Економічна гра для старшої дошкільної групи «Що? Де? За скільки?»

Про матеріал
Економічна гра для старшої дошкільної групи «Що? Де? За скільки?» Мета: закріпити знання дітей про професії, формувати ціннісні відношення та бережливість до результату праці.
Перегляд файлу

Економічна гра для старшої дошкільної групи «Що? Де? За скільки?»

Мета: закріпити знання дітей про професії, формувати ціннісні відношення та бережливість до результату праці.

Педагог: Доброго дня, шановні гості. Ми раді вітати вас на економічній грі «Що? Де? За скільки?»  Зустрічайте оплесками гравців.

Педагог: Діти, привітайтесь будь ласка з нашими глядачами.

Діти:

Педагог: Малята, а ви любите дивитись телевізійні ігри? Давайте і ми з вами пограємо в одну дуже цікаву економічну гру «Що? Де? І За скільки?» Хочете дізнатись про що ця гра? Прошу увага на екран.

Відеоролик про гроші.

Педагог: Чи цікава для вас ця тема? Що ви очікуєте нового дізнатись в грі?

Педагог: Друзі, але для цієї гри мені потрібні дві команди. Що зробити, щоб розділитись на дві команди? (варіанти дітей)

Педагог: А у мене для вас є дуже цікавий спосіб. На столі лежать карточки, візьміть кожен собі по одній, уважно розгляньте. Якщо цей товар можна купити або продати, то ви будете в команді «Чомусики», а якщо цей товар не можна купити або продати, то ваша команда буде називатись «Пізнайки».

Карточки: дружба, любов, дощ, сонце, місяць, старість, сім’я……

Педагог: Герої казок, дізнались, що ми з вами хочемо пограти в таку чудову гру, і надіслали нам листи зі своїми завданнями.

Педагог: Малята, щоб дізнатися, яке завдання ми будемо виконувати перше, і чия команда розпочне першою, нам допоможе ігровий кубик. (кидають)

1 ТУР - ПРОФЕСІЇ

Педагог: У нас лист від Буратіно. Прочитаймо разом.

Буратіно: «Доброго дня, дорогі друзі. Допоможіть мені. Дав мені Тато Карло три золоті монетки, щоб купити букварика. Але ж ця лисиця Аліса, та кіт Базіліо, сказали, що якщо їх посадити в землю, то виросте грошове дерево. Велике при велике! Так це чи ні?

Педагог: Команди, порадьтесь будь ласка, оберіть правильну відповідь та озвучте її. (діти міркують)

Діти: гроші не ростуть на деревах, бо це є не жива природа.

Педагог: Діти, а що можна робити з грошима? (купувати, економити, тратити, губити, оплачувати, заробляти).

Педагог: А де ж можна отримати гроші, за які послуги? (на роботі)

Педагог: А як називаються гроші, які людина отримує за працю? (зарплатня)

Педагог: Давайте по одному з команди  називатимемо по одній професії. (діти перераховують професії)

Педагог: Буратіно ще у вас хоче запитати. Що таке професія? Для чого потрібні гроші? У нього для вас ще одне завдання. Він надіслав вам карточки, на яких зображено інструменти праці різних професій. Ви повинні знайти та поєднати  всі інструменти праці та обрати професію яка використовує їх в своїй роботі, та пояснити свій вибір. (діти обирають та викладають на своєму робочому місті)

Педагог: Діти, за кожне правильно виконане завдання, ви будете отримувати по одній золотій монетці, а в кінці гри, ми підрахуємо вашу зарплатню.

Педагог: Наступне завдання потрібно обрати. Кидаймо кубик, і побачимо хто нам його надіслав.

2 ТУР -  ГРОШІ

Педагог: Під цим номером у нас лист від Галчати з мультфільму «Троє з Простоквашино».  Давайте зачитаємо його.

Галченя: «Хто там, хто там. Я вас вітаю дорогі гравці. Відгадайте загадку.

Бувають вони різні,

Паперові та залізні,

Мідні, золоті,

Вітчизняні та чужі. Хто там?

Педагог: Хто вже знає правильну відповідь? Якщо у двох команд вона однакова, то давайте разом її назвемо. (Гроші)

Педагог: Правильно. А тепер картки від Галчати беріть і розповідати, що на них зайве почніть.

Кожна дитина обирає собі картку. Виходить до дошки і називає зайвий предмет.

Картка №1. Валюта і гривня.

Картка №2.Паперові гроші та залізна монета.

Картка №3. Залізні гроші та паперові.

Картка №4. Банк, гаманець, картка та шкарпетки.

Картка№5. Гроші паперові та копійчані, валюта та гаманець.

Картка №6. Наші гроші та валюта.

Картка №7. Банк, карточка, гаманець та авоська.

Картка №8. Банк, карточка, скарбничка та склянка.

Педагог: А які ще бувають гроші? (залізні, паперові, електронні, золоті). Молодці, ви впорались із завданням Галчиняти, і за це отримуєте золоту монетку.

3 ТУР - РЕКЛАМА

Педагог: А ми продовжуємо гру «Що? Де? І За скільки?» Кидаймо кубик. І під номером…лист від листоноші Пєчкіна.

Пєчкін: Добрий ранок, любі діти. У мене була мрія накопичити багато грошей та купити велосипеда, але мені його вже подарували І я тепер за накопичені гроші можу купити що завгодно. Чи здійсниться моя мрія?

Педагог: Порадьтесь, будь ласка, кожен в своїй команді, дайте відповідь листоноші. Що не можна купити за гроші. А допоможуть вам картки. Оберіть ту картку, що на вашу думку не можна купити за гроші.(гори, дружбу, любов, зірки, планету, дощ, природу, дитину, родину, здоров’я).

Педагог: Разом з листом, Пєчкін надіслав ще нам щось. Подивіться, що це? (Реклама)

Педагог: А для чого нам реклама? (щоб дізнатись про товар і всі його купували).

Педагог: За допомогою мнемо карток ми створимо з вами свою рекламу і надішлемо листоноші Пєчкіну, щоб він її розповсюдив по місту.

В Центр розвитку дитини,

Поспішайте всі родини.

Цифри, літери -  вивчати,

Творчість в дітях розвивати.

Першоцвіт ти обирай,

На вулицю Князів Острозьких, 46 – завітай!

Діти виставляють картки за словами вчителя і повторюють рекламу.

Педагог: Молодці. Гарна вийшла в нас реклама. За це ви отримуєте золоту копійку.

Педагог: Переходимо до наступного туру. Кидаймо кубик, щоб дізнатись від якого казкового героя наступний лист – це Кіт Матроскин.

4 ТУР - ВАЛЮТА

Кіт Матроскин: «Добро дня, діти. Коли я був ще молодим, я був боцманом на кораблі і плавав по різних морях та океанах, побував у різних країнах і на згадку завжди привозив прапорець та грошову одиницю, тієї чи іншої країни. Але їх так багато назбирав, що тепер не можу розібратися, яка купюра з якої країни. Знайдіть грошову одиницю і прапор країни де я був і ще запитання для вас: як одним словом назвати гроші інших країн?»

Перед дітьми прапори та гроші цих країн. Обирають правильну відповідь.

Педагог: То як називаються гроші інших країн? (валюта)

КІНЕЗІОЛОГІЧНА ГІМНАСТИКА «КУЛАК. РЕБРО. ДОЛОНЯ»

Педагог: Перед тим як ми допоможемо розв’язати завдання Кота Матроскіна, ми з вами зробимо одну вправу, щоб у нас покращилась увага та пам’ять. Тому що, ті хто мають справу з грошима, мають бути дуже уважні.

Ми знайшли багатий скарб,

Кожен скарбу дуже рад.

Гроші будем рахувать,

Один, два, три, чотири, п’ять.

Педагог: Пам’ять та увага у всіх покращилась. Тому по черзі до грошової одиниці підходьте і до прапора країни підносьте. (турецька ліра – Туреччина, канадський долар – Канада, грецька драхма – Греція, швейцарський франк  – Швеція, польські злоти – Польща, англійський фунт – Англія, американський долар – Америка, гривня – Україна, рубль – Росія, юань – Китай, иена – Японія).

Педагог: Молодці, чудово впорались з цим завданням і до вашої скарбнички потрапляє ще одна золота монетка.

Педагог: Наступний лист від Собаки Шарика. Послухайте.

Собака Шарик: «Я дуже радий, дорогі діти, що ви отримали мій лист. У мене маленька неприємність, я посварився з Матроскіним, через те, що він не дозволяє мені купити рушницю, каже, що це – зайві витрати, а треба щоб і прибуток від цього був. Розкажіть мені, бо я не знаю, що таке прибуток і витрати».

Педагог: Поміркуйте, і дайте відповідь. Хто буде відповідати?

Педагог: Що ж таке прибуток? (прибуток, це гроші, які людина отримала за будь яку діяльність. Це зарплатня, стипендія, пенсія, прибуток з власної праці(в’яжуть, вишивають, городина, ремонтні роботи).

Педагог: А що таке витрати? (це коли людина витрачає гроші на послуги, на купівлю товарів).

Педагог: А зараз візьмемо наші планшети і покажемо Шарику які є людські прибутки та витрати. (картинки діти з’єднують резинками)

Педагог: Якщо мама чи тато принесли зарплату додому, що це буде? (прибуток)

Педагог: А якщо захворіла бабуся? (витрати) Чому?

Педагог: Якщо ми продали яблука з присадибної ділянки? (прибуток)

Педагог: Сестричка приїхала з інституту і привезла стипендію (прибуток). А стипендію всім дають?

Педагог: Комунальні послуги треба оплатити? (витрати)

Педагог: Виріс Максим з джинсів (витрати). Мамі купуємо нову шубу (витрати, а мамі прибуток)

Педагог: Виграли в Лото забаву (прибуток)

Педагог: Поламалась машина (витрати)

Педагог: Подивимось на нашу шкалу: виходить, що у нас переважають витрати, а щоб завжди було чим їх проплачувати потрібно мати стабільний прибуток. Я думаю, що Шарик це зрозумів і обов’язково влаштується на роботу, щоб мати прибуток на свої витрати. А як зробити так, щоб фоторушниця приносила прибуток Шарику? Бо купівля – це ж витрати? (робити фото, продавати, відкрити фотостудія, фотографувати та отримувати за це – зарплатню).

Педагог: А вам за пояснення – золота копійка до вашої скарбнички.

5 ТУР – ЕКОНОМІЯ

 Педагог: Кидаймо кубик. Наступний лист від старого мільйонера Скруджа Мак дака.

Педагог: Скрудж Мак дак: «Дорогі хлопчики та дівчатка. Я дуже радий, що мене запросили пограти з вами, бо я самий багатший качур на планеті. Назбирав я стільки грошей, тому, що економив. Скажіть мені, будь ласка, що таке економія у вашому розумінні?»

Педагог: Поміркуйте, порадьтесь і дайте відповідь: «Що таке економія у вашому розумінні?» (не вмикати зайву воду та світло, не ламати іграшки, міняти вікна на пластикові, берегти одяг, взуття)

Педагог: Для вас Скрудж Мак дак приготував торбинки з монетками, порахуйте кожен в своїй торбинці монетки та оберіть відповідну цифру. (торбинки з фетру в них заховані копійки).

Педагог: Всі впорались з цим завданням і ще отримуєте по одній монеті в свої скарбнички.

Педагог: Кидаймо кубик, і обираємо новий лист. Він від Дяді Федора.

Дядя Федір: «Вітаю вас, друзі, я чув, що ви багато знаєте про економіку, прибуток, витрати, гроші. А скажіть, чи знаєте ви, з чого складається сімейний бюджет вашої родини? І як називається група людей, які вважаються рідними і проживають разом.  Відповідайте!» (родина)

Педагог: Зараз ми з вами підійдемо до наших гаманців і розповімо, хто приносить гроші в сім’ю? (діти обирають фото своєї родини і розповідають про дохід родини)

Діти обирають фото своїх рідних та розповідають хто з членів родини які приносить доходи в сім’ю і складають в гаманці  (заробітну плату, стипендія, дотація від держави, пенсія)

Педагог: Подивіться, які товсті гаманці у вас вийшли. Це достаток та прибуток ваших сімей. За це вам ще одна монетка у скарбничку.

Педагог: Що збулись наші сподівання на цьому занятті. Чи досягли ви цілі? Що нового дізнались? Що хотіли б ще дізнатись?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
11 грудня 2022
Переглядів
352
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку