Екологічний квест "Природа - будинок, в якому ми живемо".

Про матеріал

Мета квесту сприяти формуванню екологічної грамотності та культури дітей, ознайомленню з Цілями сталого розвитку, усвідомленню власного місця, ролі і значимості в екосистемі; сприяти розвитку уваги, спостережливості, процесів аналітико-синтетичної діяльності, активізації та збагаченню словникового запасу; сприяти вихованню любові до природи, бережливого ставлення до неї, духа командної роботи, відповідальності за спільну працю, інтересу до квестів.

Перегляд файлу

Капшитер Тетяна Анатоліївна,

вчителька-дефектологиня вищої кваліфікаційної категорії

 Маріупольської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №37

Донецької обласної ради

 

Екологічний квест “Природа - будинок, в якому ми живемо”.

 

Мета: сприяти формуванню екологічної грамотності та культури дітей, ознайомленню з Цілями сталого розвитку, усвідомленню власного місця, ролі і значимості в екосистемі;

сприяти розвитку уваги, спостережливості, процесів аналітико-синтетичної діяльності, активізації та збагаченню словникового  запасу;

сприяти вихованню любові до природи, бережливого ставлення до неї, духа командної роботи, відповідальності за спільну працю, інтересу до квестів.

Обладнання: інтерактивна дошка, проектор, картки, стіннівки “Природа - наш дім”, завдання квесту, маршрутні листи, таблиці оцінювання, грамоти для нагородження.

Хід квесту

І. Вступне слово

      Наш дім

Довкілля наше — це наш дім

І парк, і ліс, що ген синіє.

І різні звірі, що у нім,

І небо, що вгорі ясніє.

І цей струмочок гомінкий,

Що рідну землю напуває.

І голос пташечки тонкий,

І вітер, що в трубі співає.

  • Що автор називає природою? (складання асоціативного куща) (додаток 2, слайд 2)
  • Чому природа - це наш дім?

ІІ. Мотиваційна частина

Природа! Від народження ми звикли до її чарівної краси. Нам подобається відпочивати в лісі, полі. Милуємося квітами, деревами. Радіємо спілкуванню з природою. Людина — це частина природи. І саме їй ми зобов’язані своїм існуванням.

Та на жаль, не завжди ми шануємо чарівну вроду природи. Останнім часом багато говорять про охорону природи. Ми так забруднили моря і річки, ліси і степи, що стало страшно за майбутнє покоління. Що ми залишимо йому у спадок?

Перегляд відео “Глобальні цілі”

Як же в Україні відбулося визначення Цілей сталого розвитку?

Перегляд відео “Як відбувалось визначення пріоритетних Цілей сталого розвитку в Україні?”

Цілі в галузі сталого розвитку є своєрідним закликом до дії, що виходить від всіх країн - бідних, багатих і середньорозвинених. Він націлений на поліпшення добробуту і захисту нашої планети. Держави визнають, що заходи по ліквідації бідності повинні прийматися паралельно зусиллям по нарощуванню економічного зростання і вирішення цілого ряду питань в галузі освіти, охорони здоров'я, соціального захисту та працевлаштування, а також боротьбі зі зміною клімату та захисту навколишнього середовища. (додаток 2, слайд 3)

Давайте ще раз повторимо, розв’язанням яких Цілей сталого розвитку ми можемо змінити світ (кожна дитина презентує окрему ціль - картка та назва). (додаток 3)

Вправа “Шифрувальник” (додаток 2, слайд 4)

Користуючись українською абеткою, розшифруйте слова (екологія, еколог). (додаток ,слайд )

Екологія – наука, яка вивчає взаємодії рослин, тварин, грибів, мікроорганізмів і вірусів між собою та з довкіллям.

Екологи - це ті фахівці, які намагаються пояснити, чому висихають річки, риба гине або влітку випадає сніг. Вони вивчають стан води, землі, повітря, вплив промислових відходів на рослини, тварин і людей.

До питань, які розв’язують екологи відносяться Цілі сталого розвитку № 6 (Чиста вода та належні санітарні умови), 7 (Відновлювана енергія), 12 (Відповідальне споживання), 13 (Захист планети),

14 (Забезпечення життя під водою), 15 (Забезпечення життя на землі).

ІІІ. Повідомлення теми та задач заходу (додаток 2, слайди 5 - 6 )

Ми сьогодні приймаємо з вами участь в екологічному квесті “Природа - будинок, в якому ми живемо” , під час якого ми :

  • зануримося у рослинний та тваринний світ рідного краю,
  • будемо проводити дослідження та виявляти кмітливість,
  • працюватимемо у командах, будемо вчитися приймати спільне рішення.

ІV.     Організаційні питання квесту

Квест - це гра. У кожної гри є свої правила. Давайте познайомимося з ними (додаток 2, слайди 7 - 8).

Вибір капітанів, вивчення маршруту.

V.  Проходження квесту

Пересування за складеним маршрутом по станціях.

1) Граматична – прочитати текст “Допомога птахам”, заповнити пропуски поданими словами - 1 бал  (додаток 4)

2) Доміно - під час гри встановити співвідношення мати-дитина - 1 бал (додаток 5)

3) станція Ерудитів - розв’язати кросворд - за кожну правильну відповідь 1 бал, максимальна кількість балів - 12 (додаток 6)

4) Пошукова - знайти слова - за кожне слово по 1 балу, максимальна кількість балів - 10 (додаток 7)

5) Дослідницька - розглянути малюнок, поміркувати, хто яку користь приносить природі, записати відповіді на питання - за кожну правильну відповідь 1 бал, максимальна кількість балів - 6 (додаток 8)

6) Риболовецька - розгадати ребуси - за кожну правильну відповідь 1 бал, максимальна кількість балів - 8 (додаток 9)

7) Словникова - знайти у фігурі назви тварин та рослин, занесених до Червоної книги - за кожне слово 1 бал. (додаток 10)

VI.     Підсумки  квесту та нагородження

  1. Визначення переможців, нагородження.
  2. Аналіз роботи під час квесту (чому навчилися, чого досягли, які враження, які проблеми виникли під час роботи, над чим треба попрацювати, ваші пропозиції)
  3. Заключне слово (додаток 2, слайд 9)

 Впаду на груди рідної землі…

Впаду на груди рідної землі

І серцем її дихання відчую.

Відчую рани, болі і жалі.

Чи є той лікар, що все це злікує?

Цей тужний стогін лине з глибини,

І знову й знов мою тривожить душу.

Він народився з нашої вини –

Ми до землі були такі байдужі…

Ми брудом запоганили річки,

Розводим сміття замість зелен-саду.

І ліс стоїть, засмучений такий –

Ми більше нищимо дерев, ніж садим.

І чи весна надворі, чи зима,

Чи дощ іде, чи сніг останній тане –

Дими висять довкіл, немов туман,

Крізь них до неба погляд не дістане.

…Впаду на груди рідної землі

І прошепочуть тихо-тихо губи:

Ми тут живемо, а не десь в імлі.

Чому ж цю землю так безжально губим?

 

Природа - будинок, в якому ми живемо! Так давайте ж її вивчати та берегти. До нових зустрічей!

ДОДАТОК 1

Література та використані джерела:

 

  1. Н. Красоткіна - вірш “Наш дім” - https://www.youtube.com/watch?v=T8o-MpGr33k
  2. Відео “Глобальні цілі” (https://youtu.be/dKdOh8O8RCg)
  3. Відео “Як відбувалось визначення пріоритетних Цілей сталого розвитку в Україні?” ( https://youtu.be/pKnesyS0Cs8)
  4. Віктор Геращенко - вірш “Впаду на груди рідної землі” (http://www.poeziya-ukrainy.com.ua)
  5. Малюнки:
  1. Сайт «Розвиток дитини» https://childdevelop.com.ua/


ДОДАТОК 2

Презентація до заходу

 

СЛАЙД 1

 

СЛАЙД 2

 

 

 

 

СЛАЙД 3

 

 

СЛАЙД 4

 

 

 

 

 

 

СЛАЙД 5

 

 

СЛАЙД 6

 

 

 

 

 

 

СЛАЙД 7

 

 

 

СЛАЙД 8

 

 

 

 

 

 

СЛАЙД 9

 

 


ДОДАТОК 3

Цілі сталого розвитку (https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/sustainable-development-goals.html)

 

 

 

ДОДАТОК 4E:\школа\екологія\квест\граматична\граматична-1.png


ДОДАТОК 5

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом коза на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом коза на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом бельченок на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом белка на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом собака на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом лошадь на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом волк на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом утка на белом фоне" 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом щенок на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом жеребенок на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом волченок на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом утенок на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом теленок на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом львенок на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом волченок на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом рісь на белом фоне" 

 

Результат пошуку зображень за запитом корова на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом лев на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом лиса на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом рісь на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом поросенок на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом свинья на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом курица на белом фоне" 

Результат пошуку зображень за запитом ціпленок на белом фоне" 

 


ДОДАТОК 6E:\школа\екологія\квест\кросворд квіти\кросворд квіти-1.png


ДОДАТОК 7E:\школа\екологія\квест\природні угруповання - знайди слова\природні угруповання - знайди слова-1.pngE:\школа\екологія\квест\природні угруповання - знайди слова\природні угруповання - знайди слова-2.png


ДОДАТОК 8

E:\школа\екологія\квест\хто яку користь приносить\хто яку користь приносить-1.png


ДОДАТОК 9

 

E:\школа\екологія\квест\бичок.PNG

E:\школа\екологія\квест\йорж.PNG

E:\школа\екологія\квест\білуга 1.PNGE:\школа\екологія\квест\білуга 2.PNG

E:\школа\екологія\квест\камбала.PNG

E:\школа\екологія\квест\карась.PNG

E:\школа\екологія\квест\осетер.PNG

E:\школа\екологія\квест\судак.PNG

E:\школа\екологія\квест\стерлядь 1.PNGE:\школа\екологія\квест\стерлядь 2.PNG


ДОДАТОК 10

 

E:\школа\екологія\квест\Word Art.png

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юрченко Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Природознавство, Інтегровані уроки
Інкл
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1239
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку