розмальовки.

У вихователів обов'язково повинні зберігатися у шафі  тематичні папки, збірки  або альбоми, які виставляються у національний куточок за потребою:

-           «Дитячий фольклор»;

-           «Народні ігри та іграшки»;

-           «Моя сім'я»;

-           «Український одяг для хлопчиків і дівчаток»;

-           «Українські страви» (ІІ молодша група);

-           «Моє селище» (ІІ молодша група).

 

ЗАГАЛЬНА СУМА БАЛІВ

 

 

Рівні для кожного критерію:

Високий бал-3 бали; достатній -2 бали; середній – 1 бал; низький –0 балів.

Підрахунок  коефіцієнту якості: К=  загальна сума балів:18

Показники коефіцієнту якості:1-0,9-високий рівень; 0,89-0,8-достатній рівень; 0,79-0,6-середній рівень; < 0,6-низький рівень.

Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пропозиції:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Аналіз_провів:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ознайомлений:________________________________________________________________

 


Карта педагогічного аналізу наповнюваності куточків з народознавства у групах для дітей середнього дошкільного віку

Дата:____________ Група № __________________вік дітей_________________________

Вихователь___________________________________________________________________

Мета_відвідування:_________________________________________________________________________________________________________________________________________

№ п/п

КРИТЕРІЇ АНАЛІЗУ

БАЛИ

1

Ляльки - хлопчик і дівчинка в національному одязі

 

2

 

Вироби народних промислів України:

- посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко, дерев'яна ложка (посуд можна ставити на рушник-стирок, а у святкові дні - на святковий рушник);

- народні іграшки;

- вишиванки;

- музичні дитячі народні інструменти (яворівські: сопілка, дзиґа, свищики (різної форми);

- писанки (виставляються напередодні Великодня).

Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу, які протягом року змінюються на інші, або змінюються на такі самі, але з іншим розписом тощо.

 

3

 

Альбом «Українські казки» з ілюстраціями до казок (поповнюються поступово). Різні види театрів за змістом казок.

 

4

 

Макет подвір'я з українською хатою, спорудами для свійських тварин та фігурки тварин

 

5

 

Дидактичні ігри (орієнтовний перелік):

- «Знайди за назвою український посуд»,

- «Збери з частин ціле» (розбилася таця, іграшка-свищик тощо),

- «Що зайве?» (народні та сучасні музичні інструменти, український народний та сучасний одяг тощо).

 

6

Фотоальбом «Рідна Черкащина».

 

7

Книжки-розмальовки.

 

 

8.

У вихователів обов'язково повинні зберігатися у шафі  тематичні папки, збірки  або альбоми, які виставляються у національний куточок за потребою:

-           «Дитячий фольклор»;

-           «Народні ігри та іграшки»;

-           «Український одяг для хлопчиків і дівчаток»;

-           «Українські страви»;

-           «Сімейні свята»;

-           «Моя сім'я»;

-           «Предмети побуту і вжитку»

-           «Картини українських художників-класиків»; «Картини сучасних митців»; «Творчість художників Черкащини» тощо.

 

ЗАГАЛЬНА СУМА БАЛІВ

 

 

 

Рівні для кожного критерію:

Високий бал-3 бали; достатній -2 бали; середній – 1 бал; низький –0 балів.

Підрахунок  коефіцієнту якості: К=  загальна сума балів:24

Показники коефіцієнту якості:1-0,9-високий рівень; 0,89-0,8-достатній рівень; 0,79-0,6-середній рівень; < 0,6-низький рівень.

Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пропозиції:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Аналіз_провів:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ознайомлений:________________________________________________________________

 


Карта педагогічного аналізу наповнюваності куточків з народознавства у групах для дітей старшого дошкільного віку

Дата:____________ Група № __________________вік дітей_________________________

Вихователь___________________________________________________________________

Мета_відвідування:_________________________________________________________________________________________________________________________________________

№ п/п

КРИТЕРІЇ АНАЛІЗУ

БАЛИ

1

 

Ляльки - хлопчик і дівчинка в національному одязі

 

2

 

Мапа (карта) України або її макет; глобус

 

3

Вироби народних промислів України:

- посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко тощо (посуд можна ставити на рушник-стирок, а у святкові дні - на святковий рушник);

- різьба: таріль, таця;

- лозоплетіння: кошик, бриль тощо;

- народні іграшки (косівська, опішнянська, петриківська, яворівська тощо);

- музичні дитячі народні інструменти: яворівські сопілка, дзиґа, свищики різної форми, скрипка тощо  (або альбом);

- скульптура малих форм (кращі зразки);

- писанки (виставляються напередодні Великодня).

Виставляється по 2-3 предмети кожного виду виробу, які протягом року змінюються на інші, або змінюються на такі самі, але з іншим розписом тощо

 

3

 

Альбом «Українські казки» з ілюстраціями до казок (поповнюються поступово). Різні види театрів за змістом казок.

 

4

 

Фотоальбоми: «Рідна Черкащина» (відповідні листівки пам'ятних місць, Герб, Прапор міста/селища, макет міста/селища, портрети відомих земляків тощо);

«Україна - наша держава», «Київ - столиця України»;

відповідні діафільми, слайди

 

5

 

Макет подвір'я з українською хатою, спорудами для свійських тварин та фігурки тварин

 

6

Дидактичні ігри (орієнтовний перелік):

«Знайди за назвою український посуд»,

«Збери з частин ціле» (розбилася таця, іграшка-свищик тощо),

«Що зайве?» (народні та сучасні музичні інструменти, український народний та сучасний одяг, вироби народних промислів тощо), «Дорогами країни» (робота з мапою України),

«Що з чого зроблено?», «Відгадай вид ремесла», «Розкажи про виріб, який найбільше сподобався», «Який візерунок кращий?», «Відшукай геометричні фігури в орнаментах», «Чиї це пелюсточки і листочки?» тощо

 

7

Книжки-розмальовки

 

 

8

У вихователів обов'язково повинні зберігатися у шафі  тематичні папки, збірки  або альбоми, які виставляються у національний куточок за потребою:

- «Державні символи України» (на звороті кожного надруковані орієнтовні бесіди з дітьми про цей символ); портрет Президента України;

- «Національні символи України» (хліб, рушник, віночок, калина тощо);

- «Український національний одяг»;

- «Визначні дати України» (ілюстрації, які відображають святкові події; можна виставляти в куточку напередодні цих свят);

- «Митці України» («Картини українських художників-класиків»; «Картини сучасних митців»; «Творчість художників Рівненщини»);

-  Портрети Т.Г. Шевченка, Лесі Українки, І. Франка та інших (вивішуються в національному куточку в дні народження та вшанування пам'яті видатних діячів, прикрашаються вишитим рушником);

-  «Народні ігри та іграшки» (косівська, яворівська, опішнянська, петриківська, народні іграшки свого регіону); матеріал для розфарбовування заготовок та виготовлення іграшок дітьми;

- «Музичні народні інструменти»; аудіозаписи українських народних пісень;

- «Українські ремесла» (українська вишивка, витинанка, різьбярство, кушнірство (художнє оздоблення шкіряних виробів), художня обробка металу (мідь, бронза, латунь), гончарство, плетіння, писанкарство);

-  «Малі фольклорні жанри».

-   «Українські страви»;

- «Сімейні свята»;

- «Моя сім'я»;

- «Предмети побуту і вжитку»,

- «Птахи-символи»;

- «Дерева-символи»,

- «Рослини-символи»;

- «Хатні символи і обереги»;

- «Українські витинанки»;

- «Українські вишиванки»;

- Натуральні зразки корисних копалин та ілюстрації; вироби з різних матеріалів

 

9

Рушники свого регіону (вишивані і ткані) тощо

 

 

ЗАГАЛЬНА СУМА БАЛІВ

 

 

Рівні для кожного критерію:

Високий бал-3 бали; достатній -2 бали; середній – 1 бал; низький –0 балів.

Підрахунок  коефіцієнту якості: К=  загальна сума балів:27

Показники коефіцієнту якості:1-0,9-високий рівень; 0,89-0,8-достатній рівень; 0,79-0,6-середній рівень; < 0,6-низький рівень.

Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пропозиції:__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Аналіз_провів:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ознайомлений:________________________________________________________________

 

 

doc
Додано
3 березня 2023
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку