Контрольна робота з предмета "Екологія"

Про матеріал

Конрольна робота складена за чотирьма рівнями складності: тести 1 (одна правильна відповідь) і 2 ( декілька), з повною відповідю 3 і 4. Розроблена для предмету "Екологія", може застосовуватись при вивченні тем "Екологія" та "Сталий розвиток і раціональне природокористування" з предмета "Біологія і екологія" 11 клас.

Перегляд файлу

 Екологія.

Тема. Контрольна робота

                          Варіант 1

1 рівень (Виберіть одну правильну відповідь iз запропонованих варіантів.

3а кожну правильну відповідь — 0,5 бала.)

1. Заповідники — це:

    а) території, де не допускається вплив людини на природні процеси;

    б) території, які зберігаються людиною в естетичних, оздоровчих, 

    наукових та освітніх цілях, де заборонено використання природних

    ресурсів;  в) території, на яких протягом ряду років (або постійно) в

    певні сезони (чи протягом року) охороняються окремі види aбo 

    частина природного комплексу;   г) yci відповіді неправильні.

2. Коли був прийнятий закон про Червону книгу України?

    а) 1964 р.;         б) 1976 р.;           в) 1982 р.;        г) 1991 р.

3. Максимальна шкода наноситься навколишньому середовищу при 

    позбавленні від стійких органічних речовин — полімерів (наприклад

    поліетилену) шляхом:

   а) спалюваиня;    б) розкладання;      в) поховання;      г) утилізації.

4. Який відсоток території України перебуває під об'єктами природно-

    заповідного   фонду?    а)5%;     б)6%;     в) 10 %;     г) 25 %.

5. Колообіг речовин у біосфері — це:  а) обмін речовин і енергії організмів iз зовнішнім середовищем;   б) природний циклічний рух хімічних елементів від одного компонента біосфери до  іншого з поверненням до вихідного стану; 

 в) обмін речовин і енергії організмів одне з одним; г) процеси pyxy хімічних елементів, які відбуваються за участю живої речовини.

6. Яким організмам належить виняткова роль у міграції aтoмiв?

 а) Мікроорганізмам;     б) рослинам;    в) тваринам;    г) людині.

2 рівень (Виберіть декілька правильних відповідей iз запропонованих варіантів. 3а кожне правильно виконане завдання — 1 бал.)

1. Назвіть основні причини скорочення лісових pecypciв«легень планети»:  а) використання лісів як палива;

б) вирубка лісів з метою збільшення сільськогосподарських 

 угідь, під будівництво мicт, доріг;  в) деградація лісів через  

 забруднення повітряного середовища, ґрунтів;    г) зникнення 

 багатьок видів рослин і тварин;      д) воєнні конфлікти.

2. Основний контроль за станом навколишнього середовища в Україні  здійснюють:   а) Міністерство охорони здоров'я і природи;   б) санітарно-епідеміологічні служ6и;     в) гідрометеослужба;    г) «Партія зелених».

3. Оптимізація навколишнього середовища людини здійснюється з метою:   а) забезпечення найкращого стану здоров'я населення;

       б)найбільш повного задоволення потреб при одночасному збереженні якості  навколишнього середовища;    в) посилення процесів інтенсифікації в промисловості й сільському  господарстві;    г) прискорення темпів зростання міського населення;   д) відкриття нових родовищ корисних копалин.

3 рівень (За кожну повну відповідь — 1,5 бала.)

1. Розкрити суть першого закону Б. Коммонера «Усе пов'язано з yciм».

2. Доведіть необхідність нормування антропогенного навантаження на екосистеми.

4 рівень (3а повну відповідь — 3 бали.)

Чи може бути достатнім заходом для охорони природи ство­рення   заповідників і заказників? Відповідь обґрунтуйте.

 

 

Варіант 2

 1 рівень (Виберіть одну правильну відповідь iз запропонованих варіантів.

3а кожну правильну відповідь — 0,5 бала.)

1. Національні парки — це:

     а) території, де не допускається вплив людини на природні процеси;

     б) території, які зберігаються людиною в естетичних, оздоровчих, наукових та освітніх цілях, де заборонено використання природних pecypciв; 

     в) території, на яких протягом ряду років (або постійно) в певні сезони (чи протягом року) охороняються oкpeмi види aбo частина природного комплексу;

   г) yci відповіді неправильні.

2. Укажіть, коли була створена комісія з охорони зникаючих видів рослин і тварин  при ООН: 

 а) 1948 р.;      б) 1954 р.;      в) 1967 р.;      г) 1975 р.

3. У якому типі колообігу приймають участь живі організми?

а) Малому;    б) великому;     в) середньому;     г) yci відповіді неправильні.

4. До якого відсотку слід довести площу об'ектів природно- заповідного фонду планети земля згідно програми дій ХХІ ст.?

   а) 10-12 %;      б) 30–35 %;     в) 25–30 %;      г) 15-20 %.

5. Азот (Нітроген) атмосфери потрапляє в біологічний цикл колообігу речовин через діяльність таких бактерій:    а) денітрифікуючих;  

 б) нітрифікуючих;     в) амоніфікуючих;    г) азотофіксуючих.

    6. Провідна роль у підтриманні сталого газового складу в атмосфері належить:  а) людині;      б) тваринам;     в) рослинам;      г) грибам.

2 рівень (Виберіть декілька правильних відповідей iз запропонованих   

 варіантів. 3а кожне правильно виконане завдання — 1 бал.)

1. Основні причини втрати біологічної різноманітності:

а) зростаюча чисельність населення;      б) зростаюче споживання pecypciв;  в) зневажливе ставлення до біологічних видів і систем;

г) незаконне полювання і систематичне вирубування лісу;  д) yci відповіді неправильні.

2. Назвіть біосферні заповідники, розміщені на території України:

а) Асканія-Нова;    б) Луганський;   в) Чорноморський;     г) Шацький.

3. Якi з явищ призвели до виникнення екологічної кризи на Землі?

а) Утворення озонових дірок;    б) освоєння космічного простору;

в) комп'ютеризація;    г) забруднення Світового океану;   д) винищення лісів.

 3 рівень (3а кожну повну відповідь — 1,5 бала.)

1. Поясніть закон Коммонера «Все повинно кудись подітися».

2. Довести необхідність використання екологічних знань у мисливстві й рибальстві.

 4 рівень (3а повну відповідь — 3 бали.)

Чи можна вести господарську діяльність, не змінюючи п рироду?

Як, на ваш погляд, можна розв'язати цю проблему?

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, Контрольні роботи
Додано
17 травня 2020
Переглядів
3030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку