Заняття з народознавства для дітей старшої групи
Тема. «Ой писанка, ой крашанка»
Програмовий зміст: виховувати любов та інтерес до народних свят і звичаїв; формувати патріотичні почуття на основі знайомства дітей з народними традиціями святкування Великодня; формувати позитивне ставлення до свята Великодня, бажання дізнатися про народні традиції його святкування;
розвивати звукову культуру мовлення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення, логічне мислення, творчу уяву, емоційну сферу, загальну моторику; силу, тембр, інтонаційну виразність голосу; творчість; вправляти в умінні давати точну відповідь, читанні віршів напам’ять; продовжувати вчити переказувати віршований текст; складати речення за двома словами; активізувати словник дітей за темою «Свято Великодня. Писанки».
Обладнання: писанки — ілюстрації; зображення писанок, розрізані на 6–9 частин — для кожної дитини; дерев’яні писанки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь.
Свято Пасхи недалечко
Свято Пасхи недалечко,
Люди звичай бережуть,—
Розмальовують яєчка,
Пишні пасочки печуть.
Святкування йде віками,—
Це такі чудові дні:
В гості йти, під рушниками
Страви нести запашні.
Доброзичливо, з любов’ю
Мати щирі почуття,
Людям зичити здоров’я
І щасливого життя.
Святість-це чарівне слово,
Тільки треба так зуміти,
Щоб життя своє святково
У труді й добрі прожити.
Вихователь:
Великодня гра
Стали діти у кільце.
В кожного в руках яйце.
Марті випало на славу
Розпочати цю забаву,
Дуже милу, престару
Великодню гру.
Ходить дівчина кільцем
І постукує яйцем...
Що не стукне — трісь і трісь, —
Яйця тріскають чиїсь...
Мартине — ціле, тверде, —
Марта рада далі йде...
Стук-стук-стук...
І раптом — хрусь!
Гру продовжує Петрусь.
Стукнув всього
Разів три…
І так само вийшов з гри.
За Петром пішов Максим,
Декілька дівчат за ним...
В Олі писанка ціла,
Оля в грі перемогла!
А тепер, відомо всім,
Всі за стіл до Олі в дім
Їсти яйця, все що є...
Просить цей, що виграє.
(М. Хоросницька)
Вихователь:
- У яку гру грали діти? Які були правила гри? (Бесіда за змістом вірша.)
- А тепер послухайте вірш про писанки К. Перелісної
Писанка
Гарна писанка у мене,
Мабуть, кращої нема.
Мама тільки помагала,
Малювала ж я сама.
Змалювала дрібно квіти,
Вісім хрестиків малих,
І дрібнюсіньку ялинку,
Й поясочок поміж них.
Хоч не зразу змалювала, —
Зіпсувала п’ять яєць, —
Та як шосте закінчила,
Я ту писанку для себе,
Для зразочка залишу,
А для мами і тата
Дві ще кращі напишу.
Вихователь:
- Які візерунки малювала дівчинка? (Відповіді дітей.)
- Ми з вами вже теж училися прикрашати писанки. Ось вони. (Вихователь показує зразки дитячих виробів у техніці об’ємного ліплення або аплікації.) Пам’ятаєте, де чия? Спробуйте описати свої роботи.
Розвивальна гра «Упізнай писанку за описом»
Діти по черзі буде описують кожен свою писанку, а інші будуть відгадують, де вона.
Далі діти складають речення зі словами писанка і граються у гру.