Урок " Який океан найменший?"

Про матеріал
Інтегрований урок ( природознавство і математика) .Тема. Який океан найменший? Діаграми. Побудова лінійних і стовпчастих діаграм. За підручником "Природознавство " І.Грущинської
Перегляд файлу

Інтегрований урок ( природознавства і математики)  4 клас

вчитель  Будник О.В.

Тема. Який океан найменший? Діаграми. Побудова  лінійних і стовпчастих діаграм.

Мета. Сформувати в учнів уявлення про особливості географічного положення Північного Льодовитого океану, про історію його дослідження, клімат, своєрідний рослинний і тваринний світ;

сприяти виявленню учнями відмінностей у природі океанів;

закріпити вміння  аналізувати інформацію та будувати на її основі діаграми;

удосконалювати вміння учнів працювати з картою.

Обладнання. Фізична карта світу, карта півкуль,глобус, підручник, робочий зошит, мультимедійна презентація.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: інтегрований (природознавство і математика)

                                           Хід уроку

І.Організація учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого.

  • Що таке Світовий океан? З яких частин він складається?
  • Покажіть  на карті, ті океани, які ми вже вивчили.
  • Дайте характеристику Тихому, Атлантичному , Індійському океанам.
  • Порівняйте географічне положення Тихого і Індійського океанів.

ІІІ. Мотивація навчальної  та пізнавальної діяльності учнів.

1.Слово вчителя.

На сьогоднішньому уроці ми закінчуємо свою подорож Світовим океаном. Багато часу та зусиль знадобилося мандрівникам і дослідникам для того, щоб накопичити знання про Світовий океан.  Завдяки їх героїчній праці ви мали змогу дізнаватися нове про цікавий світ океанів не виходячи з класної кімнати. Але для того, щоб ми стали досвідченими океанознавцями, нам потрібно здійснити ще одну подорож. І мандрувати ми будемо на незвичайному океанському судні, яке має назву криголам.

  •  Чому судно має таку назву?
  • Де плавають криголами?
  • Води якого океану ми будемо освоювати?
  • Чому цей океан отримав таку назву?
  • Так, ви все сказали правильно. І за це ви отримуєте квитки на криголам. Але в ваших квитках на вказана назва нашого корабля. Давайте назвемо його разом. Впишіть назву в свій квиток.
  • Північний Льодовитий океан має дуже багато епітетів, які починаються префіксом най- . Він найменший за розмірами, найспокійніший, найхолодніший, найнижчий за солоністю( 29-35%) , у нього найменше морських течій, він найменш досліджений, в його межах лежить найбільший на Землі острів – Гренландія, океан має найбідніший рослинний і тваринний світ.

 2. Робота в групах.  Складання асоціативного « куща»  « Північний Льодовитий океан».

 

 

Найменший                    найхолодніший                         найспокійніший

 

найбільший острів

 Гренландія                    Північний Льодовитий океан          найменш солоний

 

найменш досліджений         найбідніший на рослинний

                                                                                             та тваринний світ

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя.
  • Найменший, найспокійніший, але й найхолодніший океан розташований « на верхівці» Землі, біля Північного полюса в центрі Арктики. Арктика – північно-полярна область, яка займає великі простори навколо Північного полюса,  що включають  Північний Льодовитий океан з його морями, островами та північними окраїнами прилеглих материків. Назва « Арктика» походить від грецького слова і означає – « ведмідь».

Навіть назва цього океану коротко, але  дуже точно характеризує його географічне положення – Північний Льодовитий. Океан з усіх боків оточений суходолом .

  • Які  це материки ?
  • Це дуже впливає на його природу. Океан широко сполучається з Атлантичним океаном та з'єднується з Тихим океаном Беринговою протокою.

Першу наукову  експедицію до Північного Льодовитого океану очолив Вітус Берінг. У 1909 році американець Роберт Пірі став першою людиною, яка побувала на Північному полюсі Землі.

Особливості клімату океану визначаються його положенням у центрі Арктики., де протягом року панують холодні повітряні маси. Середні зимові температури повітря коливаються в межах  - 30…- 40 С, а влітку близькі до 0С. Поверхневі води океану теж холодні, їх температура не перевищує – 1…-2 С.

Низька температура і крижаний покрив вплинули і на живий світ океану. Він набагато бідніший , ніж в інших частинах Світового океану. З рослин тут зустрічаються лише дрібні водорості. Тваринний світ представлений невеликими рачками. А там, де є пожива, буде і риба : тріска, пікша, палтус, навага.

У Північному Льодовитому океані трапляються і великі тварини :білуги, моржі, тюлені , білі ведмеді. Тваринний світ океану має ряд особливостей : 1 . тварини мають великі розміри  - так краще зберігається тепло; 2 – всі тварини в холоді живуть довше.

Через Арктику проходять важливі транспортні шляхи. В шельфі океану видобувають нафту і природний газ.

Останніми роками набув популярності екстремальний туризм. Здійснюються туристичні та полярні експедиції , прогулянки на дрейфуючих айсбергах.

2.Словничок

Айсберг – льодова гора.

Льодовик.

3.Фізкультхвилинка

4.Робота з підручником ( С.84-87)

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. За довідками підручника побудувати стовпчасту діаграму  найбільших глибин океанів та лінійну діаграму середніх глибин. ( в 1 см – 1000м)

2. Робота в зошиті з друкованою основою.( с.35-36)

VІ. Підсумок уроку.

  • Яким океаном ми з вами мандрували сьогодні?
  • Яка його головна особливість?
  • Що вам найбільше запам'яталося? Чому?

VІІ. Домащнє завдання

С.84-87.

docx
Додав(-ла)
Будник Оксана
Додано
25 лютого 2019
Переглядів
1942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку