Екологічні ігри на уроках біології та в позаурочний час

Про матеріал

Ігри у сучасній педагогіці розглядаються як особливі елементи у системі активних методів навчання. Під час уроків та занять гуртків можна практикувати ігри, спрямовані на розвиток спостережливості, пам'яті, уміння орієнтуватися, дотримуватися правил поведінки у природі.

Перегляд файлу

ЕКОЛОГІЧНІ  ІГРИ

 

Природознавство – 5 клас                    Біологія - 6,7класи

 

 Педагоги визначають гру як невід’ємну потребу молодого організму. У ній дитина удосконалюється і розвивається.

  Ігри у сучасній педагогіці розглядаються як особливі елементи у системі активних методів навчання. Під час уроків та занять гуртків можна практикувати ігри, спрямовані на розвиток спостережливості, пам’яті, уміння орієнтуватися, дотримуватися правил поведінки у природі.

 Щоб зберегти природу, потрібно знати і любити її. Навчити цього дітей слід якомога раніше.  Один із перших кроків наближення дітей до природи, розуміння її – це допомогти відчути природу. Адже в природі можна всього торкнутися, багато чого побачити і почути, а дещо, навіть, скуштувати. Ці п’ять почуттів слід розвивати в дітей, підводити їх до гармонійного сприйняття природи.

 

ЦІКАВИЙ ЗВІРИНЕЦЬ

 Ведучий роздає двом командам по 20 або 30 малюнків тварин. Серед них і ті, що не водяться у нашій місцевості. Яка із команд швидше відбере із запропонованих ті, що живуть у нас, перемагає.

 

 

 

НЕ   ПОМИЛИСЬ

 Ведучий називає тварину, а учасники гри вказують, хто це (ссавець, птах, плазун, амфібія, риба, комаха, молюск тощо)

 Наприклад: антилопа гну – ссавець, кит – ссавець, тур – ссавець, мойва – риба, вуж – плазун, махаон – комаха, ага – амфібія, ефа – плазун, папуга ара – птах, сич – птах. Страус ему – птах, кеа – птах, антилопа куду – ссавець. Білий амур – риба, кальмар – молюск, гриф – птах, золотоочка – комаха, койот –ссавець, окапі – ссавець, білуга – риба, хрущ – комаха, шишкар –птах, мангуст – ссавець, жулан – птах, дубовий шовкопряд – комаха, пелікан – тах, восьминіг – молюск і т. д.

ПРИЙМАТИ ЛІС ОЗНАЧАЄ:

 

  • почути  - усвідомлювати, визначати, локалізувати, відтворювати звуки лісу;
  •  скуштувати – збирати, переробляти та їсти лісові рослини («мала лісова кухня»);
  • принюхатися – розрізняти запахи, локалізувати їх;
  • сприймати на дотик – визначати предмети, ототожнювати властивості та особливості їх поверхонь;
  • бачити – усвідомлювати вигляд, колір, структуру, порівнювати, окреслювати, збирати, спостерігати, художньо осмислювати.

 

 

 

 

 

 

ВІДГАДАЙ

Гравцям дають квіти та листя різних дерев, кущів або трав’янистих рослин. А вони повинні сказати, з якої рослини ці елементи, період їх цвітіння та середовище росту. Виграє той, хто першим безпомилково назве отримані зразки та дасть їм характеристику.

 

 

 

 

 

 

 

СКАЖИ, ДЕ Я ЖИВУ

Учитель розкладає на партах картки із зображенням тварин та окремо картки середовища їх існування. Учні повинні визначити, де живе та чи інша тварина.

Наприклад: риби -  у морі, вовк – у лісі, кріт – у ґрунті.

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРИГАДАЙ

Ведучий каже букву, наприклад «Р», а учасники гри намагаються пригадати якомога більше представників рослинного чи тваринного світу, назви яких починаються літерою «р». Хто більше згадає назв за одну хвилину, той переміг. Гра може бути і командною.

ПОРІВНЯТИ І ЗНАЙТИ

 Навчити учнів пізнавати рослини. Із кошика, куди покладено різні рослини або їх листки, квіти, насіння, дитина вибирає кілька, а потім відшукує на таблицях (малюнках, картках) подібне зображення. Варіанти: під зображенням на табличці можна поставити неправильні назви, які учень має виправити.

 

 

ТВОЯ  ФАНТАЗІЯ

Під час прогулянки у лісі навчаємо дітей звертати увагу на речі, на перший погляд непомітні. Кожен учень збирає до свого кошика чи пакета все незвичайне за формою, структурою чи забарвленням.  Наприклад, кольорові камінці, шматочки кори, фрагменти коріння, сухі квіти, плоди, тощо. А вже в класі на уроці даємо простір  дитячій фантазії з цим матеріалом. Адже уява дітей підказує найфантастичніші варіанти: шматок коріння – казковий змій, фрагмент кори – гірський пейзаж тощо. Що це за предмети? Звідки вони походять? Що з ними було б якби їх залишили в лісі?

Потім зі знайдених і оброблених матеріалів робимо виставку

«Твоя фантазія». Свої знахідки учні можуть пофарбувати, доліпити, щоб створити повноту образу.  Необхідні матеріали: нитки, ножиці, фарби, картон.

 

 

 

 

ХУДОЖНИК   ВІД    ПРИРОДИ 

   На дошці ведучий гри починає малювати тварину, наприклад, лисицю. Намалювавши голову, він зупиняється й намалювати тулуб пропонує комусь із присутніх. Гравець приходить до дошки, якийсь час дивиться на малюнок, намагаючись запам’ятати його розміщення на дошці, після чого йому зав’язують очі, кілька разів повертають на місці і дають в руки крейду. Під загальний шум і сміх він домальовує тулуб. Наступні учасники гри будуть домальовувати таким чином інші частини тіла.

 

УСЕ ПОБАЧИТИ, НІЧОГО НЕ ЗАБУТИ

 На серветці лежать 10 предметів, зібраних учнями на прогулянці в лісі чи шкільному скверику. Протягом 10 секунд учні їх розглядають. Потім предмети накривають серветкою, а учасники гри називають і описують їх.  Наступного разу деякі предмети міняють місцями  або додають інші. Діти мають визначити які зміни відбулися.

 

ТВАРИНИ – РЕКОРДСМЕНИ

Учасники гри повинні написати за 10 хвилин назви 10-ти тварин-рекордсменів. Перемагає той, хто вчасно впорається із цим завданням.

Наприклад: *    колібрі – найменша у світі пташка;

   *  Південноамериканський кондор, розмах крил сягає                                                 4,2 м;

   *     Найдовший дзьоб у пелікана – 51 см.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фурман Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
3015
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку