Еколого-економічний проєкт «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет»

Про матеріал
Матеріал допоможе вчителю хімії організувати учнів до виконання навчального проєкту за темою «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет»
Перегляд файлу

Еколого-економічний проєкт з хімії у 7 класі

Тема: «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет»

Мета:  формування вміння збирати і фіксувати дані, представляти їх наочно, формулювати висновки (математична, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя); формулювати аргументовані висновки щодо екологічних наслідків.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учня

Знаннєвий компонент:

називає склад молекули води.

Діяльнісний компонент:

Учень описує поширеність води у природі; використовує здобуті знання та навички в побуті для раціонального використання води та збереження довкілля; володіє елементарними навичками очищення води в домашніх умовах;

Ціннісний компонент:

Учень оцінює роль води в життєдіяльності організмів; висловлює судження про вплив діяльності людини на чистоту водойм та охорону  їх від забруднень; відповідально ставиться до збереження водних ресурсів.

Час виконання: 1-2 уроки (висловлення ідеї, планування і створення інформаційних постерів - на уроках, проведення аудиту — в позаурочний час до початку проекту)

Обладнання:  лінійки, олівці, ножиці, робочі зошити, роздатковий матеріал для малих груп із завданнями.

Хід роботи:

Вчитель перевіряє готовність учнів до уроку та пояснює головне завдання проєкту.

Завдання.

І. Організація навчального проекту (організаційний урок або частина уроку).

Опис проблеми. Останні роки довели, наскільки ми вразливі, коли постачання чогось, що ми приймаємо як належне, стає обмеженим. У нашій частині світу дефіцит води, швидше за все, не є актуальним питанням, проте це не означає, що нам немає потреби про це турбуватися. Заощадження господарського споживання води досі є важливою частиною будь-якого екологічно свідомого мислення.

Навіщо турбуватися?

Нестача води є актуальною як для країн Європи, так і для інших країнах світу. Зниження надмірного споживання води залишається важливим з багатьох причин:

  • Збереження водних ресурсів є найбільш економічно ефективним та екологічно безпечним способом зниження нашої потреби у воді.
  • Незважаючи на те, що вода використовується по всьому світі для виробництва електроенергії, насправді, використання меншої кількості води щорічно зберігає величезну кількість енергії.
  • Використання меншої кількості води знижує тиск на наші каналізаційні й дренажні системи, що призводить до зниження витрат на технічне обслуговування.
  • Охорона та раціональне використання води допомагає збільшити термін використання запасів озер і річок, що має вирішальне значення для здоров'я екосистем у всьому світі.

     Що я можу зробити?

Існує багато способів зменшити споживання води, не вносячи великих змін у своє життя.

 

Аудит «Вода»

Як економити воду

Перевір об’єм води, який Ти зазвичай використовуєш.

 Якщо Ти живеш у будинку з водопостачанням, то насамперед визнач кількість води, що витікає з крана за одну хвилину. Для цього необхідно мати вимірювальний посуд і годинник із секундною стрілкою.

 

Зроби такі вимірювання.

  • постав який-небудь посуд спочатку під кран, а потім під душ. Відкрий кран, нехай вода заповнює посуд протягом однієї хвилини (тиск має бути звичайний). Потім визнач об’єм води за допомогою вимірювального посуду.
  • перевір об’єм ванни й туалетного бачка. Якщо у вашій квартирі чи будинку старий унітаз, запиши 9 літрів, якщо сучасний – запиши 3 літри;
  • якщо у вашій оселі є пральна чи посудомийна машина, визнач, скільки води витрачається при кожному їх використанні. Це можна дізнатися з інструкції користувача або в Інтернеті;

Запиши отримані результати в наведену нижче таблицю (стовпчик «Об’єм води за хвилину чи за одне користування»).

2. Проведи вимірювання об’єму води, використаної твоєю родиною за тиждень. Наприклад, це може виглядати так, як у наведеній таблиці.

 

Обсяг води за хвилину або за одне користування (л)

Загальна кількість користувань (час користування) протягом тижня

Кількість використаної води (л)

Душ (сім’я з 3-х осіб)

3 л х

210 (10 хвилин в день х 3 осіб х 7 днів) =

630 л

Крани у ванній кімнаті

3 л х

189 (9 хвилин х 3 осіб х 7 днів) =

567 л

Туалет

 

 

 

Ванна

 

 

 

Кран у кухні

 

 

 

Пральна машина

 

 

 

 

 

 

Усього

 

 

 

 

Якщо у вас є лічильник води, порівняй дані своїх вимірювань з його показниками.

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ

  Прості правила ефективної економії води у побуті

  1. Вчасно усувайте усі несправності сантехніки, відремонтуйте або замініть всі крани, з яких тече вода. Коли з крана капає, то втрачається до 24 л води на добу (720 л на місяць), а якщо тече струмком — 144 л на добу, (тобто до 4000 л води на місяць).
  2. Не забувайте щільно закривати кран.
  3. Користуйтеся душем замість ванни. На 5-хвилинний душ потрібно до 50 л води. А щоб наповнити ванну — до 200 л.
  4. Не використовуйте проточної води під час миття посуду. Це значно збільшує витрати води та мийних засобів. Закриваючи кран між обполіскуванням посуду, ви значно знизите витрати води.
  5. Використовуйте насадки-розпилювачі на кранах — це допоможе скоротити споживання води.
  6. Закривайте кран, коли чистите зуби. Щоб прополоскати рота, використовуйте воду зі склянки. Це може заощадити до 45 л води.
  7. Користуйтеся двома режимами зливу для бачка унітазу. Якщо така система не передбачена, наповніть 2-літрову пластикову пляшку водою та помістіть в бачок. Цей «пристрій» дозволить заощадити до 20 л чистої води на день.
  8. Не мийте овочі та фрукти під проточною водою. Замість цього скористайтеся мискою. Щоб наповнити велику миску, знадобиться до 3 л води, а при проточному митті щохвилини втрачається до 15 л води.
  9. Не розморожуйте продукти під струменем води.
  10. Максимально використовуйте сучасну побутову техніку та сантехнічні пристрої. Ручне прання білизни більш витратне, аніж за допомогою пральної машини. Те ж можна сказати й про посудомийну машину: вона економить до 2/3 води, яка витрачається під час ручного миття посуду.

 

ІІ. Виготовлення інформаційних постерів

1. Виготовити інформаційний постер «Правила ефективної економії води у побуті. 

2. Презентувати свій проєкт, зробити аналіз досягнень і успіхів кожного учня групи за критеріями вкладу в спільну роботу та вмінням співпрацювати.

3. Зробити висновки щодо результатів виконання проекту.

4. При наявності цікавих результатів підготувати електронну презентацію з розміщенням її на шкільному сайті.

Оцінювання учнів: попереднє – за результатами  роботи  в малих групах на уроці, остаточне –після виконання електронних презентацій дома.

 

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
5523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку