Екологічний квест з елементами STEM-освіти «Сміття - проблема людства»

Про матеріал
Знайомити дітей з проблемами засмічення довкілля різноманітними відходами. Показати причини і наслідки забруднення навколишнього середовища пластиковими, паперовими, харчовими і твердими відходами. Розкрити вплив забрудненого середовища на здоров’я людини. Виховувати любов до природи і бережне ставлення до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

Екологічний квест з елементами STEM-освіти

«Сміття - проблема людства»

 

Мета. Знайомити дітей з проблемами  засмічення довкілля різноманітними відходами. Показати причини і наслідки забруднення навколишнього середовища пластиковими, паперовими,харчовими і твердими відходами. Розкрити вплив забрудненого середовища на здоровя людини. Залучити дітей до участі у проекті  «Друге життя» і презентувати  його результати.

Виховувати любов до природи і бережне ставлення до навколишнього середовища.

В актовій залі організована виставка дитячих робіт «Друге життя».

 

I частина. Публіцистична вистава (в актовій залі)

Звучать позивні.

 

1-й учасник. Увага! Увага! Увага!
Сьогодні іскристо вирує наснага.
І щедрість природа дарує всякчас.
Ви слухайте! Слухайте! Слухайте нас!


2-й учасник.
Земле рідна – природи ім’я,
Понівечена скрипка моя.
Як могла в цім світі жити?
Як могла благоденствувати?


3-й учасник.
В ніжності просинатися рано?
Коли ти помираєш в ранах.
Як могла плекати квіти, –
Коли так благаєш жити?


4-й учасник.
Як не чула моя душа,
Що здригаєшся ти від ножа?
Як дивитись природі у вічі? –
Перед нею ми винні утричі.


5-й учасник.

Із підземельного ядра,
Походить вир життя і смерті.
Ридає матінка Земля,
Від мороку та горя в серці.

6-й учасник.

Вбивають діти ніжне тіло,
Своєї мами рвуть волосся.
Триматися немає сили,
Й кричати з небом в стоголосся.

 

7-й учасник.

Ніхто не хоче рятувати
Планету-матір від отрути,
Їй залишається вдихати
Ковток надії, снів, спокути.

 

8-й учасник.

Якщо залишиться пустеля,
І сонце перестане гріти.
Це не "3012",
Це зрадили Планету діти.

 

1-й учасник. Величезною проблемою всіх людей на землі є „екологічні” захворювання природи.

 

2-й учасник. Майбутнє землі в небезпеці!

 

3-й учасник. Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи.

 

4-й учасник. Це – парниковий ефект на Землі.

 

5-й учасник. Це – величезні купи промислового та побутового сміття.

 

6-й учасник. Це – проблема чистої води.

 

1-й учасник. Це – кислотні дощі.

 

2-й учасник. Щорічно планета витрачає десятки видів тварин і рослин, які заносяться до Червоної книги під звуки траурних маршів екологічної катастрофи.

 

3-й учасник.  Важко поранена  плаче хвора Земля.

 

4-й учасник. Її ліси, річки, озера стогнуть від сміття, яке забруднює все довкола.

 

5-й учасник. Люди викидають тонни поліетиленових пакетів, всіляких упаковок, покришок, побутової техніки та інших відходів, розкладання яких триватиме століттями.

Це цікаво!

1-й учасник. Ви навіть не уявляєте, який термін зберігання можуть скласти звичайні повсякденні речі та продукти під водою.

 

2-й учасник.  Якщо в море кинути паперову серветку, то вона зникне через три місяці.

 

3-й учасник.  Сірники розчиняться через шість місяців.

 

4-й учасник. Кинутий недопалок проплаває в морі від одного до п'яти років, а пакет з поліетилену - від десяти до двадцяти років.

 

5-й учасник. Вироби з нейлону розчиняться через тридцять-сорок років, а консервна банка через п'ятсот!

 

6-й учасник. Пройде тисяча років, і тільки після цього зникне стандартна скляна пляшка!

 

Пісня.

Вода у нас забруднена,

Вода у нас забруднена

Повітря чистого давно уже нема.

І тужим за загубленим.

І тужим за загубленим

За всім тим, що природа нам дала.

Приспів .

І сниться нам не «Фанта» й «Кока-кола»

Від них на нас усіх чека біда,

А сниться нам Земля в цвіту довкола

І чистая джерельная вода

 

1-й учасник.
Шановне людство! Любі діти!
Давайте озирнемось навкруги:
Вже стільки бруду, починаючи із двору,
Що ніде нам поставити ноги.


2-й учасник.
Все починається і, навіть, Батьківщина
Із двору нашого, де безлад і сміття.
Якби хоч за собою ми б прибирали,
Повірте, що змінилося б життя.

 

 

3-й учасник.
Погляньте на майданчик, де щоденно
"Майбутнє" України у смітті
Сидить в пісочку, гойдалки колише,
Це ж перші спогади в них будуть у житті!


4-й учасник.
Та звикли по сміттю ми крокувати
І на когось перекладати гріх,
Його нести із хати і до хати,
Себе вважаючи  важливішим за всіх.

 

Ведуча. Багато дорослих і дітей на нашій планеті піклуються про чистоту річок, лісів, міст і сіл. І серед вас є такі діти. А давайте пограємо у гру

 «Як зберегти природу».  

Робіть те, що я скажу:

  1.               Якщо ти не кидаєш сміття на дорогу, то сплесни у долоні над головою.
  2.               Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі, то тупни ногою.
  3.               Якщо ти не кидаєш пляшки у воду, то підстрибни.
  4.               Якщо ти збираєш макулатуру, то підніми руку.
  5.               Якщо тобі подобається чиста Земля — посміхнись.
  6.               Якщо ти прибираєш місце відпочинку після свята,то змахни руками.
  7.               Якщо ти переконаний, що кожній людині треба піклуватись про природу, про все живе — простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки. Давайте ось так, як ви дружно взялись за руки, ми будемо єдині у прагненні зберегти нашу природу-матінку!

Під музику вибігають чортики, танцюють і всідаються на край сцени.

Чорт Ну, друзі мої, розкажіть, похваліться, яку підлість хто з вас зробив за  минулий місяць?

1. Я в нашому лісі розкидав пляшки, побив скло і розвісив на дерева бляшанки, щоб весело було птахам.

2. А я в нашу річку цілий мішок сміття викинув!

 

Чорт Добру підлість ти придумав, нехай тепер річка брудною буде!

3. А я зламав у своєму "Сміттєвозі" двигуна , щоб місто перетворилося на сміттєзвалище. Нехай тепер дихають!

 

Чорт  І ти гарну підлість людям зробив. Всі ви, друзі мої, добре потрудились, багато шкоди нашій природі-матінці зробили, екологію попсували. А тепер ходімо подивимось на наслідки вашої роботи.

 

(Дістають планшет і переглядають відео. На екрані кадри презентації «Тривожні факти про забруднення Землі», регочуть, поступово замовкають, дивуються.Ведуча озвучує слайди) https://docs.google.com/presentation/d/11faEktzUAoQolDUwO3lWbOggnsBQdWY9h6ZXhzne8wc/edit?usp=sharing

1. Боже, та невже це люди? Нехай я, чорт, підлість природі зробив, а їхня ж підлість набагато підліша!

2.Ой-ой-ой! А я своєю підлістю хвалився, а люди виявляється, знищують цілі ріки! Оце справжня підлість!

Учень 1. Людина - невід'ємна частина природи, вона отримує із водою, повітрям, їжею все те, що є в середовищі її життя. Тому забрудненість внутрішнього середовища організму людини веде до ослаблення її здоров'я, до появи хвороб і до вимирання.

 

Учень 2. Господарська діяльність людини призводить до трагічних наслідків. Загально відомі деякі випадки отруєння навколишнього середовища, наприклад, катастрофічний смог (густий туман із домішкою диму і промислових газів) у Лондоні 1952 року за 5 днів спричинив загибель близько 5 тис. мешканців.

 

Учень 3. Ослаблення імунної системи людини спеціалісти пов'язують з постійно зростаючим забрудненням навколишнього середовища.

 

Учень 4. Чимало забруднюючих речовин перетворюються в організмі людини і призводять до злоякісних новоутворень. Деякі накопичуються в організмі і спричинюють отруєння.

 

Учень 5. Забруднене повітря робить людей байдужими, бездіяльними: інертними.

 

Учень 6. Тому відповідальність за збереження чистого повітря, чистої води, якості ґрунтів, на яких розвиваються рослини, що живлять тварин і людину, лягає на кожного з нас. Від цього залежить життя кожної людини на планеті.Ось так, дорогі чорти!

(Чорти злякано відступають.)

 

Чорт. Так оце таке твориться на їхній Землі?

1 чорт. А ми ще й підлість хотіли природі зробити. Та її ж пожаліти треба! Берегти!

 

1-й учасник. 

Зупинися,людино, на мить…

І відчуй, як природі болить.

Як із серця крик вирина-

Зупинися, Земля в нас одна!

 

2-й учасник. 

Як у серці тліє любов,

Щоб колись розгорітися знов.

Зупинися, людино, на мить…

І відчуй, як планеті болить!

 

3-й учасник. 
Людино, схаменися! Може, досить?
Чи до душі нам річки каламуть?
Земля твоя пощади в тебе просить.
Бо ж хімія, і стронцій, і нітрати –
В продуктах, що на стіл нам подають.

 

4-й учасник.
Люди, вже схаменутися час,
Люди, вже зупинитися час,
Заради завтрашнього дня,
Хай буде чистою земля,
І нашим дітям, і нашим онукам
Хай сяє сонячна зоря.

Все на землі, все треба берегти –
І птаха й звіра, і оту рослину,
Не чванься тим, що цар природи ти –
Бо врешті, ти його частинка.

У світі цім людина ти,

Тому на все життя запамятай:

Ніколи у довкілля не сміти,

А рідний край свій заквітчай!

 

Ведуча. Щоб наша планета була чистою і здоровою сміття треба грамотно утилізувати, а ще краще - переробляти, даючи вже використаній сировині «друге життя», - вважають екологи.

 Діти, зараз на  всіх вас чекає захоплива квест - гра «Друге життя». На якій ви зможете пересвідчитися, що вторинну сировину можна використовувати з користю. (Команди отримують маршрутні листи)

 

II частина.   Квест – гра «Друге життя»

 

Умови гри.

В маршрутному листі вказаний перелік станцій, які вам треба ще пройти.

На кожній станції треба виконати запропоноване експертами завдання.

Після проходження маршруту всі отримають солодкі подарунки.

 

Станція «Танграм».

Танграм (кит.: 七巧板; піньїнь: qī qiǎo bǎn; «сім дощечок майстерності») — це головоломка. Згідно з легендою, одного разу чернець дав своєму учню задачу здійснити подорож для того, щоб намалювати різноманітну красу світу тільки на одній керамічній дощечці. На жаль, дощечка розбилася на сім шматків і учень ніяк не міг її знову зібрати у квадратну форму.

Він намагався це зробити багато днів поспіль, намалював численні зразки та зображення. Наприкінці учень зрозумів: немає сенсу подорожувати в світ, бо легко можна знайти всю красу і різноманітність світу у семи шматках розбитої дощечки.

Танграм можна виготовити з залишків кольорових шпалер і пограти.

   Завдання. Скласти за допомогою семи фігур запропоновані малюнки.

        

 

Станція «Сірникова мозаїка»

Завдання.  Усі батьки люблять повторювати: «Сірники для дітей — не іграшка!» Правильно, звісно, адже діти можуть ненавмисне що-небудь підпалити.

 Але сьогодні ми не будемо нічого палити, ми будемо грати. Пропонуємо ось яке завдання. За допомогою сірників викласти на парті улюблену фігуру.

 

Станція «Будівельна»

За всю історію людства з яких тільки матеріалів не будували житло: глина, дерево, каміння, цегла, навіть є соляні будинки. Дуже часто камяну кладку скріплювали розчином, в який додавали яйця. А в селах Непалу будинки будують із суміші коровячого гною та різних відходів піску і глини.

Сьогодні ми будемо користуватися дуже незвичним матеріалом – яєчними лотками. І спробуємо побудувати піраміду.

Завдання. За допомогою яєчних лотків збудувати піраміду.

 

Станція «Мозаїчна»

Мозаїка у перекладі (фр. mosaique, іт. Mosaico, від лат. Musivum, буквально - присвячене музам). Як багато чуттєвості, краси і грації в цьому слові. Мозаїкою називається візерунок, викладений на різних поверхнях (стінах, підлозі, стелі).У різні часи мозаїка виготовлялась із гальки, кольорового скла,слонової кістки, металу, мармуру, фарфору, перламутру тощо. А в Месопотамії були знайдені залишки так званої конусної мозаїки – ще у ІІІ тисячолітті до н.е. давні шумери виготовляли її із невеликих глиняних конусів (зигзагів). Сьогодні ми будемо працювати з кришечками, які ви збирали цілий навчальний рік.

Завдання. За допомогою кришечок з пластикових пляшок викласти малюнок  за даними зразками або за бажанням.

6030_3

                                                       

Станція «Спортивна»

Завдання. Діти обєднуються у дві команди. Треба віднести пластикові стаканчики до відмітки і побудувати піраміду. Хто побудує вищу, той переможе.

                                       depositphotos_30754553-stock-photo-pyramid-of-white-paper-cups                          

                                               

 Станція «Конструкторська»

Завдання. З коктейльної трубочки і двох стрічок паперу збудувати планер за зразком. Запуск планерів.

a927b8f14129ca114566ffc99382b7e7

 

Станція «Сортувальна»

Завдання. Розкласти сміття в окремі ящики «Папір», «Пластик», «Поліетилен». Естафета. Взяти пляшку, добігти до ящика, вкинути пляшку, повернутися і передати естафету.

 

Можливі станції «Інтелектуальна», «Склади пазл», «Модельєрів» тощо.

 

III частина. Підведення підсумків. Нагородження учасників  квесту. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

Електронні ресурси

1. Вірші сучасних поетів   http://blog.i.ua/community/1878/727770/

2. Цікаві факти про сміття http://cikavo.net/cikavi-fakti-pro-smittya/

3. Природа – наша мати, треба її оберігати (сценарій)

4. Вірші, роздуми, вислови про природу. Екологічний клуб "ДИВОСВІТ" https://vk.com/topic-42777988_27418007

5. 5 червня – Всесвітній день охорони навколишнього середовища

http://eko.koda.gov.ua/5-chervnya-vsesvitnij-den-ohorony-navkolyshnogo-seredovyshha/

6. https://vseosvita.ua/library/ruhanka-ekologicna-hvilinka-14996.html

    

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Чернишова Олена Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Скляр Оксана Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Яремчук Оля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
16 березня 2020
Переглядів
5246
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку