Мета квесту сприяти формуванню екологічної грамотності та культури дітей, ознайомленню з Цілями сталого розвитку, усвідомленню власного місця, ролі і значимості в екосистемі; сприяти розвитку уваги, спостережливості, процесів аналітико-синтетичної діяльності, активізації та збагаченню словникового запасу; сприяти вихованню любові до природи, бережливого ставлення до неї, духа командної роботи, відповідальності за спільну працю, інтересу до квестів.
Капшитер Тетяна Анатоліївна,
вчителька-дефектологиня вищої кваліфікаційної категорії
Маріупольської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №37
Донецької обласної ради
Екологічний квест “Природа - будинок, в якому ми живемо”.
Мета: сприяти формуванню екологічної грамотності та культури дітей, ознайомленню з Цілями сталого розвитку, усвідомленню власного місця, ролі і значимості в екосистемі;
сприяти розвитку уваги, спостережливості, процесів аналітико-синтетичної діяльності, активізації та збагаченню словникового запасу;
сприяти вихованню любові до природи, бережливого ставлення до неї, духа командної роботи, відповідальності за спільну працю, інтересу до квестів.
Обладнання: інтерактивна дошка, проектор, картки, стіннівки “Природа - наш дім”, завдання квесту, маршрутні листи, таблиці оцінювання, грамоти для нагородження.
Хід квесту
І. Вступне слово
Наш дім
Довкілля наше — це наш дім
І парк, і ліс, що ген синіє.
І різні звірі, що у нім,
І небо, що вгорі ясніє.
І цей струмочок гомінкий,
Що рідну землю напуває.
І голос пташечки тонкий,
І вітер, що в трубі співає.
ІІ. Мотиваційна частина
Природа! Від народження ми звикли до її чарівної краси. Нам подобається відпочивати в лісі, полі. Милуємося квітами, деревами. Радіємо спілкуванню з природою. Людина — це частина природи. І саме їй ми зобов’язані своїм існуванням.
Та на жаль, не завжди ми шануємо чарівну вроду природи. Останнім часом багато говорять про охорону природи. Ми так забруднили моря і річки, ліси і степи, що стало страшно за майбутнє покоління. Що ми залишимо йому у спадок?
Перегляд відео “Глобальні цілі”
Як же в Україні відбулося визначення Цілей сталого розвитку?
Перегляд відео “Як відбувалось визначення пріоритетних Цілей сталого розвитку в Україні?”
Цілі в галузі сталого розвитку є своєрідним закликом до дії, що виходить від всіх країн - бідних, багатих і середньорозвинених. Він націлений на поліпшення добробуту і захисту нашої планети. Держави визнають, що заходи по ліквідації бідності повинні прийматися паралельно зусиллям по нарощуванню економічного зростання і вирішення цілого ряду питань в галузі освіти, охорони здоров'я, соціального захисту та працевлаштування, а також боротьбі зі зміною клімату та захисту навколишнього середовища. (додаток 2, слайд 3)
Давайте ще раз повторимо, розв’язанням яких Цілей сталого розвитку ми можемо змінити світ (кожна дитина презентує окрему ціль - картка та назва). (додаток 3)
Вправа “Шифрувальник” (додаток 2, слайд 4)
Користуючись українською абеткою, розшифруйте слова (екологія, еколог). (додаток ,слайд )
Екологія – наука, яка вивчає взаємодії рослин, тварин, грибів, мікроорганізмів і вірусів між собою та з довкіллям.
Екологи - це ті фахівці, які намагаються пояснити, чому висихають річки, риба гине або влітку випадає сніг. Вони вивчають стан води, землі, повітря, вплив промислових відходів на рослини, тварин і людей.
До питань, які розв’язують екологи відносяться Цілі сталого розвитку № 6 (Чиста вода та належні санітарні умови), 7 (Відновлювана енергія), 12 (Відповідальне споживання), 13 (Захист планети),
14 (Забезпечення життя під водою), 15 (Забезпечення життя на землі).
ІІІ. Повідомлення теми та задач заходу (додаток 2, слайди 5 - 6 )
Ми сьогодні приймаємо з вами участь в екологічному квесті “Природа - будинок, в якому ми живемо” , під час якого ми :
ІV. Організаційні питання квесту
Квест - це гра. У кожної гри є свої правила. Давайте познайомимося з ними (додаток 2, слайди 7 - 8).
Вибір капітанів, вивчення маршруту.
V. Проходження квесту
Пересування за складеним маршрутом по станціях.
1) Граматична – прочитати текст “Допомога птахам”, заповнити пропуски поданими словами - 1 бал (додаток 4)
2) Доміно - під час гри встановити співвідношення мати-дитина - 1 бал (додаток 5)
3) станція Ерудитів - розв’язати кросворд - за кожну правильну відповідь 1 бал, максимальна кількість балів - 12 (додаток 6)
4) Пошукова - знайти слова - за кожне слово по 1 балу, максимальна кількість балів - 10 (додаток 7)
5) Дослідницька - розглянути малюнок, поміркувати, хто яку користь приносить природі, записати відповіді на питання - за кожну правильну відповідь 1 бал, максимальна кількість балів - 6 (додаток 8)
6) Риболовецька - розгадати ребуси - за кожну правильну відповідь 1 бал, максимальна кількість балів - 8 (додаток 9)
7) Словникова - знайти у фігурі назви тварин та рослин, занесених до Червоної книги - за кожне слово 1 бал. (додаток 10)
VI. Підсумки квесту та нагородження
Впаду на груди рідної землі
І серцем її дихання відчую.
Відчую рани, болі і жалі.
Чи є той лікар, що все це злікує?
Цей тужний стогін лине з глибини,
І знову й знов мою тривожить душу.
Він народився з нашої вини –
Ми до землі були такі байдужі…
Ми брудом запоганили річки,
Розводим сміття замість зелен-саду.
І ліс стоїть, засмучений такий –
Ми більше нищимо дерев, ніж садим.
І чи весна надворі, чи зима,
Чи дощ іде, чи сніг останній тане –
Дими висять довкіл, немов туман,
Крізь них до неба погляд не дістане.
…Впаду на груди рідної землі
І прошепочуть тихо-тихо губи:
Ми тут живемо, а не десь в імлі.
Чому ж цю землю так безжально губим?
Природа - будинок, в якому ми живемо! Так давайте ж її вивчати та берегти. До нових зустрічей!
ДОДАТОК 1
Література та використані джерела:
ДОДАТОК 2
Презентація до заходу
СЛАЙД 1
СЛАЙД 2
СЛАЙД 3
СЛАЙД 4
СЛАЙД 5
СЛАЙД 6
СЛАЙД 7
СЛАЙД 8
СЛАЙД 9
ДОДАТОК 3
Цілі сталого розвитку (https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/sustainable-development-goals.html)
ДОДАТОК 4
ДОДАТОК 5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ДОДАТОК 6
ДОДАТОК 7
ДОДАТОК 8
ДОДАТОК 9
|
|
|
|
|
|
|
|
ДОДАТОК 10