Екологічна вікторина: «Про гриби нічого не знаєш, що ж у лісі ти шукаєш».
Мета: вчити дітей розрізняти їстівні та отруйні гриби,;
-розвивати увагу, мислення, пам'ять ;
-виховувати бережливе ставлення до природи;
-виправляти мовні помилки.
Хід заняття
1.Організаційний момент
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука,два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Привітались і здружились.
2.Основна частина.
— Читання вірша про гриби.
Гриби, грибочки, грибинята –
Великі і маленькі, як малята.
Сидять немов курчата біля квочки –
Виглядають з під великого пеньочка.
Більші повиставляли жовті шапки,
Маленькі виглядають наче крапки.
Рясна компанія завзята –
Гриби, грибочки, грибинята.
Про що ж був віршик? Якої ж пори з’являються грибочки? Давайте перерахуємо з вами ознаки осені ( перегляд осінніх ілюстрацій): погода за вікном сіра та похмура, з неба капає дощик, рідко виглядає та світить сонечко, листя жовтіє та опадає, день зменшується, птахи відлітають до теплих країв тому, що стає холодно.
А ми з вами сьогодні вирушимо в ліс за грибочками та щоб назбирати їх нам придеться виконати безліч різних завдань які для нас приготував Лісовичок.
Спочатку пригадаємо як потрібно себе поводити в лісі?(відповіді дітей).
І перше завдання – це «Загадки»
Ніжні, гарненькі,
Як лисичка, руденькі,
Лісові сестрички.
Це гриби – лисички.
Голівка руденька,
Як масло гладенька.
Знайте ж, любі малюки
Це грибочки – маслюки.
Цей гриб розкішний,
Поважний та пишний.
Дуже смачний,
Над грибами головний.(Білий гриб)
Серед лісу, на полянці,
Виріс гриб в червоній шапці,
Білі плямочки він мав,
Хто ішов, його минав.
Нумо діти скажем хором,
Його звали … МУХОМОРОМ!!
Молодці! Відгадали всі загадки. Лісовичок нам за це дарує грибок.
Лісовичок нам пропонує пограти у гру «Їстівні та отруйні».(учні з корзинками збирають муляжі їстівних грибів).
Так і з цим завданням ми справилися. Ще одного гриба нам подарував господар лісу.
Ох і притомилися ми збиравши гриби. Треба відпочити.
Фізкультхвилинка.
Зранку гноми в ліс пішли… (ходьба на місці)
По дорозі гриб знайшли… (Наклоняємося допереду, потім піднімаємося,при цьому руки тримаємо на талії)
А за ним то раз-два-три… (Наклоняємося вправо, вліво…)
Показалися ще три!… (Руки вперед і розводимо в сторони)
І поки гриби збирали… (Наклоняємося, і руками намагаємося достати до пальців ніг)
Гноми в школу непопали…(Руками беремося за щоки і качаємо головою вправо, вліво…)
Побігли, поспішили… (Біг на місці, або по кругу)
І гриби всі погубили…(Присідаємо).
Відпочили і готові виконувати наступні завдання.
Гра «Зєднай тінь».
Дидактична гра «Посварилися гриби.
Ось і назбирали ми повну корзинку грибів. Подякуємо Лісовичку за те , що допоміг зібрати їстівні гриби.
Ознаки отруєння грибами:
Перші ознаки можуть бути помічені уже через 1,5 годин. Швидко настає слабкість, з'являються слиновиділення, нудота, блювання, різкий біль в животі, головний біль і запаморочення. Потім погіршується зір, наступають судоми, людина марить. Якщо не надати допомогу через 6-10 годин людина помирає.
Лісовичок: Перша допомога при отруєнні грибами:
Поради Лісовичка:
3.Підсумок.
-Які гриби можна їсти?
-Яких завжди потрібно остерігатися?
-Чи сподобалася вам подорож з Лісовичком?