Мета екологічного виховання:- виховання любові, чуйності, доброзичливого ставлення до об'єктів природи;- виховання потреби у спілкуванні з природою, уміння спостерігати й відчувати її красу й гармонію;- розвиток інтересу, прагнення до пізнання природи;- виховання культури поведінки, відповідальності за свої вчинки у природі;- формування здатності та вмінь піклуватися про природні об'єкти та своє здоров'я;екологічно спрямована діяльність
Форми роботи з дітьми1. Екологічні заняття.2. Екологічні екскурсії.3. Уроки доброти.4. Уроки мислення в природі.5. КВК, вікторини, конкурси.6. Проблемні ситуації.7. Мовні логічні завдання.8. Екологічні виставки, експозиції.9. Тиждень екологічної творчості.10. Екологічні свята, виставки.11. Дидактичні ігри екологічного змісту12. Екологічні казки.13. Екологічна стежина.14. Спостереження.15. Пошуково-дослідницька робота.
Інтерактивні методи: Коло ідей — метод роботи, в ході якого кожна дитина або кожна група виконують одне завдання. Асоціативна квітка — метод роботи, в ході якого діти об’єднуються у кілька груп для розв’язання спільного завдання: на дошці закріплюється «середина» квітки із зображенням певного поняття, наприклад, «іграшки», «квіти», «фрукти», «тварини»«Незакінчені речення» дає змогу вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити стисло, але по суті й переконливо.
Інтерактивні методи Дискусія — це метод колективного обговорення якогось складного питання. Реклама — метод роботи, в ході якого дітям пропонується поділитися на дві команди, кожна з яких обирає будь-який предмет і намагається назвати всі його позитивні якості та функції, що допоможуть привернути до нього увагу інших.«Дерево рішень» — метод роботи, який містить декілька етапів:1. Обирання проблеми2. Розглядання схеми3. Розв’язання проблеми:
Форми роботи з батьками:- Анкетування, проведення опитувань з метою виявлення їх екологічної компетентності.- Бесіди за круглим столом, батьківські збори, консультації та повідомлення екологічної спрямованості для батьківського куточка.- Спільні дозвілля, свята, Квк, вікторини тощо- Домашнє завдання - участь у виставках, оглядах-конкурсах, педагогічні ширми і т. д.- Залучення батьків до спільної з дітьми трудової діяльності на ділянці та в куточку природи.- Використання науково-популярної та методичної літератури з проблем екологічного виховання.- Випуск газет, фотогазет, екологічних альбомів, плакатів, папок-передвижек.
Література:1. Базовий компонент дошкільної освіти / Науковий керівник: А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф, д-р пед. наук; Авт. кол-в: Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Гавриш Н. В., Долинна О. П., Ільченко Т. С., Коваленко О. В., Лисенко Г. М., Машовець М. А., Низковська О. В., Панасюк Т. В., Піроженко Т. О., Поніманська Т. І., Сідєльнікова О. Д., Шевчук А. С., Якименко Л. Ю. ― К.: Видавництво, 2012. – 26 с.2. Дитина в дошкільні роки. Комплексна освітня програма (науковий керівник — Катерина Крутій. 3. Екологічна освіта і виховання: досвід та перспективи. – Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Київ: Центр екологічної освіти та інформації, 2001. – 248 с. 4. Журнал "Дошкільне виховання" за 2003-2005 роки. 5. Заброцький M. М. Основи вікової психологи. Навчальний посібник. –Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001. – 112 с. 6. Карпенчук С. Теорія і методика виховання. – К.: Вища школа, 1997. – 261 с7. Падалка О. С., Нісімчук А. С. Педагогічні технології. – К.: Українська енциклопедія ім. М. П. Бажана, 1995. – 252 с. 8. Плохій З. Формування екологічно мотивованої діяльності дошкільнят // Дошкільне виховання. – 2005. – № 7. – С. 19-21. 9. Русова С. Вибрані педагогічні твори. – К.: Освіта, 1996. – 304 с. Яришева Н. Ф. Методика ознайомлення дітей з природою: Навч. посібник. – К.: Вища шк., 1993. – 255 с.10. http://www.classwork.in.ua/?p=949 11. https://vseosvita.ua/news/igrovij-kubik-bluma-dla-nus