Інтегрований урок ( природознавства і математики) 4 клас
вчитель Будник О.В.
Тема. Який океан найменший? Діаграми. Побудова лінійних і стовпчастих діаграм.
Мета. Сформувати в учнів уявлення про особливості географічного положення Північного Льодовитого океану, про історію його дослідження, клімат, своєрідний рослинний і тваринний світ;
сприяти виявленню учнями відмінностей у природі океанів;
закріпити вміння аналізувати інформацію та будувати на її основі діаграми;
удосконалювати вміння учнів працювати з картою.
Обладнання. Фізична карта світу, карта півкуль,глобус, підручник, робочий зошит, мультимедійна презентація.
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: інтегрований (природознавство і математика)
Хід уроку
І.Організація учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого.
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
1.Слово вчителя.
На сьогоднішньому уроці ми закінчуємо свою подорож Світовим океаном. Багато часу та зусиль знадобилося мандрівникам і дослідникам для того, щоб накопичити знання про Світовий океан. Завдяки їх героїчній праці ви мали змогу дізнаватися нове про цікавий світ океанів не виходячи з класної кімнати. Але для того, щоб ми стали досвідченими океанознавцями, нам потрібно здійснити ще одну подорож. І мандрувати ми будемо на незвичайному океанському судні, яке має назву криголам.
2. Робота в групах. Складання асоціативного « куща» « Північний Льодовитий океан».
Найменший найхолодніший найспокійніший
найбільший острів
Гренландія Північний Льодовитий океан найменш солоний
найменш досліджений найбідніший на рослинний
та тваринний світ
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Навіть назва цього океану коротко, але дуже точно характеризує його географічне положення – Північний Льодовитий. Океан з усіх боків оточений суходолом .
Першу наукову експедицію до Північного Льодовитого океану очолив Вітус Берінг. У 1909 році американець Роберт Пірі став першою людиною, яка побувала на Північному полюсі Землі.
Особливості клімату океану визначаються його положенням у центрі Арктики., де протягом року панують холодні повітряні маси. Середні зимові температури повітря коливаються в межах - 30…- 40 С, а влітку близькі до 0С. Поверхневі води океану теж холодні, їх температура не перевищує – 1…-2 С.
Низька температура і крижаний покрив вплинули і на живий світ океану. Він набагато бідніший , ніж в інших частинах Світового океану. З рослин тут зустрічаються лише дрібні водорості. Тваринний світ представлений невеликими рачками. А там, де є пожива, буде і риба : тріска, пікша, палтус, навага.
У Північному Льодовитому океані трапляються і великі тварини :білуги, моржі, тюлені , білі ведмеді. Тваринний світ океану має ряд особливостей : 1 . тварини мають великі розміри - так краще зберігається тепло; 2 – всі тварини в холоді живуть довше.
Через Арктику проходять важливі транспортні шляхи. В шельфі океану видобувають нафту і природний газ.
Останніми роками набув популярності екстремальний туризм. Здійснюються туристичні та полярні експедиції , прогулянки на дрейфуючих айсбергах.
2.Словничок
Айсберг – льодова гора.
Льодовик.
3.Фізкультхвилинка
4.Робота з підручником ( С.84-87)
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. За довідками підручника побудувати стовпчасту діаграму найбільших глибин океанів та лінійну діаграму середніх глибин. ( в 1 см – 1000м)
2. Робота в зошиті з друкованою основою.( с.35-36)
VІ. Підсумок уроку.
VІІ. Домащнє завдання
С.84-87.