Образотворче мистецтво
Урок 30
Тема: Металеве мереживо. Різноманітність форм металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарне мистецтво. Розвиток навичок створення ажурних витинанок.
Практичне завдання: створити композицію «Металеве мереживо»
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; громадянської – знати свої обов’язки в сім’ї, виробляти раціональні прийоми виконання домашніх справ;здоров'язбережувальної- слідкувати за своєю поставою, берегти зір; предметних компетентностей: узагальнювати знання учнів про декоративно-прикладне мистецтво, розширити уявлення про ковальське та ливарне мистецтво, вчити створювати за допомогою елементарних прийомів обробки(трансформації) паперу ажурні витинанки. Розвивати конструктивні здібності, уяву, фантазію. Вдосконалювати навички роботи з парером в техніці витинанки . Виховувати почуття прекрасного.
Обладнання: проектор, комп’ютер, схеми виконання роботи.
Музичний ряд: на вибір учителя та учнів.
Візуальний ряд: фото кованих огорож, зразки дитячих робіт.
Матеріали та інструменти: кольоровий папір , картон, ножиці, клей.
Техніка виконання: витинанка.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
1. Організація класу. Створення емоційного настрою
2. Актуалізація опорних знань учнів
Бесіда з учнями
― Ми прикрашаємо наше житло, побут різними гарними речами.
― До якого виду мистецтва ми відносимо ці речі? (Декоративно – прикладне мистецтво)
― Які ви знаєте види декоративного мистецтва? (Бісероплетіння, вишивка, лозоплетіння, писанкарство, килимарство)
― А з паперу? (витинанка, аплікація, оригамі, паперопластика).
― Ниток? (вишивання, плетіння, плетіння мережива).
― Металу? (чекування, литво, ковальство).
― Що таке орнамент і на яких виробах їх можна побачити?
― А хто пам’ятає, що таке рапорт в орнаменті?
Вчитель записує поняття про які йтиме мова на уроці на дошці («витинанка», «орнамент», «мереживо», «ковальство»)
3. Повідомлення теми і мети уроку
|
|
- Сьогодні ми з вами знову будемо дизайнерами і створимо витинанки-ескізи металевого мережива. Але вони в нас будуть незвичайні, адже пов’язані ще з однією давньою і шанованою в Україні професією, професію коваля.
4. Робота над темою уроку
Вирішення проблемного завдання
- Погляньте на зразки робіт. Чи можна створити мереживо з металу?
Коваль кує залізо ще гарячим.
Тоді, коли воно пашить вогнем.
Чи зможемо назвати ми ледачим
Того, хто є металу королем?
- Які інструменти коваля?
Розповідь учителя
Ковальство здавна відоме багатьом народам світу. Коваль виготовляє предмети з металу. Ця професія є однією з найдавніших. У наш час коваль працює за допомогою електричного інструменту. Робота ця дуже мужня. У своїй роботі майстер використовує операції, необхідні при ліпленні з глини або з пластиліну. Користується різними прийомами: стисканням, витягуванням, згинанням і випрямленням, викручуванням, розщепленням, проходкою, тобто пробиванням отворів, і зварюванням. Досвідчений умілець сам придумує форму і розмір виробу, його обробку і оздоблення. У цій роботі потрібно мати художній смак і творчі здібності.
У наш час попитом користуються ковалі-художники. Цьому ремеслу навчають в ковальських майстернях, в художніх академіях на дизайнерських факультетах за фахом - мистецтво ковальських прикрас.
Постановка практичного завдання
- Діти, уявіть, що вам випала можливість прикрасити рідне місто за допомогою металевого мережива огорож дитячих майданчиків. Намагайтесь використовувати різноманітні сюжети і створити ескізу огорожі в техніці витинанка.
Учитель демонструє порядок виконання витинанки.
Пальчикова гімнастика
Швачка в дім до нас прийшла,
Мені ножиці дала,
Я тканини і папір
Ріжу, ріжу до сих пір.
Повторення правил техніки безпеки та культури праці
- Перед роботою давайте згадаємо правила безпеки користування інструментами:
Пам’ятати треба нам,
Щоб правильно ножиці один одному подать,
То зімкнуті леза в долоні узять,
Закінчивши працю, прибрати все чисто,
А зімкнуті ножиці покласти на місце.
Пам’ятайте, що акуратна, проста витинанка має кращий вигляд, ніж складна, але неохайно виконана. Розпочинайте роботу.
Самостійна робота
Під звуки легкої музики учні працюють.
Руханка
6. Підсумок уроку
Виставка робіт. Аналіз виконаних робіт.
1