Екскурсії та методика їх проведення у режимі групи подовженого дня.
Види екскурсій: За змістом навчальні екскурсії діляться на три великі групи:
1. Природничо-географічні екскурсії (охоплюють природу й людину як частину природи). Доцільно проводити у дні, коли задано не велику кількість домашніх завдань, щоб можливість дитини відчути себе частиною природи, не мала малих обмежень у часових рамок.
2. Гуманітарні (суспільствознавчі), екскурсії. Сюди відносять культурно-історичні, художні і художньо-історичні, літературні, економічні і економічно-побутові.
3. Виробничі екскурсії мають на меті вивчення промислових і різних сільськогосподарських підприємств, заводів, фабрик.
Методика проведення екскурсії — це сукупність прийомів показу, розповіді й руху, що забезпечує ефективність донесення знань з теми. Вміле використання методичних прийомів дозволяє правильно розташувати екскурсійний матеріал, найповніше використати зорові та словесні докази, переконливо розкрити тему. Методика проведення екскурсій направлена на те, щоб допомогти екскурсантам легко засвоїти зміст екскурсій. Робиться це за допомогою методичних прийомів, які діляться на дві групи, - прийоми показу і прийоми розповіді.
Прийоми розповіді - це прийоми, побудовані на поясненні об'єкту, описі його внутрішнього вигляду і зухвалі у екскурсантів зорові асоціації, а також прийоми репортажу, які дають можливість зрозуміти зміни, що відбуваються в спостережуваному об'єкті, і так далі.
Прийоми показу, туди входять прийоми, організуючі спостереження (вивчення, дослідження) побудовані на русі - наближенні екскурсійної групи до об'єкту, видаленні від нього, русі уздовж нього.
Прогулянка-екскурсія,ставить перед вихователем найрізноманітніші завдання.
Познайомити і показати:
• місцеві визначні пам'ятки;
• різні предмети і об'єкти;
• рідкісні квіти, дерева, кущі,тварини ;
• помітити «сліди» хорошого або поганого поведінки людини .
Доцільно проводити . природничо-географічні екскурсії.
Під час прогулянки-екскурсії вихователем створюється ситуація, в якій школярі повинні діяти у відповідності з правилами, організується самоаналіз дітьми своїх дій. Подібні прогулянки допомагають дітям зрозуміти доцільність поведінки людей у різних ситуаціях, допомагають позбавлятися від страхів, тривожності.