ЕКОЛОГІЧНА ВІКТОРИНА «ЯК ЖИВЕТЬСЯ ВАМ ПТАХИ?»

Про матеріал

ознайомити учнів з птахами нашої планети,

сформувати уявлення про довкілля птахів;

-розвивати інтерес учнів про значення птахів в природі;

-виховувати любов і бережливе ставлення до птахів,

розуміти користь пернатих друзів для людини,

прищіплювати вміння культурно поводитись в природі.

Перегляд файлу

ЕКОЛОГІЧНА  ВІКТОРИНА

 

 

«ЯК  ЖИВЕТЬСЯ  ВАМ  ПТАХИ?»

 

 

 

 

доб.jpg

 

Підготувала : БІЛА І.Г. –вч.географії

МЕТА: -ознайомити  учнів  з птахами  нашої  планети,

             сформувати  уявлення  про  довкілля птахів;

            -розвивати  інтерес  учнів  про  значення  птахів в  природі;

            -виховувати  любов  і  бережливе  ставлення до птахів, 

             розуміти користь  пернатих  друзів  для людини,   

             прищіплювати  вміння  культурно  поводитись  в  природі.

ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації птахів  України,занесені до Червоної книги,

картинки  і малюнків про птахів, «пташки» із паперу, загадки ,картки -

завдання, «пазли» з малюнками  птахів,картки із запитаннями

ТИП ЗАХОДУ: екологічна  вікторина.

ХІД  ЗАХОДУ:

«ДВІЧІ  РОДИТЬСЯ , РАЗ  ВМИРАЄ?»

                                                                                                                   (ПТАХ).

   Поспіши, дитино мила,                     А тут друга прилетіла,

     Глянь на світ навкруг:                     Жалібно квилить:

   Все зима снігом покрила -          - Поможи, дитино мила,
І             поля, і луг.                      Цю зиму прожить.

    Ні зігрітись у промінню,                       Обережно, о дитятко,

    Ні знайти зерна.                       Стіл щодня змети -

   Ось лежить там на камінню          І кришини перед хатку
             пташка нежива.                       Пташці принеси.

 

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ.

ІІ.СЛОВО  ВЧИТЕЛЯ ПРО  ПТАХІВ.

   Чи  можете  ви уявити  своє  життя  без  співу  птахів?! Сумнівним

і  нецікавим  було б наше  життя  без  птахів. І справді , уявіть  собі

весну  без  пташиного  співу, теплі  ночі  без  тьохкання  солов’їв, ліси

без  кування  зозуль чи степи  без  орлиного  клекоту.В нашому  місті

живуть  вірні  супутники  людини – горобці, голуби, ворони і багато  інших  птахів. Усі  вони  милують  око  своїм  забарвленням- часом

яскравим, а інколи- скромним, але витончено  шляхетним.

   Люди  здавна  спостерігали  за  голосами і поведінкою  птахів у теплу і холодну  , ясну  сонячну  і  похмуру  погоду. Звідси –і прекмети

про птахів. Вони  увібрали  багатолітній  життєвий  досвід.

ІІІ.РОЗПОВІДЬ  ВЧИТЕЛЯ  ПРО ПТАХІВ.

       ЗАГАДКА.

Швидко скрізь  цей  птах  літає,

Безліч  мушок  поїдає,

За  вікном  гніздо  будує.

Тільки  в  нас  він не  зимує.        (Ластівка).

ІV.  ЕКОЛОГІЧНА  ВІКТОРИНА.

1).Попереджувальні  знаки  в  природі.

                                      !!! НЕ  РУЙНУВАТИ  ГНІЗДА  ПТАХІВ.

гнізда.jpg

 

2) ГРА  « ПТАШИНІ  ЗАГАДКИ».

   1.Він  може  бути  кулястим, елептичним, грушоподібним. Забарвленн  коливається  від  чисто  білого  до  чорного, однотонне

чи в цяточку.Саме  він є  предметом  давньої суперечки  про  першість  виникнення .Назвіть  цей  предмет ….      (ЯЙЦЕ).

   2. Що є  лише у  птахів ?         (Пір’я).

   3.Які  ключі  до  неба  добираються?   (Журавлині).

 

                                 ЗАГАДКИ.

Біла латка, Чорна латка. По дереву скаче. (Сорока)

Не людина, а живе в хатині. (Шпак)

Б’ється, б’ється молоток, Поправляє нам садок. (Дятел) 

Бідовий хлопчик В теплій сорочці По дворах стрибає, Крихти підбирає. (Горобець)

Уночі гуляє, а вдень спочиває, Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)

Позаду — шильце, Спереду — чорне сукенце, Під сподом — біле полотенце. (Ластівка)

Хто гнізда свого не має, Яйця іншим підкидає? (Зозуля)

Які ключі до неба добираються? (Журавлині)

Хату на хаті має, жабам рахунок знає? (Лелека)

Вдень мовчить, в вночі кричить (Сова)

За вікном гніздо будує, тільки в нас не зимує (Ластівка)

Дзьоб міцний і гострий має, шкідників ним добуває (Дятел)

Двічі родиться, а раз умирає (Птах)

Летіло, як міх, упало як сніг, лопатами ходить, а рогом їсть (Гуска)

У воді купалася, а сухою зосталася (Качка)

Із землі підніме й мале, а через хату не перекине й велике (Пір’їна)

Біле, як сніг, надуте, як міх, лопатами ходить, а рогами їсть. (Гуска)

Які ноги, такий ніс, По болоті ходить скрізь. Хату на хаті має, Усім жабам рахунок знає. (Лелека)

Має біле, як сніг, чорне, як жук, Вертиться, як біс, і повертається в ліс. (Сорока)

Першим я приніс весну, пробудив усе від сну. Заспіваю під вікном, бо зовуть мене... (Шпаком)

Усі в блакитнім піджаку, рожевій сорочці. У нас зимою по саду гуляють, як гості. (Снігурі)

Маленький, сіренький по полях літає, уночі співає.(Соловейко)

Уночі гуляє, вдень спочиває. Має круглі очі, бачить серед ночі.(Сова).

3) ГРА  «СКРИНЬКА  ЗАПИТАНЬ».

Запитання  про  птахів.

4) ЗАВДАННЯ « НАЗВИ  ПТАХА».

5) ЗАВДАННЯ « ВПІЗНАЙ  ПТАХА».

Впізнати птаха по силуету.

6) ГРА  «СКЛАДИ  ПАЗЛИ».

Скласти і впізнати  птаха і розповісти  про нього .

7) ЗАВДАННЯ «ДОСЛІДНИКИ»

Вставте  слово і скласти  розповідь  про  птаха :

«ЛАСТІВКА»  і «ДЯТЕЛ».

Легенда про дятла.

Я розповім легенду про дятла. Одного разу на Великдень чоловік пішов до лісу зрубати дерево. Тільки він почав роботи , як до нього прийшов старий дід і сказав: „Не рубай дерево. Іди до дому , у тебе буде достатньо грошей , щоб купити дрова й жити без злиднів". Чоловік так і зробив. Жив він добре, але наступного року він подумав : „Піду до того дерева, попрошу ще грошей". Прийшов чоловік до лісу і почав рубати дерево.

Тут і з'явився старий дід. Він зрозумів, що чоловіка до лісу привела жадібність. Тоді дідусь мовив : „За твою жадібність перетворю тебе у птаха, стукай усе життя по деревах". Так і з'явився птах дятел.

 

8) ЗАВДАННЯ « УЛЮБЛЕНІ  КАЗКИ , МУЛЬТФІЛЬМИ, ПІСНІ…»

Згадати птаха, який є діючою особою в казках, творах, піснях….  .

 

ПТАХИ   І   ГЕОГРАФІЯ

 

1.Де живуть пінгвіни? (Антарктида та острови навколо неї, південні узбережжя Африки, Південної Америки, Австралії).

2.Яке місто має назву птаха? (Орел в Росії).

3.Де живуть колібрі? (в Америці).

4.Де живуть райські птахи? (на північному сході Австралії та острові Нова Гвінея).

5.Де живуть попугаї какаду? (в Австралії).

6.Де живуть попугаї ара? (в Америці).

7.Де живуть нанду? (в Південній Америці).

8.Де живуть ему? (в Австралії).

9.Який вид пінгвінів живе майже на екваторі? (галапагоський пінгвін на островах Галапагос).

10.Який вид птахів щороку здійснює мандрівку від північного полярного кола до південного? (полярний крячок).

11.Який найбільший птах у Африці? (страус).

12.Який найбільший птах у Південній Америці? (нанду та кондор).

13.Який найбільший птах в Австралії? (ему).

14.Який найбільший птах на острові Нова Гвінея? (казуар).

15.Який найбільший птах в Європі? (дрохва).

16.Який найбільший птах в Антарктиді? (імператорський пінгвін).

17.Де живуть дарвінівські вюрки? (острови Галапагос в Тихому океані).

18.Де, крім Африки, ще до недавна зустрічались африканські страуси? (на Аравійському півострові в Азії).

19.Де жив найбільший птах, якого бачили люди? (на острові Мадагаскар жив епіорніс висотою до 5 метрів).

20.На островах якого океану жили дронти? (Маскаренські острови у Індійському океані).

 

 

9) ЗАВДАННЯ  «АСОЦІАТИВНИЙ  КУЩ» 

 

 

                                                 « П Т А Х»

 

V.ПІДСУМОК  ВИХОВНОГО  ЗАХОДУ.

 

 

docx
Пов’язані теми
Природничі науки, Виховна робота
Інкл
Додано
7 липня 2018
Переглядів
984
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку