19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Екологічний брейн-ринг. "Природа - наш дім."

Про матеріал
закріпити в дітей доступ­ні їм природничі, екологічні знання, навички логічного мислен­ня, вміння узгоджувати власні дії з діями однолітків під час виконання практичних завдань. Заохочувати демонструвати свої знання народних зразків та вміння застосовувати їх в ак­тивному мовленні. Виховувати до­питливість, любов до рідного краю. Збагатити словник дітей словом – поняттям «Брейн-ринг». Уточнити уявлення дітей про взаємозв’язки між об’єктами природи. Закріпити правила поведінки у природному середовищі, знання про рослини та тварини, що занесені до Червоної книги. Формувати вміння працювати гуртом, своєчасно допомагати товаришеві, спілкуватись один з одним.
Перегляд файлу

Степанівський заклад загальної середньої освіти 1-111ст.

Ємільчинської селищної ради

Житомирської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(для учнів початкових класів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Степанівського ЗЗСО 1-111ст.

Волощук Г.Б.

 

 

 

 

2019 р.

Мета. Узагальнити та розширити знання дітей про рослини, тварини, птахів, явища неживої природи. Продовжувати учити дітей любити і оберігати  природу, усе живе що нас оточує .

Розвивати пізнавальний  інтерес до природи, уміння  логічно мислити і швидко знаходити  оптимальні рішення в будь-якій ситуації Виховувати   дбайливе ставлення до природи ,підводити  дітей  до розуміння єдності життя, здоров’я  людей і стану природного середовища.

Обладнання. Конверти із завданнями для всіх раундів, картинки із зображенням, відвари лікарських трав (6 видів),загадки і нагороди  дітям.

Хід  уроку

Ведучий. Доброго дня, шановні гості, учні і всі присутні. Запрошуємо вас на екологічний брейн –ринг. До змагань запрошуються команди «Всезнайки» і «Розумники» учні 3 і 4 класів.

Наприкінці  журі визначать, чия команда  винахідливіша, дружніша та знає  закони  природи.

Вітальне слово команди «Всезнайки».

Вітаєм всіх гостей,

Вітаєм ми журі,

Вітаємо  всіх дітей-.

Перемогти у грі.

Усім цікаво нам,

Нове та невідоме.

А із знаннями життя таке чудове!

Вітальне слово команди «Розумники».

Шлемо всім привіт

Нашим конкурентам!

Раді ми і грі , й журі

І аплодисментам.

Побажайте  нам у грі,

Щоб перемогти!

 

Перший раунд «Царство природи»

Ведучий.  Наша зелена планета така маленька у космічному просторі і така велика для кожного із нас. Найголовніша  особливість нашої планети це існування на ній життя. Ще кілька десятиліть тому ,людство підходило з однією метою –підкорити. Взяти якомога більше, нічого не віддаючи. Найважливіша проблема сьогодення –берегти навколишнє середовище. любити природу. Ціннісне ставлення до природи базується на елементарних знаннях, які й визначать мотиви вчинків наших школярів. А зараз ми дізнаємось ,як дбають і  люблять природу наші гравці.

Запитання до команди «Всезнайки».

1.Що відноситься до неживої природи?

(сонце, місяць, хмари, вода, повітря, каміння, пісок, грунт  і.т.д)

2.На якій планеті ми живем?

(Земля)

3.Що таке сонце?

(величезна розпечена газова куля)

4,Кому потрібен кисень?

(усьому живому)

5.Що таке атмосфера?

(повітря)

6.Яким буває стан повітря?

(холодний,  теплий, чистий, забруднений)

7. Назвіть пори року?

(весна, літо, осінь, зима)

8,Від чого залежить тривалість дня?

(від пори року)

9,Назвіть стан води.

(рідкий, лід, пара)

10.Що вивчає природознавство?

(природу)

Запитання до команди «Розумники».

1.Що відноситься до живої природи?

(все живе, що росте, дихає, розмножується і відмирає)

2.Скільки планет у Сонячній системі?

(9 планет)

3.Що таке Місяць?

(супутник Землі)

4.Назвіть явища в природі?

(дощ, сніг, туман, мороз, іній)

5,Яка причина зміни дня і ночі?

(Земля крутиться навколо своєї осі)

6,Скільки триває доба?

(24 години)

7.Чому на Землі змінюються пори року?

(Земля рухається навколо сонця)

8,Що таке Галактика?

(велетенські зоряні системи, скупчення зірок)

9.Чим Земля відрізняється від інших планет?

(на Землі існує життя)

10.Що таке сузір’я?

(це група зірок)

 Завдання для вболівальників.

За мелодією наспівати слова пісень.

Підсумок першого раунду.

Другий раунд «Рослинний світ»

Ведучий Люди не можуть існувати без рослин, вони дають всім живим істотам :їжу ,кисень для дихання, паливо, одяг, ліки та інше. Необхідно берегти і захищати природу нашої планети.  А зараз ми дізнаємось що знають учасники про рослин.

Запитання  до команди «Всезнайки».

1.На які групи діляться дерева за виглядом  листя?

(хвойні, листяні)

2.Назвіть листяні дерева?

(береза ,дуб, вільха, осика, клен, граб, ясен)

3.Чому дерева взимку не замерзають?

(в них є цукор)

4.Що необхідно рослинам для росту?

(світло, тепло, вода, повітря)

5.Назвіть будову дерева?

(корінь, стовбур, гілки)

6.Які ви знаєте лікарські рослини?

(ромашка , звіробій, полин, подорожник і т.д.)

7.Коли починається сокорух у дерев?

(навесні)

8.Назвіть весняні квіти?

(підсніжник, крокус, тюльпани і т.д.)

9.Як називається книга для охорони рослин?

(Червона книга)

10.Чим корисні рослини?

(годують, вдягають, лікують, гріють)

Запитання до команди «Розумники»

1.Назвіть хвойні дерева?

(ялина, сосна, пихта, смерека іт.д.)

2.Де знаходиться цукор у дерев?

(під корою)

3.Для чого людям рослини?

(для життя-їсти, дихати і т. д.)

4.Чим відрізняється будова дерева від куща?

(стовбур, дерев’янисті стебла)

5.З яких  рослин виготовляють нитки?

(льон, бавовна)

6.Коли з хвойних дерев опадає листя?

(поступово, замінюються новими)

7.З яких дерев збирають сік?

(береза, клен)

8.Назвіть первоцвіти?

(підсніжник, примула , пролісок, ряст і т. д.)

9.Які рослини ви знаєте, що занесені до Червоної книги?

(сон-трава, лісова лілія, півонія тонколиста, рябчик гірський, і т.д.)

10.Назвіть багаторічні трави?

(конюшина, люцерна, тимофіївка і т.д.)

Конкурс капітанів

«Впізнай цілющу траву на смак»

Капітанам пропонують по три склянки з відварами цілющих трав. Назвати  траву і при яких захворюваннях її використовують.

 

Підсумок другого раунду.           

Третій раунд «Пернаті друзі»

Ведучий. Птахи-це краса, гармонія, радість природи. Як приємно прокидатися вранці і чути за вікном пташиний спів. Пернаті друзі  радують нас не тільки  співами ,але й допомагають у боротьбі за гарні врожаї .Птахів  ми повинні любити ,берегти , доглядати за ними, особливо коли настають холоди, коли багато снігу. Адже вони шукають їжу, пташка гине не від холоду , від голоду.

Запитання до команди «Всезнайки».

1.Назвіть домашніх птахів?

(кури, гуси, качки, індики)

2.Назвіть птахів , які відлітають у теплі краї?

(лелека, ластівки, стрижі  і т.д.)

3.Який птах наслідує голос багатьох птахів?

(шпак)

4.Назвіть птахів, що не в’ють гнізд?

(зозулі)

5.Коли відлітають дикі качки і гуси?

(пізно восени)

6.Чому у водоплавних птахів не промокає у воді пір’я?

(Їхнє тіло виділяє жир)

7.Назвіть нічного птаха нашого краю?

(сова)

8.Якого птаха називають санітаром лісу?

(дятел)

 Запитання до команди «Розумники»

1.Назвіть зимуючих птахів?

(сорока, дятел, горобці, шуліка і т.д.)

2.Які птахи прилітають першими?

(граки, шпаки, жайворонки)

3.Назвіть водоплавних  птахів?

(гуси, качки, лебеді)

4. Назвіть птахів які мають довгі ноги?

(лелека, сірий журавель. чапля)

5.Які птахи живуть біля осель.

(горобці, ластівки, шпаки)

6.Яким птахам будують дім?

(шпакам, синичкам)

7.Яку користь приносять птахи?

(знищують шкідників, запилюють рослини)

8.Назвіть птаха з найдовшим дзьобом?

(лелека)

Практичне завдання.

Ведучий. Читання небилиць, а діти уважно слухають, розповідають про які нісенітниці у них говориться.

1.Сиділа зозуля у своєму гніздечку і дбайливо  кувала: «Ку-ку,  мої пташенята. Ось вам жучок» Її яскраво-жовте оперяння далеко було видно. Усі знали, що дбайливішої мами  в лісі немає.

2. У нашій шпаківні оселилася маленька зелена пташка-лелека. Крила в неї , коротенькі, слабкі. Дуже любить пити молоко з котячої миски.

3.До нашого саду прилетіли птахи із довгими ногами і зелені крила  в них. Позбирали яблука, а потім почали землю рить.

Загадки для вболівальників

Четвертий раунд « У світі  тварин».

Ведучий. Тварини це частина нашої природи, невичерпна різноманітність форм,  способів і місць існування. Є тварини, які бігають скачуть, літають (кажани, білки).А є й такі , котрі живуть  весь час у воді (моржі, морські котики)Кожен вид тварин  необхідний для гармонії  і  взаємо існування.

Запитання до команди «Всезнайки».

1.Назвіть свійських тварин і чому їх так називають?

(корова, свиня, кури, гуси, кінь і т.д.)

2.Розкажіть де живе лисиця?

(в лісі у норах)

3.Які тварини взимку впадають у сплячку?

(ведмідь, їжак, бурундук, жаба, бабак)

4.Де живе білка?

( в дуплі)

5. Хто на собі ліс носить?

(лось)

6.Які тварини  живуть у воді?

(бобри, риби ,жаби жуки ,дельфіни)

7.Як полює лисиця?

(одна)

8.Заєць це дика чи свійська тварина?

(дика)

Запитання до команди «Розумники».

1.Назвіть диких тварин?

(лось, кабан, вовк, лисиця і т.д.)

2.Як  полюють вовки?

(зграями)

3.Коли у тварин відбувається линька?

(навесні  і восени)

4.Кого називають шатуном?

(ведмідь)

5.Скільки може бути гнізд у білки?

(5-6)

6.Які тварини живуть у норах?

(борсуки, лисиці, гризуни, змії)

7.Верблюд-це дика чи свійська тварина?

(свійська)

8.Яку користь приносить лисиця?

(знищує гризунів)

 Практичне завдання.

Дано дві картини – пазли. На  одній  зображено ліс, а на другій поле.

1.Визначити житло  й оселити  звірів.

2.Визначити, де ростуть  рослини   і розкласти їх по місцях.

 

Підбиття підсумків. Нагородження команд.

docx
Додано
24 лютого
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку