Екологічний квест "У пошуках енергетичних скарбів" (Бондзюх Н.Б.)

Про матеріал

Поданий квест – гру можна проводити в рамках проведення засідання гуртка, або безпосередньо на заздалегідь визначених локаціях міста. Також фрагменти квесту можна використати під час проведення уроків з предметів: "Біологія та екологія", "Географія", "Фізика" при вивченні тем екологічного спрямування. Тут подається короткий опис, але умови проведення можна скоректувати на свій розсуд, враховуючи вікові особливості здобувачів освіти та погодні умови.

Перегляд файлу

Підготувала

Бондзюх Н.Б.   викладач – методист вищої кваліфікаційної категорії  географії, біології,  екології  Державного навчального закладу «Тернопільське вище професійне училище технологій та дизайну»

Методична  розробка

Дидактичний  матеріал

Екологічний  квест  «У пошуках енергетичних скарбів».

  Поданий квест – гру можна проводити в рамках проведення засідання гуртка, або безпосередньо на заздалегідь визначених локаціях міста. Тут подається короткий опис, але умови проведення можна скоректувати на свій розсуд, враховуючи вікові особливості здобувачів освіти та погодні умови.
Пояснювальна записка

Актуальність теми: гострота сучасних екологічних проблем висунула перед навчальним закладом завдання великої економічної та соціальної значущості: виховання підростаючого покоління в дусі дбайливого, відповідального ставлення до природи та охорони природних багатств.

Мета квесту (гри): привернення уваги здобувачів освіти, учнів до проблем використання енергоресурсів своєї країни та ефективного їх використання, охорони навколишнього середовища.

Завдання: сприяти розвитку екологічного виховання в учнів; розвивати мотивацію з основ енергозбереження; залучати учнів у процес ефективної та корисної діяльності з ресурсозбереження; активізувати пізнавальний інтерес учнів до практичного застосування знань в училищі та вдома.

Роздатковий матеріал та наочність: стенди, інформаційні матеріали, контейнери для збору різних видів сміття, екологічні торби, маршрутні листи, ручки, мультимедійний проектор, ноутбук, авторські відеоролики «Енергозбереження», «Енергія і середовище», розміщені на каналі YouTube (для перегляду поданих відеороликів клікаєте на виділену назву ролика).

Місце проведення: приміщення актової зали навчального закладу, або заздалегідь обрані  локації в місті.

Учасниками квесту можуть бути учні будь якого класу, оскільки я викладаю в училищі, то відповідно здобувачі освіти І, ІІ, ІІІ курсів, 10, 11 класу, які навчаються за різними професіями.

Хід  квесту  (гри)

Організаційний момент

  Добрий день, шановні друзі! Ми раді вітати вас на квест-грі з енергозбереження «В пошуках енергетичних скарбів».

  Всі ми завдячуємо своїм життям планеті – прекрасній та єдиній Землі-матері. Зелена від лісів, синя від океанів, жовта від пісків. Наша планета – найбільша таємниця та диво. Вона зберігає в собі найтаємничіші загадки від зародження життя до майбутніх доль людства.

  Сьогодні на планеті споживається величезна кількість енергії. Джерела енергії, що використовуються у виробництві - нафта, газ, вугілля - вимагають великих економічних витрат і вносять низку негативних змін до екосистеми та регулювання біосфери в цілому. Щоб уникнути загрозливих природі наслідків необхідно знижувати енергоспоживання. Зменшивши споживання енергії, ми таким чином зможемо зменшити забруднення довкілля та заощадити кошти. На сьогоднішній день розроблено методи для ефективного енергозбереження та її споживання.

- Давайте перелічимомо відомі вам методи.

- А як ви бережете енергію оселі  та чи знаєте  як це можна зробити? Цій темі і буде присвячена наша квест-гра.

Умови квест - гри

  Квест – гра - це цікаво, захоплююче та пізнавально. Погодьтеся, сучасна людина – це екологічно грамотна людина, яка дотримується законів природи. Вона повинна розуміти значимість природи у житті, необхідність дбайливого ставлення до навколишнього середовища та природних ресурсів, важливість участі в енергозберігаючих заходах.

Перевірка ваших знань проходитиме за різними напрямками енергозбереження.

Для цього кожна команда отримає свій окремий маршрутний лист, на якому будуть вказані станції. Станцій може бути різна кількість, в даному випадку – 7.
     Форма проведення:  «марафон» груп, що переміщуються за строго визначеним маршрутом та призначеним  графіком та  ніде не перетинаються.
  У грі беруть участь групи з 7 осіб - представники від кожної навчальної групи.
 Провідники призначаються для кожної групи по 2 людини з числа учнів інших  груп. Їх завдання вести групу по маршруту (один попереду, інший - замикає), нести «маршрутну карту» групи. Провідники не є членами «ланцюжка» і не мають права відповідати на питання, задані команді, чи виконувати будь-які роботи на станціях за учасників груп, в іншому випадку група буде «оштрафована» - позбавлена ​​кількох балів, отриманих на станціях. За цим суворо стежать спостерігачі.
    Спостерігачі призначаються також з числа учнів інших груп училища. У кожного з них своя «зона» спостереження. Вони стежать за ходом гри, дотриманням правил, порядком пересування, роботою на станціях. Саме спостерігачі мають право «штрафувати» групи. З  ними працює заздалегідь педагог, організатор гри. У число спостерігачів необхідно відбирати учнів, які користуються довірою і повагою одногрупників, інших учнів училища.
     Станційні доглядачі є господарями станцій. На кожній станції по 2 станційних доглядача: викладач і учень 10 або 11 класу. Вони власне і проводять гру з кожною командою, що прийде  на станцію, оцінюють команду, при цьому роблячи необхідні відмітки в «Маршрутній карті» кожної команди.
     Гра починається з лінійки  команд, на якій представляються команди (назва, девіз, емблема), роздаються  «Маршрутні карти», представляють провідників, спостерігачів, станційних наглядачів.     Після завершення гри проводиться підрахунок балів (провідниками) і на заключній лінійці оголошуються переможці та кількість зароблених балів. Присудити призові місця та нагородити грамотами кожну команду за заздалегідь визначеними номінаціями («За кмітливість», «Винахідливі» і т.д.).
 1. Станція «Енергетична»  (максимальна оцінка 22 б)
На станції проводиться усне опитування, яке дозволяє оцінити знання кожної команди про джерела сировини, використовуваних для отримання електроенергії.
      (Кожне завдання 2 бали)
1. Розглянь малюнок 1  та розкажи, які відбуваються дії. 2. Дай відповіді на запитання : що потрібно для руху людині, тварині, автомобілю. 3. Як ти розумієш висловлювання « Рух – це життя!»

Енергетика майбутньогореальність і фантазії. Альтернативні джерела енергії

Тиждень енергозбереження

 

 

 

 

4.Розглянь малюнок 2, та поясни, які джерела енергії знаходяться у різних шарах біосфери.   

5. Як люди добувають нафту та вугілля?                                                                                                6.Як людина використовує енергію сонця, води та вітру?                                                              7. Розглянь малюнок 3. Як енергію зберігаєш ти?                                                                          8.Які джерела енергії використовуються в твоїй родині?                                                                9.Чи забруднюють вони природу чи ні? Чому?                                                                          10. Як ти розумієш висловлювання «Бери стільки, скільки тобі потрібно!»                        Підказка для наступної станції: Розшифруй слова : лотеп;  тівсол;  волапи; ревіт.  Назви їх одним словом                                                                                                                       2. Станція «Електрична»  (20 балів)
       На даній станції оцінюються знання учнів про виробництво електроенергії та правила користування електроприладами.
1. Які способи отримання електроенергії    Ви знаєте? (2 бали)
2. Як розраховуються витрати 

   електроенергії в побутових   приміщеннях? (2 бали)
3. Перерахуйте способи економії електроенергії (у навчальному закладі, вдома). Чому необхідно ощадливо витрачати електричну енергію?  (2 бали)
4.  Які типи електростанцій вам відомі? 2 бали.
5. Розставте в хронологічному порядку джерела енергії, які ставали   доступні людству,   починаючи з самих ранніх: (2 бали)
     атомна енергія;  м'язова енергія робочих тварин; нафта; енергія вітру;
     м'язова енергія людини;  вугілля;  енергія падаючої води.
6. Ми купуємо в магазинах продукти харчування в різних упаковках. Поясніть, чому вважається, що на виробництво цих продуктів витрачається електроенергія?  (На столі розкладені різні продукти харчування в упаковках: сік, чай, сухарі,  яйця, печиво і т.д.) Гарненько подивіться на упаковку продуктів - папір, пластик, консервні банки і т.д. Деякі продукти, наприклад, апельсини - мають природну упаковку. Інші продукти, наприклад моркву, можуть продавати без будь-якої упаковки. Деякі  товари приходять в упаковках з двох частин, наприклад, сік в покритих зсередини алюмінієм картонних коробках, можливо з пластиковою соломинкою, приклеєною збоку. Тобто для виробництва упаковки була використана електроенергія.

Продукт

Порядок

Оцінка А-Д

Альтернативна упаковка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.) Оцініть різні товари та їх упаковку з точки зору витрат електроенергії . Обговоріть з одногрупниками, як виробляються  та  утилізуються пакувальні матеріали. Поставте товари в порядку зростання енергетичних витрат на їх виробництво. (2 бали)
2.) Обговоріть, як може далі використовуватися упаковка. Можливі варіанти відповідей:   (4 бали) а. Природа руйнує пакувальні матеріали - вони розкладаються і гниють.
б. Упаковка може бути спалена і частково повертає енергію, витрачену на її виробництво.
в. Упаковка може бути здана - наприклад,  пляшки. Це спричинить транспортні  витрати
г. Упаковка потребує великої кількості енергії, щоб бути знищеною  або повторно   використовуватися, наприклад, алюмінієві консервні банки.
д. Упаковка не може бути використана повторно або перероблена.
Підказка для наступної станції:  Прочитати прислів’я

 

 

 

 

 

 

 

 3. Станція «Агітаційна»   (від 1 до  12 балів)
  Для кожної групи заготовлені міні-плакати на аркушах розміром 4-А. Учні вибирають один з варіантів і на чистому аркуші такого ж формату складають і пишуть текст до плаката. Оцінюється лаконічність та відповідність темі заходу  (енергія та енергозбереження).
 

Види сучасних прасокЗапропоновані варіанти:

Навігація в місті - туристичний вказівник напрямківПроєкт з енергозбереження "Збережи Україну"Открытые двери - Внутренний мир поэта

 

 

 

Підказка для наступної станції:

 

 

 

Розгадай кросворд та знайди ключове слово:

1 .Сонце дає тепло та    2. Для виробництва електроенергії на гідроелектростанціях   використовують …  3. Рідке паливо двигунів …  4. Вічне джерело енергії – це …   5. Ці станції будують там, де дме сильний  …….

Як підвищити енергоефективність? - Портал Києва4. Станція «Кіностудія»  (від 1 до 12 балів)
     Попередньо виготовляються «кінокадри» - чисті листи ватману, по одному на кожну команду, на яких заздалегідь намальована рамка (під кіноплівку). Кожна команда протягом відведеного їй часу малює «кадр» на тему «Енергія і енергозбереження». Потім ці «кадри» з'єднують в одну «кінострічку» і після закінчення гри вивішують у  навчальному закладі.     

https://naurok.com.ua/uploads/files/329010/203855/219795_html/images/203855.003.png 5. Станція «Коментаторська» (до 6 балів за кожний малюнок)
    Кожна команда отримує завдання після попередньої підготовки прокоментувати малюнки-схеми. Коментар готує вся команда («мозковий штурм») і вибирає ведучого - коментатора. Керівники станції мають право направляти і контролювати хід роботи кожної команди, відповідати на запитання учасників гри. Однак, час роботи кожної з команд має бути одне і теж, визначений правилами гри, що контролюється спостерігачами.
Підказка для наступної станції: прочитайте девіз :  Зржбеие  юіенегр – йяврут  тсів!

(Збережи енергію – врятуй світ!)

Та розв’яжіть ребус                                     (сміття)

6. Станція «Сміття – ресурс!»  (від 1 до 12 балів)                     

  Вибирається троє учасників на роль «контейнерів» для сміття. Кожен отримує картонну коробку із назвою сміття, яке він збирає при сортуванні – «Папір», «Пластик», «Скло».  Всі інші  учасники отримують картонні картки із назвами речей з різних матеріалів, які підлягають вторинній переробці, наприклад:  бите скло; газета; списаний зошит; зламана ручка; скляна пляшка; перегоріла лампочка; одноразова виделка; зім’ятий  після дзвоника на урок  стаканчик з їдальні; лінійка зі шпаргалкою на тильному боці; розбита тарілка з їдальні, тощо.                                                                                                                 Також  дуже важливо, щоб кожен з вас підтримував і по-можливості розвивав «Зелені  технології». Зараз разом з вами ми зможемо продемонструвати «зелені технології»  Пантоміма: велосипедний рух, пересування в громадському транспорті, робота вітрової установки, чищення зубів з закритим краном, посадка лісу.

C:\Documents and Settings\ADMIN\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\reb10a.gif7. Станція  «Устами промовляє істина» (35 балів, по 5 за кожне висловлювання)
Ведучий: - У цьому конкурсі ми знайомимося з найбільш поширеними відходами. На кожен з відходів заготовлено по 5 висловлювань.
Завдання: Спробуйте зрозуміти, що мали на увазі учні, здогадатися, і якомога швидше написати відповідь на  листочку і підняти його. За кожну правильну відповідь по 1 балу.
(Відповіді зазначені курсивом в дужках).
Висловлення 1:
1. Їх дуже багато в промисловому місті, де працюють фабрики і заводи.
2. Їх майже не видно
3. Від них у людей бувають різні захворювання: астма, бронхіт, рак.
4. У місті, де їх дуже багато, не ростуть лишайники.
5. Їх можуть поглинути своїм листям зелені рослини. (Газові відходи)
Висловлення 2:
1. Це виходить, коли стає старим і ламається.
2. Це можна побачити скрізь: у місті, в селі, навіть уздовж доріг.
3. З цього можна зробити щось нове.
4. Це можна здати і отримати гроші.
5. Це буває чорним і кольоровим. (Металобрухт)
Висловлення 3:
1. Це те, без чого ми вже не можемо обходитися.
2. Цим господині користуються хоча б раз за 1-2 тижні.
3. Це вбиває живі організми на землі.
4. Коли це потрапляє у воду, то утворюється багато піни.
5. За допомогою цього все стає чистішим. (Пральний порошок)
Висловлення 4:
1. Предмети, виготовлені з неї, мало важать.
2. Її не можна викидати, оскільки вона сама по собі в природі не розкладається.
3. Вона буває різнобарвною, її дуже важко зламати.
4. Якщо її підпалити, то з'явиться багато чорного диму з неприємним запахом.
5. Є багато речей зроблених з неї. (Пластмаса)
Висловлення 5:
1. Його винайшли китайці.
2. З нього виходить багато сміття.
3. Він легко горить.
4. У нас його  отримують з дерева.
5. На ньому  зазвичай малюють або пишуть. (Папір)
Висловлення 6:
1. Якщо його сильно нагріти, воно стає тягучим, як тісто.
2. Кинуте в лісі, воно може стати джерелом пожежі.
3. Його роблять з піску.
4. Найчастіше воно прозоре.
5. При падінні розбивається. (Скло)
Висловлювання 7:
1. Це те, чого багато в місті, але мало в селі.
2. Особливо багато цього в промисловому місті, де багато заводів і фабрик.
3. Від цього люди хворіють, багато нервують, голосно кричать, і цього стає ще більше.
4. Якщо цього багато, то це викликає сп'яніння і діє, як наркотик
5. Його видають різні прилади, машини. (Шум)

Після проходження всіх станцій учні збираються   на підсумкову лінійку.       

На завершення квесту кожен з учасників має сказати конкретно про  свої враження і  запропонувати свої енергозберігаючі технології. В цей час за маршрутними листами станційні доглядачі підводять підсумки та оголошують переможців. В кінці – загальна світлина на згадку.


 

МАРШРУТНА  КАРТА           10  клас

№ з/п

                    Назва  станції

      Бали

 

      Штрафи

 

1

Енергетична

 

 

2

Електрична

 

 

3

Агітаційна

 

 

4

Кіностудія

 

 

5

Коментаторська

 

 

6

Сміття – ресурс!

 

 

7

«Устами промовляє істина"

 

 

docx
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку