Тема: « Світ навколо нас»
Мета : ознайомити учнів з поняттям « довкілля», з технікою «малювання пальчиком» ; розвивати фантазію, мислення, увагу; вміння відображати все прекрасне на картині, аналізувати, порівнювати; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід заняття:
І.Організація учнів
1.Привітання
Добрий день.
Дружно й весело сказати:
Добрий день.
Вправо, вліво повернутись.
Одне одному всміхнутись.
І ще раз привітатись
Добрий день.
Як вас, друзі, всіх багато
Добрий день.
Синьооких і чорнявих,
Добрий день.
І високих, і низеньких,
І повненьких, і худеньких…
І світленьких і темненьких
Добрий день.
ІІ.Актуалізація опорних знань:
Вправа « Незакінчене речення»
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності
Читання вірша
Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина!
В небі — зорі, в ріках — води,
В полі — квіточка ясна.
А зимою є сніжинка,
Літо — дощик принесе.
Є метелик і пташинка.
І таке цікаве все!
Довкілля – це все , що оточує навколо нас.
Розповідь вчителя:
Росла людина на землі, пізнавала поступово дивовижний і чарівний світ. Брала від природи все: повітря — дихати, водичку — пити, а рослини — їсти. Людина була дуже спостережливою, тому навчилася багато чого від рослин і тварин та й сама почала вдосконалювати свій світ. Вона навчилася добувати вогонь, приручила тварин, навчилася захищатись від хижих звірів і полювати, знаходити і готувати собі їжу, яка б зробила її сильнішою, будувати житло.
І чим краще людина пізнавала світ, тим більше будувала будинків, мостів, доріг, тим самим змінювала природне середовище, своє довкілля.
І ось тепер людина мешкає у гарних будинках, вона в них захищена від холоду, вітру і дощу, а попідруч у неї — світло, вода, тепло. А ще людину оточують розумні машини, їх так багато — це радіо, телефон, телевізор, магнітофон, мікрохвильова піч, пральна машина, газова та електрична плита, комп’ютер, та хіба все назвеш! І все це — наше навколишнє середовище, бо ми серед усього цього живемо. Це тепер — наше довкілля.
Перегляд мультфільму: « Бережи природу»
Д/ гра « Що зайве?»