Мета:визначати причини економічного піднесення країни; висвітлювати основні напрями соціально-економічного і політичного розвитку США в останній третині ХІХ ст.; порівнювати економічний розвиток США з країнами Європи; називати напрями територіальної та економічної експансії США; розвивати вміння учнів встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати історичні події; розширювати понятійний апарат та кругозір учнів; розвивати усвідомлення цінності демократичних ідеалів;сприяти розвитку критичного мислення та навичок самостійної роботи учнів.виховувати любов до історичних знань, повагу до історичного минулого.
Завдання уроку. Познайомитися з економічним розвитком США у ІІ половині ХІХ століття;Розкрити основні риси внутрішньої та зовнішньої політики США;Вчитися встановлювати причинно – наслідкові зв'язки, працювати з документами, робити висновки та узагальнення;Усвідомити неприпустимість расової нетерпимості відносно інших народів.
Очікувані результати: Після уроку учні зможуть: характеризувати процес завершення формування індустріального суспільства у США; висвітлювати головні події соціально - економічного і політичного життя США в останній третині ХІХ ст.;тлумачити та застосовувати терміни: " промислова першість", "дискримінація", "сегрегація", " експансіонізм", " ізоляціонізм".
Актуалізація опорних знань: США середини ХІХ ст. були на чолі з ____, який обирався на __. З перших 16 президентів 11 були представниками __. У 1861 р. між Північчю і Півднем почалася __. Найголовнішим завданням війни було __. Після прийняття закону про __ почалася роздача вільних земель усім бажаючим.
Характерні риси економіки СШАРозвиток нових галузей промисловості нафтовидобувна та нафтопереробна, хімічна, автомобільна, електроенергетика. Електрифікація промисловості, транспорту, побуту. Налагоджено стандартизований випуск продукції легкої промисловості, продуктів харчування, ліків. Впроваджено конвеєрне виробництво, що сприяло зниженню вартості продукції.
Соціальна політика адміністрації США. Расова дискримінація - це будь-яке розрізнення, виняток, обмеження чи перевага, основані на ознаках раси, кольору шкіри, родового, національного чи етнічного походження, метою або наслідком яких є применшення використання на рівних засадах прав людини.
Расистська організація ку- клукс - клан"... Ку-клукс-клан, або Невидима Імперія Півдня, що включає в себе велику кількість людей самих різних класів, що володіє власною конституцією і законами, здійснює насильницькі дії, спрямовані проти членів Республіканської партії. Члени Клану вриваються в будинки чорношкірого населення з метою грабежу, насильства й убивства законослухняних громадян ..."20 квітня 1871р. Конгрес США видав закон, спрямований на припинення діяльності ку-клукс-клану. Він давав президентові повноваження скасовувати право особистої недоторканності і вдаватися до зброї для підтримки законів. Коли ку-клукс-клан в черговий раз став творити безчинства і насильства в жовтні 1871 року, президент оголосив про стан облоги у дев'яти округах Кароліни і зробив численні арешти. Сотні активістів було заарештовано й кинуто в тюрми рішеннями військового трибуналу, що було однією з важливих причин припинення діяльності організації. Прапор клану. Члени організації на тлі знаменитого символу «палаючого хреста»
Американська федерація праці Робітники у 1881 р. об´єдналися в Американську федерацію праці, яка стала ініціатором святкування 1 травня як міжнародного дня солідарності трудящих.1 травня 1886 р. в Чикаго було розігнано робітничу демонстрацію. Було багато поранених і вбитих. Лідерів робітників віддано під суд і страчено.
“Нова демократія” Вільсона. Президент від демократичної партії з 1913 до 1921 р. Скоротив митні ставки на сировину, продовольство, метал, продукцію легкої промисловості, що експортувалися США. Прибутковий податок у розмірі 1 – 6 %. Державний контроль над банками та іншими кредитно-фінансовими установами. Впроваджено кредити для фермерів з низькими відсотками. Вудро Вільсон(1856 - 1924)
Основні фактори швидкого економічного розвитку СШАЛіквідація плантаційного рабства, розвиток фермерського господарства. Швидке освоєння нових територій. Зростання внутрішнього ринку. Наявність величезних природних багатств. Нагромадження капіталу. Зростання імміграції та чисельності населення. Раціоналізація виробництва, висока продуктивність праціНезначні витрати на оборону країни. Підсумки уроку
Закріплення вивченого матеріалу. (Вставити пропущені слова)У 1980 р.американський конгрес прийняв закон, що його запропонував…….. Кожна особа, або організація, що завдадуть шкоди майну іншої особи чи організації…..1 травня 1886 р. відбулося…….. в Чекаго. Президент від демократичної партії з 1913 р……., який запровадив закони “Нової демократії”. Політична ідеологія, що стверджує вищість одних рас чи етносів над іншими –це………
Погляньте на екран і намагайтеся здогадатися {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1. Страйк А) ) сукупність антинаукових концепцій, основу яких становлять положення про фізичну і психічну нерівноцінність людських рас; 2. Робітничий рух. Б) ) расове розмежування білого населення від негрів та корінного населення - індіанців;3. Расизм В) форма боротьби робітників за свої права; 4. Сегрегація Д) рух робітників з метою задоволення вимог економічного чи політичного характеру