Екологічний квест для початкової школи

Про матеріал

матеріал містить розробку уроку до теми Людина і світ.Можна використовувати для учнів початкових класів.

Екологічний квест для початкової школи

Мета: ознайомити дітей з різноманіттям природи в цікавій ігровій формі, спонукати до спостережливості та аналізу, привернути увагу до необхідності шанобливого ставлення, збереження та охорони природного середовища.

Формувати у дошкільників екологічну культуру, сприяти виробленню активної життєвої позиції.

Виховувати наполегливе прагнення до активної охорони та відновлення навколишнього середовища.

Хід:

Вихователь: Все що є довкола тебе:

Сонечко, хмаринки, небо,

І пісок, каміння, води,

Й люди – часточка природи,

Поле, гори і травичка,

Ліс, повітря і водичка,

Бджілка, пташечка і зорі,

Вільний вітер на просторі,

Квіточки і різне зілля

Це, дитино, є довкілля.

Перегляд файлу

Екологічний квест для початкової школи

 

 

Мета: ознайомити дітей з різноманіттям природи в цікавій ігровій формі, спонукати до спостережливості та аналізу, привернути увагу до необхідності шанобливого ставлення, збереження та охорони природного середовища.

Формувати у дошкільників екологічну культуру, сприяти виробленню активної життєвої позиції.

Виховувати наполегливе прагнення до активної охорони та відновлення навколишнього середовища.

 

Хід:

Вихователь:  Все що є довкола тебе:

Сонечко, хмаринки, небо,

І пісок, каміння, води,

Й люди – часточка природи,

Поле, гори і травичка,

Ліс, повітря і водичка,

Бджілка, пташечка і зорі,

Вільний вітер на просторі,

Квіточки і різне зілля

Це, дитино, є довкілля.

 

Вихователь: Діти, як ви вважаєте, що таке природа? (відповіді дітей) Як називається  наука по захисту природи? (екологія) Чи можете ви уявити професію еколога? Чи мрієте ви стати екологами?

Вихователь: Стати екологом  – це почесна місія кожної людини на Землі. Ми –  частинка природи, частинка Всесвіту.

Психогімнастика: «Що ти чуєш?»

«Шум вітру та грози»

Діти: «Небо, небо, чуєш?

Що ти подарує?»

Голос: «Дощ, сніжинки, сонце

Що зазирають у віконце,

Кличе малюків гуляти

На непогоду не зважати.»

«Шум моря»

Діти: «Море, море , чуєш?

Що ти подаруєш?»

Голос: «Рибу й самоцвіти,

Цілюще повітря.

Свіжу прохолоду

Та гарну погоду.»

«Спів птахів, дзюрчання води»

Діти: «Земле, земле, чуєш?

Що ти подаруєш?»

Голос: «Ось тобі земля в цвіту,

Небо вшир і в висоту.

Сонце над полями з пишними хлібами,

І ліси тінисті, й стежечки росисті

Джерельця дзюрчання і садів буяння,

Ти повір: в природі все

Здоров’я й радість нам несе.»

 

Прихід Магістра екології

«Добрий день дорогі мої друзі. Я випадково почула вашу розмову. Бачу, що ви дуже любите природу. Люблю її і я тому і називаюся Магістром екологічних наук. Сьогодні я  пропоную подивитися вам відеоролик « Ми і природа – єдині». (Показ відеоролика).

Магістр екології: вам сподобався фільм про природу? (коротка бесіда по фільму)

Магістр екології: Я хочу запросити вас до своєї екологічної академії.

Але щоб дістатися до неї, вам потрібно пройти довгий шлях, виконати різноманітні завдання та показати свої знання та вміння. Пропоную вам поділитися на дві команди. Кожна команда повинна вирішити завдання кросворду, який я запропоную,  та  дізнатися назву своєї команди (назва команди –  це ключове слово кросворду).

 

ЗАВДАННЯ  №1 «Знайди ключове слово»

Мета: закріпити знання дітей про птахів, їх особливості та спосіб життя.

Обладнання:  маркер, аркуш паперу формату  А3 із схемою кросворда та загадки до нього на кожну команду.

Хід завдання:

Дати відповіді на загадки. Вихователь записує вірні відповіді кросворду. В червоних квадратиках –  назва  команди ( «Сонечко», «Листочок»).

Загадки для команди «Сонечко»

  1. Сам вечірньої години
    Заховався в кущ малини.
    Та на дуду голосну
    Грає пісню чарівну.
    (Соловей)

 

  1. Уночі гуляє,
    А вдень спочиває,
    Має круглі очі,
    Бачить серед ночі.
    (Сова)

 

  1. Дзьоб міцний і гарні крила,
    Чорний хвіст, жилетка сіра,
    Чи присяде, чи летить, –
    «Кар, кар, кар!» – усе кричить.
    (Ворона)

 

  1. Білосніжна, гарна птиця,

Дім будує на водиці,

Дуже схожа на гусей,

Обережна до людей!

(Лебідь)

 

  1. Як зима – вона на гілці,

І співа, мов на сопілці…

Жовті груди, чорні крила,

Кусень сала сама з’їла.

(Синичка)

 

  1. Зранку пташечка співає,
    Сад й гайочок звеселяє.
    У дуплі живе цей птах.
    Підкажу тобі… Це – …
    (Шпак)

 

 

  1. На скелі він будує дім

І не боїться жити в нім.

Могутніх два крила

Є у птаха цього.

(Орел)

 

Загадки  для команди «Листочок»

  1. Швидко скрізь цей птах літає,
    Безліч мошок поїдає,
    За вікном гніздо будує,
    Тільки в нас він не зимує.
    (Ластівка)

 

  1. Відкладає птах яєчка,

Не лякає вітер, сніг,

А проклюнеться  малеча –

Шишок вистачить для всіх!

(Шишкар)

 

  1. Хто це у садку скрекоче,
    Всі новини знати хоче?
    Це хитренька, білобока,
    З чорним хвостиком …
    (Сорока)

 

  1. Цілий день працюю в гаї,
    Діловито дзьобом б’ю,
    Я не цвяхи забиваю,
    Я комашок дістаю.
    (Дятел)

 

  1. Хто гнізда свого не має,
    Яйця іншим підкладає,
    А у лісі в холодку
    Все кує, мудруля,
    Хто вона?
    (Зозуля)

 

  1. Маленький хлопчик
    У сірій свитині
    По дворах стрибає,
    Крихти збирає.
    (Горобчик)

 

 

  1. Гніздо своє він у полі в’є,

Де тягнуться рослини.

Його і пісні, і політ

Увійшли у вірші.

(Жайворонок)

 

  1. Довгі ноги  – довгий ніс.
    Прилетів – обід приніс.
    Смачних жабеняток
    Для своїх маляток.
    (Лелека)

 

Після виконання завдання №1 діти отримують емблеми своєї команди, мапи руху по екологічній стежині для виконання наступних завдань. Орієнтиром руху для команди «Листочок»  є зелені стрілки, для команди «Сонечко » – жовті стрілки.

 

ЗАВДАННЯ №2 «Лист – скарга»

Мета: виховувати шанобливе ставлення до рослин. Навчати оберігати  навколишнє середовище.

Обладнання: конверт із екологічними задачами

 

Хід завдання:

Вихователь зачитує дітям екологічні задачі, діти обговорюють зміст та спільно знаходять рішення даної ситуації.

Екологічна задача №1 для команди «Листочок»:

Рано–вранці дівчинка Оля разом з матусею поспішали до дитячого садка.

Біля дороги вона побачила ромашку і їй захотілось порадувати свою маму, подарувати цю гарну квітку. Оля вже простягла руку, щоб зірвати ромашку, та раптом побачила на пелюсточці краплинку роси. А в краплинці відбивалося сонечко, і блакитне небо, й висока тополя. Задивилася дівчинка на краплинку роси й не зірвала квітку. А як би вчинили ви на місці Олі? Чому не потрібно рвати квіти? (відповіді дітей, аналіз)

Екологічна задача №2 для команди «Сонечко»:

Одного разу Миколка і Сашко пішли гуляти до лісу. Посеред галявини вони побачили озеро з блакитною, прозорою водою у якій плавали білосніжні лебеді. Але що це, навколо озера розкидано багато сміття, яке залишили люди після відпочинку. Хлопчикам стало неприємно, але вони не знали що робити далі. Як би ви почувалися, побачивши таку картину? Що би ви вчинили на місці хлопчиків? (відповіді дітей, аналіз)

 

ЗАВДАННЯ  №3 «Екологічний ланцюжок»

Мета: закріпити знання про розвиток та ріст рослини, комахи.

розвивати у дітей зорову пам’ять.

Обладнання:предметні  картки із зображенням послідовності розвитку та життя метелика, рослини.

 

Хід завдання :

Команда отримує картки, розкладає їх у певній послідовності, обґрунтовує отриманий результат щодо життя рослини (метелика).

Для команди «Сонечко» (Земля – насіння – паросток – стебло – квітка – плід).

Для команди «Листочок» (Яйце – личинка – гусінь – кокон – метелик із закритими крильцями – дорослий метелик).

 

 

ЗАВДАННЯ  №4 «SOS »

Мета: виховувати любов до природи, бережливе ставлення до всього живого, що нас оточує.

Обладнання: деревце зі зламаною гілкою,  дерев’яні палки, шматок тканини, макет зруйнованого мурашника, стрічка.

 

Хід завдання :

Команди вирішують екологічну проблему:

команда «Сонечко» – зруйнований мурашник,

команда «Листочок»   дерево зі зламаною гілкою.

Завдання дітей – знайти правильне рішення в даній ситуації, встановити причини та  допомогти природі.

 

ЗАВДАННЯ  №5 «Екологічний агент»

Мета: вчити дітей встановлювати найпростіші зв’язки і взаємозалежності в природі, самостійно робити висновки.

Обладнання: картки із запитаннями.

 

Хід завдання:

Діти відповідають на  запитання:

  1. Яка буває природа?
  2. Що відноситься до живої та неживої природи?
  3. Без чого не може існувати жива природа?
  4. Чи може людина прожити без повітря?
  5. Що потрібно робити, щоб повітря було чистим?
  6. Які три стани води існують?
  7. Навіщо нам потрібна вода?
  8. Коли сонце гріє, а коли тільки світить?
  9. Чи можливе життя на землі без сонця? Чому?
  10. Як потрібно піклуватися про природу?

 

ЗАВДАННЯ  №6 «Маленькі дослідники»

Мета: вчити дітей проводити досліди з продуктами харчування, робити висновок про шкідливу та корисну їжу.

Обладнання: стакан із газованим солодким напоєм, чистий стакан, ватний тампон, серветка, чіпси, склянка з прозорою водою.

 

Хід завдання:

для команди «Листочок» дослід 1 « Газовані напої»

В один пластиковий стаканчик налити солодкий газований напій, а в інший покласти ватний тампон. Налити напій крізь ватний тампон. Запитання до дітей «Що ви бачите, чому відбулись такі зміни?» (Відповідь : тампон став жовтим, червоним, зеленим, залежно від кольору напою. Його пофарбував хімічний барвник, що є причиною різних хвороб людини :нудота, біль у животі, алергія тощо. До того ж, у такі напої додають кислоту, ароматизатор, вуглекислий газ, що теж шкодять нашому організму, їх ми не можемо побачити, але відчуваємо на смак). Висновок: газовані напої шкідливі для нашого організму.


Для команди «Сонечко» дослід 2 «Чіпси» 

На серветку викласти чіпси, закрити серветку і  притиснути. На серветці залишаються масні кольорові плями, потім у склянку з прозорою водою  покласти чіпси, подивитись яка вода.

Запитання для дітей «Що ви бачите, чому відбулись такі зміни?»  (Відповідь: вода і серветка стали брудними. Це говорить про наявність барвників, які спричиняють розлади в шлунку, печінці, а це в свою чергу впливає на всі інші органи. При смаженні  часточки їжі горять і утворюють дуже шкідливі речовини. В них багато жиру, який дає підвищене навантаження на систему травлення. В результаті вживання чіпсів зникає відчуття голоду і можна  пропустити обід, який є корисним. Поки організм зайнятий перетравлюванням чіпсів, він витрачає багато енергії. Цю енергію він забирає у мозку, що призводить до пасивності, знижує активність розумової праці).

Висновок: чіпси шкідливі для нашого організму.

 

ЗАВДАННЯ №7 «Екологічні знаки»

Мета: закріпити знання дітей про екологічні знаки та правила поведінки в природі.

Обладнання: екологічні знаки: «Не зривай квітів», «Не руйнуй мурашник», «Не залишай за собою сміття»,  « Не розпалюй багаття в лісі», «Підгодовуємо птахів»,  «Саджаємо дерева» .

 

Хід завдання:

Кожна команда отримує по три екологічні знаки, за якими діти розповідають про їх призначення.

 

ЗАВДАННЯ №8 «Знайди та порівняй»

Мета: закріпити знання дітей про дерева та плоди, вчити знаходити спільні та відмінні ознаки.

Обладнання: плоди різних дерев (горіх, жолудь, шишка ялини,  шишка сосни, каштан, яблуко ), ілюстрації дерев( дуб, ялинка, горіх, каштан, яблуня, сосна).

 

Хід завдання: дітям пропонується знайти названі плоди, порівняти їх та підібрати ілюстрацію дерева до кожного плода.

Бесіда вихователя про важливість охорони зелених насаджень.

 

Команди зустрічаються в умовному місці екологічної стежини.

 

Вихователь: молодці! Усі завдання виконані

Читання вірша:

Вам у походи ходити

І мандрувать, любі діти.

Тож вмійте природу любити,

Кожній стеблині радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави…

Цвіту не вирви задаром,

Тільки не рви для забави.

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї.

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

П. Синиченко

 

Діти повертаються до музичного залу.  Заходить Магістр екологічних наук:

  • Усіх вас вітаю, ось і кінець вашої подорожі.

Сьогодні ви проявили свою кмітливість, показали свої знання, старання. Я впевнена, що ви і надалі будете оберігати та шанувати  природу. Тому я з гордістю приймаю вас до екологічної академії та нагороджую медалями «Юні екологи» .

Звучить музика. Нагородження дітей.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Костриця Олена Леонідівна
    Гарний матеріал. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кузьменко Вита
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 березня 2018
Переглядів
5138
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку