Еколого-економічний проєкт з хімії у 7 класі
Тема: «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет»
Мета: формування вміння збирати і фіксувати дані, представляти їх наочно, формулювати висновки (математична, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя); формулювати аргументовані висновки щодо екологічних наслідків.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учня
Знаннєвий компонент:
називає склад молекули води.
Діяльнісний компонент:
Учень описує поширеність води у природі; використовує здобуті знання та навички в побуті для раціонального використання води та збереження довкілля; володіє елементарними навичками очищення води в домашніх умовах;
Ціннісний компонент:
Учень оцінює роль води в життєдіяльності організмів; висловлює судження про вплив діяльності людини на чистоту водойм та охорону їх від забруднень; відповідально ставиться до збереження водних ресурсів.
Час виконання: 1-2 уроки (висловлення ідеї, планування і створення інформаційних постерів - на уроках, проведення аудиту — в позаурочний час до початку проекту)
Обладнання: лінійки, олівці, ножиці, робочі зошити, роздатковий матеріал для малих груп із завданнями.
Хід роботи:
Вчитель перевіряє готовність учнів до уроку та пояснює головне завдання проєкту.
Завдання.
І. Організація навчального проекту (організаційний урок або частина уроку).
Опис проблеми. Останні роки довели, наскільки ми вразливі, коли постачання чогось, що ми приймаємо як належне, стає обмеженим. У нашій частині світу дефіцит води, швидше за все, не є актуальним питанням, проте це не означає, що нам немає потреби про це турбуватися. Заощадження господарського споживання води досі є важливою частиною будь-якого екологічно свідомого мислення.
Нестача води є актуальною як для країн Європи, так і для інших країнах світу. Зниження надмірного споживання води залишається важливим з багатьох причин:
Існує багато способів зменшити споживання води, не вносячи великих змін у своє життя.
Аудит «Вода»
Перевір об’єм води, який Ти зазвичай використовуєш.
Якщо Ти живеш у будинку з водопостачанням, то насамперед визнач кількість води, що витікає з крана за одну хвилину. Для цього необхідно мати вимірювальний посуд і годинник із секундною стрілкою.
Зроби такі вимірювання.
Запиши отримані результати в наведену нижче таблицю (стовпчик «Об’єм води за хвилину чи за одне користування»).
2. Проведи вимірювання об’єму води, використаної твоєю родиною за тиждень. Наприклад, це може виглядати так, як у наведеній таблиці.
|
Обсяг води за хвилину або за одне користування (л) |
Загальна кількість користувань (час користування) протягом тижня |
Кількість використаної води (л) |
Душ (сім’я з 3-х осіб) |
3 л х |
210 (10 хвилин в день х 3 осіб х 7 днів) = |
630 л |
Крани у ванній кімнаті |
3 л х |
189 (9 хвилин х 3 осіб х 7 днів) = |
567 л |
Туалет |
|
|
|
Ванна |
|
|
|
Кран у кухні |
|
|
|
Пральна машина |
|
|
|
… |
|
|
|
Усього |
|
|
|
Якщо у вас є лічильник води, порівняй дані своїх вимірювань з його показниками.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
Прості правила ефективної економії води у побуті
ІІ. Виготовлення інформаційних постерів
1. Виготовити інформаційний постер «Правила ефективної економії води у побуті.
2. Презентувати свій проєкт, зробити аналіз досягнень і успіхів кожного учня групи за критеріями вкладу в спільну роботу та вмінням співпрацювати.
3. Зробити висновки щодо результатів виконання проекту.
4. При наявності цікавих результатів підготувати електронну презентацію з розміщенням її на шкільному сайті.
Оцінювання учнів: попереднє – за результатами роботи в малих групах на уроці, остаточне –після виконання електронних презентацій дома.