Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії на 2 семестр 2017/2018 н.р. за новою програмою 2017 року. В планах передбачені практичні заняття, що пропонуються новою програмою.
ІІ семестр
№ уроку |
Тема та зміст уроку |
Дата |
Примітки |
|
Мистецтво Давньої Греції |
|
§36 |
|
Підкорення Греції Македонією |
|
§37 |
|
Утворення імперії Александра Македонського |
|
§38 |
|
Елліністичні держави в 4-2 с. до н.е. Культура еллінізму |
|
§40 |
|
Суспільне, господарське та повсякденне життя в античних полісах на території України |
|
§41 |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Давня Греція» |
|
|
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима |
|
§42 |
|
Римська республіка 5 – 1 ст. до н.е. |
|
§43, 44 |
|
Релігія, сімя, виховання та господарство давніх римлян |
|
§45 |
|
Диктатура Гая Юлія Цезаря |
|
§46 |
|
Практична робота: сформулювати життєву позицію історичного персонажа на основі висловів з його творів |
|
§47 |
|
Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа |
|
§48 |
|
Римська імперія в 1-2 ст. |
|
§49 |
|
Місто Рим та повсякденне життя його мешканців |
|
§50 |
|
Римська імперія в 3-4 ст. |
|
§51 |
|
Виникнення християнства |
|
§52 |
|
Культура Давнього Риму |
|
§53 |
|
Початок Великого переселення народів |
|
§54 |
|
Практична робота: позначити на контурній карті: Апеннінський півострів, кордони імперії Александра Македонського, Римської держави за правління Октавіана Августа, Александрію, Рим; напрями Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів; прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення. |
|
|
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян |
|
§55 |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Антична цивілізація» |
|
|
Розділ 4. Витоки європейської та інших сучасних цивілізацій |
|||
|
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Практична робота: добрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі, їжа, одяг), запозичені українцями в давніх греків і римлян |
|
§ |
|
Сучасні цивілізації на мапі світу |
|
§ |
|
Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя |
|
§ |
|
Давня Індія |
|
§19 |
|
Суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії |
|
§20 |
|
Піднебесна імперія та перші володарі Давнього Китаю |
|
§21 |
|
Суспільне та культурне життя давніх китайців |
|
§22 |
|
Писемність, освіта та наукові знання у Давньому Китаї |
|
§23 |
|
Практична робота: зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого |
|
§ |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Витоки європейської та інших сучасних цивілізацій» |
|
§ |
|
Гра-вікторина «Знавці історії» |
|
§ |
|
Підсумковий урок за рік |
|
§ |
ІІ семестр
|
Франція у 11 – 15 ст. столітня війна. Практична робота: позначити на контурній карті територію поширення християнства, кордони Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії |
|
§13 |
|
Англія в XI – XV ст. Вільгельм І Завойовник. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. Практична робота: встановити цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури |
|
§14 |
|
Священна Римська імперія Оттон І. Зовнішня політика германських імператорів. |
|
§15 |
|
Італійські торговельні республіки. Утворення королівства Іспанія. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, Хрестові походи, Реконкісту, утворення королівства Іспанія, Столітню війну, утворення Священної Римської імперії |
|
§16 |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Європейське суспільство і держави в Х – XV ст.» |
|
|
Розділ ІV. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
|||
|
Християнська церква XI – XV ст. Єретики і боротьба з ними. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви, час поширення романського і готичного мистецьких стилів, виникнення книгодрукування; раннє Відродження |
|
§17 |
|
Наукові і технічні досягнення. Книгодрукування Практична робота: створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі» |
|
§18-19(4,6,9) |
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження й гуманізм. Практична робота: підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна карта туристичної Європи» |
|
§18-19(10,11) |
|
Практична робота: описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента |
|
|
|
Практична робота: позначити на контурній карті та надписати університетські центри та й міста, пов’язані з початком Відродження, межі поширення впливу католицької і православної церков |
|
§ |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ» |
|
|
Розділ V. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в X – XV |
|||
|
Польське королівство. Королівством Чехія. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про створення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву, падіння Константинополя і гуситські війни |
|
§20-21 |
|
Монгольська навала на Русь. Новгородська боярська республіка. Московська держава. Практична робота: позначити на контурній карті території Польського, Угорського, Чеського королівства, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн. |
|
§22-23 |
|
Утворення Османської імперії Практична робота: визначити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійського, руської та західноєвропейської культурних традицій |
|
§26 |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в X – XV» |
|
|
Розділ VІ. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД |
|||
|
Середньовічна Індія. Практична робота: провести уявну екскурсію до середньовічних пам’яток культури Індії та Китаю |
|
§24 |
|
Середньовічний Китай. Практична робота: підготувати індивідуальний проект про культурні досягнення середньовічного сходу |
|
§25 |
ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
|
8-А |
8-Б |
|||
|
Англійська революція |
|
|
§14 |
|
Іспанія в ХVI ст. Національно-визвольна боротьба в Нідерландах |
|
|
§15 |
|
Практична робота: укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVI – XVII ст. |
|
|
§16 |
|
Міжнародні відносини у XVI – першій половині XVII ст. Тридцятилітня війна |
|
|
§17 |
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реформацію, утворення Речі Посполитої, Тридцятилітню війну, національно-визвольну війну в Нідерландах, Англійську революцію, інше |
|
|
|
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ В 16 – 17 ст.» |
|
|
|
Розділ 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ В 17 – 18 СТ.) |
||||
|
Османська імперія |
|
|
§18 |
|
Річ Посполита |
|
§19 |
|
|
Московська держава. Практична робота: позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Османської імперії, Речі Посполитої і Російської держави в 16 – 18 ст. |
|
|
§20 |
|
Поява Російської імперії. Практична робота: обґрунтувати судження про суперечливий характер реформ Петра І |
|
|
§21 |
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі , її зупинення, шведську експансію в Центральній Європі, російську експансію в Східній Європі, інше |
|
|
|
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ В 17 – 18 СТ.» |
|
|
|
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
||||
|
Просвітництво і промислова революція. Освічений абсолютизм. Практична робота:внести в синхронізовану археологічну таблицю відомості про початок промислової революції, хронологічні межі доби Просвітництва та війни за незалежність США |
|
|
§22,23 |
|
Англійські колонії в Північній Америці. Війна за незалежність (1775 – 1783 рр.). Утворення США. Практична робота: проаналізувати Декларацію Сполучених Штатів і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено |
|
|
§24 |
|
Практична робота: позначити на контурній карті нові держави й територіальні надбання/втрати Великої Британії, Пруссії, Австрійської монархії, Російської імперії в другій половині 18 ст. |
|
|
|
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА» |
|
|
|
Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У 16 – 18 ст. (оглядово) |
||||
|
Китай та Японія в 16 – 18 ст. |
|
|
§27 |
|
Індія та Персія в 16 – 18 ст. |
|
|
§28 |
ІІ семестр
№ уроку |
Тема та зміст уроку |
Дата |
Примітки |
|
Створення незалежних держав у Латинській Америці |
15.01 |
§15 |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815 – 1870 рр.) |
22.01 |
|
Розділ 3. Європа та Америка в останній третині ХІХ- на початку ХХ ст. Пробудження Азії |
|||
|
На шляху модернізації: провідні країни Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. |
29.01 |
§ |
|
Практичне заняття. Еволюція європейської соціал-демократії: від марксизму до легальної парламентської діяльності. |
05.02 |
§ |
|
Франція наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. |
12.02 |
§ |
|
Німецька імперія на шляху до світової війни |
19.02 |
§ |
|
Велика Британія наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. |
26.02 |
§ |
|
Зростання економічної та політичної могутності США наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. |
05.03 |
§ |
|
Російська імперія наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.: час надій і розчарувань |
12.03 |
§ |
|
Айстро-Угорська імперія та держави Балканського півострова наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. |
19.03 |
§ |
|
Японія в ХІХ – на початку ХХ ст.: стрибок у світові лідери? «Піднебесна імперія» на шляху до революції |
02.04 |
§ |
|
«Довге» століття Османської Туреччини й Каджарської Персії |
16.04 |
§ |
|
Практичне заняття. Британське панування в Індії. Народи Африки під владою європейських колонізаторів. |
23.04 |
§ |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Європа та Америка в останній третині ХІХ- на початку ХХ ст. Пробудження Азії» |
30.04 |
§ |
Розділ 4. Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) |
|||
|
Практичне заняття. Міжнародні відносини наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. |
04.05 |
|
Розділ 5. Розвиток культури і повсякденне життя (кінець XVIII – початок ХХ століття) |
|||
|
Розвиток культури наприкінці XVIII – на початку ХХ ст. Зародження масової культури. Практичне заняття |
07.05 |
|
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.). Розвиток культури і повсякденне життя (кінець XVIII – початок ХХ століття) |
14.05 |
|
|
Узагальнення до курсу. ОСНОВНІ ІДЕЇ, ЗДОБУТКИ, ВИКЛИКИ «ДОВГОГО» ХІХ СТОЛІТТЯ |
21.05 |
|